English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK i Europa 2015/16
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 54, 55, 56  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
abjoern
Veteran

PostPosted: 04.08.2015 23:23    Post subject: Reply with quote

Vi har minst OK muligheter mot alle lag bortsett fra Dortmund, Rubin Kazan, Bilbao og Southampton. Mulig de franske også må sees på som overveldende favoritter? Det blir en usedvanlig avgjørende trekning.

Ellers er det jo mange potensielle 35/65-oppgjør for vår del, om vi skal være litt edruelige. Med rundt 45/55 mot FCK (min vurdering etter å ha sett FCK mot Jablonec og i troen på at det nye mannskapet til Ståle ikke er på veldig høyt nivå enda), ville et skandinavisk oppgjør være av de bedre trekningene, tross angsten for å tape. Ellers seiler jo Dinamo Zagreb opp som drømmetrekningen.

Edit: Hjerneblødning på Zagreb. De ville i hvert fall vært drømmen om MFK vant.

Last edited by abjoern on 04.08.2015 23:41; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
xMegafonmannen
Veteran

PostPosted: 04.08.2015 23:35    Post subject: Reply with quote

Men zagreb er jo minst klare for EL-sluttspill nå
senador
Legende

PostPosted: 04.08.2015 23:36    Post subject: Reply with quote

Begrensningen til rbk ligger i at man bommer på for mange sjanser og er for dårlig defensivt. Spesielt er det slurv i det defensive arbeidet fra vingene som skaper farlige situasjoner. Dette tror jeg har med at laget ikke tåler den harde kampbelastningen og det er for tungt å ta alle returløp. I starten sv sesongen var det defensive mye bedre.

Det holder heller ikke å spille 20 minutter god fotball i en hel kamp. Da ligger man under 3-0 før man vet ordet av det.

Møter vi et lag som er bedre enn Debrechen blir det for vanskelig.

Et lag som FCK scorer fort 3 mål på Lerkendal med det forsvarsspillet som vi har sett de siste kampene. Da blir det vanskelig å gå videre.
Back to top
sheva1917
Junior

PostPosted: 04.08.2015 23:41    Post subject: Reply with quote

abjoern wrote:
Vi har minst OK muligheter mot alle lag bortsett fra Dortmund, Rubin Kazan, Bilbao og Southampton. Mulig de franske også må sees på som overveldende favoritter? Det blir en usedvanlig avgjørende trekning.

Ellers er det jo mange potensielle 35/65-oppgjør for vår del, om vi skal være litt edruelige. Med rundt 45/55 mot FCK (min vurdering etter å ha sett FCK mot Jablonec og i troen på at det nye mannskapet til Ståle ikke er på veldig høyt nivå enda), ville et skandinavisk oppgjør være av de bedre trekningene, tross angsten for å tape. Ellers seiler jo Dinamo Zagreb opp som drømmetrekningen.

Rubin Kazan har vel 0 poeng på 3 kamper så helt uoverkommelige er de vel ikke? Men Enig i de andre 3Very Happy
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 04.08.2015 23:55    Post subject: Reply with quote

Ser den, men de har tross alt møtt Spartak M. og CSKA M. i to av oppgjørene, Når det er sagt, vet jeg lite om stallen deres og om de eventuelt er blitt svekket i det siste. Ville i utgangspunktet tro at det ligger rundt 75% i Kazans favør.
Back to top
Tuggen
Senior

PostPosted: 05.08.2015 00:05    Post subject: Reply with quote

Laget en liten excel-oversikt over seeding-situasjonen vår. Håper den går an å åpne og er lesbar! Cool

https://docs.google.com/s...1880629772
Back to top
MkBerg
Veteran

PostPosted: 05.08.2015 00:15    Post subject: Reply with quote

Tommel'n opp!
Back to top
Jakob
Veteran

PostPosted: 05.08.2015 00:16    Post subject: Reply with quote

Hvor "mange lag" var vi unna for å bli seedet i fjor?
Back to top
MkBerg
Veteran

PostPosted: 05.08.2015 00:26    Post subject: Reply with quote

Hadde vi gått videre til play-off i fjor hadde vi vært nr. 1 på unseedet-lista Evil
Back to top
Indreløper
Veteran

PostPosted: 05.08.2015 02:25    Post subject: Reply with quote

Et meget bedre første innlegg, Tuggen! Tommel'n opp! Takk til alle som orker og har tid til å gjøre det visuelt for oss andre!
Pokie
Veteran

PostPosted: 05.08.2015 02:54    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Begrensningen til rbk ligger i at man bommer på for mange sjanser og er for dårlig defensivt. Spesielt er det slurv i det defensive arbeidet fra vingene som skaper farlige situasjoner. Dette tror jeg har med at laget ikke tåler den harde kampbelastningen og det er for tungt å ta alle returløp. I starten sv sesongen var det defensive mye bedre.

Det holder heller ikke å spille 20 minutter god fotball i en hel kamp. Da ligger man under 3-0 før man vet ordet av det.

Møter vi et lag som er bedre enn Debrechen blir det for vanskelig.

Et lag som FCK scorer fort 3 mål på Lerkendal med det forsvarsspillet som vi har sett de siste kampene. Da blir det vanskelig å gå videre.

Jeg tror helt ærlig talt mye av dette er mentale greier. Vi er på sparekrutt og gjør ikke så mye mer enn vi må. Dette har vi sett mange ganger i det siste, men det finnes til enhver tid (heldigvis) en bryter som laget har slått på når det har vært behov for det. Vi er bare 3-4 uker unna å være gjennom det verste kamp-helvetet, og i den perioden har vi tross alt styrket vår posisjon i tippeligaen, vunnet 3 kamper borte i EL og gått videre til en kvartfinale hvor vi møter overkommelig motstand i cupen. Ikke minst har dette vært i en slags down-periode!

Jeg tipper og håper at gutta vil gi full gass i 180 minutter i en eventuell play-off, og jeg tror at det finnes krutt i beina til spillerne, spesielt hvis de leter litt etter det. Vi har tross alt ikke sett årets første RBK-krampe (med unntak av Helland som vel egentlig har andre problemer), så det er mye som tyder på at vi tross alt er i god fysisk forfatning.

Det er klart at det tærer på enkelte, men heldigvis har vi en stall hvor de aller fleste lagdeler har gode hvilemuligheter (med unntak av midtbanen, hvor det ikke er så mange alternativer). Med nyvunnen energi etter å ha sett Molde drite på draget mot Zagreb tror jeg gutta er klar til å peise på framover, uten at de blir for ivrige og spiller på seg skader. Jeg tror vi fortsatt har noen gir å gå på, og med mye "enkel" motstand i cup og serie framover skal det nok bli ordnings i play-off. Jeg gleder meg i hvert fall stort til å følge dette eventyret videre! Tommel'n opp!

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Indreløper
Veteran

PostPosted: 05.08.2015 03:09    Post subject: Reply with quote

Jeg ville ha vært forsiktig med å la gutta slacke for mye, hva om det plutselig ble standarden? Helt greit å roe ned på slutten av kamper som uansett er grei skuring, men jeg ønsker å se et lag som er sulten helt fra starten av. Det kan være vanskelig å forholde seg til at rytmen forandres, vi så jo hvordan det gikk i Mjøndalen... Gikk hardt ut og fikk to, "slacket" og fikk tre imot. Viste seg å være vanskelig å hente frem gløden igjen etter å ha tatt det rolig en stund.
bestutenball
Proff

PostPosted: 05.08.2015 03:18    Post subject: Enig til en viss grad Reply with quote

Indreløper wrote:
Jeg ville ha vært forsiktig med å la gutta slacke for mye, hva om det plutselig ble standarden? Helt greit å roe ned på slutten av kamper som uansett er grei skuring, men jeg ønsker å se et lag som er sulten helt fra starten av. Det kan være vanskelig å forholde seg til at rytmen forandres, vi så jo hvordan det gikk i Mjøndalen... Gikk hardt ut og fikk to, "slacket" og fikk tre imot. Viste seg å være vanskelig å hente frem gløden igjen etter å ha tatt det rolig en stund.

Enig i det du sier, Indreløper! Men så må en huske at det er stor forskjell på Mjøndalen og Debrechen i både spillestil og balltempo. Som Selnæs uttrykte etter kampen mot Mjøndalen, hadde de kunnet slå det samme laget de neste 500 gangene med samme ledelse om de ikke hadde lagt seg bakpå og ridd på ledelsen! Men som du sier; det har skjedd før og KAN skje igjen, uten at jeg er nevneverdig redd for dette Smile Vi har det best trente mannskapet i Skandinavia, og bør klare å holde fokus i 90 minutter, uavhengig av om det er Mjøndalen, Orkla, Real Madrid eller Molde som står og sparrer på den andre banehalvdelen
Indreløper
Veteran

PostPosted: 05.08.2015 03:23    Post subject: Reply with quote

Fair den, men nå snakket jeg ikke om debrechen, men heller om en trend vi må passe oss litt for. Brukte bare kampen mot mjøndalen som et eksempel, uten videre sammenligning forøvrig
bestutenball
Proff

PostPosted: 05.08.2015 03:25    Post subject: Reply with quote

Indreløper wrote:
Fair den, men nå snakket jeg ikke om debrechen, men heller om en trend vi må passe oss litt for. Brukte bare kampen mot mjøndalen som et eksempel, uten videre sammenligning forøvrig

Mer enn enig i den, Indreløper! Kloke ord Wink håper de klarer å holde konsentrasjonen samtlige minutter på samtlige fronter i samtlige oppgjør! Bør være et minimumskrav for et lag av dette kaliberet! Ser deg på kamp Smile
nidaros997
Veteran

PostPosted: 05.08.2015 03:29    Post subject: Reply with quote

Tuggen wrote:
Laget en liten excel-oversikt over seeding-situasjonen vår. Håper den går an å åpne og er lesbar! Cool

Takk for flott oppsett!

Om jeg forstår det riktig så ønsker vi at Celtic og BATE skal vinne sine CL-kamper, slik at de to lagene som er lavere ranket enn RBK skal komme inn i EL-kvalifiseringen. Vinner de ikke, så vil det komme til ytterligere to lag i EL-kvaliken med høyere ranking enn RBK, og da trenger vi at hele 11 høyere rankede lag i stedet for kun ni blir slått ut av lavere rankede lag i 3. kvalifiseringsrunde til EL? Tror det skal holde hardt når kun fire kamper har gått Rosenborgs vei i den første av de to oppgjørene.

Det er helt slutt på regionale inndelinger før trekningen når det er trekning (av playoff) i EL?

I UEFAs regler for 2015/16 står det på side 19:

"13.04 For the qualifying phase and play-offs, a draw between the same number of seeded and unseeded clubs determines the pairings, in accordance with the club coefficient rankings (see Annex D). The UEFA administration may form groups for the draw, in accordance with the principles set by the Club Competitions Committee. Clubs from the same association cannot be drawn against each other."

Da spørs det hva the Club Competitions Committee kan finne på. Det har vel skjedd tidligere med UEFA at man har bestemt seg for å lage grupper basert på regioner (som har endret seg litt fra år til år i sin geografiske utbredelse) rett før en trekning. Ser i fjor at det var en helt åpen trekning av rangerte versus ikke-rangerte lag, så regner med at det er samme type trekning i år.

Reglene:

http://www.uefa.com/Multi...WNLOAD.pdf
Back to top
Pokie
Veteran

PostPosted: 05.08.2015 03:55    Post subject: Reply with quote

Indreløper wrote:

Neida, ser absolutt den. Har selv uttrykt bekymring overfor dette flere ganger. Men der hvor vi mot Mjøndalen slet med å sette opp tempoet og komme oss inn i det, har vi i de siste kampene vist at vi kan spille godt igjen etter dårlige perioder. Fra 50. - 70. Minutt mot Sandefjord var jo alt helt krise, så byttet vi en spiller og plutselig var samtlige andre spillere tilbake i vanlig driv. De siste 20 mot Sandefjord var jeg aldri redd for at sandefjord skulle score 2-2, og i kampen mot Debrecen viste vi hvor jævla gode vi kan være i det øyeblikket vi bestemmer oss for det. Jeg tror også at vi ville ha forbedret oss etter pause mot Sarpsborg uavhengig av byttene, men at denne forbedringen selvfølgelig ble enda bedre pga byttene.

Jeg er mer redd for den gryende egoismen vi tidvis ser. Midtsjø går lenger og lenger med ball (samme så man i Ranheim, hvor han førte mer og mer jo lenger han var i klubben), Jensen skyter fra død vinkel med overtall av RBKere i boks nesten konsekvent for tiden, og Mikkelsen skyter til stadighet fra hold hvor han aldri har scoret. Helland skyter også mye, men skal få fortsette med det. Det han derimot må bli litt flinkere til er å utnytte løpene til Svensson når de kommer. Det var en periode I starten hvor dette fungerte perfekt, mens det senere har blitt litt mindre effektivt. I de siste kampene har vi igjen sett noe fint samarbeid mellom de to.

Jeg er rett og slett litt redd for at spillerne skal bli litt for høye på seg selv, og at dette skal skape konflikter i gruppen. Heldigvis ser det ut som om de har svært god tone med hverandre. Men, det er også viktig å være ydmyk av egne prestasjoner. Klarer de å være ydmyke (men gjerne litt cocky i intervjuer osv) kan dette bli en fantastisk sesong.

Forresten:
I en tid med mange flotte individuelle scoringer synes jeg det er på tide at vi får et nytt fantastisk lagmål Tommel'n opp!

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
CLkvart
Rutinert

PostPosted: 05.08.2015 08:13    Post subject: Reply with quote

Tuggen wrote:

Helt nydelig, tusen takk!
Back to top
vegran
Veteran

PostPosted: 05.08.2015 08:22    Post subject: Reply with quote

Får bare håpe at Selnæs ikke drar på seg gult kort og må sone karantene i en av playoff-kampene. Da fryter jeg flashback fra FCK-kampen, hvor Annan måtte sone..
Han har 2 gule nå.
Back to top
TheBB
Junior

PostPosted: 05.08.2015 08:42    Post subject: Reply with quote

nidaros997 wrote:
Tuggen wrote:

Om jeg forstår det riktig så ønsker vi at Celtic og BATE skal vinne sine CL-kamper, slik at de to lagene som er lavere ranket enn RBK skal komme inn i EL-kvalifiseringen. Vinner de ikke, så vil det komme til ytterligere to lag i EL-kvaliken med høyere ranking enn RBK, og da trenger vi at hele 11 høyere rankede lag i stedet for kun ni blir slått ut av lavere rankede lag i 3. kvalifiseringsrunde til EL? Tror det skal holde hardt når kun fire kamper har gått Rosenborgs vei i den første av de to oppgjørene.

Nei, vi må ha inn ni lavere rankede totalt fra alle de 21 kampene. Dette fordi det er 44 lag totalt i EL-playoffen, og for å bli seedet må derfor minst halvparten være lavere rangert enn oss, det vil si 22. Det er elleve kamper der to lavere rangerte lag møtes, så de er bankers. De resterende elleve må komme fra disse "vippekampene." To gikk inn i går, så det er ni igjen. Dersom de to i dag ikke går vår vei må de ni komme fra torsdagens 19 EL-kamper. Dersom de to i dag går vår vei trenger vi kun sju på torsdag.
Back to top
kevinpieter
Veteran

PostPosted: 05.08.2015 09:26    Post subject: Reply with quote

Tuggen wrote:

Ha-ha, B57, herlig subtilt!
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 05.08.2015 10:56    Post subject: Reply with quote

MkBerg wrote:
Hadde vi gått videre til play-off i fjor hadde vi vært nr. 1 på unseedet-lista Evil

Virkelig? Aiai.

Er det forøvrig noen som har oversikt over hva som skal til for å være seedet i tredje runde i CL? F.eks hvor mange poeng trengte man i år? Blir man seedet i tredje runde CL før man blir seedet i EL playoff (sånn rent typisk sett, skjønner at dette varierer).

Å være seedet i tredje runde CL må vel være en drøm for serievinnere, selv om det selvsagt er storlag å møte der og.
Back to top
JohnTiger
Veteran

PostPosted: 05.08.2015 11:10    Post subject: Reply with quote

Trengte vel 22,225 poeng for å bli seedet i 3.runde i CL i år....så vi har ett stykke igjen dit.

http://kassiesa.home.xs4a...l2015.html

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 05.08.2015 12:59    Post subject: Reply with quote

Ouch, den er ganske tøff ja. Vi snakker vel gruppespill i EL fem år på rad omtrent.
Back to top
media
Veteran

PostPosted: 05.08.2015 13:06    Post subject: Reply with quote

Vi kommer langt med å kvalle og hanke inn et par seire i gruppespillet hvis de øvrige lagene også når playoff hvis jeg har tolket Kjello rett
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 54, 55, 56  Next
Page 17 of 56

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb