View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
danielsk Veteran
|
Posted: 16.06.2015 11:47 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Er på sett og vis enig med Oppmannen her. At han setter det voldsomt på spissen er så sin sak, men her stilles det relevante spørsmål og problemstillingen er jo hyperinteressant: Hvor skal denne Messi-klonen spille? Om han er nærmest umenneskelig god i TL-standard, så kan han vel spille omtrent hvor som helst i våre to fremste rekker, men det er ingenting som tyder på at han faktisk er det. En tyrkisk utelivskonge som ingen klubber vil ha i hjemlandet, selv ikke på lavere nivå. Sjelden har en potensiell overgang sett mer dritt ut. |
Tja, det er interessant hvordan man kan komme med slike konklusjoner uten å ha sett annet enn elendige oversatte tyrkiske artikler og en dårlig video på youtube. I tillegg er det snakk om at spilleren er her på prøvespill, og det er opp til trenerteamet å avgjøre hvorvidt han passer inn i lag og system basert på hva slags kvaliteter spilleren har. Her inne har mange dog bestemt seg for at han 1) er for dårlig, 2) passer ikke inn og 3) har for dårlige holdninger. |
|
Back to top |
|
 |
Jonas32 Junior
|
Posted: 16.06.2015 11:52 Post subject: |
|
|
Spennende prospekt, i og med at Kåre nevnte på tidligere planer om å hente ham, så er han vel ikke akkurat tenkt å erstatte noen på kort sikt.
Blir vel billig å prøve ham ut, positivt det selv om videoene av ham ikke gir stort av forhåpninger. |
|
Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 16.06.2015 12:06 Post subject: |
|
|
haavarl wrote: | Vi har jo ikke hatt bare løpsmaskiner som indreløpere. Tekniske Ørjan Berg gav laget en ny dimensjon i sin tid. Noe á la det er ikke å forakte.
Verdt å prøve hvis økonomien i det er forsvarlig. |
Ørjan var en slepen tekniker, men hadde jo en veldig god motor og aksjonsradius, det samme gjelder forsåvidt bror Runar.
Men Fredrik Winsnes er et godt eksempel på en "gjennomspiller" i indreløperrollen. Per C Skjelbred også, som var mer en spillende midtbanespiller enn en løpsmaskin i sin første sesong. Det kan fungere med en slik type i indreløperrollen i RBK, men vi må tenke på at vi har Ole S sentralt på midten. Han er best når han kan ligge litt dypere og strø baller. Hvis vi spiller med en indreløper som også liker seg best i den rollen, kan det bety at vi får én mann mindre med inn i boksen. Vi trenger ikke to harrabikkjer i indreløperrollen, men løpene inn i boks må komme. |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 16.06.2015 12:18 Post subject: |
|
|
Skjeldbred produserte alt for få målpoeng og Winsnes klarte aldri å etablere seg på laget. Vi har vel til gode å se en eneste topp 4-3-3-årgang med en såkalt 'spillende' indreløper uten god toveis motor hvis jeg ikke tar helt feil. |
|
Back to top |
|
 |
Zarm93 Veteran
|
Posted: 16.06.2015 12:21 Post subject: |
|
|
Kjenner jeg er helt "meh" til hele fyren. For all del, gi han sjansen, men dette har jeg liten tro på. |
|
Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 16.06.2015 13:29 Post subject: |
|
|
Så lenge det ikke går på bekostning av forsterkninger i forsvaret er jeg positiv. I verste fall er han brukbar stallfyll, kan umulig være dårligere enn en gjennomsnittlig TL-spiller (la oss ikke lyve, nivået er lavt på snitt). I beste fall greier han å oppfylle noe av det potensialet han visstnok har/hadde. |
|
Back to top |
|
 |
AlfredoJojo Proff
|
Posted: 16.06.2015 13:35 Post subject: |
|
|
Så ut som en frisk type ifra video'n på rbk.no ihvertfall, om han kommer hit håper jeg han kommer i ett godt miljø og får fokuset på fotballen. |
|
Back to top |
|
 |
selleck Senior
|
Posted: 16.06.2015 13:57 Post subject: |
|
|
Nå er vel risikoen her rimelig begrenset all den tid at kontrakten utløper i sommer, og han dermed kommer gratis - om han er ønsket. Vil tro at siden alternativene hans er såpass begrenset kan han tilbys en ett års kontrakt - og så får han bevise at han er verdig flere år... Betraktes vel som spiller med stort potensiale, som man ønsker å se om man kan få ut... |
|
Back to top |
|
 |
trondhb Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
danielsk Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
SvennO Rutinert
|
Posted: 16.06.2015 14:07 Post subject: |
|
|
Min påstand er at her har vi gjort et scoop. La gutten få trent av seg noen kilo, trene opp utholdenheten, venne seg til spillestil og BINGO.
Det er ikke vanskelig å se at han har kvaliteter ut ifra glimtene på rbk.no. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 16.06.2015 14:13 Post subject: |
|
|
Hvis vi skulle kvittet oss med alle som ikke slo til de første to månedene ville vi hatt problemer, både nå og i de fleste tidligere sesonger ...
Bjørn Otto Bragstads første kamper, anyone?
Det er vrient å si hvem som plutselig blir veldig bra et stykke inn i fremtiden. Gode basisferdigheter er en god start. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
Guffen Rutinert

|
Posted: 16.06.2015 14:17 Post subject: |
|
|
Eru wrote: | Guffen wrote: | Fy fasan, den trønderske trenerframtiden er lys. Mange her inne som allerede vet MYE bedre enn Kåre I og hele RBK-systemet.
 |
Gud forby at man setter spørsmålstegn ved noe som skjer i "RBK-systemet" eller noe ufeilbarlige Kåre måtte gjøre. Egentlig burde forumet legges ned og gjøres om til en hyllestprotokoll. |
Sunn supporterkritikk er kjempebra, tjommis. Men denne rabiate, ensidige nedsablingen av det meste fra RBK som noen kjæler med her inne, den bærer preg av mer ryggmargsrefleks enn moden refleksjon. |
|
Back to top |
|
 |
SvennO Rutinert
|
Posted: 16.06.2015 14:33 Post subject: |
|
|
Fra en som overvar treningen i dag: "Var vel ikke bb. Men fin fot, fin teknikk. Litt dårlig trent så det ut til" |
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Bratt Proff
|
Posted: 16.06.2015 14:37 Post subject: |
|
|
Har trua, dessuten en glimrende muligher til å selge noen spillertrøyer på basaren i Istanbul. |
|
Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 16.06.2015 14:55 Post subject: |
|
|
SvennO wrote: | Min påstand er at her har vi gjort et scoop. La gutten få trent av seg noen kilo, trene opp utholdenheten, venne seg til spillestil og BINGO.
Det er ikke vanskelig å se at han har kvaliteter ut ifra glimtene på rbk.no. |
Det er for tidlig å kategorisk avvise eller si at vi har gjort et scoop, for ingen av oss har sett spilleren nok til å ha egne meninger - å spå noe nå, blir jo å spå i blinde, om en ikke mener at YT-videoene er grunnlag nok. Det er den indirekte informasjon om spilleren som gjør at varsellampene blinker. Det er for all del mulig at han likevel har et stort potensial som vi klarer å få ut. |
|
Back to top |
|
 |
Lillebjørn Veteran
|
Posted: 16.06.2015 15:46 Post subject: |
|
|
Å være avventende er vel egentlig den eneste reaksjonen noen av oss har dekning for? Kåre I & co har lite å vise til på transfermarkedet så langt, men er det mest systemorienterte teamet med den klareste slagplanen vi har hatt på lenge. Personlig får jeg ikke umiddelbare gofotvibber, men mener Kåre har vist at han fint er istand til å ta slike vurderinger, f.eks jfr benkingen av Gamst. |
|
Back to top |
|
 |
MkBerg Veteran
|
Posted: 16.06.2015 15:57 Post subject: |
|
|
Men hvorfor? Har trua på at hele midtbanen vår blir, så bruk heller tid og ressurser på forsvar. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 16.06.2015 16:09 Post subject: |
|
|
Tynt med backup i stallen, må ha en viss bredde også på midtbanen.
Kommer garantert en forsvarer eller to i tillegg. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 16.06.2015 16:16 Post subject: |
|
|
Virker som om flere har glemt at det kun er snakk om prøvespill.
Hvor mange "prøvespillere" har vi signert egentlig???
Statistikken taler for at dette ikke blir en signering, men det må da være utelukkende positivt at vi griper sånne muligheter for å kartlegge spillere bedre.
Selv tror jeg han har potensialet på sikt, så får det være opp til Kåre om det er nok til å legge et kontraktforslag i bordet.
Uansett utelukkende positiv til at vi er i forkant og planlegger for å unngå å sitte igjen med svarteper om Mike eller Ole skulle bli solgt. _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 16.06.2015 16:18 Post subject: |
|
|
hello wrote: | Med klare kvaliteter som gjør at de tilfører Rosenborg, og måten vi spiller fotball på, ferdigheter som gjør laget bedre. For midtbanespillere i Rosenborg er det helt essensielt at de har stor arbeidskapasitet, dyktig med ball og en kulturell kunnskap om hvordan man spiller hverandre gode. En tyrkisk individualist som vil ha ball på foten og ikke vet hva rom 2 og 3 er? Hehe, jeg kunne ikke vært mer skeptisk faktisk. |
Forstår ikke hvordan enkelte hopper bukk over den typen berettiget skepsis som hello har her. Skal man aldri lære da? |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 16.06.2015 16:37 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: |
Å være skeptisk til dette er helt naturlig. Men da er det greit å bruke spalteplassen sin på å forklare hvorfor man mener at akkurat denne mannen ikke skal lykkes, ikke bare bruke det som enda et påskudd for å sutrete dra opp hatet man hadde for Chibuike. |
Jeg har ikke nevnt John Chibuike i det hele tatt her. Han var heller ikke i tankene mine direkte da jeg skrev innlegget mitt. Hverken du eller jeg har lyst til å ta runden med han enda en gang. Denne tråden handler om en tyrkisk spiller der det er nærliggende å stille spørsmålstegn ved:
- Posisjon/rolle i 4-3-3
- Disiplin
- Hvor pilen peker i karrieren hans (utvikling)
- Språk/kultur
I sum gjør disse fire faktorene at jeg er ekstremt skeptisk til en signering her. Hvis alt jeg mener og skriver absolutt skal tolkes i lys av Chibuike-greiene, kan jeg opplyse deg om at jeg stort sett vurderer eventuelle signeringer til RBK på grunnlag av ett enkelt kriterie, som er vil denne spilleren tilføre laget noe som gjør at det hever seg et hakk fra sånn det framstår i dag?
Det følte jeg aldri at Chibuike gjorde, og når det gjelder denne tyrkiske spilleren føler jeg meg enda sikrere. Det interesserer meg ikke hvor god Konan ble i Hannover, eller hvor bra tyrkeren har vært på u-landslaget sitt. Det som er interessant for meg er å se om spilleren har ferdigheter som kan passe inn i et godfotperspektiv, bidra med noe som mangler eller utløse noe uforløst hos andre. I Rosenborg. Nå.
På et eller annet tidspunkt må Rosenborg, slik økonomien etterhvert har blitt, lære av sine feil og forstå at man må ha en plan for de spillerne man henter inn. De må være tiltenkt en rolle. Nå har vi allerede et system som fungerer bra, og da burde det være en selvfølge at de nye som nødvendigvis må komme inn har ferdigheter og legning som gjør at de passer til en eller flere av rollebeskrivelsene.
Jeg er fullt klar over at "debatten" om Chibuike gjorde meg såkalt meningsspedalsk og at det gir kred å til enhver tid være en del av majoriteten som mener det diamentralt motsatte som meg om alt og alle, men om man skal løsrive seg fra dette og besvare spørsmålet "slår denne spilleren deg som en perfekt indreløper for Rosenborg?" tror jeg svaret ville vært et rungende nei. Det samme gjelder nok også for tilsvarende spørsmål der indreløper er byttet ut med kant eller spiss.
Kåre har laget en fin skuff. Nå gjelder det for Rosenborg å fylle de med kniver, gafler og skjeer, og så få Gamst Pedersener og Chibuiker som mulig. |
|
Back to top |
|
 |
Lillebjørn Veteran
|
Posted: 16.06.2015 16:50 Post subject: |
|
|
Oppmannen wrote: | Det som er interessant for meg er å se om spilleren har ferdigheter som kan passe inn i et godfotperspektiv, bidra med noe som mangler eller utløse noe uforløst hos andre. I Rosenborg. Nå.
På et eller annet tidspunkt må Rosenborg, slik økonomien etterhvert har blitt, lære av sine feil og forstå at man må ha en plan for de spillerne man henter inn. De må være tiltenkt en rolle. Nå har vi allerede et system som fungerer bra, og da burde det være en selvfølge at de nye som nødvendigvis må komme inn har ferdigheter og legning som gjør at de passer til en eller flere av rollebeskrivelsene. |
Og gled eder: Alt tyder på at treneren vår har nøyaktig den samme mentaliteten. Det er egentlig litt godt å vite at man ikke forsøker å skvise enhver driblefant med lengsel i øynene inn i systemet, "gjøre rollen til sin egen" etc. Så langt har ikke Kåre vist noe som tyder på noe annet, ethvert prøvespill er en lakmustest i så måte, men vi har foreløpig all grunn til å ha troa på vurderingene som gjøres. |
|
Back to top |
|
 |
gollumLAD legend Veteran

|
Posted: 16.06.2015 16:59 Post subject: |
|
|
Kult at du med hjelp av et par youtube-videoer kan dra slike konklusjoner, oppmannen. Priser meg lykkelig med at du er oppmann og vil forhåpentligvis aldri bli noe mer enn det. _________________ "Ikke ta den."
RBKweb Banter Crew
Party Læven Crew(PLC)
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
RÃ¥nny wrote: | JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet! |
Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174 |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 16.06.2015 17:10 Post subject: |
|
|
Jeg ser mange snakker om at han vil komme gratis, men stemmer det da? Har han ikke ett år igjen?
1972 Miami Dolphins wrote: | Volkan Celik
Quote: | Just to clarify muhammed demirci has got 1 year left on his contract with BJK. He will be on trial with Rosenborg then they will decide |
|
|
|
Back to top |
|
 |
|