English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Debrecen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 17, 18, 19  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Banens beste?
Hansen
0%
 0%  [ 0 ]
Skjelvik
5%
 5%  [ 9 ]
Öræfajökull
3%
 3%  [ 5 ]
Bjørdal
0%
 0%  [ 1 ]
Svensson
46%
 46%  [ 72 ]
Midtsjø
0%
 0%  [ 1 ]
El Barista
25%
 25%  [ 39 ]
Jensen
12%
 12%  [ 20 ]
Helland
0%
 0%  [ 1 ]
Søderlund
3%
 3%  [ 6 ]
Mikkelsen
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 154

Author Message
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 06.08.2015 23:00    Post subject: Reply with quote

Det med bytting or rullering er jo en balansegang. Man får klart bedre relasjoner om det ikke byttes/rulleres nevneverdig, og sammen med kontinuitet på spillersiden var det nok 2 av bærebjelkene til Eggen også.

Samtidig så tror jeg neppe et par tidligere bytter når kampen har dødd ut gjør den helt store forskjellen. Med tanke på slitasjen som er på midtbanen, så hadde det ikke vært å dumt.
Back to top
View user's profile Send private message
pingvin
Veteran

PostPosted: 06.08.2015 23:04    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
Eggen bytta jo ikke han heller, og vi klarte oss jo ganske greit når han var trener også Smile
Men da hadde vi en helt annen stall enn i dag. Gledelig at det var unggutta og islendingen som fikk muligheten når byttene endelig kom ja Smile
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 06.08.2015 23:06    Post subject: Reply with quote

Tja, størrelsen på stallen var vel ikke det mest kritiske under Eggen, siden han tok ut sesongens 11'er i april, og stort sett bare endret ved skader eller spillersalg Razz
Back to top
1960
Rutinert

PostPosted: 06.08.2015 23:06    Post subject: Reply with quote

Ønsker å gi honnør til Søderlund for en gangs skyld.
Kjempegoal som nok hadde gått inn uten keepers hjelp.
Hadde en farlig heading på corner også.
Førsteforsvarerjobbinga er prima.
Bommer på en del opplagte, men så senest i går kveld at Lewandowski hadde en kjempemiss også, før han ble matchvinner.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 06.08.2015 23:18    Post subject: Reply with quote

Jeg synes også han var sterk og god som oppspillspunkt i dag, noe jeg har kritisert ham for før. Vant mange hodedueller feilvent, og styrte de stort sett inn i gode rom.
Attaboy
Veteran

PostPosted: 06.08.2015 23:19    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Om Holmar hadde vært i stand til å sikte med headinger, så hadde vi scoret 0,5 mål ekstra i snitt hver kamp. Er pisse lei av å se han ruve klart høyest på dødballer, for så å heade over eller utenfor.

Så har han vel vært veldig, veldig nær noen ganger, og kanskje er det et tidsspørsmål før han scorer igjen? Han kommer jo seg til sjansene og hvis han setter en i ny og ne, kan det fort vise seg at vi har et våpen til å skremme motstanderne med. Men enig i at det begynner å bli irriterende at han «aldri» treffer målet.
Zzyzx
Veteran

PostPosted: 06.08.2015 23:24    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Jeg synes også han var sterk og god som oppspillspunkt i dag, noe jeg har kritisert ham for før. Vant mange hodedueller feilvent, og styrte de stort sett inn i gode rom.

Dette er noe han generelt har vært bedre på i hele år.
Jeg har prøvd å følge med på hvor mange dueller han vinner nettopp fordi jeg har sett det samme som deg forrige sesong. Men denne sesongen vinner Søderlund de fleste dueller og det er tydelig at han er et par hakk bedre form enn før. Det er ikke bare laget ellers som har gjort at Søder har en mye bedre statistikk i år en tidligere gitt. Han er på.
Back to top
Moody
Senior

PostPosted: 07.08.2015 00:07    Post subject: Reply with quote

Hansen 4
Svensson 6 BB
Bjørdal 5
Holmar 6
Skjelvik 6
Midtsjø 5
Selnæs 5
Mike 6
Helland 5
Søderlund 6
Mikkelsen 4

Last edited by Moody on 07.08.2015 02:43; edited 1 time in total
Back to top
Pokie
Veteran

PostPosted: 07.08.2015 00:12    Post subject: Reply with quote

Selnæs fikk min BB fordi han holdt oss sammen og fikk oss i gang det første kvarteret. Svensson og Jensen runner-ups.

Selnæs var genial defensivt til tider, og fant indreløpere i gode posisjoner gjennom 1. Omgang. Endelig så vi igjen gode løp og doblinger på kant, og indreløpere som fikk ballen i mellomrom.

Må i tillegg gi honnør til Debrecen som etter min mening kanskje er det beste motstanderlaget vi har hatt på Lerkendal i år.

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
1960
Rutinert

PostPosted: 07.08.2015 00:19    Post subject: Reply with quote

Børs:
Hansen 5 God keeper, særs med ballen i beina.
Svensson 6 Svak start, så var Jonas tilbake i sitt ess.
Bjørdal 5 Lite tabber fra den fronten.
Holmar 5 Feilberegnet på målet, ellers bra.
Skjelvik 7 Forsvarsfireren er funnet. Kjemperaid.
Midtsjø 4 Veik i flere situasjoner
Selnæs 6 Styrer som han vil.
Jensen 7 I ferd mot toppform igjen?
Helland 6 Vidunderlig målgivende, utfordrer uten å lykkes for mye.
Søderlund 7 Målmaskin, og god førsteforsvarer.
Mikkelsen 3 Svak kampen igjennom. De Lanlay spiller på søndag.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 07.08.2015 00:27    Post subject: Reply with quote

Brera wrote:
Tydelig at folk stiller høye krav til Helland ja. Han hadde både en strålende assist og fremprovoserte et rødt kort, det bil jeg ikke kalle "lite".

Nå er jeg ganske inhabil når det kommer til børsen, men ser flere gir Helland en firer, hvilket betyr under pari. Dette til tross for målgivende, 3. sist pasningen til 2-0 og at han frembragte det røde kortet. I min bok hører det da ikke hjemme med en karakter som tilsier under pari.
larsarus
Legende

PostPosted: 07.08.2015 00:29    Post subject: Reply with quote

Debreceni-fotografens bilder
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 07.08.2015 00:37    Post subject: Reply with quote

Føler seg sikkert passe lur han der der han står alene og ser laget sitt tape.
Indreløper
Veteran

PostPosted: 07.08.2015 00:42    Post subject: Reply with quote

Blir en jævlig kjip tur hjem for han stakkaren som tok turen. Håper uansett han trivdes med norges klart beste publikum - uansett idrett
MkBerg
Veteran

PostPosted: 07.08.2015 00:49    Post subject: Reply with quote

larsarus wrote:
[

Ble ikke den flaggmalen brukt av en liten østerriker med tvilsom bart...?
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 07.08.2015 01:26    Post subject: Reply with quote

Flott med 3-1 seier! Mye bra spill og det skal man ta med seg.

Dessverre så holder ikke forsvarsspillet det nivået for å komme seg gjennom playoffen. Vi ser det igjen, motstanderlaget får stå upresset i lang tid før de avslutter samt at det er kjempe lett å spille gjennom langs bakken og ved langballer. Hadde vi hatt denne starten mot et litt bedre lag, så hadde det stått 0-2 før 10 minutter .

Dumt at det er rufsete forsvarsspill som skal være det man ryker på.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 07.08.2015 01:46    Post subject: Reply with quote

Nå får du ta deg sammen, senador. Du bare ønsker å snakke ned RBK over en lav sko - selv om de spiller bra. Noen få «godkjente» nikk deler du ut her og der, men stort sett er det bare negativt. I kamptrådene er du først ute med å spy ut hvor dårlig laget er for deretter å forsvinne når laget gjør det bra. Til og med nå, nå når de har kommet seg til playoff, noe du ikke trodde ville skje før E-Cupen startet (selvfølgelig nok), klarer du å glede deg over at vi faktisk er der.

Jeg tror ikke du er en person som finner noe glede i noe RBK finner på av resultater og spill! Uansett hvor dårlige eller gode Rosenborg er, vil de aldri nå opp til ditt skyhøye forventningspress. Du må jo nesten være dum når du forventer at dette laget skal være på nivå med de beste i verden.

Jævlig slitsomt at du alltid kommer drassende med: «Dessverre så holder ikke dette mot ...»

Vi har hørt gnålet ditt i flere år. Gnål som vi alle har vært enige i de siste sesongene frem til denne sesongen.
Pokie
Veteran

PostPosted: 07.08.2015 01:54    Post subject: Reply with quote

Av og til lurer jeg på om Senador er faren min. Når jeg kom hjem fra skolen med 6- eller 5+ ble jeg spurt hvorfor jeg ikke fikk 6.

Senador virker dog et par hakk verre enn dette. Og fattern så heller ikke dagens kamp så han har neppe skrevet noe her inne uansett. Derfor lener jeg meg mot at Senador ikke er fattern, selv om jeg tror han og fattern kunne blitt svært gode venner.

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Indreløper
Veteran

PostPosted: 07.08.2015 01:56    Post subject: Reply with quote

Jeg for min del synes forsvaret er en av de områdene vi har kommet oss mest på det siste året. Var synd med Tore som ble skadd og Stefan som dro, men med Svensson og örn, og etterhvert Bjørdal og nå også Skjelvik, er det ingen grunn til å klage? Dette er forsvarere som holder høy nasjonal klasse. Svensson burde vært på landslaget, Bjørdal har vært og kommer til å komme med igjen, Tore er høyaktuell og skal du ikke se om en stund når Skjelvik får blitt litt varmere i trøya så banker også han på den døra

Edit: Om Tore hadde vært skadefri, selvfølgelig.
bestutenball
Proff

PostPosted: 07.08.2015 02:08    Post subject: Reply with quote

Brødsmula wrote:
Med 13k i helgen blir det nok godt under 10 tisen her. Syns det er helt fair at trøndere ikke strømmer til kamp mot ungarsk motstand i 3. kvalikkrunde. Såppass ambisjoner bør man ha selv i 2015.

To største feil man kan gjøre i livet:

1) undervurdere Rosenborg
2) undervurdere Rosenborg-supportere
Stubbelur
Veteran

PostPosted: 07.08.2015 02:14    Post subject: Reply with quote

Synes Holmar spesifikt har vært klasse de siste kampene. Herlig at han ser ut til å bli mer og mer spillende også.

Skjelvik har samme positive kurve, men han har desverre en hodeløs pasning hver eneste kamp. Samt at innleggskvaliteten fortsatt må forbedres en hel del. Det sagt så har han blitt bedre både offensivt og defensivt, farten er uvurderlig og jeg håper han får spille hver kamp på venstrebacken framover.

Helland synes jeg får ufortjent mye kritikk for sine forsøk på forseringer. Han har jo fått beskjed om å utfordre. Hadde han klart å passert 2 spillere på bestilling hver gang så hadde han ikke vært i Rosenborg lenger. Ofte må to spillere ligge å passe på han, dette frigjør Mike, Svensson eller Søder nok til at de får litt bedre arbeidsvilkår. Idag har han nok en assist, og spiller på en ungarer sitt andre gule. Mer en godkjent fra meg ihvertfall.

Ellers en underholdende kamp etter en rufsete åpning. Herlig å stå i sola på ØØ med godt trykk idag. Nå gjelder det bare å få en god trekning RBK

Ps! Suck fenador
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 07.08.2015 02:25    Post subject: Reply with quote

bestutenball wrote:
To største feil man kan gjøre i livet:

1) undervurdere Rosenborg
2) undervurdere Rosenborg-supportere

Haha! Tommel'n opp! RBK Bæst med- og uten ball!
knttn
Proff

PostPosted: 07.08.2015 08:28    Post subject: Reply with quote

Svensson imponerern med stabilt veldig høyt nivå om dagen. Lett banens beste i går!

Tror også vi har funne forsvarsfirern for høsten..håper vi unngår skader og får se Tore som backup etter hvert!
Back to top
Clasiker
Rutinert

PostPosted: 07.08.2015 08:40    Post subject: Reply with quote

Stubbelur wrote:
Synes Holmar spesifikt har vært klasse de siste kampene. Herlig at han ser ut til å bli mer og mer spillende også.

Jeg må si jeg lurer på om Holmar er mye bedre som støtende stopper enn som den som faller av? Tidligere har det alltid vært Tore eller Stefan (eller til og med Jørgen) som har hatt den spillende/støtende jobben, men jeg må si det er påfallende hvor mye bedre Holmar har blitt som støtende.
attach
Forumsjef

PostPosted: 07.08.2015 09:17    Post subject: Reply with quote

Han er også mye bedre enn Bjørdal med ball nå som han har spilt på seg sjøltillit i oppspillsfasen.

Når det kommer til headingene hans, så var det bare en av dem som han kunne fått noe ut av. De andre var i altfor pressede situasjoner, men mulig det så skumlere ut på tv.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 17, 18, 19  Next
Page 18 of 19

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb