View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
BalleK Veteran

|
Posted: 30.08.2015 10:41 Post subject: |
|
|
Konesseur wrote: | Vi kan ikke ha en luskende misfornøyd skygge som blander saft og sutrer som assistenttrener.
Var han en optimal sportsdirektør: Nei
Er han en optimal assistenttrener: Nei |
Her var det en del ting som må kommenteres.
Hoftun er misfornøyd og sutrer. Gå inn på altomfotball.no, finn frem TV-klipp fra 4-5 RBK-mål og studer Hoftuns reaksjon på benken. Legg merke til hvordan han klemmer (og noen ganger løfter) Ingebrigtsen. At han er misfornøyd og sutrer er rett og slett bare tull. Våsprat.
Hoftun er kun en saftblander. Nå har Konesseur blitt bedt om å utdype dette av flere her inne. Og nå ber jeg også om det. Dersom det eneste du har å komme med er at "alle vet det" så synes jeg faktisk du bør slutte å skrive det.
Var han en optimal sportsdirektør: Nei, men ikke helt ille heller
Er han en optimal assistenttrener: Tja, vi leder i skrivende stund sereien med 7 poeng, er med i cupen og Europaligaen og alle smiler og forteller hvor bra det er i RBK. Ser ut som teamet fungerer ekstremt godt om dagen - og Hoftun er en del av dette teamet. _________________ RBK fjepper
Toillat folk e folk det å |
|
Back to top |
|
 |
jsodeg Junior
|
Posted: 30.08.2015 10:55 Post subject: |
|
|
Herregud for en trangsynt mann. Folk som ikke klarer å skille person og sak burde ikke uttale seg på et forum... |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 30.08.2015 11:18 Post subject: |
|
|
Fine innlegg BalleK.
Omplassering er et virkemiddel som desverre blir brukt alt for sjeldent i Norge. Vi er tradisjonelt veldig hierarkiske, og titler og lønninger følger lederstillinger. I Alle vi som har levd ei stund, har vel både på egen arbeidsplass og ellers i samfunnet opplevd de gode fagfolkene som er blitt forfremmet minst ett hakk for mye, og som ikke fungerer tilstrekkelig som ledere.
Det ville vært svært lønnsomt for mange organisasjoner å omplassere disse nedover til det nivået de behersker. Ofte vil det faktisk kunne være lønnsomt å øke lønna deres for at de heller skal jobbe med det de er gode på, i stedet for en mer prestisjfyllt lederstilling hvor de er middels eller dårlige. |
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 30.08.2015 11:24 Post subject: |
|
|
Du verden her blandes og synses det til en tynn og lite formålstjenelig suppe.
Jeg mener at diskusjonen om Erik Hoftun gjorde en god jobb som SL kan legges død og ferdig. Det gjorde han som hovedkonklusjon ikke, og til slutt måtte han ta konsekvensen av det. Ferdig.
Så har klubben sett en go- fot som det går an å bruke han til allikevel. Jeg tror veldig mange i samme posisjon ikke ville ha godtatt dette, å bli så tydelig degradert, samtidig som man bidrar til at den som tar over jobben din skal få best mulig arbeidsforhold. Hoftun gjorde jobben sin, laget ikke noe styr, og har nå bidratt til at Bjørnebye har funnet sin rolle og har selv opparbeidet et godt team med Kåre og resten av trenerene. Dette står det respekt av.
Er han en god assistent- trener? Her synses det noe voldsomt, og i veldig negativ forstand. Det fremstår som at han og Kåre er et godt team i hvert fall, og det tviler jeg på at de hadde vært dersom Kåre hadde vært frustrert over hans inkompetanse. Til slutt taler resultatene, og prinsippet "never change a winning team".
Moralen: Diskusjonen om jobben han gjorde som SL er klubben ferdig med, og da bør vi kunne gjøre det også. Klubben vinner som bare det mens han sitter på vakt som ass. trener. Jeg finner ikke at det er tiden for å klage da. Det er en tid for alt. Hoftun har sannelig blitt utsatt for sterk kritikk. Nå er tiden inne for å støtte og heie. |
|
Back to top |
|
 |
Wiseblood Veteran

|
Posted: 30.08.2015 12:33 Post subject: |
|
|
Jeg vet ikke hvor mye en skal legge i den rollen Hoftun har nå med tanke på innflytelse, men kan vel si at jeg heller vil ha Hoftun som assistent enn Wiggen for å si det sånn. Se bare på Molde som sank som en stein da Wiggen kom. En god assistent er ikke å forakte, noe jeg tror Hoftun faktisk er.
Hoftun er fotballklok og vet hva som må til for å organisere et forsvar. Vet ikke om det er hans jobb å gjøre den jobben men antar at det er det. Om Kåre ser til Eggen og har tatt opp arven der kan mye tyde på at Hoftun er den nye Bjørn Hansen. _________________
|
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 30.08.2015 16:36 Post subject: |
|
|
Spørsmål til Kåre høsten 2014:
Velg mellom to alternativer:
1. En ny sportsdirektør og Hoftun som assistent
2. Hoftun som sportsdirektør og optimal assistent
Han valgte det eneste fornuftige alternativet.
Bjørn Hansen gikk av som hovedtrener til Rosenborg lå på sølvplass i 85. Hvorfor? Fordi han trodde at det kunne få spillerne til å våkne i jakten på gull. Idet han gjorde det vokste han i integritet og riktig fokus, og gjorde ham til et optimalt valg som assistent i 88. Det er engang slik i toppidrett at man alle må måles og veies. Skal vi tilbake til glansperiode kan vi ikke slå oss selvfornøyde på brystet. Kåre må utvikle seg videre, og det gjør han ikke med en assistent som alltid svarer "Ja Kåre, enig". Han må ha en assistent med trøkk og integritet som kan utfordre ham. |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 30.08.2015 16:38 Post subject: |
|
|
Wiseblood wrote: | Om Kåre ser til Eggen og har tatt opp arven der kan mye tyde på at Hoftun er den nye Bjørn Hansen. |
Hoftun er den som ga terningskast seks til Perry. Bjørn Hansen gikk av da klubben lå på sølvplass med muligheter for gull. Hoftun er bløt og klumsete, Hansen er slagferdig og bestemt. |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 30.08.2015 17:05 Post subject: |
|
|
Du har vel ikke forstått at det er SD's oppgave å støtte hovedtreneren helt frem til den dagen styret sier han opp heller du. Da er det ikke rart du har den virkelighetsoppfatningen du har. |
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 30.08.2015 17:06 Post subject: |
|
|
Konesseur wrote: | Spørsmål til Kåre høsten 2014:
Velg mellom to alternativer:
1. En ny sportsdirektør og Hoftun som assistent
2. Hoftun som sportsdirektør og optimal assistent
Han valgte det eneste fornuftige alternativet.
Bjørn Hansen gikk av som hovedtrener til Rosenborg lå på sølvplass i 85. Hvorfor? Fordi han trodde at det kunne få spillerne til å våkne i jakten på gull. Idet han gjorde det vokste han i integritet og riktig fokus, og gjorde ham til et optimalt valg som assistent i 88. Det er engang slik i toppidrett at man alle må måles og veies. Skal vi tilbake til glansperiode kan vi ikke slå oss selvfornøyde på brystet. Kåre må utvikle seg videre, og det gjør han ikke med en assistent som alltid svarer "Ja Kåre, enig". Han må ha en assistent med trøkk og integritet som kan utfordre ham. |
Spekulasjoner, spekulasjoner. Du vet ingenting om at det var sånn det foregikk. Mener du seriøst at klubben bør kvitte seg med Hoftun nå? |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 30.08.2015 17:09 Post subject: |
|
|
Mener du seriøst at vi skal ha en assistenttrener som er der fordi han var eneste alternativ som vi var tvunget til å ta til takke med? "Nå må vi bare heie"?
Jeg vet det er ubehagelig med utskiftninger, men det er en del av toppidretten. |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 30.08.2015 17:12 Post subject: |
|
|
Gi deg med spekulasjonene dine nå. Du har ikke en eneste kilde på at det du sier er tilfelle, og alt i oppførselen til trenerteamet og laget tyder på at du tar feil. |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 30.08.2015 17:16 Post subject: |
|
|
Jeg regner det som fakta at Hoftun var en totalkatastrofe som sportsdirektør gjennom mange år og tviholdte på stillingen sin inntil han motvillig måtte se seg tilsidesatt mot assistentrollen.
Må si jeg skjønner Kåre godt som valgte alternativ 1 (ny sportsdirektør og Hoftun som assistent) fremfor alternativ 2(Hoftun som sportsdirektør og optimal assistent). Ikke bare var det det sportslig beste valget, men også et krav fra omgivelsene. |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 30.08.2015 17:19 Post subject: |
|
|
Godt å se at du begynner å omtale det sem egne fantasier i stedet for fakta iallefall da. |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 30.08.2015 17:22 Post subject: |
|
|
Tøys, alle vet at det var en hestehandel for å få han til å slippe taket, og det vet du selv også, selv om du later som at Hoftun var den optimale kandidaten i assistenttrener-rollen. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 30.08.2015 17:22 Post subject: |
|
|
Når vi for første gang på 5 år har et velfungerende trenerteam så sier det seg selv at det første man gjør ikke er å sparke folk fordi de gjorde det middelmådig i sin forrige jobb.
Jeg ser heller ikke hvordan det Bjørn Hansen gjorde for 30 år siden skal være et argument for å avskjedige folk nå. Mener du at enhver assistent med andre personlige egenskaper enn Bjørn Hansen er fullstendig uegnet som assistenttrener ?
Om du mener Hoftun er uegnet som assistenttrener så vennligst kom med noe konkret. Registrerer folk som er tilstede på treninger ting som ikke er bra, så skal man selvsagt ikke overse det, men om alt du har å komme med er den famøse terningkast saken,, og at Bjørn Hansen gikk av frivillig for 30 år siden, så blir dette bare svada. Ingen av delene sier noe om Hoftun's egnethet som assistent. Nordsteien som du snakker høyt om kjørte Ranheim ned i grøfta og fikk fyken i sin siste jobb også. Det betyr ikke nødvendigvis at han er fullstendig blottet for kompetanse. |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 30.08.2015 17:29 Post subject: |
|
|
Nå har vi mulighet til å nå threshold-nivå sportslig, og europacup og serien går mot å komme i boks. Neste trinn er å vokse ytterligere sportslig, og da må vi kjøre fremover med full guffe.
Hoftun fikk rollen gjennom en hestehandel og blir ansett deretter. Det blir litt sånn "bra blandingforhold på safta i dag Hoftun, thumbs up. Men gjerne litt mer lunket vann i neste gang".
Tydelig at mange her ikke helt skjønner hva Nils Arne fikk i gang på slutten av 80-årene. Og, han hadde faktisk ikke klart det uten Bjørn Hansen ved sin side. |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 30.08.2015 17:32 Post subject: |
|
|
Konesseur wrote: | Tøys, alle vet at det var en hestehandel for å få han til å slippe taket, og det vet du selv også, selv om du later som at Hoftun var den optimale kandidaten i assistenttrener-rollen. |
Nei, jeg vet ikke at det var en hestehandel. Føler meg faktisk nesten 100% sikker på at det ikke lar seg gjøre å hestehandle med Koteng hvis man havner i unåde.
SÃ¥ er Hoftun den optimale ass. Trener. Helt sikkert ikke, og den optimale assistent er antageligvis bare en teorifigur som ikke eksisterer. Alle mennesker har feil og svake sider. |
|
Back to top |
|
 |
spraggon Proff
|
Posted: 30.08.2015 17:37 Post subject: |
|
|
Har du kjedet deg en stund nå Konesseur? Savnet de gamle disputtene med PerO om EH?
Dette er med all respekt å melde bare tøv og vås og jeg skjønner ikke at dere andre gidder å henge dere på.
På tide å skaffe seg en hobby Konesseur? |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 30.08.2015 17:42 Post subject: |
|
|
Hva tilsier at Hoftun er optimal kandidat til assistentjobben? At han soler seg i glansen med at Kåre han innført Nils Arne-fotball? At det er mer bekvemmelig å la Hoftun få kose seg litt?
Jeg vil ha europeisk toppfotball på Lerkendal. Det er derfor det ikke ble noe julefeiring i 2012.
Nå har dere Hoftun-elskerne fått det slik dere vil i mange år. Nå er det på tide at vi som ønsker toppidrett på høyt europeisk nivå får det slik vi vil en periode også. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 30.08.2015 17:46 Post subject: |
|
|
Det kommer aldri i verden til å skje uansett hva du sier. Hvordan tenker du deg at de skulle forsvart en plutselig sparking av Hoftun som assistenttrener i den situasjonen vi er i nå? |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 30.08.2015 17:50 Post subject: |
|
|
Hvem har sagt at han plutselig skal få sparken. Dette er en prosess som kan gå sin gang ut mot vinteren. Kanskje får vi to assistenttrenere. En med ansvar for saftblandinga, og en annen med litt mer ansvar mot spillergruppa. Det var jo slik Hoftun organiserte materialforvalterne i sin tid, så dette er musikk han kjenner veldig godt. |
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 30.08.2015 18:04 Post subject: |
|
|
Konesseur wrote: | Hva tilsier at Hoftun er optimal kandidat til assistentjobben? At han soler seg i glansen med at Kåre han innført Nils Arne-fotball? At det er mer bekvemmelig å la Hoftun få kose seg litt. |
Hva tilsier at Kåre er optimal kandidat til hovedtrenerjobben? En skarve assistent fra Viking, som fikk sparken i Bodø/ Glimt. |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 30.08.2015 18:06 Post subject: |
|
|
Kåre fikk en mulighet til å vise seg frem som bakgrunn av en uavhengig vurdering, det holder for min del, og resultatene viser seg mye bedre enn terningskast seks. |
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 30.08.2015 18:14 Post subject: |
|
|
... men resultatene holder ikke i vurdering av assistenten? Eller tror du ikke assistenten har noen betydning for resultatene? I så fall, hvorfor gidde å bry seg om den rollen i det hele tatt? |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 30.08.2015 18:17 Post subject: |
|
|
Konesseur wrote: | Kåre fikk en mulighet til å vise seg frem som bakgrunn av en uavhengig vurdering, det holder for min del, og resultatene viser seg mye bedre enn terningskast seks. |
Det var nytt for meg. Hvem var leid inn for å gjøre en uavhengig vurdering av Kåre, og hvorfor foretok de ikke samme vurdering av Erik? |
|
Back to top |
|
 |
|