|
|
 |
|
Debattforum
Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var BB mot KR |
| Hansen |
|
6% |
[ 3 ] |
| Svensson |
|
13% |
[ 6 ] |
| Eyjolfsson |
|
2% |
[ 1 ] |
| Skjelvik |
|
2% |
[ 1 ] |
| Dorsin |
|
0% |
[ 0 ] |
| Midtsjø |
|
33% |
[ 15 ] |
| Selnæs |
|
35% |
[ 16 ] |
| Jensen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Mikkelsen |
|
6% |
[ 3 ] |
| Søderlund |
|
0% |
[ 0 ] |
| Helland |
|
0% |
[ 0 ] |
|
| Total Votes : 45 |
|
| Author |
Message |
Clasiker Rutinert
|
Posted: 16.07.2015 23:31 Post subject: |
|
|
Tanker etter kampen:
- Vi fortsetter å få idiotkort tidlig i kvalikken som må sones mot bedre motstand.
- Helland ER preget av skaden(e) sine
- Laget skriker flere defensive forsterkninger enn JLB.
- Vi kommer ikke til å selge Søder i dette vinduet.
- Odd-kampen ser ut som et ensomt positivitetsblaff i en negativ trend.
- KR kan overraske på Lerkendal.
Min børs:
Hansen - 5
På det jevne. Tøff i nærkontakt med fysiske spisser.
Svensson - 6
Leverer godt! Dobbler alltid på siden sin, jobber utrettelig og er god defensivt.
Eyolf - 5
FÃ¥r brukt fysikken sin. Gode blokkeringer. Burde putta.
Skjelvik - 3
Hans dårligste kamp som stopper? Virket ukonsentrert og utrygg. Får 3'er for viljen til å forsere presseledd.
Dorsin - 4
Bedre enn på de siste opptredene sine. Villig med framover, men nå sitter også kombinasjonene fra tid til annen. Klart best i første omgang, forsvant litt mot slutten.
Jensen - 4
Løper og løper, men havner ofte i ingenmannsland. Ser frustrert ut om dagen. Kombinasjonene på høyresiden sitter ikke og Mike slenger unødig med leppa. Ikke helt hodet til en kaptein?
Selnæs - 6
Styrer det meste i første omgang. Ligger riktig og strør gode baller. Forsvinner utover i andre omgang. Kudos for å holde munnen lukket.
Midtsjø - 6
Prøver og prøver. Har fint driv med ball i beina, og kommer seg forbi spillere og presseledd. For lite flink til å bruke medspillere (2vs1, vegg etc) i disse situasjonene, blir mye alene. Håper han fortsetter å være så offensiv og tøff i hodet. Burde puttet.
Helland - 3
Makan til møkkamatch. Men alikevel så klarer han å utløse en sterk forventning hver gang har har ballen fra 30m og inn. Enn at han faktisk blir matchvinner?
Søderlund - 5
Skaffer straffen. Bommer på alt for mye. Kudos for å komme til noen gode muligheter. Bør bli mer klinisk. Men synes han sloss godt der framme, god førsteforsvarerjobb og bra som oppspillspunkt.
Mikkelsen - 6 BB
Får BB for bevegelighet, initiativ og assist. Mikkelsen er en av få spillere på dette laget som har en positiv trend. Skaper overtall, satser skikkelig på kontringer, legger flere fine innlegg i dag og er en konstant trussel. Den dagen han begynner å skape sluttprodukt blir han en gullfugl. _________________ Norsk fotballs lokomotiv! |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 16.07.2015 23:33 Post subject: |
|
|
| Mikkelsen som BB ja. Det er mildt sagt frisk. Registrerer at jeg nok en gang synes han er mye dårligere enn mange andre. Han var nok hakket bedre enn Helland i dag, men det er ikke akkurat noe kvalitetstegn i seg selv i dag. Har et par brukbare innlegg og helt grei i kombinasjonsspillet, men gud bedre han gjør mye rart også. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 16.07.2015 23:34 Post subject: |
|
|
Greit resultat å ta med seg, men en ganske tam og trøttende forestilling.
Hansen - 6 - Kan ikke se at han gjør noen store feil i dag. Løser stressende situasjoner greit. Kunne laget en tabbe etter ett minutt da nr 22 (Hauksson?) prøvde seg fra distanse, men greide seg.
Svensson - 6 - Solid som alltid. Gjør stort sett kun riktige valg, men det er ikke alltid at gjennomføringen er like god. Gir seg ikke og leverer et ordentlig dagsverk i hver kamp.
Eyolfsson - 5 - Dukker opp i siste liten og avverger et par kritiske situasjoner, og spiller ellers på det trygge som ikke krever så mye teknisk briljans. Får litt kok rundt seg et par ganger, og det kan man unngå med forsvarere som er mer offensive/forebyggende, men det krever også mer av ferdighetsreportoaret til spilleren.
Skjelvik - 5 - Synes ikke han er SÅ ille med ball og i avleveringene som noen skal ha det til, og jeg vil ikke gi ham en svakere karakter enn Eyolf. Det er ikke alltid man legger så godt merke til det, men Skjelvik kan av og til løse opp i situasjoner med farten sin uten at det blir farlig. Men en tregere spiller ville man sett at det kunne blitt kritisk, men med han blir det udramatisk. Men noen ruvende og dominerende stopper er han ikke.
Dorsin - 4 - Står opp og trykker bra, men har store problemer med ganske grunnleggende ting nå. I det tekniske (dragninger, dempinger etc.) og på pasninger gjør han mange feil, og presise innlegg er bare å glemme. I mange år har det vært snakk om at Dorsin virker å være på hell uten at jeg har vært veldig enig i det, men nå bør det virkelig vurderes om det er på tide å fase han ut av elleveren og heller satse på Skjelvik såfremt vi har to naturlige midtstoppere tilgjengelig.
Jensen - 5 - Flere hakk under pari. Spiller gjennom andre ved et par anledninger, men er ikke likende drivende og intens offensivt som han kan være. Virker også litt skuddredd. Fristende å trekke enda et poeng for et idiotisk gult kort som kan komme til å koste oss dyrt når vi kommer lenger ut i rundene. Bæsj.
Selnæs - 6 - Som vanlig mye ballkontakt. Mye treig trilling langt ned i banen. Framover er det ofte at Selnæs blir spilt ballen til, og at han demper den helt og står bom stille et lite sekund før han gjør noe mer. Noen kaller det stoisk ro, men jeg synes også det kan være irriterende og ødeleggende for flyten i angrepet. Når det er sagt viser Selnæs også i dag at han har et sjeldent talent for å finne løsninger og være presis når han leverer fra seg ballen.
Midtsjø - 5 - Vipper opp til sekseren. Opererer en del på egenhånd og mislykkes med mye, men skal ha for at han prøver. En ting som jeg har lagt merke til med Midtsjø er at han ofte gjør både en og to flotte trekk før det tredje trekket mislykkes. Når han får til produktet/avleveringen har vi en virkelig, virkelig god offensiv midtbanespiller her. Enn så lenge er han et bra talent som har tatt opp hansken og etablert seg, men noen stjerne er han ikke enda.
Helland - 4 - Fullstendig borte det første kvarteret. Blir matchvinner på en sikker straffe. Virker ikke helt på nett i det raske klikk-klakket han selv inviterer til. Generelt ble det en del håndballspill i dag. Forsvaret ligger etablert og vi vrir fra venstre gjennom Selnæs og over på høyre og inn igjen. Da er det nesten bedre å bare lade og fyre sentralt, for innlegg mot en stillestående spiss og to flate firere inne på egen seksten blir det sjelden noe av. I dag er Helland rett og slett DÅRLIG i lange perioder av kampen.
Søderlund - 5 - Kriger bra og vinner en del dueller, men treffer dessverre ikke på avslutningene sine, som i dag vel er headinger primært.
Mikkelsen - 5 - Truer bakrom når han kan, men kan bli overmodig i driblingene og bruke for lang tid. Sliter også fremdeles med for lite killerinnstinkt i avslutningsfasen, enten han er servitør eller sistemann. Danser seg bort noen ganger, men jeg synes Mikkelsen er god til å gjøre seg som et spillbart alternativ og jage i bakrommet når det er muligheter for det.
Riski - Standardbyttet som så og si aldri gjør noe til eller fra. Tåpelig gult kort, som sikkert kan begrunnes om ei forsvares med litt oppdemt indre frustrasjon over benketilværelsen og en traurig sesong individuelt sett. |
|
| Back to top |
|
 |
Zarm93 Veteran
|
Posted: 16.07.2015 23:45 Post subject: |
|
|
Døv kamp. Knapt verdt å bruke tid på. Vant i hvert fall. Skandaløst at man drar på seg så mange gule kort for fjott. Er sånt man ser i G19 2. div osv., hvor gutta ikke har lært seg selvkontroll.
Hansen: 6
Svensson: 5
Holmar: 6 - Banens beste for min del.
Skjelvik: 4
Dorsin: 4
Jensen: 4
Selnæs: 6
Midtsjø: 5
Helland: 3
Søderlund: 3
Mikkelsen: 4 |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 17.07.2015 00:00 Post subject: |
|
|
Glimrende kamp.
Glimrende resultat. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 17.07.2015 00:10 Post subject: |
|
|
Hansen 5
Svensson 5 +1 for utrettelig innsats=6
Eyjólfsson 5
Skjelvik 4
Dorsin 4
Jensen 5
Selnæs 5
Midtsjø 6
Helland 3 +1 for straffemålet=4
Søderlund 4 inkluderer forsvarsjobbingen.
Mikkelsen 4 +1 i kompensasjon for å bevege seg av de fremste=5 _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Pokie Veteran

|
Posted: 17.07.2015 00:20 Post subject: |
|
|
De fleste her inne har humørsvingninger som 14 år gamle jenter (hvilket jeg antar ikke finnes for mange av her).
Før Odd var alt helvete, etter Odd var alt fryd og gammen, og i dag er alt helvete igjen. Stallen er elendig og spillerne er elendige igjen, tydeligvis.
Skal innrømme at jeg personlig er mer glad og lettet enn jeg er bekymret her jeg sitter. Før kamp fryktet jeg at vi ikke skulle være på i det hele tatt. Jeg fryktet at vi skulle tro at dette kom til å bli en walkover, og at vi dermed skulle bli overkjørt og overrasket over at det faktisk finnes gode klubblag på sagaøya. Alt lå an til en kamp ala Mjøndalen, BG eller Vikingur - sånne kamper som Rosenborg altfor ofte spiller mot lag vi egentlig bør slå med flere mål.
I stedet ble jeg rolig med en gang kampen kom i gang. Til tross for at vi ikke spilte en spesielt god kamp følte jeg aldri noen som helst utrygghet og frykt for at dette skulle gå dårlig. Faktisk tok det 60-70 minutt med ok spill og full kontroll før gutta viste noe som i det hele tatt tydet på at de tok lett på det. De første 70 var ok, i høyeste grad godkjent og med full kontroll. Lenge så det ut som om 0-2 var nærmere enn 1-1. Dessverre kom denne "dette er enkelt"-mentaliteten tilbake etter en god periode i midten av 2.omgang, uten at vi bør bekymre oss for mye om det. KR skapte 3 muligheter, vi skapte langt flere - på halv maskin. For kun ett år siden ville vi tapt denne, selv for full maskin.
Den eneste lille grunn til bekymring vi egentlig bør ha etter en slik kamp, bortsett fra at stallen åpenbart er noe svak, er bekymring knyttet til at spillerne kanskje har litt for god selvtillit. Det virker som om enkelte spillete tror det er automatikk i det å vinne. Når Jensen, Helland og Mikkelsen skal gjøre ting helt på egenhånd, blir angrepsspillet naturligvis hemmet av det. Min bekymring er at Kåre lar det gå for langt til tider, og at han lar spillerne bli altfor trygge på at de er garantert spilletid uansett hvor svakt man spiller. Jensen har vært svak oftere enn han har vært god i det siste, fordi han prøver å score. Han er bedre når det hele foregår mer naturlig og han ikke prøver å "force" fram scoringer slik som han har gjort i det siste.
En annen bekymring er selvsagt hva som skjer om Selnæs selges eller blir skadet.
Sånn bortsett fra det er jeg svært tilfreds med ståa nå kontra slik den har vært de siste 5 årene på samme tif.
- Vi er nummer 1 i serien, 11 og 9 poeng foran det jeg anser som de beste motstanderne våre (godset og Molde virker for meg som langt bedre fotball-lag enn Vålerenga, Stabæk, Viking og Odd)
- Vi er i kvartfinalen i cupen, med maksimalt heldig trekning foran oss. Noe annet enn semi vil være katastrofe. Pga tapet mot Mjøndalen i vår er jeg 99 % sikker på seier i denne kampen, og dermed 99% sikker på semi.
- Vi ligger svært godt an til å komme minst like langt i EL som i fjor. Som regel går vi til gruppespill når vi kommer oss forbi de rundene hvor vi ikke tar motstander seriøst. I fjor var vi litt uheldige på lerkendal. Vi er langt flinkere mot vanskelige lag i 50-50-oppgjør enn vi er i de oppgjørene hvor vi har alt å tape (slik som mot KR).
- Vi får endelig en hel uke fram til neste kamp. Spillerne får tatt et par dager fri, og spillerne vil komme tilbake med friske bein før kampprogrammet tetter seg til igjen.
- til neste kamp i TL vil vi ha minst to nye spillere i stallen, hvor en av disse samtidig vil frigjøre skjelvik slik at vi får bedre dekning også på ving og back. Dette vil selvfølgelig utgjøre en stor forskjell.
- Reginiussen nærmer seg
- vi har fortsatt skapt flere sjanser over 90 minutter enn motstander i samtlige kamper vi har spilt i år.
Det bør altså ikke være altfor stor grunn til svartmaling. Vi kommer til å spille en del svake kamper, men det gjør også de andre lagene. Vi kommer til å ta mange poeng også framover, og vi har klart oss gjennom en periode som har belastet stallen vår ganske hardt uten å ryke ut av noen turneringer (gitt at vi ikke skal gå på en skikkelig smell mot KR). Nå åpner ting endelig litt opp, og mange utfordringer er bestått. Reality-check folkens! Sålangt er jo dette RBK-året bare et eneste langt eventyr i forhold til det vi har opplevd siden 2009-2010! Smil litt, Vær litt glad og slutt å klag, vi ligger jo fortsatt godt an til å oppnå absolutt alt vi kunne drømt og håpet at vi skulle oppnå i år!
EDIT:
og som om ikke dette er nok, har vi jaggu sparket Thorbjørnsen også!  _________________ "I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."
- George Best
Last edited by Pokie on 17.07.2015 00:29; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 17.07.2015 00:23 Post subject: |
|
|
Helt enig! Strålende betraktninger  |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 17.07.2015 00:33 Post subject: |
|
|
Pokie!  _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 17.07.2015 00:34 Post subject: |
|
|
@Pokie
jeg synes vi tidvis spilte veldig bra, men kanskje har det blitt litt for omstendelig i noen kamper i det siste? Synes vi så det samme borte mot Bodø-Glimt, at det skal legges ut til vingen som så legger inn en crosser, når spillerne like gjerne kunne ha gått en meter eller to til, eller dratt ei skuddfinte, og så skutt. Variere litt mer og således komme til flere avslutninger i stedet for å skulle spille seg helt inn i motstanderens 5-meter.
Topp borteresultat. Eneste minus var gulkortene. Det kan gi oss problemer i de avgjørende kvalik-kampene. Men så lenge vi vinner kamper må alle være fornøyde.
 |
|
| Back to top |
|
 |
Pokie Veteran

|
Posted: 17.07.2015 00:45 Post subject: |
|
|
Ja. Det er litt for upresist, og en del dårlige valg i flere avgjørende situasjoner. Vi spiller oss veldig ofte inn i gode posisjoner, men vi løser de dessverre ikke godt nok til enhver tid. Dette har nok mest å gjøre med at vi er inne i en slags down-periode.
Litt uenig med de som mener Midtsjø var vår beste i dag. Midtsjø var god på mye, men spilte også to helt forferdelige pasninger i situasjoner hvor selv jeg kunne slått en pasning som hadde sendt Helland alene med keeper. I stedet stresset han, slo i bena på motspiller eller for langt foran Helland.
BB i mine øyne er uten tvil Selnæs. Traff vel på nesten alt, og slår vanvittig kompliserte pasninger med arrogant høy treffsikkerhet. I tillegg hadde han brukbar kontroll defensivt. Forsvaret fikk dermed gode arbeidsbetingelser hele veien. _________________ "I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."
- George Best |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 17.07.2015 02:12 Post subject: |
|
|
Pokie!
Må vell være noen av de beste innleggene jeg har lest på lenge.
Varmet godt å få et kakk i knollen for DU HAR JO RETT! _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 17.07.2015 08:49 Post subject: |
|
|
| Zeno og 2mas får snart forbud imot å lage kamptråder. Aldri klarer de å følge opp med å lage poll. Det er trådstarters ansvar! MÅ JEG BLI SINT! |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 17.07.2015 10:10 Post subject: |
|
|
Pokie
Edruelige betraktninger til etterfølgelse(inkludert meg selv). Er litt uenig med deg i en ting, du håper spillerne får noen dager fri i denne uken uten kamper, selv håper jeg spillerne endelig kan kjøre noen skikkelige treninger igjen, vil tro det har vært lite av det i det siste med dette tette kamprogrammet.
Gode treninger, pleie og hvile er viktig nå, å kun hvile seg iform tror jeg er en dårlig løsning, det må noen kvalitetstreninger mellom hvilen og pleie. Det er eneste måten for å heve maksnivået og høyne bunnivået. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 17.07.2015 10:32 Post subject: |
|
|
| Det har vært kjent ei stund at spillerne har fått fri i helga. Det tror jeg er bare er fornuftig. |
|
| Back to top |
|
 |
thomas_katt Rutinert
|
Posted: 17.07.2015 10:36 Post subject: |
|
|
Jeg ser heller ingen grunn til å svartmale her. Det er ganske lenge jeg har vært trygg og avslappet på 1-0 i det 80-ende minutt. De siste to sesongene har jeg vært overbevist om tap helt til det motsatte har vært bevist i slike kamper, selv når KR fikk sine sjanser holdt pulsen seg nesten på tosifra. Vi viser at vi er et mye bedre lag nå, enn det vi var på samme tid i fjor. Jeg tar det ikke for gitt at vi går videre, men nesten. Jeg tror vi holder et høyere nivå sammenlignet med lag fra andre land enn det vi våger å tro, noe resultatene til SIF og Odd også kan indikere. Når var sist 4 norske lag på ei uke hadde fire seiere, hvorav tre på bortebane og 10-1 i målforskjell i Europa?
Det er ingen tvil om at skaden hemmer Helland, rykket er borte, og han går nesten konsekvent innover, i stedet for å rundt. Det som bekymrer meg litt mer er at det ofte gås for mye innover fra venstre kant også. Når vi nærmer oss 16 meter skal ballen på død og liv inn i trakta. I går var Helland og Midtsjø de som gjorde dette mest. Holder Midtsjø som en svak BB, rett og slett på grunn av en mengde vakre involveringer, som langt på vei overskygger slurvet han også drev med  _________________ ÅTTIÅTTE FÆMTIFÆM PÅ TAVLAAA!!! ÅTTIÅTTE FÆMTI FÆM PÅ TAVLA! FRODE JOHNSEN HAR SKÅRA 3!!!
Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)
@thomas_katt på bluesky |
|
| Back to top |
|
 |
Stubbelur Veteran

|
Posted: 17.07.2015 12:40 Post subject: |
|
|
Vel talt, Pokie!
Biter meg merke i at Jensen påpeker det samme som meg i adressa, altså at de bruker altfor mange touch.
http://www.adressa.no/100...569195.snd
Balltempo har etter min mening vært den største forskjellen i kampene vi gjør det godt kontra dårlig i sesongen her. |
|
| Back to top |
|
 |
|
Utviklet av phpBB.
Tilrettelagt for RBKweb.
|
|
 |
 |
| SITATET |