| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var best? |
| Lund Hansen |
|
2% |
[ 4 ] |
| Svensson |
|
4% |
[ 8 ] |
| Lædre Bjørdal |
|
25% |
[ 42 ] |
| Eyjolfsson |
|
4% |
[ 7 ] |
| Skjelvik |
|
1% |
[ 3 ] |
| Midtsjø |
|
37% |
[ 62 ] |
| Konradsen |
|
0% |
[ 1 ] |
| Jensen |
|
9% |
[ 16 ] |
| Mikkelsen |
|
6% |
[ 11 ] |
| Wiljalmsson |
|
5% |
[ 9 ] |
| De Lanlay |
|
0% |
[ 1 ] |
| Helland |
|
0% |
[ 1 ] |
|
| Total Votes : 165 |
|
| Author |
Message |
Whoppa Veteran
|
Posted: 24.08.2015 17:26 Post subject: |
|
|
| HåvardF wrote: | | Hørte ellers en Mjøndalenfan på vei ut si at dommeren ødela kampen for dem. | Tom Harald Hagen er tippeligaens beste dommer imo. |
|
| Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 25.08.2015 00:40 Post subject: |
|
|
Kampen orker jeg ikke kommentere annet enn at Mjøndalen prøvde en annen taktikk enn hva er normalt for dem, og jeg er meget glad for at den defensive taktikken ikke førte frem.
Ellers helt enig med forrige skribent, Tom Harald Hagen, sammen med Tore Hansen er tippeligaens beste dommere. Langt foran Edvartsen, Moen og denne nye Døvle eller Drøvle. Ola H Nilsen har heller ikke startet godt som dommer. Dersom RBK dømmes av andre enn de to førstnevnte frykter jeg alltid inkonsekvent dømming eller feilaktige avgjørelser med store konsekvenser mot RBK (f.eks feil straffe imot etc). Kan vel kanskje til nød si at Berntsen er ok... _________________ "Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson" |
|
| Back to top |
|
 |
zdanek Senior
|
|
| Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 25.08.2015 11:37 Post subject: |
|
|
Synes vel vi har god grunn til å klage på noen av dommerne vi blir utsatt for. Jeg mener på ingen måte dette går hverken i vår disfavør eller favør - det er bare uforutsigbart. Edvartsen f.eks - er like troende til å gi oss billig straffe som motstanderen - men billig straffe blir det Dette burde noen klare å rydde opp i - det mangler ikke på datamateriale. |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 25.08.2015 13:55 Post subject: |
|
|
Greia med dommerne er vel ikke at det går så veldig mye mer for eller mot oss enn noen andre (selv om Sandefjord sikkert føler at de har fått mer enn sin del av byrden), men at antallet - tildels grove - feil er så høyt.
Jeg må nesten ta det for gitt at dommersjefen og hans hoff skaffer seg videoopptak av alle kontroversielle situasjoner og går igjennom dem.
Noe som minner meg om noe litt off topic. Er det flere enn meg som irriterer seg grønn over at kommentatorer (Arne Scheie var fæl til dette, men det gjelder flere) i det øyeblikk noe skjer (f.eks. en billig straffe blir blåst) skriver "Oi! DEN er omdiskutert!"?
Med min ringe forståelse av språket så kan det fort vekk tenkes den vil være omdiskutert etterhvert, men er den virkelig omdiskutert i det den finner sted? Hvordan rekker man det? Den kan være kontroversiell, feil og masse annet, men omdiskutert kan den vel først være når man har rukket å diskutere den? _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 25.08.2015 14:17 Post subject: |
|
|
| Jeg synes det er like irriterende at de nevner ting som omdiskutert/diskutable/tvilsomme når både andre, tredje og tiende reprise viser at avgjørelsen er totalt feil. Kommentatorene får lære seg å kalle en spade for en spade! OT, men sånn ble det. |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 25.08.2015 15:25 Post subject: |
|
|
En straffe er ikke omdiskutert idet den blir dømt, men kan jo bli det etter en stund, når f.eks. TV2 har fokusert lenge nok på den  _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
| Back to top |
|
 |
|