View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 21.07.2015 18:39 Post subject: |
|
|
Jeg har fortsatt litt trua på Gamst selv. Det er mye preiking her inne om at han ikke holder tempoet osv, men i halvparten av kampene våre i år har vi da vitterlig stått bom stille og stanget mot 11 mann i forsvar. Jeg tror Gamst kan være en god mann å ha i slike kamper. |
|
Back to top |
|
 |
Kaaremaal Junior
|
Posted: 22.07.2015 16:38 Post subject: Gamst som anker |
|
|
Hvilke egenskaper er det Gamst mangler for å fungere som midtbaneanker? Mener å oppfatte skepsis til Gamst i Selnæs-rollen, enten når Selnæs er skadet eller forsvinner fra klubben.
Pasnings- og dødsball-foten er det ingenting å utsette på - her må man vel kunne si at Gamst faktisk er bedre enn Selnæs. Kan ikke så mange års erfaring demme opp for mangelen på tempo?
I mitt hode passer han dårligere til alle andre posisjoner på banen, nettopp fordi hurtighet er viktigere i alle de andre rollene. Om ikke som anker; hva skal vi bruke Gamst til?
Selv tror jeg han kam fungere godt som barista/regista/sommelier; men ser frem til å høre mottargumentene fra våkne forumfolk. _________________ En ny kur for nyresykdommer ble oppdaget i Norge i 2015 da en norsk fotballtrener slo sykdommen med tydelige samhandlingsmønstre, bevegelser i lengderetning og 4-3-3. |
|
Back to top |
|
 |
Juch Veteran
|
Posted: 22.07.2015 16:51 Post subject: |
|
|
Gamst har kanskje like god skuddfot som Selnæs, men ikke like god pasningsfot. Ikke på langt nær, vil jeg si. I kamper bommer han ofte med pasningene sine, både lange og korte. Og på RBKs treninger synes jeg jevnt over at Gamst Pedersen er den verste i pasningsspillet, og slår bort baller overraskende ofte. Bommer totalt på medspiller eller slår ballen inn i motspiller, for slappe eller harde pasninger, etc.
Med OK teknikk og fine skudd og innlegg, kunne vel Gamst ha fungert som ving mot lavtliggende lag for han ikke trenger å spurte så lange strekninger. |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 22.07.2015 17:06 Post subject: |
|
|
Selnæs sin skuddfot er ikke i nærheten av Gamst sin. |
|
Back to top |
|
 |
Ten8y Rutinert
|
Posted: 22.07.2015 18:58 Post subject: |
|
|
Selnæs er dessuten bedre i gjenvinningsfasen. Viktig slik vi spiller nå. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 22.07.2015 21:54 Post subject: |
|
|
Selnæs er veldig flink til å tre gjennom ledd. Tviler veldig på at Gamst er like god. |
|
Back to top |
|
 |
Sputnik Senior

|
Posted: 23.07.2015 00:59 Post subject: |
|
|
Jeg ser gjerne at han kun tar cornere og innkast. _________________ Meeeeeeeget beeedre ! |
|
Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
AlfredoJojo Proff
|
Posted: 27.07.2015 17:18 Post subject: |
|
|
Noen som vet om Gamst er frisk nå? Han har jo vært med 100% på treninger i ei uke nå. Gamst er en fin spiller og sette inn i slutten av kamper som Sandefjord kampen. Når vi vil sikre ett resultat og evt Mikkelsen/Helland er sliten. Elr Midtsjø/Jensen evt også. |
|
Back to top |
|
 |
Brattigol Junior
|
Posted: 27.07.2015 17:27 Post subject: |
|
|
Han selv har vel uttalt at han sikter seg inn på høstsesongen, så han er nok snart med på kamp også. _________________ Det ska dæm ha, dæm prøvd! |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 27.07.2015 19:30 Post subject: |
|
|
Sliter å se hvor han skal byttes inn når han blir frisk igjen. Kant er det bare å glemme. Der har vi tre som står foran han i køen nå. På midten da kanskje, men må si at jeg har mer trua på Stamnestrø og tildels Sæter da.
Nei, det beste hadde vært om Tromsø hadde opprettet Alfheim 9 og kjøpt han "hjem". |
|
Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 27.07.2015 19:33 Post subject: |
|
|
Tror og håper vi har sett det siste av Gamst i RBK-trøya. Han har vel til gode å spille fotball i 2015? |
|
Back to top |
|
 |
batigol Veteran
|
Posted: 27.07.2015 20:00 Post subject: |
|
|
Hvor mye har Gamst spilt siste 12 mnd? Tror ikke at han er "skadet". Helt sikker på at han er ferdig i RBK. _________________ You`ll never walk alone!! |
|
Back to top |
|
 |
danielsk Veteran
|
Posted: 27.07.2015 20:01 Post subject: |
|
|
Gamst kan være en god joker å sette inn i kamper hvor motstander parkerer bussen. Da får vi en skuddfot på banen som gjør det farlig å ligge for lavt. |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 27.07.2015 20:20 Post subject: |
|
|
Har andre alternativer som er bedre å sette inn, skuddfot eller ikke. Vi har mange gode skuddføtter på laget allerede. |
|
Back to top |
|
 |
AlfredoJojo Proff
|
Posted: 27.07.2015 20:23 Post subject: |
|
|
Han har jo helt andre kvaliteter enn de vingene vi har nå, duelstyrke rutine.. Dette er jo klasse å ha i Europa liga kamper der vi må sikre ett resultat.. Det faktum at han er så ulik de spillerne vi har gjør at han må bli. Har fått en følelse av at mange inkl RBK ledelsen er klar til å gi bort Gamst. Dette er i mine øyne en stor tabbe, jeg kan garantere at den dagen kommer der en Gamst har vært perfekt å bytte inn i europaliga kamper utover høsten. |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 27.07.2015 20:26 Post subject: |
|
|
Okei, fair det. Jeg er bare uenig. Tror ikke det vil bli behov for han utover høsten. |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 27.07.2015 21:30 Post subject: |
|
|
Mulig han tar en Belsvik da, han gjorde ikke så mye vettugt når han var her heller, men han puttet det avgjørende målet mot Dunaferr i CL-kvalikken i 2000. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 27.07.2015 21:32 Post subject: |
|
|
MariusM wrote: | Han har jo helt andre kvaliteter enn de vingene vi har nå, duelstyrke rutine.. Dette er jo klasse å ha i Europa liga kamper der vi må sikre ett resultat.. Det faktum at han er så ulik de spillerne vi har gjør at han må bli. Har fått en følelse av at mange inkl RBK ledelsen er klar til å gi bort Gamst. Dette er i mine øyne en stor tabbe, jeg kan garantere at den dagen kommer der en Gamst har vært perfekt å bytte inn i europaliga kamper utover høsten. |
Problemet er at han er treigere enn en gjennomsnittlig norsk politiker. Jeg mener, du kan være så rutinert du bare vil, men kommer han inn på venstre vingen vår sammen med Micke så har vi sansynligvis den tregeste venstre siden i Europa. Ikke blir han raskere med alderen heller. Og E-cup rutine har han heller ikke mye av da Blackburn ikke spilte seg til mange europa cup plasser i løpet av tia hans der.
Man skal ikke undervurdere rutine, men det kommer et punkt hvor selv Frode Johnsen blir for rutinert _________________ Grilldress er også en dress:)
Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 27.07.2015 21:36 Post subject: |
|
|
Trenger vi å åpne opp et forsvar så vil det være naturlig at den av trioen Helland/Mikkelsen/de Lanlay som ikke starter blir byttet inn. Trenger vi å vinne dueller så kommer Viljhalmsson innpå, som kant. Trenger vi distanseskudd så har vi masse skyts fra Helland, Selnæs og Jensen allerede. Trenger vi å ro iland en kamp så trenger vi noen som kan roe ting litt ned, holde litt i ballen osv, ikke en som knapt har spilt fotball på et år. |
|
Back to top |
|
 |
AlfredoJojo Proff
|
Posted: 27.07.2015 23:24 Post subject: |
|
|
Gamst må jo selvfølgelig spille seg i form, men utav det jeg har sett på trening har han god pasnings sikkerhet, samt veldig god i duellene. Spørsmålet jeg stiller er ved tempo selvfølgelig, som regel trener de på en mindre bane noe som gjør at jeg er usikker. Men kvalitetene han har i dueller på bakken OG i lufta er imponerende. Jeg vil gå så langt å si at han er tredjer best bak Sælnes og Svensson i duel spillet. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 27.07.2015 23:33 Post subject: |
|
|
Vil fremheve at han faktisk er veldig god i lufta.
I kombinasjon med at han er så treg, så kan det bli et hemmelig våpen. Bare henge der og stusse frem eller heade inn. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 27.07.2015 23:34 Post subject: |
|
|
Gamst fikk lite spilletid under Kåre, da stallen t.o.m var mindre i fjor høst. Da ble feks Sæther foretrukket.
Det skal mye til for at han får noen spilleminutter i årets sesong.
Kanskje stikker han etter sesongen også, solgt eller leid ut.
Han har vel kontrakt ut 2016. _________________ «Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.» |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 28.07.2015 00:26 Post subject: |
|
|
Vel, vi har hentet seriens beste hodespiller ifølge vår trener, så spørs om ferdighetene på hodet er noe som får han nærmere laget. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 28.07.2015 00:52 Post subject: |
|
|
På den annen side skal vi spille serie, cup og e-cup. Vi trodde det var mange kamper i mai med med sine sju, men både juli og august tikker inn med åtte (om vi slår Debrecen over to kamper). En absolutt fordel å kunne hvile enkelte spillere i enkelte kamper, spesielt om kampene virker komfortable. Kan helt greit dytte innpå Gamst i ny og ne. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
|