| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var BB mot Vikingur? |
| Hansen |
|
1% |
[ 1 ] |
| Svensson |
|
1% |
[ 1 ] |
| Eyjolfsson |
|
1% |
[ 1 ] |
| Skjelvik |
|
2% |
[ 2 ] |
| Dorsin |
|
0% |
[ 0 ] |
| Mikkelsen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Selnæs |
|
3% |
[ 3 ] |
| Riski |
|
1% |
[ 1 ] |
| Jensen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Midtsjø |
|
1% |
[ 1 ] |
| Malec |
|
0% |
[ 0 ] |
| Toft Søderlund |
|
88% |
[ 76 ] |
|
| Total Votes : 86 |
|
| Author |
Message |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 03.07.2015 12:38 Post subject: |
|
|
Vi skal spille to kamper i uka over lengre tid, har hele 8 kvalik-kamper pluss NM, samtidig som det skal spilles seriespill mot lag som ikke har noe annet enn serien å fokusere på.
Vi har en tynn stall, hvor det vil bli stor belastning på flere av spillerne. Dette i tillegg til at vi har trent vesentlig mer enn i foregående sesonger, som er bra, men som kan slå litt begge veier når kampbelastningen blir stor og stallen er tynn.
Det hadde vært bedre om målene hadde kommet tidlig og gassen ble slått av, men jeg vil tro at laget følte de hadde kontroll, og at med hjemmekamp i siste kamp så vil dette uansett bli seier og avansement for Rosenborg.
Så lenge vi vinner kamper på dårlige dager, også mot dårlige lag på dårlig bane (den var tørr og humpete når kampen ble spilt), så er resultatet viktigere enn spillet. At dette laget kan å spille fotball, det vet vi, og det får vi sikkert se mer av også i hjemmekampen mot vikingene.
Forhåpentligvis dreper vi kampen tidlig i returoppgjøret, slik at flere juniorer kan få komme innpå og flere av de mest sentrale spillerne får hvilt seg.
Eneste å sette fingeren på var at det ble bare gjort to bytter, men det skyldes vel at det sto kun 0-1 helt til det 90. minutt, og 1-1 ville vært et farlig resultat. |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 03.07.2015 13:30 Post subject: |
|
|
For meg var Mike Jensen banens dårligste spiller, hårfint foran Malec, selv om alle andre untatt Søderlund også var forferdelige.
Det er ingen grunn til å grave seg ned for dette. Vi vant kampen og scoret to mål på bortebane, det er uansett det viktigste. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 03.07.2015 14:10 Post subject: |
|
|
| dags wrote: | | For meg var Mike Jensen banens dårligste spiller, hårfint foran Malec, selv om alle andre untatt Søderlund også var forferdelige . |
Uten at vi skal dvele for lenge ved denne kampen så vil jeg bare si meg 100% enig. Har bare skummet meg gjennom tråden, men jeg blir rimelig satt ut av de "høye" børskarakterene han har fått. Lever vel godt på tidligere bragder. |
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 03.07.2015 14:27 Post subject: |
|
|
All ære til Mike Jensen for de strålende kampene og alle målpoengene han har levert denne sesongen, hyll, hyll. Men de to siste kampene har han vært direkte svak. Jeg har et inntrykk av at han har blitt nærmest besatt av å skulle score mål selv.
Håper den gode, gamle Mike er tilbake snart. _________________ Følg oss på "SkyrScout" og "Scout of This World":
Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube, SkyrScout:
https://www.youtube.com/@SkyrScout
X: https://x.com/Sotw_BonScout |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 03.07.2015 14:33 Post subject: |
|
|
| Nå har han vært umenneskelig stabil for oss hittil også da. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 03.07.2015 15:12 Post subject: |
|
|
| haavarl wrote: | Den vanligste plan B når Selnæs blir tatt ut er jo at spillende midtstopper tar med ballen og forserer pressledd. Strengt tatt har vi spilt sånn det meste av sesongen, med Strandberg, og det har fungert bra.
At det ikke funker når Strandberg ikke spiller, er forståelig. Dels har de to andre ikke samme kvaliteter, dels er det noe som kommer med øving, og den rollen er vel noe de to ikke har øvd på noe særlig.
Når Strandberg forsvinner må vi helst ha en ny med samme kvaliteter, eller så må i det minste en av midtstopperne øve på den delen av spillet.
|
Det har fungert ok, men er ikke holdbart over tid i en kamp. Det har vi sett flere eksempler på i denne sesongen.
Særlig siden hovedproblemet i oppspillsfasen er den høye posisjoneringen til indreløperne. Med de liggende så høyt, og med Selnæs tatt ut er det ikke mange valgene våre midtstoppere har hatt å slå på.
På høyre fungererer det bedre enn på venstre rett og slett fordi det er mulig for stopperen å slippe den til Svensson som er god med ball og kan dra den med seg innover. Men på venstre er et svart hull hvor Dorsin er.
Forøvrig synes jeg at det er merkelig at Strandberg ikke har fått spille høyre midtstopper konsekvent før, det er jo mye enklere for ham som høyrebeint å få brukt pasningsfoten effektivt derifra. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 03.07.2015 16:16 Post subject: |
|
|
Ser Selnæs har vært inne og stemt i pollen? _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 03.07.2015 19:59 Post subject: |
|
|
| senador wrote: | | Men skal vi være fornøyd når vi ikke skaper sjanser mot publaget og de er nesten i ferd med å gå opp i 1-0? Vi bør forvente at man kjører over slike lag og er bedre enn de på dødball. Det verste var å se at vi ikke er bedre når vi mangler våre tre viktigste spillere og Selnæs blir markert ut. Da er vi jammen meg dårlig. |
Det er vel ingen i tråden som har sagt de er fornøyd med kampen. Men la det for guds skyld være en møkkakamp, ikke full krise og dommedagsprofetier om klubben og alle involverte.
Alle lag har møkkakamper, og vil alltid ha det. Eneste lyspunktet i denne, var jo at vi faktisk vant 2-0 til slutt, og visstnok fysioens rumpe, uten at jeg la merke til den. Kanskje jeg begynner å bli gammel!! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.07.2015 20:13 Post subject: |
|
|
VÃkingar kunnu vera stoltir av sÃnum avriki. Taktiska uppleggið var skilagott, tà hóast Rosenborg hevði bóltin nógv meir, so mundi VÃkingur samanlagt eiga minst lÃka nógvar góðar mál møguleikar sum útiliðið. Samanlagt var úrslitið eitt vónbrot, men VÃkingur gjørdi eina góða lýsing fyri føroyskan fótbólt við einum góðum avriki.
Næstan hjá VÃkingi
| Attaboy wrote: | | Hedon wrote: | | Har ordnet poll, og lyttet til folket som ville ha med Søder. |
Som jo er helt i tråd med reglementet, hvor det i særtilfeller kan gjøres unntak. |
Ser at Adressa også lot Søderlund få børskarakter, sjøl om han ikke spilte en halvtime. De kåret likevel Hansen til Dagens Ivers.
Ser forresten at det er ramaskrik i vesterled: Brúka Føroyar til at lokka norðmenn til Danmarkar  |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 03.07.2015 22:11 Post subject: |
|
|
portal.fo har lagt ut bilder fra kampen.
Fotograf Eilif Jógvansson.
Myndir: VÃkingur - Rosenborg (0-2) _________________ "Det er viktig Ã¥ gÃ¥ pÃ¥ banen for Ã¥ være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere Ã¥ gÃ¥ pÃ¥ banen for Ã¥ gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
|