| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 16.04.2015 23:10 Post subject: |
|
|
Flyttet innlegget ditt hit, siden det var en intern Kjernen-diskusjon - etter at Bjørnebye hadde tatt kvelden.
Ble vel ingen omforent konklusjon. Mest gjennomgang av hvorfor uttalelsene ble som de ble. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 17.05.2015 20:49 Post subject: |
|
|
Min utheving.
| Kjernen.com wrote: | | Ellers er det viktig å vaske hendene når man har vært på do, ikke snik på bussen før kamp og vær snill med de rundt deg. Det er bare å spørre hvis noe er uklart. |
Det er uklart, så jeg spør om det altså er greit å snike på bussen etter kamp?
Spør for å hjelpe en som sikkert allerede nesten har tittelen klar: Et ynglested for bussniking. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 19.05.2015 11:26 Post subject: |
|
|
Noen som satt rundt omkring på stadion og kan komme med sin oppfatning av stemninga på 16. mai??
På ØØ var det iallefall et helsikes læven allerede lenge før kampstart. Sto selv et godt stykke ut mot høyre og havnet midt oppi et fyllekaos fra Gauldal'n med håndgemeng, politibesøk og karskkopper som fløy gjennom lufta. Det gjorde ikke meg så mye, men hun som lignet fryktelig mye på Astrid Smeplass så ut til å være en smule brydd.
Uansett, folk sang med og det virket for meg som stemninga var på rekordnivå. Jeg har heller aldri erfart at det ikke går an å prate med normal stemme en halvtime før kampstart så det er mulig at det bare var inni den fyllebobla jeg havnet at det var unormalt mye læven? Håper ikke det, for hvis dette var representativt for hele tribunen så må det ha hørtes enormt ut. Selv om det også var mye "utenomsportslig". |
|
| Back to top |
|
 |
rokdog Junior
|
Posted: 19.05.2015 11:30 Post subject: |
|
|
| Megafritz wrote: | Det gjorde ikke meg så mye, men hun som lignet fryktelig mye på Astrid Smeplass så ut til å være en smule brydd.
|
Astrid Smeplass var i alle fall på tribunen så mulig hu ikke bare ligna på henne  |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 19.05.2015 11:33 Post subject: |
|
|
| Tja, der jeg stod (nesten helt til høyre) var det nesten ingen som sang bortsett fra meg og en kar bak meg, som desverre bommet på det meste av rytme og melodier. Men han sang i det minste. |
|
| Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 19.05.2015 11:39 Post subject: |
|
|
| Megafritz wrote: |
På ØØ var det iallefall et helsikes læven allerede lenge før kampstart. Sto selv et godt stykke ut mot høyre og havnet midt oppi et fyllekaos fra Gauldal'n med håndgemeng, politibesøk og karskkopper som fløy gjennom lufta. Det gjorde ikke meg så mye, men hun som lignet fryktelig mye på Astrid Smeplass så ut til å være en smule brydd.
|
Haha, herlig! Må til greske tilstander i ny og ned.
Likte også at det ble synging under oppvarmingen, da får en liksom følelsen av at kampen betyr noe ekstra.
Tror det var bra trykk. Det var i alle fall god kok på fn feltet og mye "stagediving" ved skåringer. Så jeg tror ikke det var noe å utsette på trykket. |
|
| Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 19.05.2015 11:59 Post subject: |
|
|
| Fra Øvre Adidas hørtes ØØ mer livat ut enn "vanlig", spesielt under oppvarming, før kampen og i starten av første omgang. Sikkert når det ble mål også, men da hadde jeg nok med meg selv. |
|
| Back to top |
|
 |
xMegafonmannen Veteran

|
Posted: 19.05.2015 13:35 Post subject: |
|
|
Jeg trodde det var dårlig trykk, men har fått respons fra langsidene på at det var bra.
For godt vant sikkert. _________________ :/ |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 19.05.2015 13:42 Post subject: |
|
|
Fra tråden Fanatikere og Øvre Øst
| konrad4ever wrote: | | Kjernen outstanding i dag. Jeg satt på langsidene, for siste gang. Folk snudde seg å så rart på meg når jeg prøvde å bli med på et par sanger. Tamt hele kampen, utenom på scoringer og litt på slutten av kampen |
| Macha wrote: | Idag var det faktisk veldig god stemning på VIP på Hent-tribunen. Folk klappet og sang og jeg tittet ofte over på Sparebank 1-tribunen og kunne konstatere at de ikke gjorde det samme. Skuffende derfra, imponerende fra Hent.
Når det er sagt. Flere ganger når ballen var på andre banehalvdelen måtte jeg bare titte på ØØ og le. Runga helt villt bra idag. Pisser på alle andre, enestående  |
_________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 19.05.2015 13:46 Post subject: |
|
|
Herlig å høre! Håper kjernen-TV gjorde opptak.
For øvrig terningkast 6 på "sammen kan vi oppnå alt"! Denne slo utvilsomt godt an, også senere på kvelden! |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
Juch Veteran
|
Posted: 24.05.2015 12:20 Post subject: |
|
|
Har vært mye oppmerksomhet rundt supporterbloggene på Aftenposten, men kan ikke se at denne har blitt nevnt?
I barndommens (Lerken)dal
Synes det var en veldig fin og beskrivende tekst. Ble nesten litt rørt  |
|
| Back to top |
|
 |
denyngstelillebroren Senior

|
Posted: 28.05.2015 23:35 Post subject: |
|
|
Sorgenfris juninummer har en lengre reportasje om Kjernen.
| Trofast kvit og svart wrote: | Rosenborgs mest høylytte og trofaste supportere har gjennomgått en voldsom forandring de siste 25 årene. Sangene og oppførselen er totalt forandret, følelsesregisteret og lidenskapen er helt lik.
21. oktober 1990. En åtte år gammel gutt sitter sliten og fornøyd i ei togvogn på Oslo S. Det er sen kveld, Rosenborgs 5-1-seier over Fyllingen i cupfinalen er noen timer gammel. Han sitter sammen med pappa. Pappa er ansatt i NSB, så de reiser gratis, men må sette seg der det er plass. Det er plass i togvognen sammen med de mest ihuga supporterne, Fragleberget.
Fraglene, gladiatorene og jeg
Fragleberget, «verstingene» blant supporterne, har egne togvogner. Fraglene, pappa og jeg. Konduktøren meddeler over høyttaleranlegget at avgang mot Trondheim blir omtrent fire timer forsinket. Det later ikke til å bry fraglene nevneverdig. Dette er første gang jeg ser drita full ungdom og voksne på nært hold, over tid. Fra bakerste rekke i togsettet har jeg orkesterplass til begivenhetene som skal utspille seg her de neste timene. Åtte år gamle øyne er vid åpne, tro meg, vid åpne.
Allerede i flere år har jeg vært med pappa på Lerkendal. På store stå. Det mest interessante med kampene på Lerkendal var alle disse menneskene. Limt på netthinnen ligger minnene om sangene, ropene, duften av vått og opptråkket gress. Sko, asfalt og grus så langt øyet kunne se. Intense blikk, frådende kjefter, endeløse smil og en sjelden bunnløs fortvilelse. Jeg gikk meg bort i mitt eget eventyr, og navnet mitt runget ut over høyttaleranlegget, slik at pappa kunne hente meg. Og aller best husker jeg, at mellom hundrevis av bukseben, sto de hvite dressene på bruskasser. Der sto blussene, der sto Fragleberget. |
Bladet koster 100 kroner og kommer i salg på gata i Trondheim fra 1. juni. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 29.05.2015 08:59 Post subject: |
|
|
Snadderdesignet forside gitt. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 29.05.2015 09:01 Post subject: |
|
|
Hvem bestikker man for å få en utgave tilsendt i posten? _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
Gonzo Junior
|
Posted: 29.05.2015 09:07 Post subject: |
|
|
Kan ordne det jeg, send meg adressa på FB _________________ "Sett deg inn i fakta og få deg et liv, din stut.” |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 29.05.2015 09:27 Post subject: |
|
|
Takker!  _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
gollumLAD legend Veteran

|
Posted: 29.05.2015 15:00 Post subject: |
|
|
| denyngstelillebroren wrote: |
|
#69  _________________ "Ikke ta den."
RBKweb Banter Crew
Party Læven Crew(PLC)
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
| Rånny wrote: | JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet! |
Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174 |
|
| Back to top |
|
 |
4tle Junior
|
Posted: 23.06.2015 23:56 Post subject: |
|
|
| Fått mail om at det er medlemsmøte for kjernen - medlemmer på torsdag kl 19, men er det noen som vet sånn ca hvor lenge det varer ? basert på tidligere møter osv |
|
| Back to top |
|
 |
gollumLAD legend Veteran

|
Posted: 24.06.2015 00:29 Post subject: |
|
|
Hvis Tove er like glad i å prate som Stig Inge så bør du sette av kvelden. Men tviler så et par timer kanskje. _________________ "Ikke ta den."
RBKweb Banter Crew
Party Læven Crew(PLC)
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
Rabona
|
| Back to top |
|
 |
4tle Junior
|
Posted: 24.06.2015 00:46 Post subject: |
|
|
Takker for svar, utifra bildet ditt ser det jo ut som at du kommer til å holde igang samtalen så lenge som mulig  |
|
| Back to top |
|
 |
gollumLAD legend Veteran

|
Posted: 24.06.2015 01:06 Post subject: |
|
|
Haha. Du har nok rett.  _________________ "Ikke ta den."
RBKweb Banter Crew
Party Læven Crew(PLC)
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
Rabona
|
| Back to top |
|
 |
Juch Veteran
|
Posted: 03.08.2015 11:58 Post subject: |
|
|
| syltynn wrote: | Da folk blir så førbainna over nye tråder tar jeg det opp her:
Hvordan er dameandelen i Kjernen om dagen? Sett bort fra fjortisene er det vel bare noen låvedøra her og der? Svære dama på 1,85 i ullgenser og buksa på rævva.. En gang jeg var på klokkesvingen og satt på et av langbordene oppe begynte det å lukte fis som bare det. Snudde meg rundt og ba brosjan gi seg, men det var ikek han påstod han.. Dette pågikk i lang tid, fisene kom og forsvant igjen, helt til jeg tok det opp med naboan. Litt etterpå reise ei smellfeit ei seg og går på do, og blir borte lenge ..
Kan faktisk ikke huske å ha sett ei skikkelig fin kjernenbabe.. Finnes de? |
Haha, måtte ta opp igjen denne fra 2006.
Den står seg vel ikke så godt i dag synes jeg. Synes det er en ganske god miks av begge kjønn på kjernentribunen for tiden, og at man har "hele spekteret" av både kvinner og menn - og det er vel et godt tegn. Usikker på hvordan dette er reflektrert i medlemstallene, riktignok. |
|
| Back to top |
|
 |
Indreløper Veteran

|
Posted: 05.08.2015 23:10 Post subject: |
|
|
hahahah, denne historien er litteratur fra aller øverste hylle! Men ja, støtter juch! Og den observante tilskuer har vel også sett en og annen snelle blant seteradene. Om de er registrerte medlemmer stiller jeg meg heller tvilsom til. _________________ - Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 05.08.2015 23:13 Post subject: |
|
|
Det skal du ikke se bort i fra at de er!
Det er jo store medlemsfordeler med tanke på priser på sesongkort og turer. |
|
| Back to top |
|
 |
|