| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
1960 Rutinert
|
Posted: 30.06.2015 20:52 Post subject: |
|
|
Skikkelig glad for at Bjørnebye har baller til å si, nok er nok!
Sesongen 2014 spillte Sane til 5,00 VG børsen- det er ikke godkjent RBK standard, i år har det vært tragisk.
Det er slike kjøp vi har gjort de siste åra som har ført oss i ulykka vi er i.
At vi skal greie å hente erstatter på Stefan nivå er vel også urealistisk.
Lønnspakker til slike spillere er nok over vårt nivå.
Dog, gode kjøp er mulig, dessuten så er vel en leieavtale ut høsten passende for oss nå med Tore tilbake utpå høsten. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 30.06.2015 21:35 Post subject: |
|
|
Jeg tror også vi måtte ha regnet med en del straffespark til motstanderlaget. Han kjørte jo livsfarlige sklitaklinger innenfor 16m nesten hver gang mot VIF. Tviler på at han har rett innstilling når han opptrer som han spiller på Real Madrid.
Spørsmålet er om vi nå faktisk sitter igjen med ingenting. Da har stallen allerede begynt å brytes ned slik at prosjekt Kåre blir enda vanskelige pga elendig økonomi. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 30.06.2015 22:00 Post subject: |
|
|
| senador wrote: | | Spørsmålet er om vi nå faktisk sitter igjen med ingenting. |
Det tviler jeg veldig sterkt på, gitt. Må anta at det er en rekke kandidater til samtlige plasser på laget, og når én blir uaktuell jobbes det videre med andre.
Overgangsvinduet har jo ikke åpnet ennå, for å si det sånn. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 30.06.2015 22:01 Post subject: |
|
|
Og vi bør være mer attraktive å spille for enn vi har vært siden 2010. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 30.06.2015 22:02 Post subject: |
|
|
| Er en fordel om vi får inn erstatteren tidlig dog, med tanke på at Strandberg hangler og neppe spiller alt, om noe, så lenge Skjelvik og Holmar kan spille. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 30.06.2015 22:14 Post subject: |
|
|
| 1960 wrote: | | Sesongen 2014 spillte Sane til 5,00 VG børsen- det er ikke godkjent RBK standard |
VG-børsen er heller ikke relevant som vurderingsgrunnlag på spillere. Tror vi mistet en potensielt stopperbauta her, men det går fint når spilleren tilsynelatende er mest opptatt av penger. Da er nok Molde et bedre valg for han. |
|
| Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

|
Posted: 30.06.2015 22:48 Post subject: |
|
|
Adjø, Sané! _________________ My meaning is bad, but my grammar is good. |
|
| Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 30.06.2015 23:33 Post subject: |
|
|
| Jeg var positivt innstilt til denne overgangen, men kjenner at jeg ikke gråter mye over at han har takket nei. |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 01.07.2015 09:05 Post subject: |
|
|
| Stano_11 wrote: |
Det er jo godt gjort å ikke innrømme at en spiller på Strandberg sitt nivå må inn for at denne sesongen skal gi frukter. Ved å putte inn en spiller fra egen avdeling resten av sesongen (slik du insinuerer) så er sjansen enorm for at vi ødelegger alt det som er bygd opp sålangt i år.
|
Denne sesongen kan gi frukter på flere måter uten at vi må ha en spiller av strandberg sitt nivå inn.
1. Vi fortsetter å bygge en svært sterkt kollektiv og når reggie er tilbake så har vi et ok stopperpar i Reggie og Eyolfson uten at vi trenger å knekke økonomien for å erstatte Strandberg.
2. Vi er fortsatt fullt kapable til å ta gull og komme langt i cupen selv med Skjelvik/Eyolf. Ja, det står jeg for. Vi må bare i god RBK-stil score mer enn vi slepper inn.
Det største problemet er Europa, men hvis valget står mellom å kjempe i Europa League eller å sparke lønnsnitte vårt oppover til et nivå som ikke er bærekraftig hvis vi går på en smell pga. satsning så vet jeg absolutt hva jeg ville valgt.
| Stano_11 wrote: |
Hendersson har allerede dratt, Strandberg drar om en måned. Og Malec kan og dra. Da er vi i manko på 3 veldig gode spillere, og man klarer rett og slett ikke å oppfylle målene ved å hente inn middelmådigheter som erstattere. Da er tapssiden større enn oppsiden ved å hente inn verdige erstattere. |
Hendo har ikke bidratt mye, Malec er reserve og Strandberg er den eneste vi virkelig kommer til å merke. Ja, vi risikerer å være betraktelig svekket hvis vi får skader/suspensjoner, men vi har ikke penger til noe dobbeldekning og hvis erstatningen av Strandbergkaliber krever over lønnsbudsjett så skal vi ikke gi etter fordi vi er desperate. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 05.07.2015 23:19 Post subject: |
|
|
http://www.adressa.no/100...563608.snd
| Quote: |
- Handlet det om kontraktslengde og den slags, eller stod det kun på pengene?
- Helt ærlig, så handlet det kun om penger. Så enkelt er det, sier han.
Spørsmålet om størrelsen på gapet mellom krav og tilbud bare ler stopperen vekk, og mumler noe om at han ikke krevde Ronaldo-lønn. |
| Quote: | | - Jeg holder døren åpen for alle. Også RBK, selvsagt. Men da må de komme med et bedre tilbud enn sist. Da er det mulig, sier han. |
|
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 05.07.2015 23:21 Post subject: |
|
|
| Denne spilleren kommer aldri til RBK. De får se på andre muligheter. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 05.07.2015 23:28 Post subject: |
|
|
| Bjørnebye var faktisk i Senegal å besøkte han... Merkelig at man ikke har bedre kontroll på lønnskrav og sånt da. Enig med TKK her. |
|
| Back to top |
|
 |
Clasiker Rutinert
|
Posted: 05.07.2015 23:40 Post subject: |
|
|
" - Jeg kjenner mine kvaliteter, og vet at jeg kunne spilt på alle lag i verden.
- Alle lag?
- Ja. Alle lag i verden. Og med det mener jeg ikke å være arrogant – jeg mener det oppriktig. Jeg tror på det jeg gjør, jeg tror på spillet mitt, sier han og gliser bredt." Vieux Sané.
Makan. _________________ Norsk fotballs lokomotiv! |
|
| Back to top |
|
 |
Elg Veteran
|
Posted: 05.07.2015 23:45 Post subject: |
|
|
| For en kloning... Glad vi ikke ga etter for kravene hans |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 06.07.2015 08:58 Post subject: |
|
|
Veldig bra nivå på Sané, så det er synd det strandet, men "for god for Tippeligaen og skal lønnes deretter" passer ikke akkurat inn i RBK-profilen. Han får ha lykke til med alle lag i verden. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 06.07.2015 09:10 Post subject: |
|
|
- Helt ærlig, så handlet det kun om penger. Så enkelt er det, sier han.
- Jeg kjenner mine kvaliteter, og vet at jeg kunne spilt på alle lag i verden.
altså, hva er det med afrikanere? en eller to halvgode sesonger i en bakgårdsliga lang nord i verden og de tror de kan danse rett inn på Barcelona og tjene penger tilsvarende et lite lands brutto nasjonalprodukt. Forstår at for å lykkes så må du ha selvtillit, men dette blir for dumt... |
|
| Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 06.07.2015 09:28 Post subject: |
|
|
| God spiller, men det er noe som heter holdninger - hvor han nok står til omtrent stryk. |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 06.07.2015 09:33 Post subject: |
|
|
| momonster wrote: | - Helt ærlig, så handlet det kun om penger. Så enkelt er det, sier han.
- Jeg kjenner mine kvaliteter, og vet at jeg kunne spilt på alle lag i verden.
altså, hva er det med afrikanere? en eller to halvgode sesonger i en bakgårdsliga lang nord i verden og de tror de kan danse rett inn på Barcelona og tjene penger tilsvarende et lite lands brutto nasjonalprodukt. Forstår at for å lykkes så må du ha selvtillit, men dette blir for dumt... |
Det 'det er med' afrikanere er vel at den jevne afrikanske fotballproff har som mål å tjene mest mulig penger, gjerne for å forsørge familie osv.
Apropos at han sier han kunne spilt på alle lag i verden så er vel det sagt med glimt i øyet da det står at han gliser bredt mens han sier dette. _________________
| Peter Storey wrote: | | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 06.07.2015 09:39 Post subject: |
|
|
Og så er det noe med at folk som er født og oppvokst i små kår tar av når det kommer penger på bordet. Det er bare å se på forbruket hos de slår seg opp fra fattigdom, det være seg fra fattige land i Afrika eller ghettoen i USA; penger og å vise at man har penger er tydeligvis ekstremt viktig. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 06.07.2015 09:55 Post subject: |
|
|
Hvis noen har fått med seg de personlige fortellingene til Emmanuel Adebayor i det siste så er vel dette ganske fortellende for hvordan en del afrikanske fotballspillere kommer under press til å tjene så mye som mulig. Fotball er jo hovedsaklig en vei ut av ekstrem fattigdom for en god del av dem, så da forstår jeg at fokus ofte handler på å tjene så mye gryn som mulig i den korte karrieren en fotballspiller har.
Syns likevel Sané høres grådig og arrogant ut  |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 06.07.2015 10:09 Post subject: |
|
|
| PauloSilas wrote: |
Det 'det er med' afrikanere er vel at den jevne afrikanske fotballproff har som mål å tjene mest mulig penger, gjerne for å forsørge familie osv.
|
Ja, vanskelig å støtte familien hjemme med ynkelige 1 mill i året. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 06.07.2015 10:22 Post subject: |
|
|
Enda enklere om man får 3 millioner i året.
Jeg forstår tankegangen deres godt og vi ville sikkert gjort det samme, men det er liksom noe med den ubeskjedne (unorske) måten de helt skamløst forteller om det på. Dette, kombinert med lønnskravet, er dårlig match med RBK akkurat nå. |
|
| Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 06.07.2015 10:29 Post subject: |
|
|
| Agenten var vel også klar over at vi er på mer eller mindre desperat jakt etter en ny midtstopper... Gode kort å ha, men passer dårlig sammen med den økonomiske biten for Rosenborg. Uansett, jeg er brukbart lei av å diskutere denne karen. Lykke til i Gent... |
|
| Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 06.07.2015 10:33 Post subject: |
|
|
Skjønner ham godt. Spilleren han er ment å erstatte forlater Rosenborg til fordel for en russisk klubb hvor han skal tjene titalls millioner, og han forlater vel også Rosenborg som Bosman-spiller.
Problemet er at Rosenborg har ødelagt for seg selv ved å ødsle bort alt for mye penger i mange år. Selv om fotball-lønningene skal ned i Norge og Rosenborg, så må vi ikke glemme at vi er del av et globalt marked, og hvor lønningene i mange andre land fremdeles er på vei oppover.
Det er i dette markedet Rosenborg konkurrerer. Så rett skytset mot klubben, ikke spilleren som bare sier det som det er. Han er faktisk bare ærlig og sier at alt egentlig var ok i forbindelse med en overgang men Rosenborg er ikke lengre konkurransedyktige på lønn! sammenlignet med andre klubber han kanskje vil få tilbud i fra. |
|
| Back to top |
|
 |
|