| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Maradona Veteran
|
Posted: 01.07.2006 16:03 Post subject: |
|
|
tja, vi har Kvarme og Koppinen i tillegg til Basma, før det blir omplassering av Dorsin og Solli, jeg mener at Strand er bedre enn Solli på back.. På kortsikt så vil nok Ramstad og Mathisen bli å se på benken i TL.. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 01.07.2006 17:24 Post subject: |
|
|
Har vi egentlig Koppinen?
Strand hører ikke hjemme der. Misbruk. Joda, klarer nok bekle den adekvat, men langt fra optimalt.
Og jeg vil tro det skal mer enn "kort sikt" til før vi får se Ramstad på benken i TL! _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 01.07.2006 17:38 Post subject: |
|
|
| Så lenge vi har Basma tenker jeg Høgmo & Co er storfornøyde med dekningen på høyreback, virker iallfall slik. Hvem som helst i RBK-stallen kan gjøre en bedre jobb en Basma i den posisjonen, Espen Johnsen medregnet. Basma er OK i lufta og kan å løpe, ellers er det ikke noen nevneverdige ferdigheter han har. Beina er invalide og han innser ikke selv at innleggene han prøver på hver j**** gang er totalt håpløse. Rett og slett synd at Russell ikke får prøve seg i en eneste kamp fra start før de gir han beskjed om at han ikke lengre er ønsket. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.07.2006 21:47 Post subject: |
|
|
Viborg er på jagt efter forstærkninger i Sverige, hvor de har to spillere i kikkerten. Også en spiller fra norske Rosenborg står på ønskelisten.
(...)
Udover de to svenskere har Viborg et godt øje til Rosenborgs amerikanske højre back Robbie Russell.
Læs mere: Viborg på shoppingtur i Sverige |
|
| Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 10.07.2006 22:03 Post subject: |
|
|
Hva vil prisen antageligvis ligge på til et salg?
1,5-2 mill? |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 10.07.2006 22:05 Post subject: |
|
|
| Sikkert rundt halvparten. Kanskje så lite som 500 000. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 10.07.2006 23:53 Post subject: |
|
|
Noen som har peiling på hvorfor han er såkalt uønsket i RBK? Hvis han er for dårlig, er det ut ifra det jeg har sett et par tre faste spillere som burde vært uønsket i flere år allerede. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 11.07.2006 00:06 Post subject: |
|
|
| 90% sjanse for at det er pga hva som står i passet. |
|
| Back to top |
|
 |
Frodo Rutinert
|
Posted: 11.07.2006 03:32 Post subject: |
|
|
Har Robbie Russell noen gang vært noe tess? Ble av meg(min mening er som kjent den rette) sett på som en middelmådig spiller som var en del på andrelaget til Sogndal høsten 2001, jeg bodde der en kort periode og da spilte han der. Var selv med på noen treninger og kan ikke akkurat si at jeg tenkte at han var noe for førstelaget. Var heller blant de dårligste. Overraskende var det så at han etter hvert begynte å spille på førstelaget, enda mer overraskende at han ble fast på laget, og virkelig en gedigen bombe at Rosenborg valgte å bruke penger på å kjøpe ham. Sjokkerende. Må ha vært knyttet til spytteepisoden: "Sogndals største stjerne, desidert beste spiller og framtidig superstjenrne i Europa ble spyttet på". Må være det Rosenborg tenkte i hvert fall. Sannheten var jo at han var en av de dårligste spillerne på Sogndal.
Etter alle disse overraskelsene skjedde det så noe som på ingen måte kom som noen bombe: Robbie Russell har knapt har fått spille i Rosenborg. Så dårlig som Basma har vært til tider, så er i hvert fall ikke dette noe styrketegn for Russell. Ja, han har vært skadet - og det kan brukes som en unnskyldning, men hadde han vært skadefri hele tiden ville han uansett ikke kunne bidratt med stort.
Og FEM MILLIONER?? Herregud. Ville vært mye bedre å gitt meg pengene. Ut av vinduet for Rosenborgs del var det uansett. Lønn har han da også fått de siste to årene, så det blir jo enda mer. Utrolig. |
|
| Back to top |
|
 |
Juch Veteran
|
Posted: 14.07.2006 14:02 Post subject: |
|
|
Tja... Da er det klart at Viborg kjøper Russell.
Noen som vet hva overgangssummen ligger på? |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 14.07.2006 14:11 Post subject: |
|
|
Antar rundt én mill. - det samme som Winsnes ble solgt for.
For øvrig: Jeg overdrev muligens overskriften min litt, men Høgmo trodde i alle fall at det løste seg mhp. overgangen. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 14.07.2006 14:35 Post subject: |
|
|
Blev han ikke købt for 5 mil? Endnu en spiller som går på billigsalg. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Forever RBK Proff
|
Posted: 14.07.2006 14:56 Post subject: |
|
|
Biligsalg?
Hva er det du snakker om...
Han hadde et høyt potensialle når han kom til rbk, nå har han hatt 2år med mye skader og lite spilletid bak seg.
i tilegg har han ikke levert..
Kan ikke forvente at man får mye for han..
Latterlig og kalle det billigsalg... |
|
| Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 14.07.2006 15:30 Post subject: |
|
|
Eneste RBK har fått fra Russell er flerfoldige millioner mindre.
Tror faktisk Russell går gratis.. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 14.07.2006 15:48 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | | Jeg overdrev muligens overskriften min litt, men Høgmo trodde i alle fall at det løste seg mhp. overgangen. |
Skutle er like avventende overfor Adressa som han var da jeg snakket med ham:
- Han er i Viborg og viser seg frem nå. Så nå ligger ballen hos danskene om de ønsker å kjøpe ham.
Les mer: Russell trener med Viborg
Årsaken til at velger Høgmos "versjon" om at det blir salg, er at situasjonen var den samme i januar med Rønningen: Da sa Høgmo at han var solgt, sjøl om Ham-Kam benektet det i et halvt døgn. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 14.07.2006 16:06 Post subject: |
|
|
Viborg FF har måske endelig fundet lapperne til de huller, der findes i de grønnes forsvarsrækker.
Højrebacken Robbie Russell og centerforsvareren Raoul Kouakou gjorde nemlig et fint indtryk, da de i aftes fik chancen i en træningskamp mod svenske Örgryte.
(...)
- Jeg synes, det gik fint. Det var selvfølgelig lidt svært med nye støvler og en ny mand ved siden af mig. Men alle har været søde og rare, så Viborg virker som en rar klub, sagde amerikaneren, der er født i Ghana.
(...)
Træner Ove Christensen var godt tilfreds med det han så fra de to spillere.
- De gjorde begge to et godt indtryk. Det er to spillere, som vi muligvis vil være interesserede i at tilknytte, hvis vi kan få det økonomiske på plads, sagde Ove Christensen.
Han havde masser af ros tilovers for Robbie Russell.
- Han er en teknisk dygtig spiller, der afleverer præcist, og så har han ligesom Mikael Rosen et godt langt indkast. Men man kan trods alt godt se, at han ikke har spillet så meget. Han mangler lidt luft, sagde Ove Christensen.
Læs mere: To nye forsvarsspillere bestod første test
Både Robbie Russell og Raoul Kouakou har en fortid i norske Sogndal, før deres veje skiltes, og de tog til henholdsvis Rosenborg og Malmø.
- De har spillet sammen i Sogndal, og det er en fordel. De har også været så mange år i skandinavisk fodbold, at det ikke skulle være noget problem at integrere dem, siger Flemming Nielsen.
Læs mere: Viborg FF prøver to nye i aften |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 14.07.2006 16:10 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | | Men alle har været søde og rare, så Viborg virker som en rar klub, sagde amerikaneren, der er født i Ghana. |
Hehe, dansk er morsomt  |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 14.07.2006 16:22 Post subject: |
|
|
| Det virker i alle fall som om både Viborg og Russell er fornøyde, så jeg regner med at det blir overgang. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 14.07.2006 17:25 Post subject: |
|
|
| henning wrote: | Hehe, dansk er morsomt  |
Hehe, artig setning det der, ja. Harald har hittil spart seg for de rareste (eh) ordene. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 14.07.2006 17:29 Post subject: |
|
|
| Merker at han skriver "tvivler", er det leif eller heter det "tvivler" og ikke "tviler" på dansk? |
|
| Back to top |
|
 |
Juch Veteran
|
Posted: 14.07.2006 17:43 Post subject: |
|
|
Tror det heter tvivler  |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 14.07.2006 17:46 Post subject: |
|
|
| Det tviler jeg ikke på. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 14.07.2006 18:14 Post subject: |
|
|
| Forever RBK wrote: | Biligsalg?
Hva er det du snakker om...
Han hadde et høyt potensialle når han kom til rbk, nå har han hatt 2år med mye skader og lite spilletid bak seg.
i tilegg har han ikke levert..
Kan ikke forvente at man får mye for han..
Latterlig og kalle det billigsalg... |
Han bliver solgt billig, det er det jeg snakker om. Hvorfor skal vi i det hele taget sælge ham? Basma overbeviser ikke ligefrem på højrebacken
Hvor lenge har Koppinen gået skadet? Næsten lige så længe som Russell hvis ikke længere. Forskellen er at Koppinen har tillid, mens Russell har været ude i kulden et stykke tid. Det er også svært at "slå i gennem" når man har været langvarigt skadet.
Forklar mig hvorfor det er latterlig at kalde det billigsalg, bliver han ikke solgt billigt når vi har betalt 5 mil. for ham? _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 14.07.2006 18:21 Post subject: |
|
|
| Han er konstant skadet, går på kvota og ved å selge han gjør vi større plass til Nordvik og andre. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 14.07.2006 18:23 Post subject: |
|
|
Det er alt sammen fint, hvis altså Nordvik eller en evt. erstatter er god nok.
Men det er stadig foruroligende at vi har tabt mange millioner på vores sidste spillersalg. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
|