| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Attaboy Veteran

|
Posted: 14.07.2015 23:09 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | I morgendagens papiradressa varsler Selnæs sin agent flere bud på Selnæs.
Mer og mer tyder på at budene vi ikke kan si nei til kommer i løpet av sommeren. Lurer på hvor mye vi klarer å presse ut i forhandlinger, og lurer på hvordan Topp 5 lista over erstattere ser ut. |
Faen, asså! Vi kan da ikke selge oss ut av gullkampen, igjen!? Her mener jeg vi må ha tunga beint i munnen. Selger vi Selnæs nå, hvem kan erstatte ham? Fy flate, dette blir nervepirrende. _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 14.07.2015 23:13 Post subject: |
|
|
| Dette blir en pågående sak helt til vinduet stenger eller vi faktisk selger han, så det er bare å stålsette seg. At agenten er ute å blåser opp prisen er bare positivt hvis vi først skal selge, for hvis interessen faktisk er såpass stor bør vi melke prisen bra opp. Samtidig hadde det vært en kjempefordel om vi kunne beholdt han ut høstsesongen. |
|
| Back to top |
|
 |
Clasiker Rutinert
|
Posted: 14.07.2015 23:27 Post subject: |
|
|
Spennende at Bruttern mener erstatteren bør komme utenfra.
Navn som dukker opp, uten nødvendigvis å være superrealistisk eller spisbart, men som jeg mener må på bordet i søken etter en Ole-erstatter:
Mulige erstattere i Norge:
-Fredrik Oldrup Jensen
- etzaz hussein
- Kristoffer Ajer (relativt utenkelig)
- Solomon owello
- badou
- iver fossum
- mohammed abu
- Marius Lundemo
Mulige ersattere utenfor Norge:
- Henning hauger
- wolf eikrem(hva tjener han i tungtgående malmø?)
- Alex Tettey (drømmesigneringen min ♥)
- ruben yttergård Jensen
- Anthony Annan
- anders konradsen (kan han fungere sentralt?)
- E. Adu (malmø) _________________ Norsk fotballs lokomotiv!
Last edited by Clasiker on 14.07.2015 23:41; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 14.07.2015 23:32 Post subject: |
|
|
Vill gjetting: Smertegrensen går et sted mellom 25 og 30 millioner. Kommer det bud med en realistisk ramme på opp mot 30 millioner, tror jeg sannelig de graver frem faxmaskinen og venter med å budsjettere realistisk på inntektssiden av den delen av virksomheten som foregår utenfor sportslig avdeling også neste år.
Gjetter videre at Grindheim står langt oppe på lista Bjørnebye har arvet fra forgjengeren, og at vi kunne risikert å brenne av halvparten av salgssummen på "denne landslagsspilleren vi kjenner godt til og har fulgt med på lenge" hvis dette var for et år siden. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 14.07.2015 23:33 Post subject: |
|
|
En eller to av de du nevner der som er "mulige" erstattere for oss. Resten er vi sjanseløse på.
Jeg tror Oldrup Jensen kunne vært spennende i Norge, men går vi utenlands som Kåre varsler så er det neppe for å hente en nordmann, da kommer det helt sikkert en utlending. |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 15.07.2015 01:05 Post subject: |
|
|
| KitWalker wrote: | | Fossum eier ikke defensive fibrer |
Øh... jo. Han har til og med spilt venstreback, og har to sesonger på midten for Godset nå.
Fossum er purung, han kan da uten problemer drilles inn i en ny rolle på midten. Men igjen - det er en urealistisk overgang. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 15.07.2015 07:06 Post subject: |
|
|
| Attaboy wrote: | | 1972 Miami Dolphins wrote: | I morgendagens papiradressa varsler Selnæs sin agent flere bud på Selnæs.
Mer og mer tyder på at budene vi ikke kan si nei til kommer i løpet av sommeren. Lurer på hvor mye vi klarer å presse ut i forhandlinger, og lurer på hvordan Topp 5 lista over erstattere ser ut. |
Faen, asså! Vi kan da ikke selge oss ut av gullkampen, igjen!? Her mener jeg vi må ha tunga beint i munnen. Selger vi Selnæs nå, hvem kan erstatte ham? Fy flate, dette blir nervepirrende. |
På kort sikt er det ille hvis et salg av Selnæs gir oss problemer med gullkampen i år. Men på lengre sikt, er det viktig at klubben igjen blir norges beste på å selge spillere til utlandet. Det gir oss bedre tilgang til spillere/talenter, og også muligheten for lengre kontrakter.
Så mer enn noen mill. fra eller til for Selnæs, føler jeg at det viktigste er at klubbens avgjørelser tas i godt samarbeide med Selnæs. Han skal dra med et smil, til den klubben han selv har valgt å si ja til
Så kan vi håpe at også han ser at mulighetene blir bare større og større så lenge han presterer, og at han slettes ikke trenger å si ja i første overgangsvindu med internasjonal interesse. |
|
| Back to top |
|
 |
Juch Veteran
|
Posted: 15.07.2015 08:39 Post subject: |
|
|
Selnæs deltok ikke på gårsdagens trening, det kan vel tolkes på forskjellige måter.
Men er det han som kjører en strøken, matt grå-svart Audi? I så få ankom han brakka etter trening kl 18:00 da de andre spillerne gikk i garderoben. Tror det var ham, men litt usikker siden hetta var trukket godt ned i ansiktet.
Forøvrig en noe underlig kombinasjon, å kjøre en bil selv James Bond kunne vært stolt av, og dra på jobb i svett joggebukse, hettegenser og fett hår. Klare økonomiske prioriteringer, der  |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 15.07.2015 08:43 Post subject: |
|
|
Det sier fotballagent Stig Lillejord.
Verdien på 21-årige Selnæs kommer ikke til å vokse seg større enn 20 millioner, om kjennerne av overgangsmarkedet får rett.
- Hvis RBK får et bud på Ole Selnæs på 20 millioner bør klubben selge ham så fort den kan. Spesielt hvis det er «sikre» penger, altså ikke penger som er avhengig av antall spilte kamper og så videre, sier Lillejord
- Helt tørt er det imidlertid ikke. Både for Søderlund, Svensson og Mike Jensen kan Rosenborg få omtrent én million euro, tror Jonsson.
Noen sitater fra denne saken:
http://www.adressa.no/plu...317531.ece _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Dr.rbk Junior
|
Posted: 15.07.2015 09:05 Post subject: |
|
|
Bare en tanke; Dersom Selnæs blir solgt, hva med kontraktsløse Hoseth på kontrakt ut sesongen til vi finner ny erstatter?
Tviler på vi klarer å lete opp en passende erstatter, som tar nivået med en gang og i tillegg skal være med for fremtiden ila. dette vinduet. Kan ikke Hoseth komme inn å gjøre en ok jobb som ballfordeler siste halvdel av sesongen? Har blitt treg, men Mike og Midtsjø har tempo i det defensive arbeidet.
Og ja, jeg ser da bort fra at han er ex. Molde spiller og forhatt her. Så kommentarer som at "vi ikke vil se det svinet i den nydelige hvite drakten" osv ser jeg bort fra. Dette går kun på fotballmessige ferdigheter i den prekære situasjonen som oppstår dersom vi selger Selnæs.
Det viktigste må jo være å få inn en som er kjent med Tippeligaen til å ro i land gullet slik at vi får tid til å investere i en fornuftig erstatter.. |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 15.07.2015 09:10 Post subject: |
|
|
| RÃ¥nny wrote: | Det sier fotballagent Stig Lillejord.
Verdien på 21-årige Selnæs kommer ikke til å vokse seg større enn 20 millioner, om kjennerne av overgangsmarkedet får rett.
- Hvis RBK får et bud på Ole Selnæs på 20 millioner bør klubben selge ham så fort den kan. Spesielt hvis det er «sikre» penger, altså ikke penger som er avhengig av antall spilte kamper og så videre, sier Lillejord
- Helt tørt er det imidlertid ikke. Både for Søderlund, Svensson og Mike Jensen kan Rosenborg få omtrent én million euro, tror Jonsson.
Noen sitater fra denne saken:
http://www.adressa.no/plu...317531.ece |
Dersom han mener 8-9 mNOK er en fair pris for Jonas Svensson så er det bare å takke høyere makter for at denne Jonsson aldri var aktuell som SD i RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
thomas_katt Rutinert
|
Posted: 15.07.2015 09:16 Post subject: |
|
|
| Dr.rbk wrote: | Bare en tanke; Dersom Selnæs blir solgt, hva med kontraktsløse Hoseth på kontrakt ut sesongen til vi finner ny erstatter?
... |
I går Forren, i dag Hoseth? Hvor skal dette ende? Det kommer nok aldri til å skje. Jeg tror, og håper at Hoseth er som oss, og at forholdet han har til Rosenborg er det vi har til Molde. Det vil være en absurd karrakterbrist om han velger å signere for oss  _________________ ÅTTIÅTTE FÆMTIFÆM PÅ TAVLAAA!!! ÅTTIÅTTE FÆMTI FÆM PÅ TAVLA! FRODE JOHNSEN HAR SKÅRA 3!!!
Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)
@thomas_katt på twitter |
|
| Back to top |
|
 |
Dr.rbk Junior
|
Posted: 15.07.2015 09:20 Post subject: |
|
|
| thomas_katt wrote: |
I går Forren, i dag Hoseth? Hvor skal dette ende? Det kommer nok aldri til å skje. Jeg tror, og håper at Hoseth er som oss, og at forholdet han har til Rosenborg er det vi har til Molde. Det vil være en absurd karrakterbrist om han velger å signere for oss  |
Men ferdighetsmessig som jeg spurte om, ville det vært en dum løsning? halvtårs kontrakt for å berge gullet.. |
|
| Back to top |
|
 |
Dantell Proff

|
Posted: 15.07.2015 09:27 Post subject: |
|
|
| Bildet av Hoseth i RBK-drakt er til å spy av... Ikke faen!!!! |
|
| Back to top |
|
 |
Dr.rbk Junior
|
Posted: 15.07.2015 09:32 Post subject: |
|
|
| Dantell wrote: | | Bildet av Hoseth i RBK-drakt er til å spy av... Ikke faen!!!! |
Akkurat den type svar jeg var ute etter, takk som deler! |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 15.07.2015 09:38 Post subject: |
|
|
Hoseth er ikke aktuelt for meg, feil lag, feil type og holder ikke lenger det sportslige nivået vi trenger.
Angående uttalelsene til agenten til Selnæs så tyder det på at klienten hans ønsker en overgang ihvertfall, jobber hardt med å få RBK til å godta bud i 20 millionersklassen.
Det er mye penger i fotballeuropa, bare å bite tenna sammen og kreve. Om det stemmer at interessen kommer fra England er det ihvertfall bare å spille hardball, et bud på under 2 mill pund er vekslepenger derfra. Danny Ings gikk som bosman fra Burnley til Liverpool, men siden han er under 24 så har de krav på utdanningskompensasjon. Det spekuleres i at det blir så høyt som 7-9 mill pund. for en kontraktløs spiller altså.
Nei da får de ikke Selnæs for 2  |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 15.07.2015 10:06 Post subject: |
|
|
Ikke fanden at vi skal godta et bud på 20 mill for vår eneste sentrale midtbanespiller. En sentral midtbanespiller som etter 3 år med formtopper og formdupper endelig har stabilisert seg, og samtidig blitt den dominerende spilleren vi så for oss når han storspilte i nextgen-turneringen.
Den beste sentrale midtbanespilleren i TL går ikke for 20 mill bare fordi Joachim J og Lillejord sier at rbk bør godta når han er umulig å erstatte med spillere fra samme liga, og har lang tid igjen på kontrakten.
Er ikke en engelsk klubb, med alle de pengene de har å rutte med, villige til å betale mer så kan det bare være. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 15.07.2015 10:40 Post subject: |
|
|
| Disse agentene og klovnen Joachim Jonsson kan drite og dra. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 15.07.2015 11:09 Post subject: |
|
|
| BjarneS wrote: | | Dersom han mener 8-9 mNOK er en fair pris for Jonas Svensson så er det bare å takke høyere makter for at denne Jonsson aldri var aktuell som SD i RBK. |
Skal si jeg er bra enig. For et år siden rangerte jeg JJ høyt på listen over kandidater som ny SD. Jeg er så glad for at det aldri skjedde at jeg ikke kan få sagt det. Synes han har fremstått helt forferdelig i 2015. Virker rett og slett som en idiot. Nesten som at han er bitter for noe... |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 15.07.2015 11:14 Post subject: |
|
|
| 8-9 mill for Svensson er en spøk. Ingen kan mene at han er mindre verdt enn Linnes. Linnes og 50 millionersmannen Elabdellaoui har vært rett og sltt dårlige for landslaget mot motstandere som stort sett ville blitt spist opp og spyttet ut av Svensson defensivt. |
|
| Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 15.07.2015 11:19 Post subject: |
|
|
bommel  |
|
| Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 15.07.2015 11:20 Post subject: |
|
|
| Dr.rbk wrote: |
Men ferdighetsmessig som jeg spurte om, ville det vært en dum løsning? halvtårs kontrakt for å berge gullet.. |
Hvis vi legger til side at dette selvsagt er uaktuelt for begge parter.
Han klarte ikke å spille seg inn på Viking, var benkesliter i molde og var vel ikke en gang fast på Stabæk. Hva tilsier at han er i nærheten av å være god nok for RBK?
Move on. |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
|
|
| Hedon wrote: | | BjarneS wrote: | | Dersom han mener 8-9 mNOK er en fair pris for Jonas Svensson så er det bare å takke høyere makter for at denne Jonsson aldri var aktuell som SD i RBK. |
Skal si jeg er bra enig. For et år siden rangerte jeg JJ høyt på listen over kandidater som ny SD. Jeg er så glad for at det aldri skjedde at jeg ikke kan få sagt det. Synes han har fremstått helt forferdelig i 2015. Virker rett og slett som en idiot. Nesten som at han er bitter for noe... |
Mitt inntrykk av ham og delvis TKK er at de snakker stammespråket og har grei peiling på fotball. Deretter er det middels hva de har å bidra med. En stor del av grunnen til at de fremstår såpass bra er at de er bevisste på å bygge sin egen merkevare og at vi ikke er spesielt godt vant med kompetente folk innen norsk fotball.
Rent ideologisk crasher nok begge ganske kraftig med det RBK står for, men dersom det hadde vært lov å opprette et hedgefond som handlet fotballspillere så ville de begge vært gode kandidater som forvaltere.
Last edited by Barney on 15.07.2015 11:21; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
|
|
Hmm litt uenig i at _INGEN_ kan si Linnes er bedre, for der er jeg litt usikker må jeg innrømme. LIker jo Svensson bedre selvsagt, men det er vanskelig å komme utenom at Linnes er ganske god. _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
| Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 15.07.2015 11:22 Post subject: |
|
|
| Om vi setter inn Hoseth og Gamst på midtbanen så har vi den største konstellasjonen av has-beens der siden Lyn hentet Matias Almeida. |
|
| Back to top |
|
 |
|