English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2015
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 117, 118, 119 ... 140, 141, 142  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
thoves
Veteran

PostPosted: 12.07.2015 10:42    Post subject: Reply with quote

Noen som vet om denne Fridjonsson kan spille mot oss på Torsdag?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Boozeman
Junior

PostPosted: 12.07.2015 10:52    Post subject: Reply with quote

De Lanley stagnert? Har ikke sett eller hørt at han har prestert noe av betydning på en stund. Men enig i at vi sliter med å få afrikanske spillere til å tilpasse seg spillestilen vår. Selv om Fofana har spennende kvaliteter. Synes Gytkjær har spennende kvaliteter som spiss (god feilvendt,mål instinkt), Gjermund Åsen skulle ha vært tilbake i RBK og Bentley kunne vært spennende i RBK trøya. Utover det, så må vi se til Sverige, Island eller Danmark.
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 12.07.2015 11:11    Post subject: Reply with quote

iconbit wrote:
Mikkelsen wrote:
Håper vi en dag har en islandsk spiss i kikkerten. Slutter aldri å imponere.

Nu er det ikke sådan, at alle islandske spisser er gode, fordi nogle har imponeret.

Selvfølgelig ikke, men vi har jo ikke akkurat noen islendinger som spiss i RBK. Kan i hvertfall ikke huske noen. Når de er billigere + bedre goalgettere i forhold til norske spisser, så sier det seg selv at det er et marked vi må ha øynene til.
Back to top
View user's profile Send private message
bommel
Veteran

PostPosted: 12.07.2015 12:15    Post subject: Reply with quote

Boozeman wrote:
De Lanley stagnert? Har ikke sett eller hørt at han har prestert noe av betydning på en stund. Men enig i at vi sliter med å få afrikanske spillere til å tilpasse seg spillestilen vår. Selv om Fofana har spennende kvaliteter. Synes Gytkjær har spennende kvaliteter som spiss (god feilvendt,mål instinkt), Gjermund Åsen skulle ha vært tilbake i RBK og Bentley kunne vært spennende i RBK trøya. Utover det, så må vi se til Sverige, Island eller Danmark.

Ingenting som tilsier at han er verd 4 mill i allefall. Blir jo utspilt av 3 år yngre Adegbenro som spiller på motstatt kant. Lanlay er faktisk på en nedadgående kurve prestasjonsmessig sesong til sesong. Står med "utrolige" 13 mål på 117 (?) kamper i TL.
Back to top
Ræven
Rutinert

PostPosted: 12.07.2015 20:01    Post subject: Reply with quote

de Lanlay håper jeg virkelig ikke kommer. Like primitiv som Riski.

Håper heller det kommer inn en ving som er i stand til å gjøre noe ut av seg mot etablert forsvar. Lettere å lære en spiller å gå på løp enn å lære han å ta seg forbi folk uten at det er 50 meter til å gjøre det på.
Back to top
storestorflor
Junior

PostPosted: 12.07.2015 20:37    Post subject: Reply with quote

Utfordringen etter en fantastisk vårsesong er at vi fort kan miste alle 4 trønderne i sommer eller ved neste vindu. Alle er unge og har levert på jevnt høyt nivå (sammen med jensen, søder og stefan)

Får håpe de 4 store ihvertfall skal ha med seg the double før de stikker ut. Kanskje brakka burde stille som 'krav' eller forventning om lokale egenutviklede skal vinne noe før de får dra
Back to top
danielsk
Veteran

PostPosted: 12.07.2015 20:57    Post subject: Reply with quote

Ræven wrote:
de Lanlay håper jeg virkelig ikke kommer. Like primitiv som Riski.

Da må jeg nesten spørre, hvor mye har du egentlig sett av De Lanlay? Har ikke sett så mye av han i år, men i fjor så jeg en del kamper. Han var flink til å komme seg forbi 1 mot 1 og hadde brukbare innlegg. Gikk ikke så ofte for avslutning selv, men det har nok litt med spillestil å gjøre. Burde hatt flere assists, men avslutningsegenskapene til medspillere var ikke akkurat noe å skryte av heller. At han har samme mangler som Riski mener jeg er bare tull. Tror De Lanlay under Kåres RBK glatt ville utkonkurrert Riski og Mikkelsen. Om han er det beste alternativet som er tilgjengelig for oss er usikkert, men det virker som Kåre mener det iallefall.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 12.07.2015 22:40    Post subject: Reply with quote

Drømmekjøpeliste:

Mushaga Bakenga (hate hate i nåw)
Mohammed Elyanoussi (moar hate)
Kristoffer Ajer
Jonathan Parr

Realistisk kjøpeliste:
Ondrasek
de Lanlay
Jone Samuelsen
Stian Ringstad

#Rikonkelsøkes
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 12.07.2015 22:43    Post subject: Reply with quote

Hvordan kan Bakenga være et drømmekjøp? Jeg fatter det ikke.
Back to top
Pokie
Veteran

PostPosted: 12.07.2015 22:50    Post subject: Reply with quote

Ikke jeg heller. Tror heller ikke vi har et skrikende behov etter J. Parr.. Skjelvik tar steg hele tiden og blir en bedre fotballspiller for hvert minutt han spiller, så får dorsin i bakhånd holde. Elyonoussi kunne jeg gjerne tenkt meg, men det er så urealistisk som det kan få blitt. Samme gjelder selvfølgelig også Ajer.

Ellers tror jeg bare De Lanlay er aktuell av de andre du nevner der. Tromsø skal sikkert ha 25 mill for Ondraszek og Fagermo skal sikkert ha 100 mill for Samuelsen, som vi uansett ikke har behov for med mindre vi mister en indreløper. Ringstad er kanskje en mulighet, men jeg tror ikke vi engang tenker på å skaffe oss en ny venstre back...

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
moomoo
Veteran

PostPosted: 12.07.2015 23:01    Post subject: Reply with quote

sant sant. Men Bakenga > Malec lett. en helt annen type spiss som kan snu kampbildet. Alltid synes han var en god spiller, og da legger jeg tilside personlig oppkast fra han dro sist han var her.

Hadde forsåvidt foretrukket Unge Larsson i Helsingborg. Mye å gå på enda, men ufattelig stort talent. Bli han halvparten så god som sin far er det et drømmekjøp.

Ajer er totalt urealistisk, men likefullt en særskildt spennende norsk spiller jeg gjerne hadde sett på lerkendal.

Elyanoussi er norges beste venstreving, no contest. Totalt urealistisk da Røkkisene nok verdsetter ham til 200 mill om de skal selge til oss xD

Parr hadde vært en fantastisk forsterkning om vi ville hatt en ny venstreback. sinnsykt god og fin progresjon siden han tok steget til england.

Men når det sies så ser jeg gjerne at Skjelvik kaprer plassen og får utvikle seg. Men vi må ha en til om Dorsin legger skoene på hylla etter årests sesong? Forslag?

Så mange som kan bli solgt og sette oss tilbake hinnsides. har vi max uflaks så ryker Søder, Helland, Mikkelsen, Selnæs, Jensen, Svenson, forran neste sesong og det er jo hele børebjelken ><
Back to top
digre
Proff

PostPosted: 12.07.2015 23:14    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:

Men når det sies så ser jeg gjerne at Skjelvik kaprer plassen og får utvikle seg. Men vi må ha en til om Dorsin legger skoene på hylla etter årests sesong? Forslag?

Har nevnt det før, Men Joakim Våge Nilsen kan spille stort sett over alt - noe som gjør at han selv som backup ville kunne fått spille nok til ikke å mugne.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 13.07.2015 00:04    Post subject: Reply with quote

Han er for treig og mangler ekstremferdigheter. Solid spiller jevnt over, men mangler litt fart spør du meg til å ikle en backrolle i RBK (om vi tenker fremover) Fart er noe av det desidert viktigste i forsvarsleddet i dagens fotball og iallefall for en sideback som skal ativt være med fremover.
Back to top
digre
Proff

PostPosted: 13.07.2015 00:22    Post subject: Reply with quote

Er forsåvidt enig i at han ikke lyser førstelag på Rosenborg. Men santidig mener jeg at fart blir for høyt prioritert på ferdighetsregisteret. Ja, skal du lykkes i de største ligaene, må du ha fart - men du må også ha en hel rekke andre ferdigheter.

Skal fart trekkes fram som en sentral ferdighet som sideback, burde jo Trond Olsen vært en strålende back. Og Dorsin, som trolig er den mest suksessrike importen vår, har blitt løpt sirkler rundt av mang en ving.

Joda, jeg har jo lyst på backer som løper opp alt og alle. Men de skal også posisjonere som som Hoftun i velmaktsdagene, takle som Kvarme, heade som Brakstad og være like ung og lovende som Hjelde var da vi knuste Milan. Men jeg tror ikke vi har råd til full pakke - og jeg er usikker på om hurtighet er den aller mest vesentlige ferdigheten å kjøpe.
Back to top
Svennarbonden
Senior

PostPosted: 13.07.2015 00:40    Post subject: Reply with quote

Marius Lundemo når Selnæs en dag forsvinner?
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 13.07.2015 00:44    Post subject: Reply with quote

Lundemo? Han som har starta seks kamper for Lillestrøm i år, og da hovedsaklig som kantspiller?
Back to top
Svennarbonden
Senior

PostPosted: 13.07.2015 01:06    Post subject: Reply with quote

Den Lundemo ja. Operert i vår og på vei tilbake nå.

Jeg ser kvaliteter i ham som jeg ønsker i en sentral midtbanespiller i RBKs 433.
Back to top
gollumLAD legend
Veteran

PostPosted: 13.07.2015 01:13    Post subject: Reply with quote

Hva med Odds egen Oldrup Jensen? Har vel en ganske strøken pasningsfot også. Fagermo vil garantert overprise tho.
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
RÃ¥nny wrote:
JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet!

Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 13.07.2015 01:24    Post subject: Reply with quote

Svennarbonden wrote:
Den Lundemo ja. Operert i vår og på vei tilbake nå.

Jeg ser kvaliteter i ham som jeg ønsker i en sentral midtbanespiller i RBKs 433.

Merkelig at han er på kanten i Lillstrøm da, men fair enough, jeg har ikke sett han allverden selv.

Mer tro på Oldrup Jensen da, kjent med rollen og ikke minst nivået i Tippeligaen. Bare året eldre enn Ole.
Back to top
Pokie
Veteran

PostPosted: 13.07.2015 02:13    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:

Så mange som kan bli solgt og sette oss tilbake hinnsides. har vi max uflaks så ryker Søder, Helland, Mikkelsen, Selnæs, Jensen, Svenson, forran neste sesong og det er jo hele børebjelken ><

Det at vi risikerer at så mange spillere skal bli solgt får man bare ta som meget positivt. Egentlig er det aller beste om samtlige av stallens spillere til enhver tid presterer så godt at klubber er interesserte. Det er heldigvis slik at det er usannsynlig at alle blir solgt i samme vindu, og om det så skulle skje betyr det bare at vi vil være så stinne av gryn at vi hadde kunoe hentet svært gode spillere til klubben etter trener og sportssjef sitt ønske.

Men sånn egentlig er det for urealistisk til at vi bør tenke på en slik situasjon engang.

Tror forresten man kan bytte Mikkelsen for Midtsjø i lista di. Midtsjø er yngre og uprøvd i utlandet, mens Mikkelsen har et dårlig opphold i en større liga bak seg. I tillegg er det jo vanvittig enkelt å sette sammen en skrytevideo som får Midtsjø til å ligne på en verdensstjerne (med masse syke moves) ...

Det er bare et spørsmål om tid før vi mister enten Helland, Jensen eller Selnæs, men det får vi bare forholde oss til. Det er kun et sunnhetstegn at vi endelig har mange spillere som er attraktive for andre klubber!

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 13.07.2015 03:28    Post subject: Reply with quote

Om vi selger alle de nevnte så betyr det også at vi har 100-150 mill å handle for Wink Er egentlig lite bekymret så lenge vi selger spillerne for en god pris, og ikke gir de bort gratis pga sløvhet i kontraktsforlengelsene som har vært trenden i senere tid.
Back to top
NC
Proff

PostPosted: 13.07.2015 07:21    Post subject: Reply with quote

Alle de nevnte over har lange kontrakter og det betyr at vi i de nærmeste vinduene får godt betalt dersom noen blir solgt.
Før sesongen da budsjettet ble lagt fram og 12mill posten lyste mot oss lurte mange på hvem som skulle fylle denne. De fleste pekte på Mike eller
Helland (hvis gjennombruddet kom).
Nå har vi 6-7 spillere som følges større klubber og det skal vi være veldig glad for. Det er jo dette som er beviset på at vi har gode spillere som på sikt kan gi avkastning, Rbk er jo en selgende klubb i europeisk målestokk.

Heldigvis har det vært gjort en veldig god jobb på kontraktsiden det siste året og vi har ingen (minus Stefan) som ser ut til å dra som bosman på en god stund.

For å se litt fremover tror jeg Holmar kan bli et godt salg i 2016 hvis han etablerer seg ordentlig på landslaget det neste året, Island er jo så godt som klare for EM neste år og han har jo allerede erfaringen fra større ligaer.
Back to top
quentez
Veteran

PostPosted: 13.07.2015 12:44    Post subject: Reply with quote

Hvis man tenker worst case scenario og at Selnæs blir solgt i sommer, da er det ekstremt viktig at vi får inn en erstatter så raskt som overhodet mulig.

Jeg tenker Henning Hauger virker som et safe valg? Har kanskje ikke den samme pasningsstyrken, men har ellers gode kvaliteter til å besitte den rollen.
Back to top
Brego
Veteran

PostPosted: 13.07.2015 13:13    Post subject: Reply with quote

Det skumle er jo at vi har talenter i alle andre rolle (Sæther, Helmersen, Solli og Steiring) men ingen på dyp midtbane som vi kan begynne å drille nå.
Back to top
iconbit
Veteran

PostPosted: 13.07.2015 13:13    Post subject: Reply with quote

Kan igen minde om, at 28-årige Anthony Annan er bosman. 35-årige Christian Poulsen er en anden bosman-spiller til den sentrale midtbane, der har international rutine med 250 kampe fra de fire største ligaer (Juventus, Liverpool, Sevilla og Schalke 04). Dog ser jeg gerne, at vi i tilfælde af Selnæs-salg henter et talent, men det bliver selvfølgelig lidt risikabelt på den korte bane.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 117, 118, 119 ... 140, 141, 142  Next
Page 118 of 142

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb