English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2015
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 105, 106, 107 ... 140, 141, 142  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Stano_11
Veteran

PostPosted: 29.06.2015 23:47    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Tipper Stamnestrø får kontrakt, mens Tønne blir sendt til Ranheim.

Hele poenget mitt med å argumentere for at det kan være lurt å se mot unge trøndere som backupspillere er jo for å være smart. De har en kulturell bakgrunn som gjør at de skjønner hvordan vi spiller, de koster oss ikke mye penger og har en oppside som kan være veldig positiv rent sportslig. Så er det selvsagt et krav at de må holde et godt sportslig nivå også, men målt opp i mot tyrkias Messi som er den andre vi har hatt på prøvespill dette vinduet så tar jeg mye heller Stamnestrø for å si det sånn. Når det er sagt så er det ikke et must at de er trøndere, men unge norske spillere i samme situasjon er også veldig velkomment.

Så du vet da at Stamnestrø er en bedre fotballspiller enn han tyrkeren som var på prøvespill??
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran

PostPosted: 29.06.2015 23:48    Post subject: Reply with quote

Jeg er ganske sikker at han er en bedre Rosenborg-spiller enn han tyrkeren, ja. Men vet og vet, det er jo ikke en eksakt vitenskap dette her.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 30.06.2015 00:24    Post subject: Reply with quote

Dét handler jo om godfot-teori. Hvis han har et par egenskaper som passer 100 % inn i vår spillestil, og som han behersker meget godt, kan han være en bedre RBK-spiller enn det denne tyrkeren kunne blitt. Selv om tyrkeren sikkert banker ham teknisk.
Stano_11
Veteran

PostPosted: 30.06.2015 00:42    Post subject: Reply with quote

Det vi så sist mot Molde er at endel spillere sliter med det tekniske. Da tenker jeg på enkel ballbehandling slik som demping av ball, pasning og det å passere en spiller som står med ingen sikring bak. Spillere som er kapable til å gjøre dette med stort tempo i spillet er spillere klubben må se etter. Som selvfølgelig vil og kan spille det spillet KI vil at klubben skal gjøre.
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 30.06.2015 00:52    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Det sier seg selv at kvaliteten på stallen vil synke når vi er nødt til å bruke mindre penger. Det er likevel ikke det samme som at kvaliteten på laget trenger å synke. Det handler om å prioritere ressursene våre på de spillerne som faktisk spiller mest.

Uenig i at det å bruke mindre penger fører til dårligere kvalitet. Det handler om å hente riktige spillere. Stabæk er et god eksempel. De henter vi aldri har hørt om eller som vi aldri hadde trodd skulle slå gjennom, men som gjør det utrolig bra. Jeg håper ikke RBK henter trøndere bare fordi det er trøndere, men at de har en god baktanke med det. For både jeg og du vet at det finnes bedre spillere enn Erik Tønne og Magnus Stamnestrø og som er billigere.
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 30.06.2015 00:54    Post subject: Reply with quote

Kan godt være det. Men jeg tar heller en Stamnestrø/annen ung norsk spiller som squadspiller, enn å hente en fra Afrika til å sitte på benken vår. Det blir helt meningsløst.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 30.06.2015 01:02    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
Stabæk er et god eksempel. De henter vi aldri har hørt om eller som vi aldri hadde trodd skulle slå gjennom, men som gjør det utrolig bra. Jeg håper ikke RBK henter trøndere bare fordi det er trøndere, men at de har en god baktanke med det.

Stabæk som knapt nok stiller med en nordmann på banen synes du er et godt eksempel? Er det ikke åtte utlendinger som er snittet i elleveren hver kamp? I hvert fall én ting som er sikkert, du hadde fått god plass på Lerkendal om RBK hadde operert på samme måte som Stabæk.
hello
Veteran

PostPosted: 30.06.2015 01:05    Post subject: Reply with quote

Stano_11 wrote:
Det vi så sist mot Molde er at endel spillere sliter med det tekniske. Da tenker jeg på enkel ballbehandling slik som demping av ball, pasning og det å passere en spiller som står med ingen sikring bak. Spillere som er kapable til å gjøre dette med stort tempo i spillet er spillere klubben må se etter. Som selvfølgelig vil og kan spille det spillet KI vil at klubben skal gjøre.

Jeg er uenig i analysen din. Synes vi har mange gode tekniske spillere, spesielt på midtbanen og i angrep. Det er dog vanskelig å være uenig i at klubben bør se etter teknisk gode spillere, men det er alt for banalt å sette lista der. Det er SÅ mye mer som ligger til grunn for å bli en god fotballspiller. Det er forsåvidt forskjell på teknikk og teknikk også, jeg vil si at både Midtsjø og Selnæs er gode tekniske spillere, men likevel bidrar de med helt forskjellige kvaliteter inn i laget.
Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 30.06.2015 02:55    Post subject: Reply with quote

Dette må ikke ses som en argument for at jeg mener hverken Stamnestrø eller Tønne er gode nok til å få kontrakt, til det kjenner jeg spillerne alt for dårlig, men jeg vil gjerne påpeke at du ikke alt for mange måneder tilbake i tid før du hadde blitt satt i gapestokk for å hevde eller i det hele tatt antyde at Helland og Midtsjø skulle være to av de aller beste spillerne i vårsesongen for et serieledende Rosenborg.

Det handler mye mer om å finne spillere med egenskaper som passer inn i systemet enn å hente kjente navn til blodpris med tilhørende høy lønn.
mogg418
Junior

PostPosted: 30.06.2015 04:08    Post subject: Rocky Lekaj kanskje? Reply with quote

Hva med å titte på Rocky Lekaj? 25år med 49 mål på 50 kamper i serie og cup.
2.div for Raufoss pr i dag, men med spennende historie. 6 kamper for Sheffield wednesday. 4 kamper mer enn Prica fikk for Sunderland Smile bør jo også være mulighet med kjøp med låneavtale på en av våre unggutter som takk for hjelpa Smile . Bedre med 2.div en 3.div spill vel?
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
vegran
Veteran

PostPosted: 30.06.2015 07:56    Post subject: Re: Rocky Lekaj kanskje? Reply with quote

mogg418 wrote:
6 kamper for Sheffield wednesday. 4 kamper mer enn Prica fikk for Sunderland Smile

Er han automatisk bedre enn Prica de eller?
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 30.06.2015 11:42    Post subject: Reply with quote

Attaboy wrote:
Stabæk som knapt nok stiller med en nordmann på banen synes du er et godt eksempel? Er det ikke åtte utlendinger som er snittet i elleveren hver kamp? I hvert fall én ting som er sikkert, du hadde fått god plass på Lerkendal om RBK hadde operert på samme måte som Stabæk.

Poenge mitt er ikke om at det er om å gjøre å ha flest utlendinger. Man skal ikke fokusere så mye på hvor spilleren kommer fra, men om spilleren har potensialet og riktig type spiller til RBKs filosofi. Jeg har fått ett inntrykk av at så lenge de er "ok" spillere og trøndere, så går de kontrakt til spilleren. Vi begge kan være enige i at vi ikke hadde trodd en spiller som Erik Tønne, en spiller Sandnes Ulf ikke engang vil ha, skal på prøvespill i RBK. Men får håpe disse to som skal på prøvespill gjør det bra og at vi selger dem om et par år for 10+ mill.
Back to top
Borden
Veteran

PostPosted: 30.06.2015 12:39    Post subject: Reply with quote

Nå når det ikke ble noe av Sané-handelen, ville det vært flott om man kunne vurdert Andreas Nordvik igjen. Av det jeg har sett av ham i år har han vært bunnsolid defensivt, i pasningsspillet, og i tillegg vært målfarlig ved dødballsituasjoner.

NÃ¥r Helland kunne komme tilbake, hvorfor ikke Nordvik?
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 30.06.2015 12:41    Post subject: Reply with quote

Gud bedre slutt med dette Nordvik-tullet a, vær så snill! Smile
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 30.06.2015 12:43    Post subject: Reply with quote

Hehe. Har ikke sluppet Nordvik ennå altså? Nei, håper vi holder oss langt unna. Har ikke blitt imponert de gangene jeg har sett Sarpsborg.

Flere fisk i havet og vi trenger et klart førstevalg. Der er ikke Nordvik.
Back to top
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 30.06.2015 12:48    Post subject: Reply with quote

Problemet til Nordvik er at han er fotballdum.

Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube, SkyrScout:
https://www.youtube.com/@SkyrScout
X: https://x.com/Sotw_BonScout
Back to top
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 30.06.2015 12:51    Post subject: Re: Rocky Lekaj kanskje? Reply with quote

mogg418 wrote:
Hva med å titte på Rocky Lekaj? 25år med 49 mål på 50 kamper i serie og cup.
2.div for Raufoss pr i dag, men med spennende historie. 6 kamper for Sheffield wednesday. 4 kamper mer enn Prica fikk for Sunderland Smile bør jo også være mulighet med kjøp med låneavtale på en av våre unggutter som takk for hjelpa Smile . Bedre med 2.div en 3.div spill vel?

Sheff Weds imponerte ikke akkurat i den tiden han var der da de kjempa mot nedrykk og faktisk rykka ned til League one. Prica spilte i Sunderland mens de var i PL så vidt jeg husker. Ellers har han 3 kamper for Sandefjord i TL. Utover det fikk han 7 kamper for lyn i daværende Adeccoliga før de gikk konk og vært på tur i Groruddalen hvor han spilte for Grorud og Romsås. Score rundt 50 mål i nede i dassen som er 2. div vil jeg ikke se på som imponerende når du er 25 (fyller 26) og dermed burde være ferdig utviklet. Skal vi plukke spillere fra 2. div burde de stortsett være talenter som kan bli noe (ala. Sørmo uten at jeg veit mye om talentet hans)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 30.06.2015 12:55    Post subject: Reply with quote

Uten å ta stilling til om vi bør hente han synes jeg det er veldig imponerende å score så mye som han gjør. 2.div er ikke noe dass. Forskjellen på topplagene i 2.div og nedre halvdel i OBOS er ikke allverden.
Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 30.06.2015 12:56    Post subject: Reply with quote

Lars Sætra har vel mange av de kvalitetene vi ser etter? God på hodet og en spillende midtstopper, men kanskje litt treig? Har ikke sett han spille siden han var i Norge, så jeg vet ikke hvor bra han har vært i Sverige.

Spiller vel uansett fast i Hammarby med god lønn og kontrakt ut 2016, og det spørs om han vil spille for andre en Donkeyboys hvis han skulle tilbake til Tippeligaen.
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 30.06.2015 12:57    Post subject: Reply with quote

Brukbart antall mål på Rocky Lekaj, ja - men er han en spillertype som kan passe inn i Rosenborglaget?

Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube, SkyrScout:
https://www.youtube.com/@SkyrScout
X: https://x.com/Sotw_BonScout
Back to top
digre
Proff

PostPosted: 30.06.2015 13:26    Post subject: Reply with quote

Hva med Johan Lædre Bjørdal? En spiller som trenerteamet kjenner godt, som har en trygg oppside.

Nå rykket vel AGF opp igjen, men jeg vil vel heller spise sodd enn hakkebøf. (Ikke egentlig, men man kan jo argumentere for det... Smile
Back to top
Brego
Veteran

PostPosted: 30.06.2015 14:24    Post subject: Reply with quote

Kunne tenkt meg Emil Bergstrøm, men blir nok dyr både i innkjøp og drift.

http://www.transfermarkt....ler/142208
Back to top
Sistnevnte
Junior

PostPosted: 30.06.2015 15:15    Post subject: Reply with quote

Kunne Filip Helander vært mulig å lande? Ser at han ikke har signert ny kontrakt med malmø, har under 6. mnd igjen av kontrakten der.

Er det på noen som helst måte en realistisk signering?
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 30.06.2015 16:56    Post subject: Re: Rocky Lekaj kanskje? Reply with quote

mogg418 wrote:
Hva med å titte på Rocky Lekaj?

oa.no: Rocky skal trene med Viking – men Raufoss har ingen planer om å selge

Kanskje vi også burde invitere Rocky på prøvespill? Kontrakten hans går ut etter sesongen, så han vil aldri bli en dyr spiller om han er god nok.
Attaboy
Veteran

PostPosted: 30.06.2015 17:17    Post subject: Reply with quote

Noen som vet mer om denne karen:

Quote:
Benjamin Zalo, 17, är en av Norges mest lovande spelare. Nu besöker han IFK Göteborg.

- Benjamin är en stor talang som vi fått tips om, säger sportchefen Mats Gren.

Han är norsk U-landslagsman, redan ordinarie och lagkapten i den norska tredjedivisionsklubben Ørn-Horten och har testat med storklubbar som Vålerenga. Nu är 17-årige mittbacken Benjamin Zalo på besök hos IFK Göteborg.
Till och med torsdag ska den 195 centimeter långe försvararen träna med Blåvitt.

fotbollskanalen.se
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 105, 106, 107 ... 140, 141, 142  Next
Page 106 of 142

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb