English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Víkingur
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var BB mot Vikingur?
Lund Hansen
5%
 5%  [ 2 ]
Svensson
81%
 81%  [ 31 ]
Eyjólfsson
0%
 0%  [ 0 ]
Skjelvik
0%
 0%  [ 0 ]
Dorsin
0%
 0%  [ 0 ]
Hou Sæter
2%
 2%  [ 1 ]
Selnæs
2%
 2%  [ 1 ]
Midtsjø
2%
 2%  [ 1 ]
Nielsen
2%
 2%  [ 1 ]
Malec
2%
 2%  [ 1 ]
Riski
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 38

Author Message
huffameg
Rutinert

PostPosted: 09.07.2015 23:13    Post subject: Reply with quote

tror ikke det er noen som skylder på dommeren for at vårt angrepspill er for dårlig. De håpløse gule kortene hans slang rundt seg derimot, det er en annen sak.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 09.07.2015 23:15    Post subject: Reply with quote

Ja herregud. Dommeren må ha hatt hele slekta i Molde, og gjorde utrolig mye rart, men det tafatte angrepsspillet var ikke hans feil.
gisp!
Legende

PostPosted: 09.07.2015 23:20    Post subject: Reply with quote

ola: Kan godt være at færøyingene hadde analysert dommeren og sett at han var svært aktiv med kortene. Har ikke sett på statistikken hans, men kaster bare frem tanken.
Dersom Malec for eksempel hadde dyttet tilbake da rutinerte Gregersen (deres kaptein, nr 4) dyttet Malec og prøvde å provosere frem en reaksjon utenfor dommerens synsfelt, så kunne vi plutselig stått med ti mann på slutten av første omgang.

Vikingur hadde nok ikke gitt opp, men det ørlille håpet for amatørene utenfor sesong, som hadde tatt seg en uke treningsfri før de kom hit, var antagelig at RBK skulle ødelegge for seg selv.
De hadde sett at vi var ufarlige på dødball og at deres snekkere og lærere på ferietur var jevnbyrdige, for ikke å si hvassere der. Holde tett bakover, håpe på dødballmål og at noen på RBK ikke var smarte nok til å la dommeren dømme.

Spillerne burde tidlig forstått at på denne banen var det bare en konge, og han het Sergejus Slyva. Dumt å stadig provosere på ham markeringstrang rettet mot oss.

Spillerne og trenerne våre fikk ikke solgt flere billetter til Odd-kampen på dette.

Føles egentlig som at vi har tapt noe også:
-Ikke registrert seier hjemme i EL-kampen.
-Fem gule.
-Fikk ikke prøvd så mange yngre spillere og hvilt faste som vi kunne gjort om vi hadde puttet f.eks. to i første omgang.
-Å sette på Mike Jensen og Søderlund føles som å skyte spurv med en kanon vi egentlig hadde trengt å ha ubrukt til søndag.
-Vi demonstrerte for kommende motstandere at vi er totalt ufarlige på cornere. Hadde 11 i kveld uten at det økte pulsen.
ola.
Veteran

PostPosted: 10.07.2015 00:11    Post subject: Reply with quote

Sputnik wrote:
Vikingur kom hit for å få med seg et hederlig og respektabelt resultat Ola. At et lag fra Færøyene drar hjem med et uavgjortresultat fra Lerkendal er selvfølgelig en stor fjær i hatten for dems del.

De var skamløse. De kan godt få den fjæren i hatten.

Sputnik wrote:
Å skylde på dommeren i en sånn kamp er fullstendig håpløst.. Litt Perry over den.

Hvis den der er rettet mot meg, kan du godt hoppe oppå hesten selv og prøv igjen.

Edit: gisp! Selvfølgelig, men det tviler jeg sterkt på, siden det var en sterk tendens til at Vikingur slapp mer unna enn RBK, slik jeg helt og holdent objektivt så kampen. Slik dømming er det vanskelig å forberede seg på.

Last edited by ola. on 10.07.2015 00:20; edited 1 time in total
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 10.07.2015 00:18    Post subject: Reply with quote

http://www.adressa.no/100...565822.snd
Highlights...

Tomas Malec har ikke noe å gjøre i RBK.
Back to top
Svovel
Proff

PostPosted: 10.07.2015 00:38    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:

Tomas Malec har ikke noe å gjøre i RBK.

Kan si meg enig. Synes dog han er den minst ræva av dagens angrepstreer. Så vidt. Riski gjør innimellom mye rett men det ender ALLTID i en blokkering, balltap eller femmeter.
Back to top
vegardj
Rutinert

PostPosted: 10.07.2015 01:04    Post subject: Reply with quote

Så jeg syner, eller avsluttet vi kampen med en oppstilling som så omtrent slik ut?
Code:
            Lund Hansen

Svensson - Holmar - Skjelvik - Dorsin
               Jensen
                Sæter
    Nielsen - Søderlund - Helmersen
                Malec

Spenstig, men åpenbart ikke løsningen på elendig angrepsspill.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 10.07.2015 01:23    Post subject: Reply with quote

Det er en skam at snekkere og lærere får til å holde nullen mot rbk.

Det er bare å belage seg på en pinlig e-cup exit mot KR. Stiller vi med samme lag mot KR er det bye, bye. Og det er det stor sannsynlighet for.

Skremmende å se hvor dårlig rbk er uten to spillere. At rbk skulle bli et 3 div lav uten toppet lag trodde jeg ikke. Ranheim er bedre enn dette.

Treneren ser heller ikke alvorligheten etter kampen, og da kommer vi ikke langt i denne e-cupen.
Back to top
Vollrik
Veteran

PostPosted: 10.07.2015 01:32    Post subject: Reply with quote

Jeg tviler på at samme lag stilles mot KR Senador, KR kunne sikkert vært topp 8 i tippeligaen slik situasjonen er i norsk fotball nå.

Hovedsakelig to minus angående denne kampen:

- Flere gule kort som kan bli kostbare senere i kvaliken
- At vi ikke vinner kampen og kaster bort rankingpoeng.
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 10.07.2015 01:45    Post subject: Reply with quote

senador wrote:

Det er bare å belage seg på en pinlig e-cup exit mot KR. Stiller vi med samme lag mot KR er det bye, bye. Og det er det stor sannsynlighet for.

Skremmende å se hvor dårlig rbk er uten to spillere. At rbk skulle bli et 3 div lav uten toppet lag trodde jeg ikke. Ranheim er bedre enn dette.

Treneren ser heller ikke alvorligheten etter kampen, og da kommer vi ikke langt i denne e-cupen.

Du går faen meg Ludvig en høy gang hva gjelder pesimisme.
Back to top
Largactyl
Veteran

PostPosted: 10.07.2015 01:59    Post subject: Reply with quote

Ser litt gjennom kampen på nytt, og de største sjansene vi har er da vi finner ut at vi ikke kommer rundt på kant, og heller velger å ta skudd rundt 16-meter. Nielsen hadde en god en og Midtsjø og Svensson tror jeg også. I tillegg burde vi spille oss gjennom med og gå på løp i de små rommene som dukker opp når vi spiller mot etablert.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
gisp!
Legende

PostPosted: 10.07.2015 02:08    Post subject: Reply with quote

Og bruke godfot. For eksempel spille på Riski i rom når han inviterer og det er en helt tom ballsal der, og ikke vente til han må feilvende seg før man spiller på ham.
Largactyl
Veteran

PostPosted: 10.07.2015 02:51    Post subject: Reply with quote

Ja, og ikke minst gå i rom. Var ved flere tilfeller der Nielsen ikke gjorde seg spillbar og Svensson måtte spille ballen inn mot midten igjen. Vi så det mot Bodø også, lite bevegelse foran mål er vel det stikk motsatte av hva vi er ute etter.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Roamer
Veteran

PostPosted: 10.07.2015 03:17    Post subject: Reply with quote

Slitne spillere, spillere som ikke har spilt så mye, og et lag som ikke føler at dette er så viktig. Ikke så rart det går gæli'. Heldigvis vant vi første kamp. Kanskje vi kunne fått en oppsving om de rette spillerne hadde fått hvile. Nå? Nå tviler jeg.
JanneB
Veteran

PostPosted: 10.07.2015 08:23    Post subject: Reply with quote

NC wrote:

Å spille bort ballen for å hindre motstanderen er gult kort. Korrekt dømt i dette tilfelle, inkonsekvent i andre tilfelller i dag.

Slettes ikke riktig kort.
Back to top
JanneB
Veteran

PostPosted: 10.07.2015 08:26    Post subject: Reply with quote

senador wrote:

¨

Du koset deg ikkesant? Endelig fikk du dra på "webben" og skrive litt piss igjen? Var det godt?

Første 7 kampene av sesongen må ha vært jævlig for deg - endelig godt at vi er i en formdupp!
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 10.07.2015 08:43    Post subject: Reply with quote

Jeg synes det er imponerende å se hvor mange som bryr seg om spillet i en returkamp mot et lag fra Færøyene der vi leder 2-0 fra bortekampen og stiller med et reservepreget lag.
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 10.07.2015 10:26    Post subject: Reply with quote

Tja, er nok mer en bekymringsgreie. Pilen har pekt nedover en stund nå og jeg begynner iallefall å bli litt sulteforet på en god kamp så jeg får roet nervene litt.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 10.07.2015 10:39    Post subject: Reply with quote

Riski får gult for munnbruk.
Selnæs får gult kort for å sparke bort ballen.
Søderlund får gult kort for hevnaksjon.

5 gule kort i en kamp som er over fra start. Forbanna håpløst!
Back to top
BBQsaus
Rutinert

PostPosted: 10.07.2015 10:43    Post subject: Reply with quote

Laget har en formdupp nå, noe som skjer alle lag i så og si hver eneste sesong. Jeg for min del driter litt i hvordan spillet var i denne kampen. Vi er ikke i Europa for å spille god fotball. Vi gikk videre! Kjipt med gule kort, men sånn er det bare.

Men hvis laget fortsetter på samme måte mot Odd og Sandefjord, da kan man begynne å bli bekymret.

RBK
Back to top
ace
Veteran

PostPosted: 10.07.2015 12:28    Post subject: Reply with quote

JanneB wrote:
senador wrote:

¨

Du koset deg ikkesant? Endelig fikk du dra på "webben" og skrive litt piss igjen? Var det godt?

Første 7 kampene av sesongen må ha vært jævlig for deg - endelig godt at vi er i en formdupp!
Tommel'n opp! Very Happy
NC
Proff

PostPosted: 10.07.2015 12:32    Post subject: Reply with quote

JanneB wrote:
NC wrote:

Å spille bort ballen for å hindre motstanderen er gult kort. Korrekt dømt i dette tilfelle, inkonsekvent i andre tilfelller i dag.

Slettes ikke riktig kort.

Du mener at å spille bort ballen ikke er gult kort?
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 10.07.2015 12:43    Post subject: Reply with quote

Nå har ikke jeg sett reprise av situasjonen, men å spille ballen tilbake der man mener frisparket skal bli tatt er da vitterlig ikke så ille. I hver eneste kamp har du jo folk som holder igjen ballen og nekter å gi den fra seg så motstanderlaget ikke skal få tatt frispark/innkast kjapt, og dette blir ALDRI straffet.

De eneste gangene jeg ser det gule gitt for å spille bort ballen er når man poler den unna (men om det var dette som skjedde så er jo selvfølgelig gult på sin plass).
Back to top
larsarus
Legende

PostPosted: 10.07.2015 12:49    Post subject: Reply with quote

JanneB wrote:
senador wrote:
Mad

Er det ikke fint at vi, foruten kjernen, ikke bare har medgangssupportere, men også har en motgangssupporter eller to?
Back to top
Sputnik
Senior

PostPosted: 10.07.2015 13:19    Post subject: Reply with quote

senador wrote:

Så lenge vi får gang kollektivet mot KR så vinner vi greit over to kamper mot et lag av middels TL- nivå.
Utfordringen når kollektivet virkelig ikke fungerer(som i går) er mangelen på gode individualister som kan avgjøre kamper på egen hånd. Dockal var jo et glimrende eksempel på en slik spiller, da han ene å alene skjøt et svakt RBK videre i e-cup kval.

Men ingen tvil som du sier, det er en skam at ikke Vikingur taper på Lerkendal.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Page 7 of 8

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb