English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
KÃ¥re Ingebrigtsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 69, 70, 71 ... 271, 272, 273  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Vector
Senior

PostPosted: 23.08.2015 13:48    Post subject: Reply with quote

Martin Ødegård er en spiller som passer som sentral offensiv midtbane i 4-2-3-1 eller en hengende spiss i 4-4-1-1 i en nokså fri rolle. Det er ingen posisjon til ham i Rosenborgs system. Hvis fotballeksperter ikke ser denne nokså åpenbare sammenhengen, da stusser jeg litt...
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 24.08.2015 01:17    Post subject: Reply with quote

Oppmannen wrote:
http://www.adressa.no/100Sport/fotball/eliteserien/article448813.snd

Vises fortsatt på forelesninger i 7,5 poengsfaget nepotisme - grunnkurs.

Faen! Jeg kjenner at elveblesten kommer tilbake når jeg ser det intervjuet igjen. Faen så provosert jeg ble når jeg så det live, blir nesten like provosert nå også. Helt sykt at vi var på et så ufattelig lavt nivå, og ikke bare sportslig. Skjønner godt at Tintin var indignert så det holdt når det er dette han får servert av Hesten. Sykt uprofft og han sprenger jo ryggradsløshets- og lamhetsskalaen i fillebiter når han opptrer på den måten.

Under rådende forhold! Man kan jo lure på hva som foregår i skolten på ham? Bare svadaprat, men det virker jo som at han faktisk tror på det selv. Skremmende.
danielsk
Veteran

PostPosted: 28.08.2015 10:50    Post subject: Reply with quote

Kåre er en fantastisk fyr, som hele tiden prøver å bygge opp de rundt seg. Dette tror jeg er mye av grunnen til at han høster enormt med respekt og får alle til å dra i samme retning.

Bruttern wrote:
Spillerne har vært fantastiske

Bruttern wrote:
Vi har ikke eliteseriens beste trener. Men jeg er sikker på at vi har seriens beste trenerteam
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 28.08.2015 11:11    Post subject: Reply with quote

Kåre viser jo også gode lederegenskaper, når han setter midtsjø på venstreback, men ombestemmer seg når spillerne selv, finner ut at det vil være bedre med motsatt oppstilling.

Ingen prestisje der, bare beste løsning Smile
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 31.08.2015 09:11    Post subject: Reply with quote

Sesongens aller første lille kaktus til Kåre for disponering av troppen i sesongens tøffeste periode kampmessig. Hva skal vi med bredde i troppen dersom trenerteamet aldri tør å hvile nøkkelspillere en og en? Fair enough - nå er det ikke allverden å velge mellom i troppen, men den situasjonen har oppstått fordi vi har omtrent 11 spillere som har spilt rubbel og bit, mens innbytterne mangler kamptrening på riktig nivå. Samtidig som vi kjører bevisst tøft på treningene. Hadde vi vært villige til å hvile spillere underveis, så hadde kanskje Hou vært et troverdig (backup-)alternativ på midten, Solli på backen, Gamst på vingen, Steiring i midtforsvaret osv.

Reginiussen (akilles)
Dorsin (lyske)
Skjelvik (omgangssyke??)
Helland (hofte, mage)
Selnæs (hofte, rygg, mage, hode)
Dølle (hamstring?)
Helmersen (korsbånd)

er skadelista vår per nå, og sett bort fra Skjelviks sprut og Selnæs sin skallebank dreier det seg mye om belastning. Det begynner å bli mye, og noe av dette kan unngås uten å endre treningsfilosofi av den grunn.

Uansett mener jeg det burde være åpenbart at en ruttis som Gamst er kurant avlasting for førstevalgene våre på kantplass når de faktisk rent medisinsk spiller på åtti prosent. Hva slags signal sender det at Helland settes på ei jekketralle og lempes inn på høyresida hver kamp når erstatteren (en rimelig lik spillertype, forøvrig) er frisk og spillesugen? Her har trenerne noe å gå på; det handler om å stole på de alternativene man har i troppen også, ikke bare elleve spillere.
Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 31.08.2015 09:31    Post subject: Reply with quote

Nøyaktig det jeg mente med innlegget mitt i 2015-tråden i går Smile
Back to top
jsodeg
Junior

PostPosted: 31.08.2015 10:20    Post subject: Reply with quote

Synes ikke dette er noe som har vært et "problem" i det siste bare.
Jeg er som alle kjempefornøyd med Kåre, men mener dette er hans største utviklingspotensiale.

Etter min mening startet det da han byttet Søderlund med Malec i starten av sesongen. Søder bli drit forbanna i Haugesund, og etter det fikk han viljen sin. Kåre ga etter for stjernene sine, og byttet bare spillere fra 80 min og ut. Mest for syns skyld virket det som.

Bruk troppen bedre, bruk Gamst, Hou og flere!

RBK
Back to top
Bruttern
Proff

PostPosted: 31.08.2015 10:35    Post subject: Reply with quote

Jeg tror de fleste her inne er enige i dette. Den generelle linja om fast 11'er etc er god. Men Kåre må finne sin middelvei. Bredde må skapes og vedlikeholdes, også de som skal være bredde må kjenne rollene og være i kampmodus. Selvfølgelig burde Gamst spilt fra start mot Tromsø! Kanskje også mot Mjøndalen.

Kan vi ikke sende felles pressemelding om dette fra forumet. "Forumet har vurdert situasjonen og konkludert med at gjeldende praksis i for stor grad skaper belastningsutfordringer og manglende matching av breddespillere i stallen. (...) Trenerteamet henstilles herved til å finne en bedre balansegang i dette spørsmålet"
ace
Veteran

PostPosted: 31.08.2015 10:37    Post subject: Reply with quote

Tror nok at den erkjennelsen siger inn hos Kåre etterhvert nå. I dagens fotball må man fra tid til annen gjøre endringer på laget for å unngå slitasje. Det må også spillerne innse, de vil jo spille hver eneste kamp, selv om det murrer litt her og der.
JanneB
Veteran

PostPosted: 31.08.2015 10:46    Post subject: Reply with quote

Trokke vi skal tukle så mye med rotasjonspolitikken til Kåre, eller rettere sagt mangelen på den. Vi ligger an til tidenes sesong i Norge - da bør vi endre minimalt.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 31.08.2015 10:52    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Her har trenerne noe å gå på; det handler om å stole på de alternativene man har i troppen også, ikke bare elleve spillere.

Det er en av Nils Arnes kjepphester at man skal spille inn en fast 11'er litt koste-hva-det-koste-vil. Tror nok det er det som er bakgrunnen for KÃ¥res valg.
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 31.08.2015 10:58    Post subject: Reply with quote

Fast 11 er jo en positiv greie, men de siste kampene viser jo at spillerne våre er mennesker de også - vi spiller dobbelt så mange kamper i august som f.eks. Tromsø, og det betyr at vi ikke bare kan sable dem ned som vi har klart med en del andre.

Nå har det tvunget seg frem litt drastiske bytter i det siste, kanskje mest merkbart med Skjelvik ut, hvor Dorsin ikke var klar som backup - dette fikk da konsekvenser i det Midtsjø forsvant fra midten hvor han har vært veldig god.

Å la alternativene spille litt av og til når de ikke MÅ handler vel også om at de er klare for oppgaven når skader og suspensjoner gjør at vi står uten førstevalgene.

Last edited by OrionPax on 31.08.2015 11:07; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Barney
Veteran

PostPosted: 31.08.2015 11:06    Post subject: Reply with quote

JanneB wrote:
Trokke vi skal tukle så mye med rotasjonspolitikken til Kåre, eller rettere sagt mangelen på den. Vi ligger an til tidenes sesong i Norge - da bør vi endre minimalt.

Helt enig. Det var lite kritikk av denne politikken etter den 11. seieren på rad.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 31.08.2015 11:09    Post subject: Reply with quote

Skjønner ikke helt hvem som evt skulle fått mer spilletid. Gamst har vell stort sett vert skadet fram til nylig. Da står vi igjen med hospitantene, Nielsen og Stamnestrø. De gangene Stamnestrø har blitt forsøkt for å hvile Selnæs har spillet vårt kollapset og deretter kom Vilhjelmson og Konradsen inn som begge har fått spille mye.
Snakker vi spesifikt om TIL kampen er jeg helt enig i at Gamst skulle startet, men ellers er jeg fornøyd med måten stallen blir disponert. Man må også huske at dette er spillernes første hele sesong med Kåre og at det var viktig å sette en 11'er som forsto prinsippene.
Og så var det noe med å spille mye for å tåle å spille mye også.
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 31.08.2015 11:31    Post subject: Reply with quote

Bruttern wrote:
Jeg tror de fleste her inne er enige i dette. Den generelle linja om fast 11'er etc er god. Men Kåre må finne sin middelvei. Bredde må skapes og vedlikeholdes, også de som skal være bredde må kjenne rollene og være i kampmodus. Selvfølgelig burde Gamst spilt fra start mot Tromsø! Kanskje også mot Mjøndalen.

Kan vi ikke sende felles pressemelding om dette fra forumet. "Forumet har vurdert situasjonen og konkludert med at gjeldende praksis i for stor grad skaper belastningsutfordringer og manglende matching av breddespillere i stallen. (...) Trenerteamet henstilles herved til å finne en bedre balansegang i dette spørsmålet"

Haha Very Happy Aldri i verden om det skal gå ut noen pressemelding fra forumet om det. Fast 11'er- politikken er jo en av klubbens suksessfaktorer. Som alt annet har den minusfaktorer, men i sum gir det lagmaskineri og gode relasjoner på banen. Problemet de siste kampene er mer at vi har blitt nødt til å gå bort fra dette, f.eks ved å røske opp i relasjonene på sidene når vi flytter ned Midtsjø og Svensson over på feil side. Jeg vil gjerne sende ut en pressemelding om at neste kamp ønsker jeg at vi spiller med dette laget:

Hansen

Skjelvik Holmar Bjørdal Svensson

Jensen Selnæs Midtsjø

Helland (Dølle dersom han er skadet) Vilhjalmson Mikkelsen
Back to top
Brera
Proff

PostPosted: 31.08.2015 11:33    Post subject: Reply with quote

Enig i at det kanskje kunne vært rullert litt mer, men nå har Kåres lagpolitikk uten tvil gitt resultater da.
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 31.08.2015 11:35    Post subject: Reply with quote

Hele cluet nå er å ikke begynne å tvile på filosofien, straks det blir en vanskelig periode. Da ender vi opp med Perry- fotball. Det er også en langsiktighet i dette. Laget driver og trener seg opp på å spille så mange kamper. Det var dette som til slutt førte til at Rosenborg var det best trente laget i Europa under Eggen.
Back to top
MariusV
Veteran

PostPosted: 31.08.2015 12:12    Post subject: Reply with quote

Jeg er enig i at man ikke skal kødde med rulleringstaktikken.

Likevel syns jeg det er snodig at Helland får spille på bekostning av andre dyktige spillere i stallen når han helt tydelig ikke er i toppform.

Det å bytte en og en spiller her og der, mens de øvrige 10 kan være et maskineri virker fornuftig. Ingen motsigelser i mitt hode.
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 31.08.2015 12:13    Post subject: Reply with quote

MariusV wrote:
Jeg er enig i at man ikke skal kødde med rulleringstaktikken.

Likevel syns jeg det er snodig at Helland får spille på bekostning av andre dyktige spillere i stallen når han helt tydelig ikke er i toppform.

Det å bytte en og en spiller her og der, mens de øvrige 10 kan være et maskineri virker fornuftig. Ingen motsigelser i mitt hode.

Hvem skal inn? Skadeplagede Gamst som har spilt hele 8 minutter tippeliga i år? Solli som har spilt en cupkamp? Eller Helland som man vet at trenger bare en åpning så sitter den, selv om han spiller en svak kamp.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 31.08.2015 12:22    Post subject: Reply with quote

Det skal også sies at situasjonen er ny for Kåre og Erik. De har svært lite erfaring i å trene på dette nivået, med de forventningene, og med satsing på tre fronter.

Med såpass mye nytt det siste året er også trenerteamet i en læringsprosess. Kanskje de justerer noe til neste år.
nidaros997
Veteran

PostPosted: 31.08.2015 12:30    Post subject: Reply with quote

Hvis Rosenborg slår Stabæk både i serien og cup, og tar poeng mot Molde borte og Viking hjemme, så håper jeg Rosenborg roterer spillere og slipper til enkelte juniorer i de fire siste seriekampene, ikke mindre om Stabæk fortsetter å å avgi poeng til andre lag.

Kåre har sagt at seriekampene er viktigere enn EL-kampene, ettersom det er seriegull som lar oss spille kvalik til CL neste år, men jeg håper det blir en omprioritering så snart avtanden ned til Stabæk er så stor at det anses som svært lite sansynlig at Stabæk tar igjen Rosenborg. Våre beste spillere bør skaffe seg erfaring og resultater i Europa, mens juniorene bør få mest mulig spilletid i serien i de siste kampene, selv om det betyr at vi kanskje avgir litt poeng i serien.

Nå skal det mye til for at Norge klatrer helt opp til 15.-plassen på UEFAs klubbranking, men Romania som nå ligger som nummer 15 har ingen lag med i EL eller CL nå, og det er bare 2 nasjoner foran oss med 2 av 4 lag igjen i EL eller CL (Polen som 19 og Hviterussland som 22) som ligger mellom plassene 16 og 24. Norge er nå nummer 25. Det vil si at et meget godt gruppespill av Rosenborg, og gjerne også Molde, kan ta oss forbi flere land på klubbrankingen. I beste fall 15.-plassen, og da får vi to lag i CL allerede neste år, samt at Rosenborg får en mer gunstig kvalifisering til CL.

Hele rankingen her:

http://www.uefa.com/membe...index.html
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 31.08.2015 12:30    Post subject: Reply with quote

Spørsmålet er jo litt hva man kunne rotert. På midtbanen hadde vi ikke alternativer hele vårsesongen, så Midtsjø, Selnæs og Jensen måtte spille alt. Det samme gjorde Søder, Svensson og Mikkelsen. Etter vi forsterket i sommer har det vært brukbart med rotering. Så har vi vært litt uheldig med skader/sykdom de siste par kampene, som har gjort at vi har manglet fullgode alternativer.
Back to top
media
Veteran

PostPosted: 31.08.2015 12:36    Post subject: Reply with quote

Rullering kan Skullerud og Solskjær og Perry og Rekdal holde på med. Good riddance. Støtter dagens linje 100 prosent. Ikke få panikk etter en slitekamp i møkkavær hvor vi økte forspranget på tabellen.
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 31.08.2015 12:44    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Det skal også sies at situasjonen er ny for Kåre og Erik. De har svært lite erfaring i å trene på dette nivået, med de forventningene, og med satsing på tre fronter.

Heldigvis har de muligheten til å spørre en som vet nøyaktig hva man skal gjøre for å trene og disponere lag på eurpeisk toppnivå. Og noe sier meg at han ville gjort akkurat det samme som disse uerfarne læreguttene i en tilsvarende situasjon.
Back to top
ZOOlander
Veteran

PostPosted: 31.08.2015 14:10    Post subject: Reply with quote

Stamnestrø kunne jo ha fått en sjans som indreløper da, mot Mjøndalen eller Tromsø.. Så hadde Konradsen eller Vilhjalmsson tatt sentral for Selnæs! Gamst inn for Helland fra start, som virkelig er helt ubrukelig med denne skaden sin.. En ting at Midtsjø har gjort det bra som back, men Steiring kunne vel ha prøvd seg, så hadde vi ikke tatt den mest offensive kraften vi har i Midsjø vekk fra midten..
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 69, 70, 71 ... 271, 272, 273  Next
Page 70 of 273

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb