View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
TomH Veteran
|
Posted: 28.06.2015 17:36 Post subject: |
|
|
Strand,
morsom oversikt over RBKwebs "speidere" (vedr Strandberg).
Utfordring: Lag en lignende oversikt over hvem som var positive til Pål Andre Helland, da han signerte for RBK! Det ville vært like "avslørende"... _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 28.06.2015 18:14 Post subject: |
|
|
Synes det jeg skrev om Strandberg var helt riktig. På den tiden var han faktisk rævva. Hadde en helt jævlig sesong i Enga, og selv deres supportere trodde ikke sine egne øyne da vi ville ha han. Er vel også bred enighet også blant Enga-folk at han har utviklet seg enormt i RBK.
Skulle man sett på karriere og prestasjoner skulle Bjärsmyr vært vår beste stopper i moderne tid, mens Strandberg skulle vært i motsatt ende sammen med Nordvik, PVR & Co. Heldigvis er fotball verdens mest komplekse idretter, og ting kan snu og endre seg i hytt og pine.
Legende-takter på Stefan sitt spill det siste året. Synd at han drar nå. |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 28.06.2015 20:28 Post subject: |
|
|
Stefan var god i 2010 Hedon, så potensialet lå der. Var negativ til å starte med jeg også, men det er ikke så rart - nesten alt vi gjorde på den tiden var hårreisende.
Ble fort positiv, dog. Viste seg rimelig hurtig at han var en godt spillende stopper med mye vinnervilje. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 28.06.2015 20:51 Post subject: |
|
|
Jeg husker han som middels i 2010 og middels minus i 2011 (hadde en del skrekkelige individuelle feil og en ukonsentrert spillestil). I sum en spiller som burde være helt uinteressant for oss, selv om han såklart hadde Tippeliga-nivå inne. Men han har hatt en jevn stigning fra den dagen han kom, og har det siste året være en av våre beste spillere.
Last edited by Hedon on 28.06.2015 20:51; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 28.06.2015 20:51 Post subject: |
|
|
Med bakgrunn i det man viste i tjuetolv var det rett å være skeptisk. Godt at det viste seg å være feil  |
|
Back to top |
|
 |
digre Proff
|
Posted: 28.06.2015 21:05 Post subject: |
|
|
Det sære er at jeg knapt har forbannet noen spillere sterkere enn Strandberg. Noen sinne. Bortsett fra en hel haug med motstandere da.
Men likevel; jeg kommet etter og kommer virkelig til å savne ham. Ikke det at jeg kommer til å gråte meg i søvni mange måneder framover, men han avslutter med et sterkt plusstegn. Det hadde jeg ikke trodd for et år siden.
Håper han får en god opplevelse i Russland, hvis ikke frykter jeg at han er utleid til Molde neste sesong. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 28.06.2015 21:52 Post subject: |
|
|
Som jeg sa til noen forleden: Egentlig ganske uinteressant hvor lenge han blir i Russland.
Økonomisk har han sikret seg for resten av livet ved å skrive under på kontrakten. Om han og arbeidsgiveren bestemmer seg for å avslutte samarbeidet før fire år har gått, har han krav på solid sluttpakke. Vil tro han uansett får med seg 40-50 av de 70 millionene. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 04.07.2015 19:51 Post subject: |
|
|
Tipper Strandberg står over alle kunstgresskamper + e-cup-kamper. |
|
Back to top |
|
 |
NC Proff
|
Posted: 04.07.2015 20:20 Post subject: |
|
|
Forventer at Strandberg spiller europa for oss fra 2.kval runde.
Bedre at han er med å sikrer videre kvalik i EL enn at han spiller borte mot Sandefjord f.eks.
Bingo å skal spille nesten hele juli med 2 stoppere. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 04.07.2015 21:33 Post subject: |
|
|
Planen er at Strandberg skal forsøke seg på trening over helga.
- Han blir med og trener. Det handler om belastning. Nå har Jørgen vært strålende som midtstopper, så han dekker godt der. Utover trenger vi å alternere på noen plasser. Vi har Stefan der, men vi passer på at han er frisk når han skal spille, kommenterer treneren.
Les mer: Helland og Strandberg fortsatt ute |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 06.07.2015 18:42 Post subject: |
|
|
I fjor høst ble det uttalt at RBK hadde gitt opp å forlenge med Strandberg. I vår var tonen mer åpen, sjøl om Strandberg hele tida ønsket seg utenlands og til slutt skrev under gratis for Krasnodar.
- Var det spill for galleriet?
- Stefan har hele veien vært åpen for å bli værende i Rosenborg. Vi har hatt en åpen dialog med Stefan. Det er ikke noen tvil om at han ønsket seg ut, men han sa nei til flere klubber og ville heller være i Rosenborg. Så dukket dette opp, og da ønsket han å dra, svarer Ingebrigtsen.
- Hadde det ikke dukket opp noe, så hadde vi sikkert blitt enige om å forlenge. Forutsetningene var sånn som de var, og vi har vært åpne med hverandre. Det har vært en fin dialog hele veien. Begge mulighetene var der.
Les mer: Bjørdal snart klar for Rosenborg |
|
Back to top |
|
 |
Makkverk Veteran

|
Posted: 10.07.2015 17:53 Post subject: |
|
|
Stefan Strandberg stikker etter søndag. _________________
kentosd wrote: | Gratulerer til Makkverk med innlegg nummer 1 000 000 på rbkweb. Forøvrig et makkverk av et innlegg. Som seg hør og bør. |
|
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 10.07.2015 18:12 Post subject: |
|
|
Det vil si at vi praktisk talt er ute i 2.runde i e-cup. Skjelvik holder ikke mot KR. I tillegg må helland og samtlige andre førstelagspillere spille begge kampene. Lite sannsynlig at det skjer. |
|
Back to top |
|
 |
oddarild Proff
|
Posted: 10.07.2015 18:23 Post subject: |
|
|
Vi knuser KR over to kamper! Skjelvik gjør det bedre og bedre.. Med Helland, Søderlund og Mikkelsen på topp blir det noe helt annet enn de reservelagene vi stilte med mot Vikingur.. |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 10.07.2015 18:32 Post subject: |
|
|
Dette har jeg faktisk forutsett siden det ble kjent at han hadde signert for rubelklubben. Overhodet ikke overrasket - det motsatte ville overrasket meg mye mer! _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
 |
Makkverk Veteran

|
Posted: 10.07.2015 20:03 Post subject: |
|
|
Flink du er.
Sjøl tok jeg feil da jeg trodde hans siste kamp var mot molde. _________________
kentosd wrote: | Gratulerer til Makkverk med innlegg nummer 1 000 000 på rbkweb. Forøvrig et makkverk av et innlegg. Som seg hør og bør. |
|
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 10.07.2015 21:53 Post subject: |
|
|
Helt greit at han slipper de to neste e-cupkampene for RBK. Han er egentlig skadet men spiller allikevel for oss mot Odd på søndag, selv om han vet at han vil oppleve et smertehelvete dagen derpå.
Det er bare å bøye seg i støvet og takke for laget.
Sørg for at du feier russerne av banen der nede med glitrende spill og at du vil bli vår neste stopperkjempe på landslaget.
Ikke vent så alt for lenge med å vende tilbake da Stefan, vi venter på deg.
 |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 10.07.2015 22:06 Post subject: |
|
|
@Makkverk: Du kan spare hersketeknikker til noen andre  _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 10.07.2015 22:56 Post subject: |
|
|
senador wrote: | Det vil si at vi praktisk talt er ute i 2.runde i e-cup. Skjelvik holder ikke mot KR. I tillegg må helland og samtlige andre førstelagspillere spille begge kampene. Lite sannsynlig at det skjer. |
KR er ikke Real Madrid. Hvorfor kan ikke Rosenborg spillere spille 45 kamper i året, når alle i Real Madrid og Barcelona første 11'er spiller spiller 60+ på klubb og landslag i året? Mener du at de er dårlig trent? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.07.2015 23:40 Post subject: |
|
|
Tror at Helland blir viktigere mot KR enn Strandberg, så krysser fingrene for at han blir frisk i tide.
Ellers så er jeg fortsatt litt usikker på om hva opplegget egentlig er: Får Strandberg flytte fra Trondheim på mandag om han vil?
Ingebrigtsen hevdet nemlig at det var helt uaktuelt at Strandberg skulle få dra tidligere, da jeg spurte etter Molde-kampen ... |
|
Back to top |
|
 |
irie Senior
|
Posted: 11.07.2015 00:05 Post subject: |
|
|
Gir vi stefan noe form for "avskjed" på søndag? _________________ Jay-Jay Okocha, so good they named him twice |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 11.07.2015 00:33 Post subject: |
|
|
Er nok inngått et kompromiss med bakgrunn i at Skjelvik har kommet seg som midtstopper og det faktum at Strandberg nok kunne satt seg selv på sidelinjen med kneskaden sin. Helt kurrant løsning at han spiller mot Odd og at vi slipper han etterpå.
Det er neppe defensivt som blir problemet mot KR, men snarere at vi får orden på det offensive og setter sjansene. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 12.07.2015 16:21 Post subject: |
|
|
Ingebrigtsen:
- Var det ei sportslig vurdering at dere greier dere uten ham mot KR?
- Nei, vi har ikke kunnet bruke ham mot KR fordi han er skadet. At han spiller mot Odd er bra for oss, men i det store og hele vet jeg ikke om det er så bra for Stefan ... Men han gjør nå det, og det er bra.
- Flytter Strandberg umiddelbart fra Trondheim eller blir han med på trening framover?
- Det kan hende at han trener med oss. Jeg vet ikke helt hvordan det blir. Det handler om arbeidstillatelse og alt det der.
- Så han pakker ikke kofferten søndag kveld?
- Nei, det gjør han ikke. Men den siste opptredenen på Lerkendal for Rosenborg er det.
Les mer: Helland usikker mot Odd
- Hva betyr det at du slipper europacupkampene mot KR Reykjavik?
- Det kommer an på om Krasnodar vil bruke meg de første rundene eller ikke, men det er en kjempefin gest fra Kåre. Vi har hatt en fin avtale og plan hele veien. De kampene jeg spiller er i utgangspunktet mye viktigere og mot tøffere motstand enn de jeg ikke har spilt, sier han.
Les mer: Strandberg om Bruttern: - Han er helt fantastisk på alle mulige måter
Ikke helt samsvar mellom forklaringene. Virker vel ut som om RBK likevel ikke vil ødelegge for spill for Krasnodar i 3. og 4. kvalikrunde; tar det nå for gitt at han offisielt melder overgang før påmeldingsfristen til 3. runde. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 12.07.2015 23:05 Post subject: |
|
|
– Han sier du sikkert kommer tilbake en dag – med lommene fulle av rubler?
– Ja, Kåre har bedt meg sende noen penger til ham, avslutter Strandberg før han tusler av matta for siste gang – i denne omgang.
Takk for alt, Stefan!  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 13.07.2015 00:28 Post subject: |
|
|
Takk for alt Stefan. Klassespiller. |
|