View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 06.07.2015 11:04 Post subject: |
|
|
Langt på vei enig. Sørloth innehar (og hylles for) kvaliteter som ikke har noen naturlig plass i 4-3-3, hverken som kant eller midtspiss. I tillegg mangler han målscorerevner, som er det viktigste i en spissrolle. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 06.07.2015 12:50 Post subject: |
|
|
Enig, og alle vet jo at Sørloth er norgesmester i å skjerme ball og gi duelljuling, men det er ikke nok. Eneste jobb han kan gjøre i RBK er som omskolert midtstopper, men jeg frykter han er for treg og keitete, men kanskje kan det gå på sikt......, hvem vet? |
|
Back to top |
|
 |
irie Senior
|
Posted: 06.07.2015 15:10 Post subject: |
|
|
bedre enn Malec punktum! _________________ Jay-Jay Okocha, so good they named him twice |
|
Back to top |
|
 |
solbakken13 Proff
|
Posted: 06.07.2015 15:39 Post subject: |
|
|
Skjønner ikke helt enkeltes kritikk mot Sørloth. Gutten er født i 95 og har fortsatt en tre til fire år før han skal, i følge statistikken, fått ut sitt fulle potensiale. Ja, han har kanskje en del å gå på enda når det gjelder tøffhet i boks og goalgetter egenskaper, men han har allerede nå fått ut en spisskompetanse i den oppbyggende angrepsfasen når det gjelder å skjerme ball og finne nye konstruktive løsninger. Jeg vil tørre å påstå, basert på de få kampene jeg har sett av han i år, at han allerede er bedre på akkurat dette punktet enn Søderlund og Malec.
Når det gjelder hans utviklingsmål som burde være bevegelser foran mål og avslutninger har han fortsatt tid til å bli en god målscorer. Ja avslutningsegenskaper og goalgetter innstinktet er faktisk trenbart, tro det eller ei!
http://www.fotball.no/Doc...hfeldt.pdf
Jeg er ganske sikker på med den rette treningen og utviklingsarnaen vil Sørloth utvikle seg til å bli en god trøndersk spiss for Rosenborg
I andre omgang i går viste Sørloth at han har tatt store steg fra i fjor, han viste seg meget gått frem i det oppbyggende og kontringsfasen til Bodø Glimt, holdt på ball og gjorde konstruktive valg som ofte resulterte i gode Glimt angrep. Dette er tross alt en viktig underfaktor for en spiss i 4-3-3 og er spesielt viktig når man møter bedre lag. Så får vi krysse fingrene at han utvikler det viktigste for en spiss, nemlig evnen til å score mål.
Det å avskrive Sørloth allerede nå er for tidlig, gi han 1-2 år, klarer han ikke å utvikle seg til å gjøre seg fortjent til å spille for RBK på disse årene kan vi gi han bort. Til da, gi han litt tid! _________________ "My grammar is bad, but my meaning is good" Sitat Nils Arne Eggen |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 06.07.2015 15:53 Post subject: |
|
|
For å si det slik, Sørloth er i min bok hjertelig velkommen tilbake når han er blitt en målscoerer. Inntil da har han for store mangler i spissrollen hos oss. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
xMegafonmannen Veteran

|
Posted: 06.07.2015 16:04 Post subject: |
|
|
Kan ikke fatte og begripe at han noen gang blir det vi trenger på topp. _________________ :/ |
|
Back to top |
|
 |
Jakob Veteran
|
Posted: 06.07.2015 16:34 Post subject: |
|
|
Sørloth har da hatt en veldig positiv fremgang de siste kampene - jeg kan ikke fatte og begripe at så mange avskriver ham allerede nå. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 06.07.2015 16:42 Post subject: |
|
|
Har stor forståelse for at han ble avskrevet før sesongstart, men han har da tatt store steg!? Hvis utviklingen fortsetter fremover så blir han god. God nok for oss vet jeg ikke, tviler vel innerst inne, men jeg utelukker det ikke lenger 100%, det gjorde jeg før sesongstart. |
|
Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 06.07.2015 17:01 Post subject: |
|
|
Og vi bør vel merke oss at han er en del yngre enn Midtsjø som tok steget i år for oss, så tror ikke det er nødvendig å ta helt av med negativitet. |
|
Back to top |
|
 |
Glimtførrevig Senior
|
Posted: 06.07.2015 17:40 Post subject: |
|
|
Egenskapene til Alexander passer mye bedre inn i Glimt enn i Rosenborg. God som oppspillspunkt og sterk og kan holde på ballen slik at indreløperne rekker å komme etter opp i banen for så å aktivisere vingene. Dere spiller på en litt annen måte enn oss der Alexanders egenskaper ikke kommer like godt til sin rett. Det er ikke like viktig for dere å ha en spiss som nødvendigvis er så god til å holde på ballen, dere er mye bedre tjent med typiske målscoreregenskaper og dette er foreløpig ikke Sørloths forse.
Nå ser det ut til at han blir hos oss ut denne sesongen på lån. Men etter denne sesongen bør dere enten ta han tilbake og satse på han, noe som jeg slettes ikke er sikker på at dere vil gjøre, eller så burde dere selge han til oss for en overkommelig pris, eventuelt med kanskje en slags variant av en forkjøpsrett.
Glimt burde ikke låne han enda en sesong, vi kan ikke drive vår klubb med å utvikle andre klubbers spillere uten utsikter til å tjene noe på det. Dere kan selfølgelig også selge til en annen klubb, det står dere jo fritt til. Men ta nå ikke unggutten tilbake for å sette han på benken, han har absolutt potensiale og han passer inn i glimtstilen. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
|
Back to top |
|
 |
Jakob Veteran
|
Posted: 13.07.2015 00:10 Post subject: |
|
|
Utifra sammendraget virker det som at han bommet på endel gode sjanser, men positivt at han kommer seg til de. |
|
Back to top |
|
 |
Pokie Veteran

|
Posted: 13.07.2015 00:16 Post subject: |
|
|
Ja, de sjansene var sjanser hvor han tross alt gjorde en del bra før han fikk avsluttet. Fortsetter han slik har vi god dekning på topp neste år, for å si det sånn! _________________ "I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."
- George Best |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 13.07.2015 00:17 Post subject: |
|
|
Når han begynner å sette de sjansene han får og skaper så blir han en god spiss i TL tror jeg. Av det jeg har sett så har han imponert meg med ballkontrollen, flink teknisk og slår gode og fornuftige pasninger. |
|
Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 13.07.2015 00:22 Post subject: |
|
|
Sørloth > Malec |
|
Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 13.07.2015 00:25 Post subject: |
|
|
Ser absolutt ut til at han har tatt steg. Fått spille flere kamper fra start for Glimt nå. Fortsetter han å gjøre det og klarer å score flere mål så kan dette blir noe etterhvert, kanskje. |
|
Back to top |
|
 |
Brera Proff
|
Posted: 18.07.2015 00:36 Post subject: |
|
|
Virker som om utlånet var akkurat det han trengte!
http://tronderfotball.no/...uligheten/
Noen som vet om det er mulig for Rosenborg å hente han tilbake om Malec forsvinner i sommer? |
|
Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 18.07.2015 00:47 Post subject: |
|
|
Avtalen var vel at Rosenborg skulle si ifra i Juni dersom vi ville ha tilbake Sørloth i sommer, så det er neppe aktuelt. Uansett tror jeg det er best for gutten sjøl å bli i bodø/glimt ut sesongen. Tviler forøvrig på at B/G vil gi han tilbake nå, sesongen deres snudde fullstendig etter sørloth ble fast på laget.
De hadde 5 poeng på 10 kamper før sørloth ble fast inventar.
12 poeng (!!) på 6 kamper etter.
Fra 0.5 poeng i snitt til 2 poeng i snitt altså, uten at jeg skal påstå Sørloth har æren for det, så syns jeg han har gjort en utmerket god jobb for B/G de kampene han har startet. |
|
Back to top |
|
 |
Brera Proff
|
Posted: 18.07.2015 00:51 Post subject: |
|
|
Enig i at han bidrar godt nå, men de kampene han startet i starten av sesongen var tynn suppe. Så Sørloth trengte nok litt tid før han klarte å prestere på maksnivået. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 18.07.2015 05:09 Post subject: |
|
|
Mikkelsen wrote: | Sørloth > Malec |
Hva baserer du dette på?
Glimt og RBK er sammenlignbare i filosofi og stil, selv om RBK per nå er en god del bedre. Men tallene for i år sier at de begge har to mål (Sørloth Jr. har i tillegg to assist), men Malec har sine på 122 minutter, mens Sørloth har 671 minutter på banen. I fjor hadde slovaken smått imponerende fire mål og én assist på 482 minutter - altså nesten ett målpoeng per hele kamp.
Hvilke kvaliteter per nå har Sørloth som gjør ham til et bedre valg i Ingebrigtsens 4-3-3 enn Malec?
Jeg sier på ingen måte at Malec er en soleklar klassespiller, men jeg klarer heller ikke forstå hvorfor enkelte mener at Sørloth ville tilført oss mye mer. Jeg er fullstendig klar over at fotball er mye, mye mer enn statistikk (heldigvis), men i Eggen-Brutter'nsk spillestil er ett målpoeng per nesten tre timer (og mål per drøyt fem og en halv time) alt for lite for en midtspiss, nærmest uansett hva han leverer ellers. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
gollumLAD legend Veteran

|
Posted: 18.07.2015 07:57 Post subject: |
|
|
Sørloth har grunnleggende motorikk og teknikk. Det har ikke Malec. Sørloth er stor og sterk, mens Malec er stor og spinkel. Sørloth er generelt i mye bedre fysisk forfatning. I tillegg så er Malec nesten 3 år eldre. _________________ "Ikke ta den."
RBKweb Banter Crew
Party Læven Crew(PLC)
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
RÃ¥nny wrote: | JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet! |
Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174 |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 18.07.2015 09:06 Post subject: |
|
|
Malec scorer mål, noe Sørloth gjør kun sporadisk. Som midtspiss i 4-3-3 er det den viktigste enkeltegenskapen en slik spiller har. Avlevering er viktigere enn mottak, produksjon er viktigere enn aversjon.
Som sagt tar jeg imot Alex med åpne armer den dagen han blir produktiv nok til å bli toppscorer for oss. Mulighetene er der; jeg har heller aldri hatt trua på Søderlund, og for å være ærlig må jeg fortsatt klype meg i armen over målsnittet, men vi trenger ikke spisser som skaper enda mindre enn hva vi har i dag. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
gollumLAD legend Veteran

|
Posted: 18.07.2015 09:17 Post subject: |
|
|
Sørloth kommer til og skaper målsjanser. Avslutningsferdigheten må han jobbe med, men det kommer seg. Han har blitt kåret til BB i et par av kampene selv om han ikke har scort og gjør en god jobb for laget. Han river og sliter i 90 minutter og han skaper rom for kantene som skjærer innover. Alt i alt så produserer Sørloth mye mer målsjanser enn Malec. Malec må serveres målsjanser, men Sørloth skaper i tillegg. _________________ "Ikke ta den."
RBKweb Banter Crew
Party Læven Crew(PLC)
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
RÃ¥nny wrote: | JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet! |
Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174 |
|
Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 18.07.2015 10:47 Post subject: |
|
|
Ellers begynner det å bli en stund siden Malec har scoret nå. Jeg syns bare han ser mer og mer håpløs ut for hver kamp som går. |
|
Back to top |
|
 |
sheva1917 Junior
|
Posted: 18.07.2015 11:07 Post subject: |
|
|
Når RBK bruker kun 1 spiss kommer nokk aldri Sørloth til å bli god nokk for Rbk!. Passer bra inn i lag som Glimt som ligger lavt der jobben hans er å holde på ball. Ikke en notorisk målskorer vi trenger i årene fremover med CL kval osv. Håper vi sender hjem malec å kjøper en ny spiss |
|
Back to top |
|
 |
|