View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
vegardj Rutinert
|
Posted: 31.05.2015 16:35 Post subject: |
|
|
På sine siste 20 tippeligakamper fra start, har Søderlund scoret 22 mål. |
|
Back to top |
|
 |
eporkg Proff
|
Posted: 31.05.2015 16:50 Post subject: |
|
|
Er du seriøs Hjelde? Det innlegget må være ironisk? |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 31.05.2015 16:58 Post subject: |
|
|
Hvorfor det? |
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 31.05.2015 17:03 Post subject: |
|
|
Hehe, egentlig ville jeg bare utfordre denne svart/ hvitt- tenkningen som ofte oppstår. Søderlund har spilt veldig mange dårlige kamper for Rosenborg. Da mente de fleste at han var et fiasko- kjøp av dimensjoner. Nå har han spilt godt i en, relativt sett, kort periode, på et lag som skaper en hel drøss med sjanser. Når laget spiller slik får du mye servert som spiss i 4-3-3. Da er han plutselig så vanvittig god. Dersom man ser nærmere på Søderlunds og Malecs meritter mener jeg at det ikke er grunnlag for å hevde at Søderlund er så mye bedre enn Malec. Man må ikke glemme at Søderlund i hele karrieren frem til nå har vist seg som en meget ineffektiv spiss.
Jeg mener at Søderlund er hakket bedre enn Malec, men det er ikke mye om å gjøre. Dersom Malec hadde fått spille like mye som Søderlund tror jeg som sagt han hadde scoret omtrent 10 mål nå. Ingen kjempeforskjell mellom de. Søderlund er en god spiss for tippeligaen eller andre nordiske ligaer... men ikke noe mer.
Derfor: Skulle det, pga det som har skjedd de siste 10 kampene, komme bedre og mer pengesterke lag enn det på banen, er det bare for Rosenborg å selge. |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 31.05.2015 17:19 Post subject: |
|
|
100% enig |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 31.05.2015 18:22 Post subject: |
|
|
Ti lsammenligning om man ser på antall sjangser etc tipper jeg steffen hadde stått med rundt 20 ligamål nå om han var midtspiss. Tipper også at en spiller som Kovacs hadde puttet over 10 lett, MEN, det blir spekulering, og fakta er at Søder fungerer veldig bra i den rollen han har nå for laget. Er fornøyd og kommer til å bli like redd den dagen han skulle erstattes som da vi erstattet Carew, johnsen, Steffen... _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 31.05.2015 18:30 Post subject: |
|
|
Jeg vil ikke påstå at Søderlund "er så vanvittig god", men for tiden er matchen mellom systemet og han på topp veldig bra. Om vi kommer igjennom sesongen med Søderlund på 25 mål så vil han være et hetere salgsobjekt enn han er nå. Malec er jeg fortsatt usikker på må jeg si, og vil derfor karakterisere å selge Søderlund og satse på Malec som å gamble med seriegullet. Han har scoret et par 5-0-mål og noen mål i cup'en, men får vi til å kjøre kampen like bra fra start med Malec? Søderlund gjør innimellom en formidabel jobb som førsteforsvarer - har ikke sett i nærheten av det samme fra Malec. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 31.05.2015 19:10 Post subject: |
|
|
Steffen Iversen var i de ti siste årene av sin aktive karriere aldri i en fysisk form som ville satt ham i stand til å komme til de sjansene Søderlund har gjort. Det som kjennetegnet ham var én god involvering per angrep, fulgt av rusling utenfor feltet, ikke den konstante rivingen og slitingen som Søderlund gjør. Og da er ikke forskjellen i førsteforsvarerjobb engang nevnt. Vi har faktisk en toveis midtspiss som er en lojal lagspiller, og det trumfer 10erferdighetene til Steffen hver gang i vårt lag.
Hadde Søderlund på magisk vis vært byttet med Iversen idet sjansen skal omsettes, så hadde det blitt flere mål. Men totalt sett foretrekker jeg spissen vi har. Hadde vi snakket om Prica hadde vurderingen vært annerledes. |
|
Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 31.05.2015 20:11 Post subject: |
|
|
Ser ikke for meg at Malec ville hatt mer enn maks 7 mål om rollene var byttet om, hvis jeg skal komme med en gjetning. Av det jeg har sett er ikke Malec i nærheten like god i bevegelsene i feltet som Søderlund. Noe vi for alvor har sett at Søderlund er i vår – god i bevegelsene i boksen, altså. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 31.05.2015 20:46 Post subject: |
|
|
Helt enig, Malec er ikke spesielt god. |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 31.05.2015 21:52 Post subject: |
|
|
God når han scorer mål, men gud bedre så dårlig han er med ballen i beina. Et svart hull i kombinasjonsspill, og å slå opp på ham langs bakken er det samme som å sette i gang kontring i mot. |
|
Back to top |
|
 |
VBhoy Junior
|
Posted: 31.05.2015 21:56 Post subject: |
|
|
Har sett noen kamper med dere nå og posisjoneringen hans er i verdensklasse - men han er avhengig av å få ballen servert. Kan ikke huske å ha sett han skape noe selv? Mangler vel litt teknikk også |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 31.05.2015 21:58 Post subject: |
|
|
Posisjoneringen hans er god, men veldig forutsigbar. Blir som med Steffen Iversen: sett en mann på bakre så har du som regel fanget opp Søder. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 31.05.2015 22:11 Post subject: |
|
|
bommel wrote: | God når han scorer mål, men gud bedre så dårlig han er med ballen i beina. Et svart hull i kombinasjonsspill, og å slå opp på ham langs bakken er det samme som å sette i gang kontring i mot. |
Men i dag (og egentlig i hele år) vinner han mye i lufta og la ikke merke til at han var så svak langs bakken heller. Synes han gjør han helt OK kamp, men kommer ikke til mange sjanser. |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 31.05.2015 23:10 Post subject: |
|
|
zaphod81 wrote: | Steffen Iversen var i de ti siste årene av sin aktive karriere aldri i en fysisk form som ville satt ham i stand til å komme til de sjansene Søderlund har gjort. Det som kjennetegnet ham var én god involvering per angrep, fulgt av rusling utenfor feltet, ikke den konstante rivingen og slitingen som Søderlund gjør. Og da er ikke forskjellen i førsteforsvarerjobb engang nevnt. Vi har faktisk en toveis midtspiss som er en lojal lagspiller, og det trumfer 10erferdighetene til Steffen hver gang i vårt lag.
Hadde Søderlund på magisk vis vært byttet med Iversen idet sjansen skal omsettes, så hadde det blitt flere mål. Men totalt sett foretrekker jeg spissen vi har. Hadde vi snakket om Prica hadde vurderingen vært annerledes. |
Godt poeng, men jeg snakker ikke om Steffens siste år, jeg snakker om da vi erstattet ham når han dro til England, to helt forskjellige spillertyper. _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
knoff2010 Junior
|
Posted: 07.06.2015 11:31 Post subject: |
|
|
Syns Alex fortjener litt skryt! Han fremstår med autoritet i dueller og bidrar med en fantastisk offensiv defensiv jobb. ( kan man si det?)
Morro å se han igår selvom det ikke ble mål! |
|
Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 07.06.2015 11:36 Post subject: |
|
|
Han la ned utrolig mange meter i går. VIF forsvaret fikk aldri ro med ballen. Gjenvinningen han gjør i det Pål sklir på knæra i boksen er top notch, synd at han ikke fikk putta et mål eller to i går. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 07.06.2015 11:43 Post subject: |
|
|
Enorm jobbing og vinner både i lufta og langs bakken. En helt syk forvandling fra i fjor. |
|
Back to top |
|
 |
JellyFish Veteran
|
Posted: 07.06.2015 11:58 Post subject: |
|
|
Skulle inn her å kommentere det samme som mine tre herrer over meg.
Ta en titt på 0-2 scoringen i går. Søderlund klinker til (et stykke ned i banen) og knuser VIF-spilleren i duellen om ballen som så Midtsjø kan plukke med seg og gi videre til Mike. Resten av målet er rammet inn.
Men den jobben Søderlund gjør der er et godt eksempel på sesongen hans så langt: Innsats, vilje og bevegelse. Rett og slett deilig å se på. Har også et par returer/gjenvinnginger hvor han er overlegen i å komme først. Roer han litt ned i skuddøyeblikket på de mulighetene, kunne det fort blitt et mål eller to i går også. _________________
Mikael Dorsin wrote: | Fotball er ganske enkelt når man gjør det enkelt. |
|
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 07.06.2015 12:00 Post subject: |
|
|
Sir Alex Søderson. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 07.06.2015 13:20 Post subject: |
|
|
Ja, kan folk slutte med det jævla Kina-maset snart nå? |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 07.06.2015 13:47 Post subject: |
|
|
Google translate foreslår at navnet skrives slik på forenklet kinesisk (hvis man setter inn et mellomrom mellom -r og -l i etternavnet):
亚历山大·托夫特泽德隆德
Og uttalen skulle da bli omtrent sÃ¥nn. (Trykk høyttalersymbol i høyre boks): Yà lìshāndà ·tuō fū tè zé dé lóng dé _________________ "Det er viktig Ã¥ gÃ¥ pÃ¥ banen for Ã¥ være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere Ã¥ gÃ¥ pÃ¥ banen for Ã¥ gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 07.06.2015 14:03 Post subject: |
|
|
andrezinho wrote: | Ja, kan folk slutte med det jævla Kina-maset snart nå? |
Tippeliganes toppscorere de siste sesongene har jo hatt en tendes til å gå til Kina, da... _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 07.06.2015 14:09 Post subject: |
|
|
Søder er ikke til å kjenne igjen fra hesteoppdrett-tiden. Vanvittig arbeidsom, kjempejobbing defensivt, ujålete, sterk som en okse, bøtter inn mål og gjør en enorm innsats for laget.
Søder blir. Ferdig med den saken. _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 07.06.2015 14:33 Post subject: |
|
|
andrezinho wrote: | Ja, kan folk slutte med det jævla Kina-maset snart nå? |
Må gå an å skryte av den jobben han har gjort og likevel ha et edruelig syn på klubbens posisjon? Vi MÅ fylle en budsjettpost på ganske mange millioner gjennom spillersalg, så med mindre vi finner andre måter å hente inn de pengene på, så er det naturlig å se til Kina. De har en historie med å overbetale for Tippeliga-spillere.
Dermed ikke sagt at noen ØNSKER han bort. Men Søderlund er jo en av de mest attraktive salgsobjektene våre. |
|
Back to top |
|
 |
|