English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK i Europa 2015/16
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 48, 49, 50 ... 54, 55, 56  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ricko11
Rutinert


Joined: 03 Aug 2012
Posts: 994
Location: Nidaros

PostPosted: 29.08.2015 12:03    Post subject: Reply with quote

Jeg velger å bli inspirert av Dnipro jeg. Hvis de kom til finalen i fjor, skal nå vi kunne klare å komme oss til kvarten om ikke annet. Tror heller ikke de får det like lett i år. Hadde vi møtt dem i fjor hadde vi sikkert vært rimelig cocky, nå mener enkelte i fullt alvor at de er det vanskeligste laget vi kunne få.
Jeg hadde (kun sportslig sett) Sporting, Basel, Ajax og Dnipro som de "enkleste". Dortmund, Schalke og Napoli som de værste å møte. Så er det jo det med reiser, øst-europa og alt det der selvfølgelig, men det er vel blitt noe bedre siste 15 åra vil jeg tro?
Back to top
View user's profile Send private message
rbk_96
Junior


Joined: 28 Aug 2015
Posts: 21

PostPosted: 29.08.2015 12:30    Post subject: Reply with quote

thoves wrote:
Hmm. Anbefaler deg heller å bruke Kiev som base. 2k billigere, og tog koster ikke all verden.

De kommer til å spille i dnipropetrovsk sånn som det er nå, men man vet jo aldri om krigen blusser opp.. Men det går jo tog begge veier, så sånn sett er det jo greit Smile


Ser den, jeg var i Kiev for noen år siden og er virkelig en by å besøke.
Litt derfor vi reiser for å være i Dnepropetrovsk også, for å kunne oppleve den litt etter kampen. Bor sentralt, og nære kamparena så jeg tror det går fint for vår del.
Så får vi alle bare håpe at det blir fred i Ukraina snart, uavhengig av at vi skal spille der.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 29.08.2015 13:21    Post subject: Reply with quote

Mellomfornøyd med denne gruppa sportslig sett, hadde ikke vært meg imot om vi hadde hatt litt mer flaks. Men som folk har nevnt tidligere i tråden. Det viktigste er tross alt at vi kom oss til gruppespill. Og akkurat det er jeg jævlig fornøyd med.

Lerkendal skal vi nok klare å fylle opp. Når det kommer 17k mot MIF bør det komme 20k+ mot semitopp europeisk motstand. Noe jeg er rimelig sikker på at det gjør.

Tror dette kan bli en dogfight-alle slår alle-gruppe, så om vi klarer å røske med oss 8-9 poeng (i overkant optimistisk, ja) så kan vi kapre en andreplass.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Zeno
Veteran


Joined: 29 Jan 2011
Posts: 3537
Location: Trondheim

PostPosted: 29.08.2015 13:24    Post subject: Reply with quote

På et rent sportslig nivå så er denne gruppen helt OK. Vi skal ha grei mulighet til å slå samtlige av disse lagene på Lerkendal, og vi kan nok plukke med oss noen poeng på bortebane også. Ikke de mest attraktive publikumslagene, men det får så være.

Jeg og en gjeng tenker oss nedover til Roma for å se Lazio - Rosenborg. Flere som har tenkt tanken?
Back to top
View user's profile Send private message
xMegafonmannen
Veteran


Joined: 20 Jul 2007
Posts: 2851

PostPosted: 29.08.2015 13:24    Post subject: Reply with quote

tur til Roma i boks. sammen med en haug andre.
_________________
:/
Back to top
View user's profile Send private message
kentosd
Rutinert


Joined: 11 Nov 2014
Posts: 703

PostPosted: 29.08.2015 13:31    Post subject: Reply with quote

En tur til Roma frister veldig.
_________________
kentosd wrote:
Der?

Innehaver av innlegg nummer 1 000 000 på rbkweb.
http://www.rbkweb.no/vis/13776

Si ifra når det trengs mer - www.facebook.com/forfylla
Back to top
View user's profile Send private message
JanneB
Veteran


Joined: 24 Mar 2012
Posts: 2340

PostPosted: 29.08.2015 13:39    Post subject: Reply with quote

Bestill Lyon 16-19 sept. Kjør da!

Last edited by JanneB on 30.08.2015 00:54; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
xMegafonmannen
Veteran


Joined: 20 Jul 2007
Posts: 2851

PostPosted: 29.08.2015 13:46    Post subject: Reply with quote

fortsatt gode priser på fly til st.etienne og roma ennå. i tillegg vet jeg at rbk har blitt foresppurt om å være edruelige på prisene på sine fly
_________________
:/
Back to top
View user's profile Send private message
1r9b1k7
Veteran


Joined: 16 Jun 2006
Posts: 1484

PostPosted: 29.08.2015 13:54    Post subject: Reply with quote

JanneB wrote:
Bestill da Lyon da 16-19 sept. Kjør da!

Bestill Roma i oktober i tillegg! Fly da!
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 29.08.2015 17:10    Post subject: Reply with quote

St. Etiennes kamper før 17.09:
30.08 14:00 St. Etienne - Bastia
12.09 20:00 Montpellier - St. Etienne

Dnipros kamper før 01.10:
30.08 18:30 Dnipro - Karpaty Lviv
12.09 16:00 Metalurh Zaporizhzhya - Dnipro
19.09 16:00 Dnipro - Zorya Luhansk
26.09 16:00 Metalist Kharkiv - Dnipro

Lazios kamper før 22.10:
30.08 20:45 Chievo - Lazio
13.09 15:00 Lazio - Udinese
20.09 15:00 Napoli - Lazio
23.09 20:45 Lazio - Genoa
27.09 15:00 Hellas Verona - Lazio
04.10 15:00 Lazio - Frosinone
18.10 15:00 Sassuolo - Lazio

Altså mulig å få med seg mye fotball i morgen.
Back to top
View user's profile Send private message
vegardj
Rutinert


Joined: 31 May 2009
Posts: 764

PostPosted: 29.08.2015 17:34    Post subject: Reply with quote

Tommel'n opp! Kan bli en bra fotballdag.
Back to top
View user's profile Send private message
Mynthon
Senior


Joined: 09 Feb 2012
Posts: 191
Location: Nidaros

PostPosted: 30.08.2015 00:11    Post subject: Reply with quote

St.Etienne i boks. Kom igjen og meld dere på kjøret! RBK
_________________
Gama tous tin mana, Rosenborg.
Back to top
View user's profile Send private message
Zeno
Veteran


Joined: 29 Jan 2011
Posts: 3537
Location: Trondheim

PostPosted: 30.08.2015 13:21    Post subject: Reply with quote

Jeg og fem andre tar turen nedover til Roma! Gleder oss!
Back to top
View user's profile Send private message
Megafritz
Veteran


Joined: 07 Aug 2012
Posts: 2031
Location: Stjørdal

PostPosted: 30.08.2015 14:06    Post subject: Reply with quote

Bastia får en mann utvist etter 3 minutter. Litt synd da jeg heller ville se st. etienne 11 mot 11.

Jeg får i det minste sett om de er gode mot lag som ligger lavt.
Back to top
View user's profile Send private message
vegran
Veteran


Joined: 26 May 2011
Posts: 5315

PostPosted: 30.08.2015 15:37    Post subject: Reply with quote

2 røde på Bastia nå. St. Etienne leder 2-1
Back to top
View user's profile Send private message
rbk_96
Junior


Joined: 28 Aug 2015
Posts: 21

PostPosted: 30.08.2015 15:45    Post subject: Reply with quote

Finns opptak av noen kamper og diverse om Saint Etienne her: http://livetv.sx/en/video...ourney/37/
Back to top
View user's profile Send private message
LarsG
Veteran


Joined: 03 Nov 2008
Posts: 1482
Location: Oslo

PostPosted: 30.08.2015 17:46    Post subject: Reply with quote

Deler oppfatning med mange her at det er en kjip gruppe. Akkurat det jeg ikke ønsket meg; 'ukjente' gode øst-europeiske lag og franske lag. Lazio er kult nok å møte.

Transfermarkt kan jo si noe om styrkeforholdet. Stall estimert verdi:
Lazio: 124 millioner pund
St. Etienne: 51 millioner pund
Dnipro: 41 millioner pund
Rosenborg: 12 millioner pund

Jeg prøvde å finne ut om Dnipro har solgt unna halve stallen mtp. fjorårets suksess. Av sentrale spillere ser det ut som om toppscoreren deres, Kalinic, ble solgt. Supervingen deres Konoplyanka gikk på free transfer til Sevilla. Begge disse spilte alle kampene i EL i fjor. En som spilte flestparten av kampene (12 av 15) er den defensive midtbanespilleren Kankava, han også gikk på free transfer. I år har de bare tatt 8 poeng på 5 kamper i den ukrainske ligaen. Oppsummert: på papiret ser de mye svakere ut enn i fjor.

Kuriosa:

Moldes gruppe:
Fenerbache: 125 millioner pund
Ajax: 58 millioner pund
Celtic: 33 millioner pund
Molde: 11 millioner pund
Back to top
View user's profile Send private message
rbk_96
Junior


Joined: 28 Aug 2015
Posts: 21

PostPosted: 30.08.2015 18:15    Post subject: Reply with quote

Uansett, det er vi som skal fylle Lerkendal og ikke motstanderne. Tror det er blitt nevnt flere ganger, håper vi klarer det.
Jeg drar med meg en gjeng ned til Dnepropetrovsk for å se, jeg er den eneste med hjertet i fotballen men de har lovt å støtte opp om Rosenborg under kampen. Håper flere tar turen nedover dit også, selv om jeg ser flere reiser til St.Etienne og Roma.
Back to top
View user's profile Send private message
Sputnik
Senior


Joined: 07 Aug 2014
Posts: 195
Location: Rosenborg

PostPosted: 30.08.2015 19:10    Post subject: Reply with quote

Linker til en meget innholdsrik og detaljert artikkel om Saint Étienne, for de som er interesserte i å lese seg opp på vår kommende motstander. Smile

: http://www.franskfotball....l/?p=23918
_________________
Meeeeeeeget beeedre !
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 30.08.2015 22:21    Post subject: Reply with quote

Lazio får bank i dag av Chievo.
Jo før vi møter dem jo bedre kan det se ut til..
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 30.08.2015 22:24    Post subject: Reply with quote

Sputnik wrote:
Linker til en meget innholdsrik og detaljert artikkel om Saint Étienne, for de som er interesserte i å lese seg opp på vår kommende motstander. Smile


Næh, vi venter på analysene fra gisp!
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
sveininge
Rutinert


Joined: 14 May 2012
Posts: 708
Location: Øvre Øst

PostPosted: 30.08.2015 23:12    Post subject: Reply with quote

Synes ikke gruppen vår er kjip, jeg. På papiret har vi trukket noe som ser ut som den vanskeligste gruppen i Europa League. Fjorårets tapende finalist, forrige sesong #3 i Serie A og #5 fra Ligue 1. Det blir sikkert knalltøft, men synes likevel dette er en helt kurant gruppe med både kule borteturer og muligheter for å ta poeng.

Dnipro er i mine øyne noe av det beste vi kunne trukket. Ser på dem som en av de klart enkleste motstanderne fra pulje 1, kanskje den enkleste. Overpresterte i fjor, og har etter hva jeg forstår mistet noen nøkkelspillere. Tilskuertallet på Lerkendal bekymrer meg ikke sammenlignet med Dortmund eller andre mer populære/kjente lag. Vi har en fin tilskuerøkning i år, Dnipro er den første gruppespillkampen og den kommer på et tidspunkt hvor jeg tror og håper Tippeligaen i praksis er "over".

Lazio er det ikke noe si på. Interessant reisemål, spennende motstander. Vi kunne trukket enklere lag, men jeg håper likevel at vi kan stjele ett eller tre poeng fra et noe reservepreget Lazio-lag som undervurderer oss og/eller mangler motivasjon. Hjemmekampen vår kommer på et meget ideelt tidspunkt ettersom de møter Milan, oss og Roma på èn uke.

Saint-Etienne vet jeg ikke så mye om. Trodde i utgangspunktet vi hadde vært ekstremt uheldige her, men ser nå at det er mange kvasse lag i pulje 3. Når jeg ser på deres tidligere resultater i Europa League, så synes jeg de er ganske oppløftende. For eksempel jumboplass i fjorårets gruppespill (hvor gruppa var svært sammenlignbar med årets), dobbelttap mot Esbjerg og måtte ha straffer for å slå ut Karabukspor.

Ser mest frem til Ukraina som reisemål, Lazio er den kuleste motstanderen og Saint-Etienne blir nok den feteste reisen sosialt/partylævenmessig. Tror alt i alt det blir tre meget morsomme turer.

Det skal bli vanskelig å avansere fra gruppa, og vi gikk glipp av noen svært populære lag som Dortmund og Liverpool. Men synes denne gruppa er alt annet enn "kjip".
Back to top
View user's profile Send private message
abjoern
Veteran


Joined: 16 Aug 2008
Posts: 4332

PostPosted: 31.08.2015 05:06    Post subject: Reply with quote

Kalte gruppen småkjip rett etter trekningen, men den har i grunnen vokst betydelig på meg. For det første ser Dnipro ut til å ha vært litt overvurdert. Lazio er en attraktiv og sannsynligvis ujevn EL-motstander. Så er det stemningsskaperen St. Etienne, som i motsetning til Dnipro, har et velklingende navn uten å imponere stort sportslig. Her har vi muligheter til å gå videre.

Først og fremst føler jeg lettelse over at vi har kommet så langt og tjent våre penger; det begynner vel å gå opp for oss at vi var svært heldige i kampene mot Steua. Ikke bare på grunn av det bisarre resultatet på bortebane, men også fordi vi møter et lag med gode spillere i dårlig forfatning, og fordi vår egen formdupp begynte med play-offen.

Viktigere enn hvilken trekning vi fikk, er det at laget kommer seg opp på hesten igjen i løpet av noen ukers tid. Det er jeg meget spent på. I kjølvannet av triumf etter triumf, intet mindre enn fantastiske 12 på rad, er det lett å unnskylde en noget naiv holdning til både spill, form og belastning. Helland har jo hatt skadeproblemer i hele år; Selnæs har hatt belastningsskade, Jensen ligner overhodet ikke på seg selv og en spiller som Svensson skulle få kjenne på 100% belastning som et slags artig eksperiment. Joda, dette var sikkert en spøk og den linjen ble heldigvis ikke fulgt, men det antyder muligens at vi tildels høster fruktene av en falsk følelse av uovervinnelighet.

Mer enn noe annet avhenger EL-høsten av om RBK finner den godt gjemte høstformtoppen, eller om det blir å hangle seg inn til målstreken i tre konkurranser. Hvis det siste blir tilfellet, må vi se nøye på hva vi kan gjøre til neste år for å unngå samme utvikling, for vi har ikke råd til annet enn å være i toppslag når det står om 250 millioner.
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 31.08.2015 13:00    Post subject: Reply with quote

Kopi av det jeg skrev i tråden til Kåre:

Nå skal det mye til for at Norge klatrer helt opp til 15.-plassen på UEFAs klubbranking, men Romania som nå ligger som nummer 15 har ingen lag med i EL eller CL nå, og det er bare 2 nasjoner foran oss med 2 av 4 lag igjen i EL eller CL (Polen som 19 og Hviterussland som 22) som ligger mellom plassene 16 og 24. Norge er nå nummer 25. Det vil si at et meget godt gruppespill av Rosenborg, og gjerne også Molde, kan ta oss forbi flere land på klubbrankingen. I beste fall 15.-plassen, og da får vi to lag i CL allerede neste år, samt at Rosenborg får en mer gunstig kvalifisering til CL.

Hele rankingen her:

http://www.uefa.com/membe...index.html

Jeg håper derfor at så fort serien ser ut til å være avgjort, så prioriteres EL selv om vi kanskje vil avgi litt flere poeng i serien på slutten grunnet rullering og ved at noen juniorer og en spiller som Gamsten får sjansen til å spille (og få medalje).
Back to top
View user's profile Send private message
MkBerg
Veteran


Joined: 26 Sep 2012
Posts: 1561
Location: Ski

PostPosted: 31.08.2015 13:16    Post subject: Reply with quote



Last edited by MkBerg on 31.08.2015 14:10; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 48, 49, 50 ... 54, 55, 56  Next
Page 49 of 56

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb