| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var banens beste mot Sarpsborg? |
| André Hansen |
|
1% |
[ 1 ] |
| Jonas Svensson |
|
11% |
[ 9 ] |
| Johan Lædre Bjørdal |
|
0% |
[ 0 ] |
| Jørgen Skjelvik |
|
3% |
[ 3 ] |
| Lille Eyolf |
|
0% |
[ 0 ] |
| Micke Dorsin |
|
0% |
[ 0 ] |
| Mike Jensen |
|
1% |
[ 1 ] |
| Il Barista Selnæs |
|
59% |
[ 46 ] |
| Fredrik Midtsjø |
|
0% |
[ 0 ] |
| Magnus Stamnestrø |
|
0% |
[ 0 ] |
| Hellandinho |
|
20% |
[ 16 ] |
| Søder |
|
0% |
[ 0 ] |
| Dølland Lie |
|
0% |
[ 0 ] |
| Tobias Mikkelsen |
|
1% |
[ 1 ] |
|
| Total Votes : 77 |
|
| Author |
Message |
hello Veteran
|
Posted: 02.08.2015 22:58 Post subject: |
|
|
| Kreditert med en assist bare. |
|
| Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 02.08.2015 22:59 Post subject: |
|
|
| Så skal man huske at han har vært her i 2 uker, spilt to kamper som avlastning som vår desidert beste spiller sålangt i år, så forventningene om at Stamne skal ta over ankerrollen på så kort tid er som å tro at potetene i Orkdal skal taes opp nå. |
|
| Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

|
Posted: 02.08.2015 22:59 Post subject: |
|
|
| Largactyl wrote: | | Mulig, men han haltet jo stort sett hele kampen etter at han ble grusa etter 15 sekunder, så vil nå tro at han slet pga det. Han var jo ikke så dårlig mot Sandefjord. |
Absolutt, men jeg mener fortsatt det er greit å slakte ham på børsen, sjøl om han ikke spilte i sin favorittposisjon OG ble forsøkt kvestet etter 30 sekunder.
Jeg synes derimot ikke at en skal dømme spilleren Stamnestrø, og hans potensielle bidrag til RBK på lengre sikt, kun ut fra denne kampen og den mot Sandefjord. _________________ My meaning is bad, but my grammar is good. |
|
| Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 02.08.2015 23:00 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Fotballkamper vinnes ved å score mål. Er derfor naturlig at en spiller som bidrar med mål og målpoeng er med i diskusjonen om BB. En spiller kan være så usynlig han bare vil for min del, så lenge han er med på å avgjøre kampen. |
Nogenlunde enig i dette, men man trenger litt av hvert - noen grovarbeidere, noen som er raske, noen som bidrar i lufta og noen som er målfarlige. Gode fotballag har alltid en ballanse mellom arbeidsjern og det innimellom brilliante.
Tror Selnæs er i ferd med å jobbe seg gjennom en meget positiv kontrakt. Etter at han skrev under må han ha økt sin egen markedsverdi - både salg og framtidig lønn en hel del. Er i ferd med å vokse ut av RBK, men han blir ikke billig.
Helland er vel også en som begynner å samle materiale til en solid skrytevideo.
Ellers ser det ut som om Kåre kan skape gull av gråstein. At vi skulle se ei venstreside med Mikkelsen og Skjelvik imponere, hadde jeg ikke trodd var mulig i måneskinn.
Det var en møkkakamp, men dritten var i allefall krydret med en del moro jeg aldri opplevde under MnJanne og Gampen.
Det eneste jeg stusser på, er at å sakse noen i nakken og legge dem i bakken med STOR fare for nakkeskade ikke kvalifiserer for kort. Blodrødt i boka mi. Fy flate for en møkkadommer. |
|
| Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 02.08.2015 23:01 Post subject: |
|
|
| MarcoVb wrote: | | Jensen jukset masse på jobbing defensivt i dag. Gjør nesten ingenting konstruktivt med ball. Nå har vi begynt å gi han poeng av gammel vane. Midtsjø løper garantert mye mer i denne kampen, selv om også han er variabel. Selnæs er vår beste på midten i dag. |
Ikke enig når det gjelder Mike. Foruten Selnæs i 2 omg, så er Mike med god margin den beste på midtbanen. Han er alltid skikkelig god på å holde ballen i laget og holde den høyt oppe i banen, og han involverer seg alltid mye. Han var god i dag, ikke noe ekstra, men god - som vanlig |
|
| Back to top |
|
 |
XChrisX Rutinert
|
Posted: 02.08.2015 23:06 Post subject: |
|
|
Herlig med seier på min første hjemmekamp i år (bor ved Lillestrøm)! Blir kamp på søndag også og da satser jeg på nye tre poeng!  |
|
| Back to top |
|
 |
TottoD Proff
|
Posted: 02.08.2015 23:17 Post subject: |
|
|
| Da er vi enige om Ã¥ være uenige Libido😀 |
|
| Back to top |
|
 |
netrom84 Senior
|
Posted: 02.08.2015 23:22 Post subject: |
|
|
| kevinpieter wrote: | | Largactyl wrote: | | Mulig, men han haltet jo stort sett hele kampen etter at han ble grusa etter 15 sekunder, så vil nå tro at han slet pga det. Han var jo ikke så dårlig mot Sandefjord. |
Absolutt, men jeg mener fortsatt det er greit å slakte ham på børsen, sjøl om han ikke spilte i sin favorittposisjon OG ble forsøkt kvestet etter 30 sekunder.
Jeg synes derimot ikke at en skal dømme spilleren Stamnestrø, og hans potensielle bidrag til RBK på lengre sikt, kun ut fra denne kampen og den mot Sandefjord. |
Når vi spiller med Stamnestrø så forventer jeg at gutter som Mike og Mitsjø bidrar mer defensivt. Det er ikke mulig å forvente at Stamnestrø skal gå inn å fylle Sellnes sine sko. Slik sett vil jeg nok heller slaktet Mike og Mitsjø i dag da det er de som lar Stamnestrø i stikken.
Til de som gir Helland BB i dag så rister jeg kraftig på hode. Målpoeng er viktig det, men hadde hjulpet fryktelig lite med 3 mål om alle hadde jobbet så lite defensivt som Helland gjør.
Last edited by netrom84 on 02.08.2015 23:23; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 02.08.2015 23:23 Post subject: |
|
|
Syns det er merkelig at motstanderen, uten konsekvenser, får lov til å gjøre nesten hva som helst uregelmentærtuten at det blir blåst i favør Midtsjø.
Er jo farlig noen av disse overgrepene gutten blir utsatt for.
Skjønner godt at han blir forbanna. |
|
| Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 02.08.2015 23:27 Post subject: |
|
|
Bør være rimelig klart for Kåre at Dorsin nå skal sitte på benken. Å hvorfor starter vi ikke med Eyjolfsson når vi møter 2 store spisser. Han er klart den beste i dueller. Kan ikke skjønne at våre 2 midtstoppere trenger hvile. Er ikke den lagdelen som springer mest.
Mike og Midsjø må gjøre noe med slurvet de har i pasningspillet sitt. Alt for mange av de.
Syns Sarpsborg startet bra og hadde gjort leksen sin bra. De vet at Helland slurver hjemover og det utnyttet de bra. Heldigvis er Svensson utrolig bra som back.
Derimot på innlegg har Svensson, Skjelvik og Dorsin en del å gå på. Er jo nesten ingen av de som treffer på noen. Svensson er faktisk elendig på akkurat den biten.
Dommeren er jo helt elendig. Sarpsborg spillerne slipper unna med holding og at de er sein inn i taklinger. Amin Askar skulle jo hatt rødt. _________________ Never Wake A Sleeping Ninja Cow |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 02.08.2015 23:28 Post subject: |
|
|
Supert med 3 poeng på en slik dag.
Dette var en kamp hvor man så hvor dårlig vingene jobber defensivt. Vi sliter spesielt med at Helland er altfor dårlig 1.forsvarer. Dette holder rett og slett ikke i evt 4.runde E-cup. I tillegg er duellspillet i det defensive for dårlig.
Når det er sagt var det godt å se samarbeidet mellom Skjelvik og De Lanlay. De skal bli vanskelig å ha med å gjøre fremover. Dorsin bør legge opp, Skjelvik skal heretter være back, ikke stopper.
Bjørdal er solid, mens Stamnestrø bør ikke spille anker. |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 02.08.2015 23:30 Post subject: |
|
|
| Largactyl wrote: | | Er det Rachel Nordtømme med en eller annen kis som er reporter fra Lerkendal på Adressa TV? |
Hun jobber for Adressa. Utrolig hva et brevkurs kan gjøre. |
|
| Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 02.08.2015 23:31 Post subject: |
|
|
Må legge til at det er Ørlund "klasse" over hvordan Andre Hansen slenger seg på 0-1. Selv om det ikke nødvendigvis er en keepertabbe. Han legger seg jo mer ned enn han slenger seg. _________________ Never Wake A Sleeping Ninja Cow |
|
| Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 02.08.2015 23:31 Post subject: |
|
|
Liker å høre Kåre helt ærlig etter kamp der han sier rett ut at vi gjør en elendig førsteomgang. Det er jo naturligvis helt riktig, men ser for meg Janne og Perry stå der og si at det var en "ok omgang av oss fram til baklengsmålet".
Viktig og ikke minst deilig seier slik som kampen utviklet seg!  |
|
| Back to top |
|
 |
ZOOlander Veteran
|
Posted: 02.08.2015 23:33 Post subject: |
|
|
Børs:
Hansen- 5 (Helt grei kamp. Kanonharde skudd)
Svensson- 7 (Ny solid kamp. Bør være i landslagstroppen senest ila 2016)
Bjørdal- 6 (Få feil. Bør danne stopperpar med Holmar torsdag)
Skjelvik- 6 (Må igjen ordne opp i egne feil som stopper (5), men herlig offensiv som back (7). Ikke enkelt å finne Søder, men kvaliteten på innlegg må uansett opp)
Dorsin- 3 (En skygge av seg selv. Spesielt offensivt var det bare sorgen)
Holmar- 6 (Ny solid kamp av Holmar også- en vane de siste 3-4 kampene)
Jensen- 6 (Jobber mye, hemmes spesielt i 1. omg offensivt av en Stamnestrø i feil posisjon og en lite bevegelig Helland)
Stamnestrø- 4 (Vanskelig å gå inn fra indreløperrolle i OBOS-tempo til sentral midt hos TL-lederen)
Midsjø- 5 (Mindre synlig i dag, mulig også hemmet av litesamspill med hjemmedebutanten De Lanley og en Dorsin på absolutt hell)
Selnæs- 7BB (Gjør det meste enkelt og styrer skuta med pondus)
Helland- 7 (Egentlig 5, men med 3 målpoeng er han så ekstremt viktig for oss! Det er slike som kan gi gull og europasuksess. Scorer på fri igjen!)
Søderlund- 5 (Jobber godt defensivt, men er fortsatt for lite klinisk og mye feilposisjonert ved innlegg fra kant. Vilhjalmsson antageligvis mye bedre i kamper hvor motstander ligger så lavt?)
De Lanley- 5 (Prøver, men får det ikke helt til. Helt grei kamp- prov på kvalitet med tid)
Mikkelsen- Ikke nok tid..
KI- 8 (Veldig fornøyd med at han rullerte, da flere trengte hvile. Veldig fornøyd med at han tok de nødvendige grep tidlig) _________________ Saklig |
|
| Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 02.08.2015 23:36 Post subject: |
|
|
dagens høydare: HATE HATE HATE TV2, HATE HATE HATE TV2
ellers meget deilig med seier, knall bra 2.omg |
|
| Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 02.08.2015 23:41 Post subject: |
|
|
| Davy Wathne har blokkert meg på Twitter, så kan noen fortelle meg hva han sier om synginga fra tribunen? |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 02.08.2015 23:43 Post subject: |
|
|
| Han retweeter en del som mener han ikke skal forstyrre den spontane feiringen etter kamp. Svarer med å si at det ikke er han som bestemmer, gjør bare det han får beskjed om. |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 02.08.2015 23:45 Post subject: |
|
|
Tror nok at Davy med 20+ års fartstid i Tv2-sporten har et ord med i laget... _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 02.08.2015 23:49 Post subject: |
|
|
| kevinpieter wrote: | | Stamnestrø og Dorsin får svi ordentlig på børsen i dag da de ikke var med i 2. omgang da RBK var et helt annet lag. |
Karakterer på 2 og 3 er vel helt fair etter første omgang. Jeg blir mer forundret over at spillere som var like dårlige i 1. omgang ender på 6 og 7. Hva har de spillt til i 2. omgang da, hvis børsen gjelder hele kampen?
Bør vel knapt være spillere over 5 etter en så dårlig 1. omgang. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 02.08.2015 23:54 Post subject: |
|
|
| MagT wrote: | | Husk at Dorsin spiller halvskadet, det kan forklare noe av den dårlige formen hans i det siste. |
Har ikke fått med meg den skaden. Hva plager ham? _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 03.08.2015 00:01 Post subject: |
|
|
Lite kan måle seg med et klassisk rope-intervju der ingen hører skikkelig og alt må gjentas.
Ellers er det mye rusk. Dorsin og Obostrø er de verste i dag og. Førstnevnte er ferdig og den andre må frikjennes litt da han er fersk og ikke spiller i sin foretrukne posisjon. 2-1 målet er helt immense. Ikke mer å si.
RBK er heldigvis så bra i periodene med ordentlig spill, og har så mange naturlige målscorere, at vi putter nok til å vinne på middels og dårlige dager. Men til tider spilte S08 fotballkamp mens vi hadde en trøtt Wiggen-økt utpå der. Velger å legge godviljen til og tro at det er for å skape spenning for publikum. Ganske vill serierunde, men stillingen vår er styrket.
Ros til Kåre for ærlighet om bunnivået. Vi skal være veldig forsiktige med å ta sånne perioder/omganger med avventende spareblussball når vi møter skikkelig motstand. Vips fallera så har Debrecen fått et par gratis bortemål. |
|
| Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

|
Posted: 03.08.2015 00:02 Post subject: |
|
|
(Svar til PerO.)
Jeg kan bare snakke for meg sjøl, men når jeg setter børs prøver jeg å få til en miks av å se på helheten, samt å belønne/trekke for spesielle utmerkelser. Ta for eksempel Helland. Ja, han gjorde en del rart i 1., men han hadde også en fantastisk gjennomstikker(lobb) til Svensson. Stamnestrø og Dorsin hadde, i mine øyne, kun dårlige involveringer i tillegg til "middels"-involveringene. Jeg synes ikke hele laget lå på 2-3, men snarere 3-5, og da synes jeg det er fair å lande på 6-7 totalt sett når de hever seg som de gjør i 2. omgang.
Men igjen: Jeg kan bare snakke for meg sjøl, og jeg er ingen trent børssetter. Jeg tenker heller ikke på børsen underveis i kampen, så børsen blir til etter kampen mens jeg desperat prøver å huske hva hver spiller har gjort. _________________ My meaning is bad, but my grammar is good. |
|
| Back to top |
|
 |
TottoD Proff
|
Posted: 03.08.2015 00:04 Post subject: |
|
|
| PerO wrote: | | kevinpieter wrote: | | Stamnestrø og Dorsin får svi ordentlig på børsen i dag da de ikke var med i 2. omgang da RBK var et helt annet lag. |
Karakterer på 2 og 3 er vel helt fair etter første omgang. Jeg blir mer forundret over at spillere som var like dårlige i 1. omgang ender på 6 og 7. Hva har de spillt til i 2. omgang da, hvis børsen gjelder hele kampen?
Bør vel knapt være spillere over 5 etter en så dårlig 1. omgang. |
Enig i at mange har fått for bra betalt, men man kan likevel ikke dele opp karakterene i en fotballkamp slik. Eksempel: Totalt usynlig i 1. Omg: 2 poeng. 2 omg: 3 mål og 9 poeng. Totalt 5 poeng. |
|
| Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 03.08.2015 00:08 Post subject: |
|
|
Hansen - 5
Svensson - 7 BB
Bjørdal - 6