English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hva forventer du av RBK??

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Baadshah
Senior

PostPosted: 05.08.2004 20:11    Post subject: Hva forventer du av RBK?? Reply with quote

Jeg mener RBK-ledelsen bør vudere om Ola By Rise bør forsette som trener hvis han ikke oppnår noen av disse resultatene!

Arrow Vinne Tippeligaen med 5 poeng eller mer!

Arrow Oppnå en finaleplass i den Norske Mesterskapet (Cupen)!

Arrow Oppnå en semifinaleplass i Royal League!

Arrow Komme til Mesterligaen (Gruppespillet)!

Hvis ikke noe av dette blir oppnådd så forlanger jeg at Ola By Rise blir sparket! Min mening!!!
RBK4EVER
Proff

PostPosted: 05.08.2004 20:48    Post subject: Reply with quote

UENIG!!!!! En sånn sesong der vi hadde fått til alt det der ville vært en veeeldig bra sesong.... og vi kan ikke forvente å ha en veeeldig bra sesong, hver sesong..... Vi må ikke bli helt stormansgale og forlange å være suverent best i alt og hele tiden..... desuten kan ikke hva laget presterer måles i en slik oppramsing av hvor langt de har kommet i de forskjellige seriene.... det hele må sees under ett.... om laget bare oppnår en kvartfinale i cupen i norge fordi de spiller EN dårlig kamp, kan ikke Ola lastes for.... Og om de ikke kommer til CL fordi de møter real madrid i kvalliken kan heller ikke ola lastes for....

men når det er sagt så er jo håpet selvfølgelig at vi vinner serien i år også.... og få det området kan vi ikke forlange å vinne med så å så mange poeng..... så lenge vi vinner holder det for meg.... Når det gjelder cupen så er slutresultatet der også veldig avhengig av at vi klarer og vinne alle kampene... og INGEN lag kan kreve at de skal vinne ALLE kampene... selv arsenal kan gå på en smell iblant.... det samme gjelder forsåvidt i Royal league.... CL kan også enkelt kamper ødelegge.... Jeg ville nektet totalt på å sparket en trener som gjorde det bra men hadde en dårlig kamp... Se f.eks København.... Treneren deres har såvidt jeg forstått hadd en meget bra sesong....skal han da sparkes fordi han hadde en dårlig kamp i kvalliken??? er det rett?? samtidig kan flere enkelt kamper gå dårlig og dermed ødelegge totalen.... Skal en trener sparkes for å f.eks ha vunnet 38 kamper en sesong og tapt to?? bare fordi de to kampene tilfeldigvis var 4 runde i cupen eller ene kampen i kvalliken til CL....??

så viss vi da ser bort fra det og ikke setter alt på spissen, så mener jeg fordet at kravene er LIIITT for strenge.... vi kan ikke kreve å lykkes på alle områder.... uansett kan vi ikke begynne å vurdere Ola sin stilling om han eer litt unna å klare en av målsetningene... alt må sees under ett....
Recon
Legende

PostPosted: 05.08.2004 21:09    Post subject: Re: Hva forventer du av RBK?? Reply with quote

Baadshah wrote:

Arrow Vinne Tippeligaen med 5 poeng eller mer!

Det der tror jeg er noe av det dummeste jeg har sett på disse forumene!
Drømmer du om en framtid i Dagbladet og provoserer, eller er hodet ditt virkelig sånn?

Vinner vi ligan, er det meg likegyldig med hvor mange poeng...men vi få ikke tape mer enn 2 kamper, begge må være borte, og max 4 uavgjorte på hele sesongen og klarer vi ikke 90 poeng, så mener jeg Ola bør ta sin hatt i morra den dag!

Twat!

Jeg krever at gutta gir max i hver eneste kamp, og taper vi en kamp, så skal det være på tross av at de blør for hver jævla ball. Jeg ønsker at klubben skal legge fra seg det der folkelighets/mokkasinpisset etter Eggen og ha ambisjoner om å være en stor klubb. Vi skal ikke være fornøyd med UEFAcupen, men får vi ikke CL er det sansynligvis mere pga at presten og brakkakorpset ikke har gjort jobben sin, enn Ola By, hvis eneste feil er at han sansynligvis er FOR lojal.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 06.08.2004 07:27    Post subject: Re: Hva forventer du av RBK?? Reply with quote

Baadshah wrote:

Vinne Tippeligaen med 5 poeng eller mer!
Oppnå en finaleplass i den Norske Mesterskapet (Cupen)!
Oppnå en semifinaleplass i Royal League!
Komme til Mesterligaen (Gruppespillet)!

Hvis han ikke har oppnådd noen av disse innen tre år, kan jeg være enig.
Back to top
ssjovold
Proff

PostPosted: 06.08.2004 07:32    Post subject: mokkasinprinsippet Reply with quote

Uten eggen hadde rbk vært omtrent like stabile her hjemme og framtredende i europa som brann.

Les godfoten. Og hvis du framdeles synes det samme, les den igjen.

Når det gjelder Ola: Jeg forventer at han får RBK til å slå Benfica hjemme i februar (et lag som forøvrig har halve stallen på finalelaget i europamesterskapet i år).

Med andre ord; han har gjort jobben I mine øyne.
Baadshah
Senior

PostPosted: 06.08.2004 07:57    Post subject: Reply with quote

Håper ikke jeg provoserer så nye nå ass! Embarassed Rolling Eyes

Jeg har ikke noe som helst mot Ola By Rise som trener og jeg er og var "Happy" når RBK ansatte ham som trener!
Men jeg rett å slett forventer at Rbk oppfyller ET av kravene jeg har satt til dem.
Rett å slett fordi Rbk har så mye bedere stall enn alle andre i Norge!

Og jeg mener fremdeles at Ola By er den rette mannen for denne jobben!

Ps: Det jeg mente med 5 poeng eller mer var jo at Rbk bør være så god i forhold til lag nr.2! Men er enig med dere kanskje det var litt dumt sagt, så sry! Wink

Ps2: Det jeg mente RBK4EVER var at jeg forventer ET av kravene blir oppfyllt. Og det synes ikke jeg er mye å be om! Selv meg som trener hadde Rbk klart det Wink Wink
ssjovold
Proff

PostPosted: 06.08.2004 08:17    Post subject: stallen bedre enn de andre Reply with quote

Det er vel et par spillere som muligens er bedre enn all andre. Espen Johnsen, Orjan Berg, Erik Hoftun. (Frode har ogsaa vaert i godt slag, skjont han ikke faar mye 'credit' for det her). Naar det gjelder resten, er det saann hipp som happ; du kunne tatt halve sogndals lag og satt dem inn her uten problem. Det er systemet som er viktigst i rosenborg. Ola har brukt et havt aar naa paa aa faa rosenborg tilbake til rettvendt fotball etter at aage 'rotet' det til. Ikke et vondt ord om aage; jeg er overbevist om at ola kunne ha tatt over rett etter nils og gjort det minst like godt fordi retningen hadde vaert den samme. Dessuten tror jeg at vi hadde vaert bedre naa hvis kontinuiteten ikke hadde vaert brutt.

Vi vinner serien. Ikke overlegent, og det er bra. Pust i nakken boer man ha for aa piskes fram innimellom!
Baadshah
Senior

PostPosted: 06.08.2004 08:28    Post subject: Reply with quote

Enig med deg i det der!
Man bør ha litt press på seg hele sesongen for å prestere!
trondh
Veteran

PostPosted: 06.08.2004 09:03    Post subject: Reply with quote

Dersom RBK klarer å opparbeide seg et lite forsprang og avgjøre serien tidlig, mener jeg trenerne bør rotere på laget og spille sammen flere alternativ. RBK har landets (og sannsynligvis nordens) beste stall, men vi ser ofte at de som sliter benken mye også sliter med å prestere når de slipper til (Torjus Hansen f.eks). Når du slipper til bare når Riseth/Hoftun har karantene eller skade blir det stort press. Slipper slike spillere til i "uviktige" kamper vil de kanskje lettere være trygge når det virkelig gjelder. Man kan jo selvsagt risikere noen tap på dette, men på lang sikt vil nok stallen være sterkere.
Back to top
Baadshah
Senior

PostPosted: 06.08.2004 09:29    Post subject: Reply with quote

Enig med deg der!
Våre dårligste bør spille med landets dårligste klubber slik at Riseth/Hoftun f.eks spiller mot de beste og Hansèn spiller mot dårligste! Da blir det mindre slitasje på lag i forhold til Royal League! Så har jo RBK landets beste backupp, så jeg synes at vi skal benytte oss av det!

SÃ¥ jeg er enig deg der trondh! Wink
trondh
Veteran

PostPosted: 06.08.2004 09:51    Post subject: Reply with quote

Yepp.. Mange kritiserte jo RBK for å ikke gi alt mot Tromsø i siste runde i fjor. Men RBK er enten en vil det eller ikke Norges flaggskip både i Norden og Europa. Hvis nøkkelspillere blir skadet til viktige kamper er det viktig at erstatteren ikke har sin sesongdebut borte mot Milan, Real Madrid eller lignende. Dette må RBK ta hensyn til og har alltid gjort det. F.eks fikk Johnsen kamper for Arason når han var 2.keeper.
Dessuten er det ikke nødvendigvis slik at RBK blir dårligere heller.
Førstevalgene vil kanskje ikke ha den nødvendige skjerpingen til en uviktig kamp, mens en fra benken vil være skjerpet for å vise seg for trenere/publikum.
Norsk fotball er best tjent med at RBK er i Champions League. En gang vil dessverre et annet lag vinne Tippeligaen også, men det vil fortsatt være slik at vi for norsk fotball sin del bør ønske det laget suksess i CL.

Men eksperimenterer en med laget kan det jo bli svekket. Da kan det dessverre skje at RBK taper serieavslutninga og bunnstriden tar en annen vending.
Back to top
Baadshah
Senior

PostPosted: 06.08.2004 15:36    Post subject: Reply with quote

Nok en gang 100% enig med deg Exclaim Very Happy Smile Surprised Laughing Cool Wink
RBKw
Rutinert

PostPosted: 07.08.2004 18:47    Post subject: Reply with quote

trondh wrote:
Dersom RBK klarer å opparbeide seg et lite forsprang og avgjøre serien tidlig, mener jeg trenerne bør rotere på laget og spille sammen flere alternativ. RBK har landets (og sannsynligvis nordens) beste stall, men vi ser ofte at de som sliter benken mye også sliter med å prestere når de slipper til (Torjus Hansen f.eks). Når du slipper til bare når Riseth/Hoftun har karantene eller skade blir det stort press. Slipper slike spillere til i "uviktige" kamper vil de kanskje lettere være trygge når det virkelig gjelder. Man kan jo selvsagt risikere noen tap på dette, men på lang sikt vil nok stallen være sterkere.

Ikke verst tenkt det der, enig med deg. At Ola skal innfri alle de kravene er jeg ikke enig i. Dumt å legge skylda på By Rise når ting går dårlig...
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
RBK4EVER
Proff

PostPosted: 08.08.2004 16:47    Post subject: Reply with quote

Baadshah wrote:
Håper ikke jeg provoserer så nye nå ass! Embarassed Rolling Eyes

Ps: Det jeg mente med 5 poeng eller mer var jo at Rbk bør være så god i forhold til lag nr.2! Men er enig med dere kanskje det var litt dumt sagt, så sry! Wink

Ps2: Det jeg mente RBK4EVER var at jeg forventer ET av kravene blir oppfyllt. Og det synes ikke jeg er mye å be om! Selv meg som trener hadde Rbk klart det Wink Wink

hehe.... okey Wink begynte å lure om du ville ha alle de oppfylt.... det er selvfølgelig mulig, men ikke noe vi skal forvente..... et punkt burde gå.... værtfall det med å vinne serien..... men muligens ikke med 5 poeng......
Baadshah
Senior

PostPosted: 08.08.2004 17:07    Post subject: Reply with quote

Takk, håper de fleste er enig med meg i den saken!
RBKw
Rutinert

PostPosted: 08.08.2004 17:49    Post subject: Reply with quote

Ja Wink Hvem er ikke det?
For en dårlig dag det her er.. Skulle opp til Trøndelag i dag, men foreldra her hjemme orka ikke kjøre opp dit, siden vi hadde kjørt fra Danmark i går. Mad
Håper vi KNUSER dem skikkelig. Det som er skikkelig dritt er at kampen ikke går på tv. Hvem har vel interesse av å se på Vålerenga-Fredrikstad? Rosenborg kampen er jo en toppkamp og = ville trukket enda flere seere.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 08.08.2004 19:25    Post subject: Reply with quote

RBKw wrote:
Ja Wink Hvem er ikke det?
For en dårlig dag det her er.. Skulle opp til Trøndelag i dag, men foreldra her hjemme orka ikke kjøre opp dit, siden vi hadde kjørt fra Danmark i går. Mad
Håper vi KNUSER dem skikkelig. Det som er skikkelig dritt er at kampen ikke går på tv. Hvem har vel interesse av å se på Vålerenga-Fredrikstad? Rosenborg kampen er jo en toppkamp og = ville trukket enda flere seere.

Den går på web-TV, jeg var ihvertfald nød til at betale 50kr for at se den Sad

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
RBKw
Rutinert

PostPosted: 08.08.2004 19:55    Post subject: Reply with quote

HVor går den på web tv hen?
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 08.08.2004 20:06    Post subject: Reply with quote

RBKw wrote:
HVor går den på web tv hen?

Den gik Her

Medlem nr. 2477
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 09.08.2004 08:33    Post subject: Reply with quote

Det er enkelt å greit. Jeg forventer at Rosenborg skal være et eller tre hestehoder forran resten av klubbene i Norge. De skal helst kvalifisere seg til CL, men hvis det ikke blir noe av så forventer jeg at de skal minst gå til 3. runde i UEFA cupen. Noe annet skal være uaktuelt.

Når det gjelder spillere forventer jeg at de henter inn 1-3 spillere forran hver sesong som skal forsterke laget og ikke skal være benkfyll.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 09.08.2004 09:07    Post subject: Reply with quote

Det jeg forventer er at Rosenborg skal forbli et av Norges fire beste lag i minst 20 år fremover. Vi skal være en seriøs og farlig gullkandidat hvert eneste år, men vi må ikke nødvendigvis ta gull.
Back to top
Baadshah
Senior

PostPosted: 09.08.2004 09:56    Post subject: Reply with quote

Nok en gang enig med "alle" dere! Wink
Harald
Forumsjef

PostPosted: 09.08.2004 15:24    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Det jeg forventer er at Rosenborg skal forbli et av Norges fire beste lag i minst 20 år fremover. Vi skal være en seriøs og farlig gullkandidat hvert eneste år, men vi må ikke nødvendigvis ta gull.

Helt enig !

Medlem nr. 2477
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb