|
|
 |
|
Debattforum
Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var best? |
| Svensson |
|
7% |
[ 6 ] |
| Lædre Bjørdal |
|
2% |
[ 2 ] |
| Eyjolfsson |
|
3% |
[ 3 ] |
| Midtsjø |
|
1% |
[ 1 ] |
| Jensen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Vilhjalmsson |
|
2% |
[ 2 ] |
| Konradsen |
|
15% |
[ 12 ] |
| Helland |
|
0% |
[ 0 ] |
| Søderlund |
|
3% |
[ 3 ] |
| Mikkelsen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Hansen |
|
63% |
[ 50 ] |
|
| Total Votes : 79 |
|
| Author |
Message |
Hjelde Veteran
|
Posted: 31.08.2015 11:21 Post subject: |
|
|
| ... og hadde noen andre tatt straffesparket, og bommet, så hadde folk skreket på at Helland skulle ha tatt det. |
|
| Back to top |
|
 |
Rexalor Veteran
Joined: 25 May 2009 Posts: 1021 Location: Det lille utlandet
|
Posted: 31.08.2015 11:47 Post subject: |
|
|
| Jeg ville syntes at det var helt greit hvis at Søder eller noen andre hadde bommet på straffen. Helland hadde en dårlig dag, og hadde flere dårlige innolveringer enn gode, han burde derfor ha latt noen andre ta den straffen. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 01.09.2015 08:48 Post subject: |
|
|
Det der er tåpelig. På den måten kan man argumentere for kontinuitet ad infinitum, a la Hoftun-diskusjonen for to år siden. Dersom førstevalgene hadde lyktes maks, så hadde ingen ment at andrevalgene burde ha spilt. Dersom Helland og Jensen plutselig hadde sprutet av utemt energi, så hadde det bevist at ingen, noen gang, trenger å bytte, og at alle må forutsettes å spille på sitt maksimale nivå alltid. Keep on flogging that horse.
Rosenborg har valgt en stil der de på mange måter setter laget i mars, og så får de som ikke er ansett som førsteellever finne seg i å vente på sin sjanse, og spille rollen som gapfiller ved sykdom, skade eller salg. Og det er greit nok. Men nå har vi nådd et punkt der førstevalgene så til de grader spiller på halv maskin (eller i tilfellet Helland, på ingen maskin), og har gjort det i flere kamper. Da er det kanskje på tide å vurdere om ikke et 100% fit andrevalg kan gjøre en jobb så førstevalgene får hvile litt?
Og jeg for min del etterlyste byttet allerede i pausen. Og som så mange andre annonserte jeg straffebommen fra sofakroken før Helland engang hadde tatt i ballen, uten at det var noen prestasjon overhodet. Enkelte ting er faktisk forutsigbare, og at en kar som ikke hadde lyktes med noe som helst på en tre-fire fulle kamper fotball, og som tydelig sleit med både sparketeknikken sin og det mentale fokuset, skulle bomme på straffe? |
|
| Back to top |
|
 |
|
Utviklet av phpBB.
Tilrettelagt for RBKweb.
|
|
 |
 |
| SITATET |