| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
bestutenball Proff

|
Posted: 30.08.2015 18:49 Post subject: |
|
|
Satan som Sørloth bøtter inn for tiden. Har vokst enormt i B/G denne sesongen! Er nok ikke komplett nok for noe mer spilletid i Trondheim enn han allerede hadde før han dro, men hold han i det kalde nord ut sesongen så blir han notorisk innen neste seriestart _________________ Meir enn en klubb, troillan e vårt liv. Kjærligheten e intensiv! |
|
| Back to top |
|
 |
Indreløper Veteran

|
Posted: 30.08.2015 18:50 Post subject: |
|
|
Er nok forløsende for å Sørloth å komme til et lag der han får mer spilletid og virkelig får det til. Men han er per dato ikke god nok for Rosenborg. Han er et kjempetalent det vil være mer enn lurt å ha i stallen, gjerne på utlån, men med den konkurransen som er på Lerkendal nå ville det rett og slett ikke vært fornuftig å hente han tilbake. Vi får se hvordan ståa er etter vinduet i januar. _________________ - Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal! |
|
| Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 30.08.2015 18:52 Post subject: |
|
|
10 kamper - 9 mål og 3 assist (ja, 4 mål i en kamp).
Det er intet mindre en JÆVLA bra av en 19 åring i Eliteserien.
MEN, jeg mener faktisk at BG bør få låne han også neste år jeg da. |
|
| Back to top |
|
 |
DarthJohansen Proff
|
Posted: 30.08.2015 18:59 Post subject: |
|
|
| Et år til i BG. Da får han kjenne på det å være førstevalg igjennom en vinter, gå inn i en sesong med litt press på seg. God læring det også. Tar han steg også neste år har vi fikset oss ei stjerne. Brattbakk fikk vel også 2 år i BG, så funker hver gang. |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 30.08.2015 19:52 Post subject: |
|
|
| Utlån ett år til er nok til det beste ja. Men hvem vet, om Søderlund blir solgt så kan det jo hende de vil gå for Sørloth og Vilhjalmsson som spisser med Helmersen som får prøve seg av og til. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 30.08.2015 21:05 Post subject: |
|
|
| Helt enig, la Sørloth få et par år i Bodø, så får vi ser hvor god han blir. Han må prestere bra over tid og ta et par steg til før han kan få innpass i troppen til Nordens beste lag; RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 30.08.2015 23:26 Post subject: |
|
|
| Ikke mange spisser som presterer bedre enn han akkurat nå i Tippeligaen så ser ikke helt hva han skal bevise i 1,5 år til før han skal vise seg verdig en plass i Rosenborgs tropp. Han er avhengig av at Søderlund skal selges for å bli hentet tilbake, selges Søderlund tror jeg han er god nok til å gå inn som en av to sammen med Vilhjalmsson hos oss. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 31.08.2015 08:20 Post subject: |
|
|
Det er ikke så mye hensikt i at Sørloth kommer tilbake før han er en troverdig konkurrent til midtspissplassen i Rosenborg, og tross lovende tendenser nå ser jeg ikke at han er helt der. Ennå. Rosenborg er jo ikke akkurat kjent for å rotere veldig hardt på spillerne sine, så det er vanskelig å være ung, talentfull og andrevalg.
Kanskje en vårsesong i Bodø, og så en slags "planlagt retur" i sommervinduet 2016? Og hva skal han vise? Fortsatt utvikling på nøkkelområdene. Stabilitet i prestasjonene. Prestere selv om motstanderne er obs på hans kvaliteter. Gjenta suksess (ref. Mads Stokkelien). |
|
| Back to top |
|
 |
angvik Rutinert

|
Posted: 31.08.2015 09:05 Post subject: |
|
|
Slik jeg ser det er det helt umulig å vite når Sørloth faktisk slår igjennom på "Rosenborg-nivå". Eller om han i det hele tatt gjør det.
Vi har de siste kampene sett at gutten har potensial. Men han er avhengig av at laget også presterer på et godt nivå. Og det i større grad enn mange andre - tror jeg.
Slik formen er nå er det også umulig å si om han faktisk kan gjenskape de prestasjonene i Rosenborg allerede fra våren av. Jeg ville kanskje ha latt ham komme tilbake i vinter, ha oppkjøring med Rosenborg (treningsmessig bedre enn med Glimt) og se an formen utover vårsesongen. Hvis formen ikke er på Rosenborg-nivå og han ikke klarer å konkurrere med de to vi allerede har, så er det vel ikke noe i veien for at han kan lånes ut i en ny periode? Bakdelen er at Glimt da kanskje ikke har behov for ham.
Jeg har trua på Sørloth og mener han bør få sjansen til våren. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 31.08.2015 22:32 Post subject: |
|
|
Det er nok langt bedre for utviklingen hans å få spille fast i et annet Tippeligalag enn å sitte på benken for oss og i beste fall få 10-15 minutter i en og annen kamp.
Neste sesong er han neppe moden for å kjempe om plass i startelleveren her, men for all del, jeg tar gjerne feil om dette, så lenge det gavner RBK  _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 31.08.2015 22:36 Post subject: |
|
|
| Vegard2711 wrote: | | Utlån ett år til er nok til det beste ja. Men hvem vet, om Søderlund blir solgt så kan det jo hende de vil gå for Sørloth og Vilhjalmsson som spisser med Helmersen som får prøve seg av og til. |
Da kan vi se langt etter UCL. Drar Søderlund, skal vi ha noe som er bedre inn. Basta.
Det beste for Sørloth ville vært en sesong til i Glimt - se om han kan fortsette utviklingen. |
|
| Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 31.08.2015 22:43 Post subject: |
|
|
| Tror Sørloth tilhører en kategori som ikke tilsier ytterligere utlÃ¥n. Med lange klyv har han kommet langt pÃ¥ vei til Ã¥ nÃ¥ det nivÃ¥et som etterspørres. Maks en halv sesong til i Glimt. Velkommen skal du være 😀 |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 31.08.2015 22:46 Post subject: |
|
|
Vis kvalitet over tid så får vi se. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 01.09.2015 08:39 Post subject: |
|
|
| Nå scorer han vel mer i B/G enn det søderlund gjorde i haugesund før vi hentet han? Men ja, er det mulig å låne han ut ett år til hadde det vært best, det verste som kan skje er at vi henter han tilbake og så blir han sittende på benken her. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 01.09.2015 08:53 Post subject: |
|
|
Sannhet med modifikasjoner der. Sørloth har 0 for Rosenborg i fjor, og 9 nå for Glimt. Søderlund hadde 11, 10, 3(som kant siste halve sesongen) for Haugesund før vi hentet ham, og fikk 3, 13, 20 på litt over to år. Tror ikke den statistikken slår ut til Sørloths fordel dersom man regner inn utvalgsstørrelse.
Forøvrig er Søderlunds arvtager i Rosenborg i den litt utfordrende posisjonen at han ikke får 1 år til å spille seg inn i rollen mens laget underpresterer; han må bidra med oppimot 20 mål fra første sesong. Søderlund begynte jo å virkelig levere varene først denne sesongen. |
|
| Back to top |
|
 |
MariusV Veteran
|
Posted: 01.09.2015 09:24 Post subject: |
|
|
| Scoringssnittet til Søderlund er vel ikke vesentlige dårligere i foregående år? |
|
| Back to top |
|
 |
XChrisX Rutinert
|
Posted: 01.09.2015 09:30 Post subject: |
|
|
| Jeg tror Sørloth hadde hatt mange flere mål om han hadde spilt fast for oss. Er deilig å se han bøtte inn for BG, men en retur er på tide nå. Han har bevist nok til at han bør få sjansen. Tror han kan bli en klassespiss. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 01.09.2015 09:39 Post subject: |
|
|
| XChrisX wrote: | | Jeg tror Sørloth hadde hatt mange flere mål om han hadde spilt fast for oss. |
Er ikke så sikker på det. De rommene Glimt får der fremme ligner ikke i det hele tatt på de rommene TL-motstandere gir oss. Glimt møter sjelden eller aldri lag som ligger med 10 mann i forsvar, mens RBK gjør det tre-fire ganger i måneden.
Han er nå i en nærmest optimal klubb. De spiller Rosenborgsk og angriper mye, men er samtidig i en posisjon der motstander går på banen for å angripe - ikke forsvare seg. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 01.09.2015 09:41 Post subject: |
|
|
La oss nå ta en vurdering gjennom høsten, så kommer han tilbake og får oppkjøring med oss. Om han ikke er god nok til å være førstevalg for oss i 2016 så er det langt bedre at han er ubestridt førstevalg for noen andre.
Så tar man ny vurdering neste sommer og neste vinter. Gutten er ung, nå skal han utvikles. Og man utvikler seg best med spilletid. |
|
| Back to top |
|
 |
glimt Senior
|
Posted: 01.09.2015 09:50 Post subject: |
|
|
Jeg hadde null tro på at Sir Loth skulle bli en solid tippeligaspiller. Helt til det "løsna" var spillet hans til å rive seg i håret av. Men nå har jo hele laget ytt maksimalt siden i sommer, og jeg er fortsatt usikker på hvor god han er når ting begynner å butte i mot igjen, for det gjør det jo. Tror Headon (for en gangs skyld) har rett. Sir Loth spiller på et lag som får det beste ut av ham. Akkurat som Trond Olsen. Ikke sikkert det vil gå like greit å være spiss i et Rosenborg der mostanderne legger seg lavt. _________________ Attaboy: "taktikken fungerer, altså. PINLIG Glimt!" |
|
| Back to top |
|
 |
Sputnik Senior

|
Posted: 01.09.2015 10:10 Post subject: |
|
|
Ja i starten viste han bare glimt i Bodø. Men han har virkelig vokst som spiller og økt selvtilliten på banen i trå med resten av laget. Bare å ta av seg hatten m.t.p den lagprestasjonen som startet der oppe i sommer, den har vært særs imponerende, iallefall sett i fra utsiden. Fint for oss at vi kan leie ut spillere til Glimt som har mange likheter i sitt angrepsspill, det er utvilsomt en vinn-vinn situasjon for begge klubber.
Nå gjenstår det å se om Sørloth klarer å øke lista i forhold til RBK når han kommer tilbake eller om han river den. Uansett så er han definitivt en bedre spiller enn når han dro, han har faktisk brutt isen som tippeligaspiller.
....Og han er fremdeles ung. _________________ Meeeeeeeget beeedre ! |
|
| Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 01.09.2015 10:21 Post subject: |
|
|
| Jeg får litt vondt i meg av "Sir Loth"... Sikkert fordi jeg er gammel nok til å ha et minne av faren. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppkast Proff
|
Posted: 02.09.2015 02:05 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: |
De rommene Glimt får der fremme ligner ikke i det hele tatt på de rommene TL-motstandere gir oss. Glimt møter sjelden eller aldri lag som ligger med 10 mann i forsvar, mens RBK gjør det tre-fire ganger i måneden.
Han er nå i en nærmest optimal klubb. De spiller Rosenborgsk og angriper mye, men er samtidig i en posisjon der motstander går på banen for å angripe - ikke forsvare seg. |
Tja, tror ikke forskjellen er så stor der. Det er ikke rent sjelden at vi tar ledelsen tidlig i kampene og motstanderen må frem og angripe (Søderlund skal selvsagt ha mye av æren for dette). Samtidig som dette Bodø/Glimt-laget har ligget under en god del ganger denne sesongen og neppe møtt lag som kjører opp alt de har når de er i ledelsen. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 02.09.2015 02:14 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | La oss nå ta en vurdering gjennom høsten, så kommer han tilbake og får oppkjøring med oss. Om han ikke er god nok til å være førstevalg for oss i 2016 så er det langt bedre at han er ubestridt førstevalg for noen andre.
Så tar man ny vurdering neste sommer og neste vinter. Gutten er ung, nå skal han utvikles. Og man utvikler seg best med spilletid. |
Hvis klubben mener det er noe spennende her som skal utvikles videre over tid for å gjøre han klar for en plass hos oss må det skrives ny kontrakt ganske raskt. Han har kontrakt ut 2016 nå og har plutselig en mye høyere markedsverdi etter at han har vist seg kapabel til å putte masse mål i Tippeligaen. |
|
| Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 02.09.2015 07:15 Post subject: |
|
|
| robinla wrote: | | Jeg får litt vondt i meg av "Sir Loth"... Sikkert fordi jeg er gammel nok til å ha et minne av faren. |
Det er nok mest fordi det er et usedvanlig teit kallenavn. |
|
| Back to top |
|
 |
|