English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Sandefjord - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 15, 16, 17, 18  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var banens beste spiller
André Hansen
0%
 0%  [ 1 ]
Jonas Svensson
0%
 0%  [ 1 ]
Johan Lædre Bjørdal
1%
 1%  [ 2 ]
Hólmar Örn Eyjólfsson
47%
 47%  [ 64 ]
Jørgen Skjelvik
5%
 5%  [ 7 ]
Mike Jensen
18%
 18%  [ 25 ]
Magnus Stamnestrø
0%
 0%  [ 1 ]
Fredrik Midtsjø
5%
 5%  [ 7 ]
Pål André Helland
0%
 0%  [ 0 ]
Alexander Søderlund
3%
 3%  [ 5 ]
Tobias Mikkelsen
16%
 16%  [ 22 ]
Total Votes : 135

Author Message
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 26.07.2015 23:30    Post subject: Reply with quote

Mener Selnæs var rimelig uferdig enda i 12 og 13. Først i år og delvis i fjor at han virkelig har tatt steget fra Kjeldsberg-lærling til Barista med fagbrev.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 26.07.2015 23:31    Post subject: Reply with quote

Kleviño wrote:
Blir vel Skjelbred eller Tettey som blir arvtager til Selnæs.

Tipper jeg også. Skulle helst sett de komme hjem som indreløpere, men vi mangler nok sentral og har nok minst en indreløper. Ikke godfot, men de har nok begge blitt vesentlig bedre sentralt enn de var når de dro, hatt sentrale roller lenge utenlands. Ikke 4-3-3sentral, men sentralt ihvertfall.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran

PostPosted: 26.07.2015 23:34    Post subject: Reply with quote

Jeg tror ikke vi holder på Selnæs lenge nok til at det er riktig timing for hverken Tettey eller Skjelbred å komme hjem igjen. Dessuten håper jeg begge to skal spille indreløper når det først skjer.

Vi trenger å gjøre en kartleggingsjobb av en annen verden på den sentrale posisjonen. Vi må treffe med den som skal ta over etter Ole.
Back to top
MariusV
Veteran

PostPosted: 26.07.2015 23:42    Post subject: Reply with quote

Syns Stamnestrø får ufortjent mye kritikk her.

Virker som om folk prøver å peke ut ham som syndebukken for lagets kollektive kollaps. Det er ikke Stamnestrø sin feil at alle spillerne våre slår blindt fremover uten å treffe noen. Hvis laget hadde holdt koken, så ville alle vært enige om at Stamnestrø ikke er noen Selnæs, men at han gjorde en god kamp og at han hadde noen utsøkte pasninger.

Nei, han er ingen Selnæs, men det skulle godt gjøres å sammenligne en nyankommet indreløper-utfordrer med det som er ligaens beste sentrale midtbanespiller.

Forståelig nok svinger humøret bra i en kamptråd, men vi bør kanskje senke skuldrene, puste gjennom nesen, og ta ballen, ikke mannen.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 26.07.2015 23:43    Post subject: Reply with quote

Oppmannen wrote:
Mener Selnæs var rimelig uferdig enda i 12 og 13. Først i år og delvis i fjor at han virkelig har tatt steget fra Kjeldsberg-lærling til Barista med fagbrev.

Vel, gutten sjøl beg to differ, Opmannen. Wink Ærlig talt så tror jeg på ham også!
hello
Veteran

PostPosted: 26.07.2015 23:47    Post subject: Reply with quote

Gjør han? Liten tvil om at det er først i andre halvdel i fjor og for fullt i år han virkelig har slått til? Ikke vanskelig å se at han kunne bli en god spiller tidligere heller, men nå skjønner alle at han kan bli virkelig god.
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 26.07.2015 23:48    Post subject: Reply with quote

Hva? Hvor? Mener han selv at han var like god i 2012 som nå, eller er det jeg som misforstår?
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 26.07.2015 23:55    Post subject: Reply with quote

Han sa vel sjøl for litt siden at han ikke akkurat hadde tatt så store steg som folk/media/ekspertene skulle ha det til. Hvilket betyr at han da stoler såpass på seg seg sjøl som fotballspiller at han kan tillate seg å si slike ting. For han fikk vel aldri en real sjanse under Hesten.

Tolket det i hvert fall slik at om han bare hadde fått sjansen tidligere, så hadde han vært i samme posisjon som i dag, bare tidligere.
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 26.07.2015 23:58    Post subject: Reply with quote

Tilbake fra Sandefjord. Trenger nye stemmebånd. Utrolig digg å få 3 poeng til slutt, men må vi alltid senke oss ned på bunnlagenes nivå?

Håper ingen tviler på hvor viktig Ole Selnæs er for dette laget.
LarsG
Veteran

PostPosted: 26.07.2015 23:59    Post subject: Reply with quote

Uavhengig av hvor god selnæs er nå og hvor mange prosent han er bedre i år enn i fjor, mener jeg Stamnestrø i dag gjorde en subpar jobb. Han hadde noen fine pasninger og var i førsteomgang trygg med ball, i andre ble han stresset og upresis. Gjennom hele kampen var han noen meter feilplassert og for sen i presset. Mener midtbanen i andre ble tapt pga hans lave press - godt akkompagnert av Helland og spesielt mikkelsens elendige defensive jobb. Den kampen jeg så (på komplett.No) ble midtbanekrigen utført av Jensen og midtsjø mot røkla. Jeg så kampen med far og en kollega av ham så jeg turte ikke reise meg og be Tobias løpe og gjøre en innsats.hadde ikke de vørt der hadde han fått hørt det. For en primadonna han var etter de første strålende ti minuttene.

Kan hende Stamnestrø kan være en erstatter for selnæs, det er jo ALT for tidlig å anslå dette nå. Han må ha ti kg mer muskler, og trene mye kondisjon og være mer aggressiv. Synes han har god basisteknikk, god pasningsfot og spillforståelse- så om han får på plass de andre tinga nevnt så kan han få det til. Men vanskelig å si nå om han tar steget eller ei. Alt for tidlig.
Back to top
Bye
Veteran

PostPosted: 26.07.2015 23:59    Post subject: Reply with quote

Mener å huske at det tok ganske lang tid for Selnæs å gjøre ankerrollen til sin, uten at jeg sier at Stamnestrø er vårt beste alternativ om Selnæs skulle forsvinne. Il Barista er nok den mest talentfulle midtbanespilleren i norsk TL per dags dato(arrester meg gjerne), men sentral midt i Rosenborgsk 4-3-3 er nok av de mer krevende rollene man kan ha.
machiavelli
Veteran

PostPosted: 27.07.2015 00:01    Post subject: Reply with quote

Attaboy wrote:
Han sa vel sjøl for litt siden at han ikke akkurat hadde tatt så store steg som folk/media/ekspertene skulle ha det til. Hvilket betyr at han da stoler såpass på seg seg sjøl som fotballspiller at han kan tillate seg å si slike ting. For han fikk vel aldri en real sjanse under Hesten.

Tolket det i hvert fall slik at om han bare hadde fått sjansen tidligere, så hadde han vært i samme posisjon som i dag, bare tidligere.

Så deler han det samme problemet som endel andre spillere i Norge: Holdningene og troen på egne ferdigheter har ikke samsvart med faktiske ferdigheter. I motsetning til andre så har han faktisk vokst inn i rollen og blitt betraktelig bedre. Skal vi legge skylda på Perry for at han var veik og ikke gadd å jobbe når han spilte tidligere? Mye ballmist, mye dårlig posisjonering og mye sluntring. Oste "jeg er bedre enn dette her og jeg trenger ikke arbeide like hardt" lang vei.

Han har utviklet seg til å bli en veldig god playmaker som arbeider hardt og kommer seg til og treffer med de pasningene som ikke satt før (dette kan dog lastes litt på Perry fordi nå er det et bra system og spillerne vet hva de skal gjøre, som gjør jobben lettere), sånn sett har utviklingen delvis tatt igjen arrogansen.

Ellers om Stamnestrø, han framstod ikke som noen ankerspiller, han er tross alt hentet som indreløper.
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 27.07.2015 00:02    Post subject: Reply with quote

Hadde vel rundt 60 TL-kamper før årets sesong, så han har nå hatt rikelig med spilletid da. Men spillesystemet er nok mer stabilt og gjenkjennbart nå, og han har stort sett hatt duoen Jensen og Midtsjø rundt seg i hele år. Lite bytting og flytting er vel noe alle tjener på, spesielt de som skal distribuere ballen og vite hvor han skal orientere seg og hvilke bevegelser som kan komme. Sånn sett var det greit at Stamnestrø fikk prøve seg i stedet for ham i dag - heller det enn at Jensen flyttes inn og en annen spiller (Stamnestrø) hadde gått inn i Jensens sted. Stor forskjell på å gjøre en eller to forandringer fra normal oppstilling. Jeg er tilhenger av så få som mulig, akkurat som Kåre. Men ofte er han treig med å endre underveis.

I dag var det veldig tydelig, spesielt det første kvarteret etter pause, at laget manglet dirigenten som styrer tempoet og beskytter ballen.
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 27.07.2015 00:07    Post subject: Reply with quote

Oppmannen wrote:
I dag var det veldig tydelig, spesielt det første kvarteret etter pause, at laget manglet dirigenten som styrer tempoet og beskytter ballen.

Enig i at Kåre ofte bruker litt vel lang tid på å gjøre bytter (det berømmelige kan ikke bytte før 70 min med mindre det skjer noe ekstraordinært som florerer). Som forsåvidt er ok, men tenker at når Sandefjord nesten presterte å skade Midtsjø og Svensson denne kampen og Selnæs slet litt med helsa, så vil jeg tro at ideen her var at Selnæs helst ikke skulle spille i det hele tatt og ikke hadde kommet innpå hvis vi hadde ledet med 2 mål eller mer.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 27.07.2015 00:12    Post subject: Reply with quote

Quote:
Så deler han det samme problemet som endel andre spillere i Norge: Holdningene og troen på egne ferdigheter har ikke samsvart med faktiske ferdigheter. I motsetning til andre så har han faktisk vokst inn i rollen og blitt betraktelig bedre. Skal vi legge skylda på Perry for at han var veik og ikke gadd å jobbe når han spilte tidligere? Mye ballmist, mye dårlig posisjonering og mye sluntring. Oste "jeg er bedre enn dette her og jeg trenger ikke arbeide like hardt" lang vei.

Kvil dæ, machiavelli! Jeg snakker bare om hva gutten sjøl har sagt. Og faktisk, betyr det mer enn noe annet. Spesielt siden han knapt nok har åpnet kjeften sin siden Kåre tok over. Han tok ordet under Hesten, som få sterke individer gjorde, og mer eller mindre forlangte en forandring. Faen, det var jo snakk om at han skulle til Viking ...

Aner meg at du var en av de som mislikte Selnæs før han ble «uerstattelig».
Zarm93
Veteran

PostPosted: 27.07.2015 00:16    Post subject: Reply with quote

Hansen: 6
Svensson: 4
Holmar: 7
Bjørdal: 5
Skjelvik: 6

Jensen: 7
Stamnestrø: 5
Midtsjø: 5

Helland: 5
Søderlund: 5
Mikkelsen: 5

Nysgjerrig på hvordan kampen ville blitt hvis vi ikke hadde ledet 0-2 såpass tidlig. Begynner å bli en tendens at vi skrur av helt, og det er nå veldig lenge mellom hver gang vi leverer en bunnsolid kamp gjennom hele 90 minutter. Ser ut til å holde til seriegull, men dersom man har seriøse ambisjoner om Europa, så må noe gjøres.
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 27.07.2015 00:19    Post subject: Reply with quote

Zarm93 wrote:
Hansen: 6
Svensson: 4
Holmar: 7
Bjørdal: 5
Skjelvik: 6

Jensen: 7
Stamnestrø: 5
Midtsjø: 5

Helland: 5
Søderlund: 5
Mikkelsen: 5

Nysgjerrig på hvordan kampen ville blitt hvis vi ikke hadde ledet 0-2 såpass tidlig. Begynner å bli en tendens at vi skrur av helt, og det er nå veldig lenge mellom hver gang vi leverer en bunnsolid kamp gjennom hele 90 minutter. Ser ut til å holde til seriegull, men dersom man har seriøse ambisjoner om Europa, så må noe gjøres.

+1 på Jonas. -1 på Stamnestrø.
machiavelli
Veteran

PostPosted: 27.07.2015 00:28    Post subject: Reply with quote

Attaboy wrote:
Quote:

Kvil dæ, machiavelli! Jeg snakker bare om hva gutten sjøl har sagt. Og faktisk, betyr det mer enn noe annet. Spesielt siden han knapt nok har åpnet kjeften sin siden Kåre tok over. Han tok ordet under Hesten, som få sterke individer gjorde, og mer eller mindre forlangte en forandring. Faen, det var jo snakk om at han skulle til Viking ...

Aner meg at du var en av de som mislikte Selnæs før han ble «uerstattelig».

Du har helt rett, jeg mislikte Selnæs før han ble uerstattelig. Fordi jeg misliker spillere som er arrogante uten å ha ferdighetene til det. På samme måte som Helland rubs me the wrong way noen ganger, men han kan ihvertfall backe det opp med produkt. Er som om Stamnestrø skulle oppført seg som Zlatan på banen idag.

Han har blitt bedre på det jeg har kritisert ham på, og han har blitt BETRAKTELIG mye bedre generelt på banen.

At det betyr mer enn noe annet hva han sier? Det er x antall spillere i TL idag som sier at de er for gode for tippeligaen og har noen tanker om seg selv som ikke samsvarer med det nåværende ferdighetsnivået. Selnæs har tatt store steg, uavhengig av hva han sier selv, så er produktet han leverer noe helt annet i år enn det har vært tidligere.
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 27.07.2015 00:35    Post subject: Reply with quote

machiavelli wrote:
Det er x antall spillere i TL idag som sier at de er for gode for tippeligaen og har noen tanker om seg selv som ikke samsvarer med det nåværende ferdighetsnivået.

Dette har du i alle fall helt rett i, og om vi viser track recorden til utenlandseksportene fra TL de siste ti årene har vi brukbart med empiri å slå i bordet med også.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 27.07.2015 00:43    Post subject: Reply with quote

Som sagt tidligere:

Attaboy wrote:

Forskjell på de som tror de er noe i forhold til de som er noe. Meget spesielt at Selnæs av alle nå er godkjent fordi alle plutselig har sett hvor god han er. Hykleri, vil noen kanskje kalle det ...
Hjelde
Veteran

PostPosted: 27.07.2015 00:45    Post subject: Reply with quote

Kleviño wrote:

Hæ? Ingen av de er jo sentrale midtbanetyper...
Back to top
larsarus
Legende

PostPosted: 27.07.2015 00:49    Post subject: Reply with quote

machiavelli wrote:
Han har blitt bedre på det jeg har kritisert ham på, og han har blitt BETRAKTELIG mye bedre generelt på banen.

Syns han har blitt bedre over de siste to sesongene omtrent som vi kunne håpe og forvente. Det var spesielt fysikken som ga han handicap i duellspillet som var ankepunktet på han, men den har han jo tydeligvis brukt vinterpausene godt for å fokusere på, og så har løpskapasiteten økt. Det har gjort han mer dominerende, så nå spiller han med mer bravour, slår pasninger med utsiden av foten når det passer seg og innimellom trer folk helt igjennom når de går på løp. Det siste er nok også litt Kåres fortjeneste - tror ikke vi ville sett de om vi fortsatt spilte Perry-vondfot...

Last edited by larsarus on 27.07.2015 00:51; edited 2 times in total
Back to top
nidaros997
Veteran

PostPosted: 27.07.2015 00:49    Post subject: Reply with quote

3 poeng!

RBK

Bare naturlig at laget slepper seg litt ned når de leder 2-0 borte mot tabell-jumboen.

Riktig og viktig å spare både energi og Selnæs til de to langt viktigere kvalifiseringskampene i EL.
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 27.07.2015 00:53    Post subject: Reply with quote

Første omgangen var grei. Andre omgangen en katastrofe. Men dette har vi sett i flere kamper i år. Prøver så å roe ned. Men det er en type fotball spillerne ikke klarer å håndtere. Og det skjer som oftest mot de dårligste lagene. Dette er direkte uprofesjonelt!! Det er nonchalant!! Det er ett holdningsproblem som det må taes tak nå med engang før det tapes poeng på håpløshet!!
Back to top
Jakob
Veteran

PostPosted: 27.07.2015 00:57    Post subject: Reply with quote

Hjelde wrote:
Kleviño wrote:

Hæ? Ingen av de er jo sentrale midtbanetyper...

Skjelbred har spilt sentralt i 4-2-3-1 for Hertha en god stund nå. Tettey ble vel også brukt mest som et anker for Norwich forrige sesong.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 15, 16, 17, 18  Next
Page 16 of 18

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb