English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ole Kristian Selnæs
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 63, 64, 65 ... 142, 143, 144  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
hello
Veteran

PostPosted: 09.07.2015 15:17    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
hello wrote:

Lang setning! Jeg biter uansett på agnet. Det er så utrolig banalt å påstå at man ikke forstår forskjellen på tenning og kjeftbruk, og det vitner om en mangel på innsikt i hvilke mekanismer som er i spill her.

Hvis argumentet er at Selnæs ikke kan være (så)god uten å kjefte på seg kort, at han ikke kan bedre seg og at vi bare må leve med det fordi Selnæs kun kan være god når han har høyt tenningsnivå og er sint, hvordan ellers skal det tolkes da hello?

Poenget mitt er at det går an å ha høyt tenningsnivå og være sint uten at det går utover dommer. Og hvis det går, da kan han få færre kort for kjeftbruk. Det hadde vært ideelt.

Utover det så får du gi meg bedre innsikt i hvilke mekanismer som er i spill.

Du viser en manglende toleranse for at det finnes forskjellige personligheter, og hvis tanken er at personligheten hans bare kan endres hvis han "vil det nok", eller bare får tydelig nok beskjed om å slutte så er det en misforståelse.

Såklart er det fullt mulig å ha høyt tenningsnivå uten å kjefte på dommeren, men på samme måte så er det "umulig" for mange å la være. Noen spillere kan ha ekstrem høy tenning og knapt bry seg om dommeren, mens andre lar ikke en eneste liten småfeil passere. Og jeg tror det vil være overraskende hvor mange som ligger nærmere det siste ytterpunktet enn det første, hvis man hadde vært nærmere laget.

Uansett, jeg tror Ole klarer å justere seg litt, iallefall nok til å akkurat unngå å få gule kort, men han klarer aldri å slutte å bry seg om dommeravgjørelser. Han vil alltid si ifra hvis han føler at han og laget blir urettferdig behandlet.
Back to top
View user's profile Send private message
Pokie
Veteran

PostPosted: 09.07.2015 15:23    Post subject: Reply with quote

20 mill er absolutt interessant. Hvis klubben som byr slenger på 20% i videresalg uansett salgsum og 5 millioner i bonus etter x antall kamper bør vi si ja.

Men Selnæs kommer garantert til å bli verdt enda mer penger en gang i framtiden. Likevel er 20 mill et meget bra bud som ikke kan være særlig langt fra det vi krever.

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Brego
Veteran

PostPosted: 09.07.2015 15:24    Post subject: Reply with quote

20 millioner er da vel mer en vi fikk for Henriksen? Henriksen går jo Ole en høy gang, om noen legger såpass med penger på bordet for Ole så kjøre på, alt annet er galskap.
Back to top
Ordførern
Junior

PostPosted: 09.07.2015 15:24    Post subject: Reply with quote

Wow, 20 millioner? Selg. Om han er verdt det er en annen sak. Pakk inn noen videresalgprosenter i samme slengen. Skal være mulig å få tak i en fin-fin erstatter for noen av de pengene der.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 09.07.2015 15:27    Post subject: Reply with quote

At Selnæs bare er god når han er sur er jo bare tull. Om noe så er han på sitt dårligste når han driver og sutrer og klager. Han mister fokus. Det er noe han bør jobbe aktivt med, for han er alt for lett å bringe ut av fatning slik det er nå. Det er fullt mulig å ha høyt tenningsnivå uten å bjeffe til dommeren ved hver avblåsning. Det handler om selvkontroll. Og klarer han det ikke selv får han spille med gag fra kondomeriet.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 09.07.2015 15:33    Post subject: Reply with quote

Brego wrote:
Henriksen går jo Ole en høy gang

Om du mener at Henriksen da han ble solgt går dagens Ole en høy gang (i kvalitet og verdi i laget?) mistenker jeg at du lider av "man vet ikke hva man har før det er borte". Jeg tror tvert imot at Ole vil være vanskeligere å erstatte enn det Markus var mtp rollen Ole har. Å måtte erstatte både Stefan og Ole samtidig nå midt i sesong tror jeg er en enorm gambling, selv om vi nok må slå til om prisen er riktig.

Last edited by Montana on 09.07.2015 15:36; edited 1 time in total
Back to top
Huber
Veteran

PostPosted: 09.07.2015 15:36    Post subject: Reply with quote

Tenk så perfekt dette hadde vert om Tettey hadde bestemt seg for å ta turen hjem igjen.
Back to top
Vollrik
Veteran

PostPosted: 09.07.2015 15:36    Post subject: Reply with quote

Kanskje det kunne gått an å selge Selnæs og låne ham ut resten av sessongen?
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 09.07.2015 15:42    Post subject: Reply with quote

hello wrote:

Du viser en manglende toleranse for at det finnes forskjellige personligheter, og hvis tanken er at personligheten hans bare kan endres hvis han "vil det nok", eller bare får tydelig nok beskjed om å slutte så er det en misforståelse.

Såklart er det fullt mulig å ha høyt tenningsnivå uten å kjefte på dommeren, men på samme måte så er det "umulig" for mange å la være.

Det er her vi misforstår hverandre(tror jeg): Jeg(mener at jeg ikke) viser ikke manglende toleranse for forskjellige personligheter, jeg mener at personlighet og drittslenging til dommer er to helt forskjellig ting.

For mange ligger det langt mer naturlig, helt enig. For mange så er tenningsnivået så høyt at det "er nødt" til å komme ut i en form. For mange yngre, ekstroverte "leder/kommunikasjons-talenter" i fotballen så kommer det ofte ut på en negativ måte, gjerne kjefting og dritt.

Det handler om modning, læring og erfaring. Og så lenge man selv har selvinnsikt til å se at det er noe man må jobbe med så vil man bli vesentlig bedre. Om man overhode ikke ser at det er et problem/forbedringsområde så vil ikke utviklingen gå særlig fort, da vil det kun vagt følge aldringens modning.

Det er ihvertfall mine ikke-kvalifiserte tanker om det.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 09.07.2015 15:47    Post subject: Reply with quote

Friskt å avslå 20 mill da ... lurer på hva de tenker internt at klubben må ha for ham.
Harceïde
Veteran

PostPosted: 09.07.2015 16:02    Post subject: Reply with quote

Huber wrote:
Tenk så perfekt dette hadde vert om Tettey hadde bestemt seg for å ta turen hjem igjen.

Tettey er ikke kreativ nok til å ligge alene der bak. Det er ihvertfall min mening.

Faktisk synes jeg ikke han passer i noen av rollene, men han er såpass god at det bør la seg gjøre å kjøre han inn i en indreløperrolle den dagen han kommer hjem. Men som ensom sentral i et RBK hvor vi er avhengig av en slepen pasningsfot og et godt overblikk, tror jeg ikke han er bra nok.
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 09.07.2015 16:04    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Friskt å avslå 20 mill da ... lurer på hva de tenker internt at klubben må ha for ham.

Tror ikke vi skal så mange millionene opp før et bud godtas. Avhenger vel litt av hva vi har på blokka av eventuelle erstattere.
Back to top
hellvikrunner
Veteran

PostPosted: 09.07.2015 16:12    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:

Mer enn 20 mill.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 09.07.2015 16:26    Post subject: Reply with quote

Det handler om modning, læring og erfaring. Og så lenge man selv har selvinnsikt til å se at det er noe man må jobbe med så vil man bli vesentlig bedre.Om man overhode ikke ser at det er et problem/forbedringsområdeså vil ikke utviklingen gå særlig fort, da vil det kun vagt følge aldringens modning.

Slik jeg forstår deg så mener du at Ole enten ikke er klar over eller bryr seg om dette og det virker ulogisk for meg. Ole ønsker nok enda mindre enn oss supportere at han får kort og står over kamper for karantene, men i kampens hete fordi Ole er den han er så går det rett i glemmeboka og sinnataggen kommer frem.
Man kan stoppe dette med at klubben disiplinerer han, irettesette han, straffer han hver gang det oppstår, men det er ikke nødvendigvis en god ide.

Last edited by Montana on 09.07.2015 16:27; edited 1 time in total
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 09.07.2015 16:26    Post subject: Reply with quote

Kommer nok ikke bare an på penger heller. Det er helt avgjørende at vi kan skaffe en likeverdig erstatter. Hvis ikke selger vi fort gullet, og da er ikke 20 mill nødvendigvis så fett betalt.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 09.07.2015 16:37    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Det handler om modning, læring og erfaring. Og så lenge man selv har selvinnsikt til å se at det er noe man må jobbe med så vil man bli vesentlig bedre.Om man overhode ikke ser at det er et problem/forbedringsområdeså vil ikke utviklingen gå særlig fort, da vil det kun vagt følge aldringens modning.

Slik jeg forstår deg så mener du at Ole enten ikke er klar over eller bryr seg om dette og det virker ulogisk for meg. Ole ønsker nok enda mindre enn oss supportere at han får kort og står over kamper for karantene, men i kampens hete fordi Ole er den han er så går det rett i glemmeboka og sinnataggen kommer frem.
Man kan stoppe dette med at klubben disiplinerer han, irettesette han, straffer han hver gang det oppstår, men det er ikke nødvendigvis en god ide.

Jeg syns ikke det er ulogisk. Uttalelsene til Selnæs når han blir konfrontert med dette lyser at han ikke egentlig er enig i at det er hans skyld. Han har blant annet hintet om at det egentlig bare er dommerne som er ute etter han.

Angående hvordan man skal bedre det så mener jeg absolutt ikke straff eller irettesettelse. Jeg mener at man skal sette seg ned, man skal snakke sammen, få unge Ole til å innse at dette er noe han må jobbe med. Selvinnsikt er nøkkelen, den åpenbarer seg ikke av straff men av kommunikasjon.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 09.07.2015 16:45    Post subject: Reply with quote

Vet ikke helt hvilke uttalelser du sikter til men antar det er intervjuer rett etter kamp? Er ikke alltid da man får de mest gjennomtenkte svarene med kamera i trynet. Vi kan nok alle uansett enes om at Ole ikke ønsker å pådra seg karantene, så skal man ikke se bort ifra at det har hendt at en dommer har gitt han et strengt/feil kort heller.
Back to top
Huber
Veteran

PostPosted: 09.07.2015 16:52    Post subject: Reply with quote

Dew wrote:
Huber wrote:

Tettey er ikke kreativ nok til å ligge alene der bak. Det er ihvertfall min mening.

Faktisk synes jeg ikke han passer i noen av rollene, men han er såpass god at det bør la seg gjøre å kjøre han inn i en indreløperrolle den dagen han kommer hjem. Men som ensom sentral i et RBK hvor vi er avhengig av en slepen pasningsfot og et godt overblikk, tror jeg ikke han er bra nok.

En trenger da ikke være særlig kreativ for å spille anker i 4-3-3, ei heller ha noen ekstrem pasningsfot. Med Tettey der åpner det for at både Midtsjø og Jensen kan slippe seg fri offensivt. Men det er nok en diskusjon for en annen tråd.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 09.07.2015 16:53    Post subject: Reply with quote

Om en spiller anker i en Rosenborgsk 4-3-3 trenger man absolutt å være veldig kreativ og ha godt blikk for å fungere godt.
Back to top
Brødsmula
Veteran

PostPosted: 09.07.2015 16:54    Post subject: Reply with quote

Uansett kommer Tettey tidligst tilbake om et års tid, når Norwich evt har rykket ned igjen.

Tipper Selnæs er solgt før den tid.
Back to top
quentez
Veteran

PostPosted: 09.07.2015 16:57    Post subject: Reply with quote

Selg Selnæs og hent Annan eller Hauger? For 20 mill kan vi forsterke både forsvar og angrep (breddemessig). Ett steg tilbake og to steg frem, spør du meg.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 09.07.2015 16:58    Post subject: Reply with quote

Når Tettey og Ciljan kommer hjem igjen så ønsker jeg dem primært som indreløpere, ikke den sentrale.

Det sagt så har jo RBK spilt med forskjellige typer som sentrale, NAE hyllet Annan når han overtok, spilte han som den sentrale i 433. Han flyttet han høyere og jobbet med pasningspillet, men noen utpreget kreativ og god fremoverrettet (lang)pasningspiller var han aldri.

Vi kunne nok løst midtbanen med Tettey sentralt, men jeg tror vi løser den bedre med Tettey som indreløper.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 09.07.2015 17:01    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Om en spiller anker i en Rosenborgsk 4-3-3 trenger man absolutt å være veldig kreativ og ha godt blikk for å fungere godt.

Annan var vel ikke særlig kreativ av seg?

- Torgeir Børven
Back to top
Number10
Veteran

PostPosted: 09.07.2015 17:02    Post subject: Reply with quote

At det i det hele tatt kommer inn ett bud på 20mill for Selnæs, det hadde vel ikke de fleste regnet med.
20mill er mye for en klubb i RBK´s situasjon akkurat nå.
Selg nå, når de har muligheten til å få igjen så mye for han.
Om 2,5 år går han gratis!!!!

Har stor tro på at Stamnestrø kan bekle den sentrale rollen med glans.
Er mye hurtigere og større fysikk en Selnæs og i tillegg har han ett meget bra høyreben.
Annan spiller vel på Island, var det så? Han får man sikkert nå for 2-3 mill.
Kan man få han på rett kjør igjen:)

SELG - SELG - SELG!
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 09.07.2015 17:02    Post subject: Reply with quote

Tror vi skal bekymre oss for hvor Tettey spiller når den tid kommer. En Tettey på hell bør ikke foretrekkes fremfor Midtsjø, og om Jensen er her, så er han rett og slett en bedre spiller enn Tettey Razz
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 63, 64, 65 ... 142, 143, 144  Next
Page 64 of 144

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb