| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var banens beste mot Sarpsborg? |
| André Hansen |
|
1% |
[ 1 ] |
| Jonas Svensson |
|
11% |
[ 9 ] |
| Johan Lædre Bjørdal |
|
0% |
[ 0 ] |
| Jørgen Skjelvik |
|
3% |
[ 3 ] |
| Lille Eyolf |
|
0% |
[ 0 ] |
| Micke Dorsin |
|
0% |
[ 0 ] |
| Mike Jensen |
|
1% |
[ 1 ] |
| Il Barista Selnæs |
|
59% |
[ 46 ] |
| Fredrik Midtsjø |
|
0% |
[ 0 ] |
| Magnus Stamnestrø |
|
0% |
[ 0 ] |
| Hellandinho |
|
20% |
[ 16 ] |
| Søder |
|
0% |
[ 0 ] |
| Dølland Lie |
|
0% |
[ 0 ] |
| Tobias Mikkelsen |
|
1% |
[ 1 ] |
|
| Total Votes : 77 |
|
| Author |
Message |
TottoD Proff
|
Posted: 02.08.2015 22:24 Post subject: |
|
|
| Largactyl wrote: | Hansen: 5
Dorsin: 3
Eyjolfsson: 5
Skjelvik: 5
Bjørdal: 5
Mitsjø: 4
Stamnestrø: 4
Jensen: 5
Selnæs: 5
Helland: 5
Søder: 6, jobber og jobber og jobber defensivt, og blir belønna med mål
Dølle: 5
Mikkelsen: 4 (Fikk vel ikke 30 minutter?) |
Du gir Jensen samme poeng som Helland(som fikk 3 målpoeng) Jensen var elendig i dag. |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 02.08.2015 22:26 Post subject: |
|
|
| Vi har et problem med at vi ikke har kvalitet nok på innbytterne på midtbanen. Jensen vil ha godt av å hvile, og Selnæs sliter innimellom. Problemet er at vi ikke har noen i tilnærmet god nok kvalitet å sette inn, og ender opp med redningsoperasjoner hver gang vi forsøker å rotere. Dette bør være et tankekors for sportslig ledelse. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 02.08.2015 22:26 Post subject: |
|
|
| quentez wrote: | Børs:
Hansen 4 - Viser dårlig slengradius på 0-1-målet. Til tider passiv i feltarbeidet, og velger ofte å bokse ballen fremfor å holde den når en keeper av skikkelig solid kaliber ville gjort sistnevnte.
Svensson 7 - God kontroll defensivt, ofte med offensivt. Tipper han kan få sin landslagsdebut i løpet av 2015 eller 2016.
Bjørdal 6 - God kontroll.
Skjelvik 7 - Solid som midtstopper, kanon som venstreback. Med selvtillitt er han en forsé offensivt, selv om han alltid vil være for hurtig i forhold til teknikken.
Dorsin 3 - Begynner dessverre å miste det helt.
Midtsjø 5 - Fryktelig variabel. Men gjør mye godt offensivt.
Stamnestrø 3 - Håpet han hadde lært av posisjoneringsproblemene mot Sandefjord, men i dag møtte vi et bedre lag - og han var virkelig på gyngende grunn. Hadde ikke mange balltouch, og de få pasningene han leverte fra seg var ikke gode. Flere kunne ført til farlige kontringer i mot.
Jensen 6 - Løper, løper og løper. 2. omgangen var et solid oppsving i forhold til nivået Jensen har vært på de siste ukene.
de Lanlay 5 - Får ikke til så veldig mye på (det jeg mener er) feil side. Blir bedre av å få spille med Skjelvik etter pause, og skaper en del.
Søderlund 5 - Jobber som vanlig godt, men jeg synes han ofte ligger helt feil når innleggene kommer. Gjemmer seg bak forsvarsspillerne og er vanskelig å nå. Heldigvis våken når han sikrer seieren.
Helland 7 - Variabel i spillfasen, men er vår soleklare matchvinner sammen med Selnæs. Scoring og to assist.
Holmar 6 - Fortsetter den gode trenden. Full kontroll.
Selnæs 7 - Tar tak og er med og snur kampbildet. Uerstattelig for øyeblikket.
Kåre 7 - Tar grep før grevens tid. Skjer ikke ofte. Forstår samtidig tanken med rotasjon før kampstart, men Stamnestrø sentralt er way over his paygrade.
Dommeren 2 - Må være helt umulig å forholde seg til for spillerne. |
Jeg tenkte egentlig å skrive en børs, men denne gjør det totalt overflødig. Enig i alt, både karakterer og begrunnelse, så denne kan limes inn som mitt bidrag til børs-statistikk.
Jeg tror det med denne kampen er relativt klart hvem som er førstevalget på venstrebacken framover. Jeg tror det har sittet langt inne for Kåre å definitivt benke "tredjetrener" Dorsin, men her går han langt i å spille seg ut av laget, samtidig som alt klaffer bedre (igjen) med Skjelvik.
Det er bra at Kåre tar grep tidlig her, men ærlig talt er det et tveegget sverd. Det begynner å bli passelig åpenbart at Stamnestrø ikke er moden for Selnæs-rollen, selv for å hvile baristaen. Rullering/friske bein som indreløper må være mer aktuelt. |
|
| Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 02.08.2015 22:27 Post subject: |
|
|
| MarcoVb wrote: | | Largactyl wrote: | Hansen: 5
Dorsin: 3
Eyjolfsson: 5
Skjelvik: 5
Bjørdal: 5
Mitsjø: 4
Stamnestrø: 4
Jensen: 5
Selnæs: 5
Helland: 5
Søder: 6, jobber og jobber og jobber defensivt, og blir belønna med mål
Dølle: 5
Mikkelsen: 4 (Fikk vel ikke 30 minutter?) |
Du gir Jensen samme poeng som Helland(som fikk 3 målpoeng) Jensen var elendig i dag. |
Helland var elendig i første omgang, jobbet ikke tilbake og ga Svensson null hjelp, og når han først slo til, så var det frisparket og skuddet på tredje målet. Synes dog han ikke fortjener en 6. Jensen var best av midtbanen, jobbet knallhardt defensivt, men kunne selvsagt vært bedre offensivt. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 02.08.2015 22:28 Post subject: |
|
|
| hello wrote: | | "Hate TV2!" Haha! |
Hva var greia her?
Ellers, godt med 3 nye poeng på en dårlig dag. |
|
| Back to top |
|
 |
Stubbelur Veteran

|
Posted: 02.08.2015 22:31 Post subject: |
|
|
Helland såvidt bedre enn OK når han får tre målpoeng i en kamp vi scorer tre mål?
Last edited by Stubbelur on 02.08.2015 22:31; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
TottoD Proff
|
|
|
| Jensen jukset masse på jobbing defensivt i dag. Gjør nesten ingenting konstruktivt med ball. Nå har vi begynt å gi han poeng av gammel vane. Midtsjø løper garantert mye mer i denne kampen, selv om også han er variabel. Selnæs er vår beste på midten i dag. |
|
| Back to top |
|
 |
huffameg Rutinert

|
|
|
| Mens resten av gutta står i en rekke foran kjernen og venter på at Davy skal bli ferdig med å intervjue Ole.. Aldri likt Davy |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 02.08.2015 22:32 Post subject: |
|
|
Hansen 5
Svensson 7
Bjørdal 6
Skjelvik 6 (+1 for involveringer men -1 for avleveringer)
Dorsin 3
Holmar 6
Midtsjø 5
Stamnestrø 3
Il Barista 8 - Serverer créma-pasninger med utsøkt ro!
Jensen 5
The Lonely 5
Søderlund 6
Helland 7 (ekstra betalt for tre målpoeng) _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 02.08.2015 22:34 Post subject: |
|
|
| Stubbelur wrote: | | Helland såvidt bedre enn OK når han får tre målpoeng i en kamp vi scorer tre mål? |
Han gjorde nærmest INGENTING annet enn de tre målpoengene. Mulig jeg er litt streng, men etter en så begredelig første omgang, så synes jeg ikke at en god andre omgang skal få en til å glemme første akt. |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 02.08.2015 22:36 Post subject: |
|
|
| Alle var bedritne i 1.omgang. Helland spilte dårlig selv med 3 målpoeng. Dorsin hadde en særdeles dårlig 1.omgang men er ikke ferdig av den grunn. Han har spilt mange gode kamper i år. Andre Hansen gjorde en god kamp i dag selv om han har gjort et par dårlige kamper tidligere. Selnæs frelste ikke rbk i 2.omgang. Alle spilte bedre i 2. omgang. Ikke lett for Stamnestrø å styre noe som helst i 1.omgang fordi ingen var påskrudd. |
|
| Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

|
Posted: 02.08.2015 22:37 Post subject: |
|
|
Børs:
Hansen 4 - Örlund-spenst på 0-1. Ikke like gode igangsettinger som vanlig. Tar riktignok noen av de skuddene/innleggene som jeg har lært meg å frykte med Hansen i mål, og jeg synes det er greit at han bokser i de situasjonene han gjør det. Men det kan jo være fordi jeg er en slepphendt keeper sjøl. Får ikke nok skudd på seg til å gjøre redninger som kan trekke karakteren opp, derfor 4.
Svensson 7 - Fantastisk aktiv offensivt. Har noen avleveringer som burde trukket ned, men jeg bruker Storflor-skalaen, og jeg synes rett og slett Svensson var bedre enn "god" i dag.
Bjørdal 5 - Jeg får selvfølgelig ikke med meg i detalj hvordan han styrer backlinja, men jeg klarer ikke helt å bli trygg på Bjørdal ennå. Noe rusk som må bort, før jeg slutter å ha nostalgiske drømmer om Ken Remi om nettene.
Skjelvik 7 - Kløner det til før 0-1. Gjør så godt som ALT rett i 2. omgang. Som jeg sa etter forrige match: Jeg begynner å utvikle fanboy-følelser for denne mannen.
Dorsin 2 - Sorry, men dette var svært dårlig Dorsin. Gjør ikke mye rett i dag.
Jensen 6 - Herlig aggressivitet i 2. omgang, burde kanskje fått seg en assist i 2. omgang. Var det han som slo corneren før 3-2? I så fall: godkjent++! 1. omgang snakker vi ikke så mye om.
Stamnestrø 2 - Det meste er vel sagt i denne kamptråden allerede. Men jeg gir deg ikke opp Magnus! Håper du kan få noen innhopp som indreløper med litt lavere skuldre.
Midtsjø 6 - Prøvde på mye i 1. omgang, men gikk seg bort. Mulig han var litt ør etter karatesparket. Bedre i 2., og scorer til og med mål! På heading! På corner!
Helland 7 - To fantastiske assist, og et enda mer fantastisk mål. Frispark fra 30 meter og inn er like enkelt som å ta avspark. Borderline karakteren 8.
Søderlund 7 - Gjør en iherdig defensiv jobb, i tillegg til mye bra offensivt. Frekk vending i 1. omgang. Herlig årvåkenhet på 3-2-målet.
Dølland Lie 7 - Synes Dølland er den friskeste i angrepsrekka i 1. omgang. Har også noen herlig lekne ballbehandlinger i 2. omgang. Veldig nære mål. Har trua på Døllis.
Selnæs 8 BB - Hvis det noen gang var noen tvil om hvor viktig Selnæs er for årets RBK-lag, så ble siste rest av den tvilen fjernet i dag. Etter han kom innpå ble det feige lag på Lerkendal-matta. Litt pasningsslurv mot slutten, og han bør lære seg å kælke til kula i forsvar. Ellers prima. Dagens vinner av talentduellen mot Peter Kovacs. Også herlig at han ikke ante at Sarpsborg ledet da RBK satte inn utligningsmålet.
Eyolf 7 - Er faenmeg blitt helt sjef. La oss ikke rullere ham ut så mye mer nå.
Bruttern 8 - Er i grunn enig i å hvile utvalgte spillere til denne kampen. Når det viser seg at laget ikke henger sammen, er det coaching i verdensklasse™ å innse at han bommet med laguttaket, og gjøre de nødvendige grepene i pausen. Pluss for krangling med Sarpsborg-benken, og kjefting på dommeren.
Groven 1 - Har jeg fått meg nytt hatobjekt? Jepp. Grisete spiller som jeg håper rykker ned med alle lag han spiller for. Første sjanse kommer allerede i høst.
Dommer 1 - Sjeldent jeg klager på dommeren, men dommeren hadde null kontroll på kampen i dag. At Groven får fortsette er grunn nok alene til å sende dommeren ned i OBOS. _________________ My meaning is bad, but my grammar is good. |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 02.08.2015 22:39 Post subject: |
|
|
| kevinpieter wrote: |
Dommer 1 - Sjeldent jeg klager på dommeren, men dommeren hadde null kontroll på kampen i dag. At Groven får fortsette er grunn nok alene til å sende dommeren ned i OBOS. |
Samme dommer som syntes det var helt greit at en Mjøndalen-spiller brukte motspiller som klatrevegg (med knotter) i hodeduell tidligere i år.
Til tross for at det er labert nivå på norske dommere så er det sjelden man ser noe så ille som i dag. |
|
| Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 02.08.2015 22:40 Post subject: |
|
|
| Aristoteles wrote: | | Alle var bedritne i 1.omgang. Helland spilte dårlig selv med 3 målpoeng. Dorsin hadde en særdeles dårlig 1.omgang men er ikke ferdig av den grunn. Han har spilt mange gode kamper i år. Andre Hansen gjorde en god kamp i dag selv om han har gjort et par dårlige kamper tidligere. Selnæs frelste ikke rbk i 2.omgang. Alle spilte bedre i 2. omgang. Ikke lett for Stamnestrø å styre noe som helst i 1.omgang fordi ingen var påskrudd. |
Enig! Virker som at Stamnestrø skal slaktes for alt det er verdt i en kamp han blir haltende hele første omgang i en posisjon som ikke er hans. At Helland skal plutselig få en BB på børsen fordi han bidrar med målpoeng, synes jeg er urimelig. Men så er heldigvis børsen vi tar i kamptråd subjektiv, og når alt samles opp, så kommer det nok en score som er mer rettferdig. |
|
| Back to top |
|
 |
TottoD Proff
|
Posted: 02.08.2015 22:42 Post subject: |
|
|
| Helland er som Brattbakk, bidrar kun med målpoeng. Svak på defensiv jobbing. |
|
| Back to top |
|
 |
Pirlo Veteran
|
Posted: 02.08.2015 22:44 Post subject: |
|
|
| Fotballkamper vinnes ved å score mål. Er derfor naturlig at en spiller som bidrar med mål og målpoeng er med i diskusjonen om BB. En spiller kan være så usynlig han bare vil for min del, så lenge han er med på å avgjøre kampen. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 02.08.2015 22:46 Post subject: |
|
|
Hansen 4 (virkelig ikke imponert, plasserer seg dårlig og virker også mindre sikker i igangsetting enn tidligere)
Svensson 7 (edit: glemte svensson - Stabilt god, trygg bakover, gode overlapper, en av våre beste i dag)
Bjørdal 6 (snart førstevalg med Holmar, bedre enn forrige kamp, lider litt under til tider svak defensiv jobb av Stamnestrø)
Skjelvik 7 (Bør bli førstevalg på venstre back asap)
Dorsin 3 (Bør holde seg i dress asap, legende, men for gammel nå)
Holmar 5 (et lite steg tilbake fra den stigende trenden han har hatt siste par kamper. Virket ikke like komfortabel og trygg i dag)
Midtsjø 6 (kjemper som en helt, til tider genial, til tider håpløs +1 for scoring)
Stamnestrø 3 (trenger mye tid for å være Selnæs-backup, på tide å la Gamst prøve seg som avlaster?)
Il Barista 8 - (Ikke så mye nytt å si, utrolig viktig for oss pt)
Jensen 5 - (middelmådig kamp, uvant fra den kanten, er AKKURAT for sen istedenfor AKKURAT i tide flere ganger, sliten?)
DeLanley 5 (meh, ikke funnet seg helt til rette ennå, ser potensialet, men håper Mikkelsen er førstevalg i kamper vi MÅ vinne)
Søderlund 6 (+1 for målet, mer aggressiv i dag enn mot Debrechen, men skjønner fortsatt ikke hvorfor han ALDRI går foran forsvarsspiller)
Helland 8 BB (Det er nesten latterlig hvor viktig Helland er, selv med 2(!) mann på seg hver gang han får ballen er han konstant et uromoment og selvfølgelig tre lekre målpoeng)
KI 5 Gode bytter, på riktig tidspunkt. Syntes også det var riktig å starte med såpass store omveltninger i 11'ern. Eneste jeg er skeptisk til er Stamnestrø som DM, det funker ikke, selv ikke mot meget svake lag i TL.
Dommer: 2 Eneste han ikke gjorde var å gi bort en straffe til Sarpsborg. Latterlig inkonsekvent og gule kort virker helt vilkårlig. |
|
| Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

|
Posted: 02.08.2015 22:51 Post subject: |
|
|
| Largactyl wrote: | | Enig! Virker som at Stamnestrø skal slaktes for alt det er verdt i en kamp han blir haltende hele første omgang i en posisjon som ikke er hans. |
Men at han ikke spiller i sin favorittposisjon er jo ingen grunn til ikke å gi ham dårlig karakter i en kamp han spiller dårlig. Stamnestrø og Dorsin får svi ordentlig på børsen i dag da de ikke var med i 2. omgang da RBK var et helt annet lag. Så kan en jo diskutere om RBK hevet seg såpass på grunn av eller uavhengig av at Stamnestrø og Dorsin gikk ut.
Jeg har fortsatt trua på at Stamnestrø kan bli en god tilvekst for RBK-stallen, men i dag var han dessverre begredelig. _________________ My meaning is bad, but my grammar is good. |
|
| Back to top |
|
 |
Bonzo Veteran

|
Posted: 02.08.2015 22:53 Post subject: |
|
|
| Pirlo wrote: | | Fotballkamper vinnes ved å score mål. Er derfor naturlig at en spiller som bidrar med mål og målpoeng er med i diskusjonen om BB. En spiller kan være så usynlig han bare vil for min del, så lenge han er med på å avgjøre kampen. |
Fotballkamper vinnes ved å score flere mål en motstander... RBK er avhengige av at 11 mann jobber sammen. Jeg er ikke uenig i at eks. Selnæs skaper mer balanse og trygghet i midtbanen, samt viser klasse i pasningsspillet, eller at foten til Helland er helt avgjørende ved to eller alle av målene i pluss idag, men da blir det så søkt at andre ender 5-6 børspoeng lavere. Satt på spissen, du kan ikke gi en spiller som har stått på cornerflagget hele kampen og scorer to mål på straffe toppscore på børsen, fordi man vant. |
|
| Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
|
|
| Mulig, men han haltet jo stort sett hele kampen etter at han ble grusa etter 15 sekunder, så vil nå tro at han slet pga det. Han var jo ikke så dårlig mot Sandefjord. |
|
| Back to top |
|
 |
Pokie Veteran

|
|
|
Børs:
A. Hansen 5
J. Svensson 6
Bjørdal 5
Skjelvik 6 (meget god i 2.)
Dorsin 3 (Eyolfsson 6)
Jensen 5
Stamnestrø 2
(Selnæs 8 )
Midtsjø 4
Helland 6
Søderlund 5
Yanni 5 (ok debut, kan med fordel utfordre mer rett på, ikke så mye fram og tilbake til de forskjellige sidene). _________________ "I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."
- George Best |
|
| Back to top |
|
 |
MiTo Senior
|
Posted: 02.08.2015 22:54 Post subject: |
|
|
| Husk at Dorsin spiller halvskadet, det kan forklare noe av den dårlige formen hans i det siste. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 02.08.2015 22:57 Post subject: |
|
|
| Largactyl wrote: | | Virker som at Stamnestrø skal slaktes for alt det er verdt i en kamp han blir haltende hele første omgang i en posisjon som ikke er hans. |
Når du ikke klarer å treffe en medspiller på 45 min så hjelper det lite hvilken posisjon du spiller. Jeg forventer iallffall mye mer av en RBK spiller (junior inkludert) enn det han har vist så langt og det ser det ut som Kåre også gjør da han vell har blitt tatt av halvveis 2 ganger nå. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 02.08.2015 22:58 Post subject: |
|
|
| MarcoVb wrote: | | Helland er som Brattbakk, bidrar kun med målpoeng. Svak på defensiv jobbing. |
Minner vel egentlig mer om Marco van Basten.
Har VG kreditert Helland for en eller to assists i dag? Sitter med hytte-edge og grusom dekning, og alt ramler sammen når jeg beveger meg inn på VGLive. |
|
| Back to top |
|
 |
Bonzo Veteran

|
Posted: 02.08.2015 22:58 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | MarcoVb wrote: | | Helland er som Brattbakk, bidrar kun med målpoeng. Svak på defensiv jobbing. |
Minner vel egentlig mer om Marco van Basten.
Har VG kreditert Helland for en eller to assists i dag? Sitter med hytte-edge og grusom dekning, og alt ramler sammen når jeg beveger meg inn på VGLive. |
1 ass. |
|
| Back to top |
|
 |
|