| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Forever RBK Proff
|
Posted: 14.07.2006 18:24 Post subject: |
|
|
| Harald wrote: | | Forklar mig hvorfor det er latterlig at kalde det billigsalg, bliver han ikke solgt billigt når vi har betalt 5 mil. for ham? |
Fordi han ikke har slått igjen, Koppinen har tillit fordi han styrker laget, Russel har ikke fordi han ikke er bedre en Basma...
Russel ble kjøpt for fem mill fordi han var god i Sogndal og man trodde han var verdt det, så feil kan man ta.. Ser ikke noe vits i å ha spillere i stallen som "stallfyll"...
Så skrev du også nok en spiller på billigsalg!!
Hvem flere er det du mener har blitt solgt på billigsalg..
Ødegaard fikk vi jo igjen mer en han var verdt(naturlig at han skulle ha synket i verdi mer etter og ha sittet på benken en sesong) |
|
| Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 14.07.2006 18:38 Post subject: |
|
|
Russell holder ikke nivået, derfor blir han solgt. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Forever RBK Proff
|
Posted: 14.07.2006 18:42 Post subject: |
|
|
| HoldBrillan wrote: | | Russell holder ikke nivået, derfor blir han solgt. |
TAKK |
|
| Back to top |
|
 |
blubbin Rutinert
|
Posted: 14.07.2006 19:12 Post subject: |
|
|
| At man brukte fem millioner på en slik D-spiller er jo bare fullstendig idiotisk. "Sogndal har en utenlandsk spiller som blir spyttet på! Da må han jo være dritgod!" At man nå får én million for ham vil jeg si er veldig bra. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 14.07.2006 19:12 Post subject: |
|
|
| Forever RBK wrote: | Fordi han ikke har slått igjen, Koppinen har tillit fordi han styrker laget, Russel har ikke fordi han ikke er bedre en Basma...
Russel ble kjøpt for fem mill fordi han var god i Sogndal og man trodde han var verdt det, så feil kan man ta.. Ser ikke noe vits i å ha spillere i stallen som "stallfyll"...
Så skrev du også nok en spiller på billigsalg!!
Hvem flere er det du mener har blitt solgt på billigsalg..
Ødegaard fikk vi jo igjen mer en han var verdt(naturlig at han skulle ha synket i verdi mer etter og ha sittet på benken en sesong) |
Hvorfor har han ikke slået i gennem, fordi han har været skadet og ikke haft tillid. jeg tror Russell er bedre end Basma per dags dato, meget bedre. Det er uansett for dumt og sælge en spiller når vi ikke har andet dækning end en junior spiller( med mindre han er på samme eller bedre niveau end Basma).
Nok en spiller?
Helstad gik for 4 mil. Utrolig billig for en top scorer.
Lago Eguren kostet 10 mil. tilsammen og der bliver spekuleret i at de bliver solgt for 3 hver.
Russell kostede 5 og bliver formentlig solgt for 1.
Ødegaard kostede 10 og bliver solgt for 7.
Altså er ikke Russell den første der bliver solgt for betydlig mindre penge end da han blev købt. Det er ret og slet, dårlig forretnings sans. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 14.07.2006 19:15 Post subject: |
|
|
| Bortsett fra Helstad, er ikke den nåværende salgsprisen problemet. Problemet er selve kjøpene og hvor mye vi betalte for dem. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 14.07.2006 19:18 Post subject: |
|
|
Med fare for at gå for meget off-topic, så synes jeg at salgene af Eguren og Lago er helt hen i vejret. Lån ud sesongen til IFK og Hammarby er fint, men salg for mindre end vi betalt, burde ikke være accepteret.
Ødegaard græder jeg ikke over forsvandt. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 14.07.2006 19:21 Post subject: |
|
|
Det er konsekvenser man må ta av å gjøre bomkjøp.
Hva ga vi for Helstad? _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Juch Veteran
|
Posted: 14.07.2006 19:23 Post subject: |
|
|
Hehe, dette hadde jo mye med Robbie Russell å gjøre  |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 14.07.2006 19:23 Post subject: |
|
|
| 4 mill. Samme, så... |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 14.07.2006 19:27 Post subject: |
|
|
| Juchmako2 wrote: | Hehe, dette hadde jo mye med Robbie Russell å gjøre  |
Ikke det? Vi trekker bare paralleller.  |
|
| Back to top |
|
 |
blubbin Rutinert
|
Posted: 14.07.2006 19:50 Post subject: |
|
|
| Tabbe å kjøpe Ødegaard og Russell for til sammen 15 millioner. GENISTREK å selge dem for til sammen 8 millioner. Dårlige kjøp, gode salg. |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 14.07.2006 20:06 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Bortsett fra Helstad, er ikke den nåværende salgsprisen problemet. Problemet er selve kjøpene og hvor mye vi betalte for dem. |
Sunk cost folkens. Regel nr.1 for å være beslutningsdyktige etter kinkige investeringer. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 14.07.2006 20:15 Post subject: |
|
|
| Vet ikke om du var uenig i noe av det du siterte, for jeg stiller meg bak det prinsippet. Poenget mitt er at man kastet noen penger ut av vinduet da man betalte overpris. |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 14.07.2006 20:24 Post subject: |
|
|
Selvfølgelig enig  |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 14.07.2006 20:28 Post subject: |
|
|
Da er det bare fryd og gammen  |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 14.07.2006 20:51 Post subject: |
|
|
| Poenget er at det er uten betydning i økonomiske beslutninger hva en HAR betalt. Utgifter og fremtidige inntekter er det eneste av betydning. En kostnad en har tatt skal en ikke ta hensyn til. |
|
| Back to top |
|
 |
Forever RBK Proff
|
Posted: 14.07.2006 22:57 Post subject: |
|
|
| Harald wrote: | Hvorfor har han ikke slået i gennem, fordi han har været skadet og ikke haft tillid. jeg tror Russell er bedre end Basma per dags dato, meget bedre. Det er uansett for dumt og sælge en spiller når vi ikke har andet dækning end en junior spiller( med mindre han er på samme eller bedre niveau end Basma).
Nok en spiller?
Helstad gik for 4 mil. Utrolig billig for en top scorer.
Lago Eguren kostet 10 mil. tilsammen og der bliver spekuleret i at de bliver solgt for 3 hver.
Russell kostede 5 og bliver formentlig solgt for 1.
Ødegaard kostede 10 og bliver solgt for 7.
Altså er ikke Russell den første der bliver solgt for betydlig mindre penge end da han blev købt. Det er ret og slet, dårlig forretnings sans. | ¨
Bare for å få avslutte det jeg mente:
Du sier de blir solgt på billigsalg, det synes jeg er latterlig fordi jeg mener de blir solgt for det de er verdt(markedsverdi)...
Men kjøpt for mer enn de var verdt og da tenker jeg spesielt på Lago,Eguren og nevnte Russel.... |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 15.07.2006 09:51 Post subject: |
|
|
Ingen af spillerne er i skrivende stund spilleberettigede til morgendagens Liga Cup i Farum, og derfor skal de begge testes temmelig hårdt under formiddagens træning. Først efter den træning vil VFF tage stilling til, om spillerne skal blive i byen og deltage i træningen fra på mandag.
Aftalen med Robbie Russell skulle principielt være på plads, da man er enige om både de personlige forhold og overgangssummen til norske Rosenborg.
Læs mere: VFF vil ikke risikere en ny Bidstrup |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 15.07.2006 18:47 Post subject: |
|
|
| Forever RBK wrote: | Bare for å få avslutte det jeg mente:
Du sier de blir solgt på billigsalg, det synes jeg er latterlig fordi jeg mener de blir solgt for det de er verdt(markedsverdi)...
Men kjøpt for mer enn de var verdt og da tenker jeg spesielt på Lago,Eguren og nevnte Russel.... |
Russell er værd mere end 1 mil. Nogle glemmer hurtig at han var god lige efter han kom til klubben, også i Champions League.
At nogle af spillerne blev købt for mere end de er værd er helt sikkert, men sådan er overgangsmarkedet i Norge, det har bare ikke vi fundet ud af. Om Eguren og Lago blev solgt for dere markedsværdi, vil jeg ikke diskutere her.
Men der er også noget der hedder potentiel værdi, noget man går glip af når man sælger. Jeg tro Russell var blevet god, hvis han fik lidt tillid på højreback. Men det ser ud til at han bliver offer for en træner der ikke var med til og købe ham og fordi at han ikke er EU-borger. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Makkverk Veteran

|
Posted: 16.07.2006 15:53 Post subject: |
|
|
Gratulerer med dagen, Robbie Russel! _________________
| kentosd wrote: | | Gratulerer til Makkverk med innlegg nummer 1 000 000 på rbkweb. Forøvrig et makkverk av et innlegg. Som seg hør og bør. |
|
|
| Back to top |
|
 |
Juch Veteran
|
Posted: 16.07.2006 16:05 Post subject: |
|
|
Ã…, han har jo bursdag i dag, ja Grattis, Robbie. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 17.07.2006 12:39 Post subject: |
|
|
Russell spilte i ligacupen mot Brøndby og FCK i helga:
Ove Christensen (...) havde også ros til den nye amerikanske højre back Robbie Russell.
- Russell gjorde det fint, selv om han ikke er i form, og det er vanskeligt at komme ind i et nyt forsvar, sagde Ove Christensen.
Han vurderer ikke, at de to nye i en optimal situation skulle starte inde i turneringskampene.
- De er ikke umiddelbart klar til startopstillingen, men det er de så alligevel på grund af den situation, vi står i, sagde Ove Christensen, der dog stadig kan risikere, at udlændingestyrelsen spænder ben for Robbie Russells deltagelse i kampen mod AaB onsdag, da han skal have arbejds- og opholdstilladelse, ligesom VFF har svært ved at nå til enighed med Mal mø om Raoul Kouakou, der ifølge sportschef Flemming Nielsen ikke når at blive spilleberettiget til på onsdag.
Læs mere: Stadig flere spørgsmål hos VFF-træner
...ser nå at Viborg og RBK ble enige allerede sist tirsdag: Russell nearing Viborg move |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 17.07.2006 15:08 Post subject: |
|
|
27-årige Robbie Russell underskrev mandag formiddag en kontrakt gældende frem til udgangen af 2008.
- Det er en god spiller, vi har hentet. Robbie er teknisk dygtig. Han har rigtig gode fødder og er ikke bange for spillet, fremhæver Ove Christensen.
Læs mere: Viborg F.F. henter Rosenborg-back |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
|