| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
ZOOlander Veteran
|
Posted: 09.07.2015 12:31 Post subject: |
|
|
Fordi, Ole Brumm, pose-og-sekk er så veldig lite sannsynlig når vi ikke en gang har råd til en Siv Jensen-pose  _________________ Saklig |
|
| Back to top |
|
 |
Lillebjørn Veteran
|
Posted: 09.07.2015 12:32 Post subject: |
|
|
Når det gjelder individualister vs rollespillere faller førstnevnte kategori igjennom med en gang motstanderen har råd til å kjøpe bedre individualister. Mens de Lanlay fortsatt vil være ganske rask også i internasjonal sammenheng, står Fofana i fare for å bli redusert til en middelmådighet mot de beste forsvarsspillerne. Rendyrking av ekstremferdigheter i et system har vært suksesskriterium nr 1 for Norsk fotball i de mest vellykkede årgangene. Det er ikke uten grunn at vi sjelden har lyktes med afrikanske teknikere. Hvis en Rosenborgving kjenner rollen sin, er noenlunde rask, slår bra innlegg og kan dra seg forbi 1 mann er det ikke så farlig med dribleraidene.
For min del er de Lanlay rett og slett mer go'fot. |
|
| Back to top |
|
 |
tombur Veteran

Joined: 09 Aug 2012 Posts: 1072 Location: PÃ¥ ryggen til hesten
|
Posted: 09.07.2015 13:48 Post subject: Politiske løgner! |
|
|
| ZOOlander wrote: | Fordi, Ole Brumm, pose-og-sekk er så veldig lite sannsynlig når vi ikke en gang har råd til en Siv Jensen-pose  |
Det er da bare rett og rimelig at man legger skylden for forslaget om poseavgift der det hører hjemme? nemlig i Venstre og Krf's programmer. Den blir uansett sannsynligvis ikke en realitet. _________________ rosenborg e laget mitt, et eventyr i svart og i hvit! |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 09.07.2015 14:21 Post subject: |
|
|
Det tror jeg vi faktisk kan takke den som dro frem tittelen "Tante Pose" for  |
|
| Back to top |
|
 |
Clasiker Rutinert
|
Posted: 09.07.2015 14:48 Post subject: |
|
|
| ZOOlander wrote: | | Fordi, Ole Brumm, pose-og-sekk er så veldig lite sannsynlig når vi ikke en gang har råd til en Siv Jensen-pose |
Det spørs vel helt hvordan man ser på det?
Om man synes De Lanley hadde vært den perfekte Helland-erstatter dersom Helland forsvinner etter sesongen, bør det være mulig å gjøre denne handelen nå, og gå i økonomisk gevinst etter sesongen?
Om Riski er med i denne dealen må han erstattes. Fofana på bosman er ingen utenkelig tanke, nettopp fordi han er bosman og vi har dårlig råd.
Kjøper ikke helt at det ikke er mulig å skaffe begge... _________________ Norsk fotballs lokomotiv! |
|
| Back to top |
|
 |
Sputnik Senior

|
Posted: 09.07.2015 14:52 Post subject: |
|
|
Fofana er Tippeligaens nest beste ving, den beste har vi heldigvis her! En drømmesignering, men om Molde er interessert i han skal vi selvfølgelig ikke melde oss på et budrace med de.
Da får vi heller sende Torbjørnsen og Stig Inge på fleskbussen til Sverige der vi får tilsvarende kvalitet til en mer fornuftig pris  _________________ Meeeeeeeget beeedre ! |
|
| Back to top |
|
 |
ZOOlander Veteran
|
Posted: 09.07.2015 15:07 Post subject: |
|
|
| Clasiker wrote: | | ZOOlander wrote: | | Fordi, Ole Brumm, pose-og-sekk er så veldig lite sannsynlig når vi ikke en gang har råd til en Siv Jensen-pose |
Det spørs vel helt hvordan man ser på det?
Om man synes De Lanley hadde vært den perfekte Helland-erstatter dersom Helland forsvinner etter sesongen, bør det være mulig å gjøre denne handelen nå, og gå i økonomisk gevinst etter sesongen?
Om Riski er med i denne dealen må han erstattes. Fofana på bosman er ingen utenkelig tanke, nettopp fordi han er bosman og vi har dårlig råd.
Kjøper ikke helt at det ikke er mulig å skaffe begge... |
Haha- neida, for all del.. Det er klart at det er teoretisk mulig å få det til, men jeg tror nok det e rmange som tilbyr Bosman-Fofana mer lønn enn det vi gjør når den tid kommer, og da er det ikke aktuelt for ham.. Ser ikke akkurat for meg at han står uten tilbud når kontrakten er utgått..... _________________ Saklig |
|
| Back to top |
|
 |
Ahakrim Rutinert

|
Posted: 09.07.2015 17:01 Post subject: |
|
|
Seriøst : Fofana,Strand og Aursnes som Bosman  |
|
| Back to top |
|
 |
Ahakrim Rutinert

|
Posted: 09.07.2015 17:04 Post subject: |
|
|
| @ Iconbit : har dere så spennende Bosman spillere fra Superligaen? |
|
| Back to top |
|
 |
gollumLAD legend Veteran

|
Posted: 09.07.2015 17:09 Post subject: |
|
|
Har ikke Aursnes kontrakt ut 2017? _________________ "Ikke ta den."
RBKweb Banter Crew
Party Læven Crew(PLC)
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
| RÃ¥nny wrote: | JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet! |
Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174 |
|
| Back to top |
|
 |
huffameg Rutinert

|
Posted: 09.07.2015 17:23 Post subject: |
|
|
Ser ikke helt hvordan Aursnes kan forsterke oss på noe annet vis enn stallfyll. Regner ikke med at dere ser på han som en fullverdig Selnæs-erstatter allerede nå? Riktig nok trenger vi to personer i troppen som kan bekle Ole sin rolle, men tror ikke vi skal hive rundt oss med penger for en 19-åring som har kontrakt ut 2017 allerede nå.
Det som hadde i mine øyne vært et bedre alternativ var en spiller som kan spille både sentralt og indreløper, noe jeg fikk følelsen av at Stamnestrø kan(?). Noen andre som har sett nok av han til å kunne si noe om hans evner som ballfordeler og overblikk? I så fall har vi en kriseløsning i han. Men det kommer ikke til å være nok i avgjørende e-cupkamper.
Vi trenger spillere som i tillegg til sin 4-3-3 rolle også kan skape noe på egenhånd. Enda en Helland-type som gir oss sommerfugler i magen så snart han får ballen i beina. Kanskje vanskelig for en sentral midtbanespiller å få til dette men men. Synd at Enoch Kofi Adu skrev under for Malmø, en spillertype jeg gjerne skulle sett i svart og kvitt. |
|
| Back to top |
|
 |
Ahakrim Rutinert

|
Posted: 09.07.2015 17:46 Post subject: |
|
|
| Nei,fullverdig Selnæs erstatter håper jeg inderlig at vi slipper å tenke på...huff...grøss... |
|
| Back to top |
|
 |
huffameg Rutinert

|
Posted: 09.07.2015 18:02 Post subject: |
|
|
| Ahakrim wrote: | | Nei,fullverdig Selnæs erstatter håper jeg inderlig at vi slipper å tenke på...huff...grøss... |
Sier seg selv at når vi får bud på 20 millioner at det er noe som burde vurderes! Selv om jeg mener at han kan være avgjørende for laget hvis vi skal ta gull i serien og vinne cupen. Men det skal gå an å finne en spiller tilsvarende Selnæs pluss enda én annen for tjue store. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 09.07.2015 23:06 Post subject: |
|
|
Det må gjøres endel ting i dette vinduet om vi skal ta sikte på sportslig suksess. Nielsen og Riski er ikke gode vinger i 4-3-3, de må ut og nye må inn. De Lanlay og/eller Fofana.
I tillegg blir det klarere å klarere at Malec ikke er god nok, tror heller ikke han blir det. Unødvendig å bruke ressurser på han. Ring Rade Prica, sørg for at han signerer en 2års kontrakt.
Selger vi Selnæs så må Oldrup Jensen eller Fossum inn, altenativt noen med den kvaliteten og potensialet.
Gidder ikke høre noe om penger, salg av Selnæs finansierer alt dette og oppfyller salgsposten. |
|
| Back to top |
|
 |
Brera Proff
|
|
| Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 09.07.2015 23:31 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | Det må gjøres endel ting i dette vinduet om vi skal ta sikte på sportslig suksess. Nielsen og Riski er ikke gode vinger i 4-3-3, de må ut og nye må inn. De Lanlay og/eller Fofana.
Selger vi Selnæs så må Oldrup Jensen eller Fossum inn, altenativt noen med den kvaliteten og potensialet |
Enig i at minst en av vingene kan byttes ut.
Men f.eks oldrup jensen kontra aursnes så heller aursnes for min del. Har mange av de samme kvalitetene og autoriteten i spillet sin som selnæs. Han er en av veldig få norske spillere jeg ser på som passer inn på midten i vår 4-3-3. Fossum er god han, men vanskeligere å plassere på banen. Aursnes eller Abu er potensielt gode erstattere i mine øyne om selnæs selges. |
|
| Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 09.07.2015 23:56 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: |
Selger vi Selnæs så må Oldrup Jensen eller Fossum inn, altenativt noen med den kvaliteten og potensialet.
|
Fossum får vi sannsynligvis samme dag som vi får Messi/C. Ronaldo.
Oldrup Jensen får jeg litt Norkvelle/Samuelsen vibber av som en spiller som omtrent kun kan se god ut i Odd uten at jeg vil kalle det jeg har sett godt nok. _________________ Grilldress er også en dress:)
| Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
| Back to top |
|
 |
Ciljan Rutinert
|
Posted: 11.07.2015 16:35 Post subject: |
|
|
hva med bødvarsson. er noe uforløst potensiale i gutten(selv om han per nå har skåret 2 mot aafk) og 6mnd igjen.
mulig tysk 2.bundesliga frister for han, men hente han gratis til neste sesong hadde vært spennende.
han spiller vel mot venstre, så kunne vi ha sluppet Riski til Viking el for ett par mill..
ellers håper jeg at Stig trekker en uventet kanin opp av hatten, gjerne en skandinav som ikke helt har klart å slått igjennom ute i de store ligaene.
det har jo vi gode erfaringer med de siste årene.
ser gjerne at Malec ikke blir hentet.. frusterer meg bare mer og mer når han får spille. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 11.07.2015 16:38 Post subject: |
|
|
| Skal vi hente noen fra Viking til å spille kant så er det de Lanlay. Bødvarsson måtte isåfall tatt rollen til Malec. Men det kommer aldri til å skje. |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 11.07.2015 16:40 Post subject: |
|
|
Kan vel hende Viking får de ektra pengene de vil ha nå for å slippe Bödvarsson. 2 mål og 1 assist så langt i dag.
Krister83:
Han er nok ikke aktuell for RBK, han er for dyr nå og om det er interesse rundt han nå fra 2 BL så vil det nok være det når de kan hente han gratis etter sesongen også (om han ikke blir solgt i sommer). Så er han nok ikke helt det RBK ser etter. |
|
| Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 11.07.2015 16:55 Post subject: |
|
|
Trøste og bære....4 mill bydde RBK på De Lanley???
Byttet ut etter 66min nå mot Aafk.
Er han virkelig god nok for benken til ett RBKlag som skal vinne serie/cup-gull og europacup...NEI! _________________ «Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.» |
|
| Back to top |
|
 |
sheva1917 Junior
|
Posted: 11.07.2015 17:48 Post subject: |
|
|
| Jeg så kampen å synes de Lanlay gjorde mye bra. Men spiller til venstre i 4-4-2 i viking. Passer nokk mye bedre hos oss som kant. Håper han kommer å riski motsett vei! |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 11.07.2015 20:51 Post subject: |
|
|
| Håper vi en dag har en islandsk spiss i kikkerten. Slutter aldri å imponere. |
|
| Back to top |
|
 |
Iziba Jaja Veteran
|
Posted: 11.07.2015 21:28 Post subject: |
|
|
| number10 wrote: | Trøste og bære....4 mill bydde RBK på De Lanley???
Byttet ut etter 66min nå mot Aafk.
Er han virkelig god nok for benken til ett RBKlag som skal vinne serie/cup-gull og europacup...NEI! |
Selvfølgelig er han god nok for benken til Rosenborg. Om han er god nok for et RBK lag som skal vinne europacup er mer tvilsomt... |
|
| Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 12.07.2015 08:58 Post subject: |
|
|
| Mikkelsen wrote: | | Håper vi en dag har en islandsk spiss i kikkerten. Slutter aldri å imponere. |
Nu er det ikke sådan, at alle islandske spisser er gode, fordi nogle har imponeret. Når det er sagt er det håbløst, at vi ikke forsøgte os med den 22-årige islandske Celtic-spiss Fridjonsson.
I stedet er han rejst som bosman-spiller hjem til øen med de 300.000 indbyggere - nærmere bestemt KR ReykjavÃk. Han havde været en spændende og gratis afløser for Malec. |
|
| Back to top |
|
 |
|