| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Goran Proff

|
Posted: 05.06.2015 18:07 Post subject: |
|
|
Jeg har fulgt Fulham tett i mange år, av en eller annen grunn var jeg kjempeglad den dagen de signerte Riise (de hadde slitt på venstrebacken i flere år).
Men hvilken skuffelse, han så tung og treg ut fra dag en. Han hadde nok trent masse styrketrening, men det så ut som feil medisin for Riise. Det hjelper ikke med dårlig fart når man også sliter med posisjoneringen. Det skal sies at han kom på noen gode løp offensivt, men han ble sjelden brukt og løp seg derfor vekk.
Det var nesten skremmende å se hvor langt unna nivået han var, man kunne spørre seg hvordan han hadde spilt fast i Roma årene før.
Tviler dog ikke på at han tar nivået i tippeligaen, men han er ikke en type jeg ønsker meg til Rosenborg. Et stort nei takk fra meg. _________________ Stopp forfølgelsen av de paranoide! |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 05.06.2015 18:14 Post subject: |
|
|
Enig med deg i kritikken rundt fulham perioden.
Han virket tung og treig der, men han har prestert bra i etterkant og normalt sett har han grei fart (ikke gamboa akkurat men men).
hadde klart seg bra i TL er jeg 200% sikker på.
Utifra budsjett og om mulig uten en kazillion i lønn tror jeg han er DEN signeringen som har styrket troppen mest pr. dags dato. MEN!!! jeg like det ikke, det er bare fakta slik jeg klarer å se det :/ _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 05.06.2015 18:56 Post subject: |
|
|
Spesielt at en fransk kilde hevder vi har fått avslutt et bud på Glimts Vieux Sané. Fikk 1'er på børsen i cupfadesen mot Tromsdalen for øvrig. _________________ No al calcio moderno |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 05.06.2015 19:10 Post subject: |
|
|
| Han kunne vi fått nesten gratis for noen år siden. Har Sane en fransk agent som markedsfører ham med slike opplysninger til evt franske interessenter...? |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 05.06.2015 22:12 Post subject: |
|
|
Hvor usannsynlig er det da? Hvis vi har vært ute etter ham før som jeg forstår det her er det jo garantert at vi fortsatt jakter ham, det er jo klassisk RBK-stil.
Dessuten passer han nok budsjettet vi sliter med for tiden, og det ligger vel i kortene at vi må fylle på i midtforsvaret i sommer.
Men om han er riktig man? nja, nå var han krise mot Tromsdalen, men var han ikke ganske god i fjor for B/G? Noen med flere kamper med gultrøyene i 2014/15 på baken som kan utdype? _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 05.06.2015 22:21 Post subject: |
|
|
| moomoo wrote: |
Et annet alternativ er Sane på glimt, men han vil nok bli for dyr også med tanke på at vi ikke har råd til å signere malec for 3.5mill.
|
Altså, det der er med all respekt å melde reinspikka vås. Vi har overhodet ikke problemer med å betale 3.5 mill for en spiss. Problemstillingen går på om klubben synes han er riktig å satse på i forhold til andre alternativer som etterhvert kan bli tilgjengelig, på spissplass og på andre plasser på banen. |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 05.06.2015 22:58 Post subject: |
|
|
Vieux Sané hadde en god sesong for Glimt i fjor, men de kampene jeg har sett i år har han vært en vandrende feilpasning og sliter også veldig i posisjoneringsspillet. Hele forsvaret til Bodø/Glimt minner forresten mest om en gjeng fjortenåringer.
Meget bra fysikk, tilsynelatende bra grunnteknikk og passende alder. Potensialet er der, men han bør ikke være en veldig dyr mann. Har vel kontrakt ut året i Glimt og har neppe gjort seg veldig attraktiv for utenlandske klubber med det han har prestert hittil denne sesongen. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 05.06.2015 23:05 Post subject: |
|
|
Glimt har sluppet inn 26 mål hittil, altså godt nesten 2,5 mål per kamp, og kronet det hele med seks baklengs mot Tromsdalen i går. Har ikke bitt meg merke i Sané spesielt, men mange av målene imot har kommet etter enorme hjerneblødninger i forsvar, eksempelvis i kampen mot LSK. De er rett og slett horrible i forsvarsspillet, uten at jeg har finstudert hva som kan tilkjennes eller fritas senegaleseren. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 05.06.2015 23:30 Post subject: |
|
|
Nå spiller vel Glimt med Brede Moe også i midtforsvaret, så...
Sané var en av tippeligens stoppergigant i fjor, men har falt sammen med resten av laget.
Få han på ett lag med bedre medspillere og noe å spille for, så kommer han til å blomstre igjen. Han har vist at han har ett stort potensiale og er ennå veldig ung.
Nå virker både han og hele Glimtlaget umotiverte. Vi kan også se at Ndiaye er like umotivert. Han var jo kanskje TL beste spiller i fjor. _________________ «Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.» |
|
| Back to top |
|
 |
Sistnevnte Junior
|
Posted: 06.06.2015 00:30 Post subject: |
|
|
Hva med Mikael Dyrestam i AAFK? Ung, virker som han har stort potensial om han holder seg skadefri og kun kontrakt ut året.
Noen som har fulgt med AAFK og har bedre oversikt? |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 06.06.2015 01:51 Post subject: |
|
|
Dyrestam er vel en spiller vi har sett på før vet jeg så, var vel interessert i ham når han var i sverige (Sundsvall?), som nevnt tidligere er han sikkert i kjent RBK-stil på radaren enda ;D _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 06.06.2015 23:34 Post subject: |
|
|
| Hva har skjedd med Kim Ojo? Var ikke han god i Brann før han forlot dem? |
|
| Back to top |
|
 |
hellvikrunner Veteran
|
Posted: 06.06.2015 23:35 Post subject: |
|
|
| Er ikke RBK den mest attraktive klubben i Norge snart? Molde kan det ikke være lengre. |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 06.06.2015 23:36 Post subject: |
|
|
Ojo? Tja, hatt samme nedadgående kurve som Huseklepp de siste årene vel? Og jeg er enig hellvikrunner - RBK må jo se mer attraktivt ut. For det første er det ikke like stor kamp om plassene i øyeblikket så veien inn til laget er kortere, samt at laget ser og spiller best for tiden. Det gir rett å slett ingen mening å ønske å gå til Molde lenger  _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 06.06.2015 23:38 Post subject: |
|
|
| Mikkelsen wrote: | | Hva har skjedd med Kim Ojo? Var ikke han god i Brann før han forlot dem? |
Har gått nedover siden han dro fra Brann, satt på benken i Genk og spiller nå i Ujpest i Ungarn. 4 mål på 11 kamper fra start + 4 innhopp i Ungarsk liga er ikke allverden.. |
|
| Back to top |
|
 |
hellvikrunner Veteran
|
Posted: 06.06.2015 23:44 Post subject: |
|
|
| STRANDerGUD wrote: | Ojo? Tja, hatt samme nedadgående kurve som Huseklepp de siste årene vel? Og jeg er enig hellvikrunner - RBK må jo se mer attraktivt ut. For det første er det ikke like stor kamp om plassene i øyeblikket så veien inn til laget er kortere, samt at laget ser og spiller best for tiden. Det gir rett å slett ingen mening å ønske å gå til Molde lenger  |
He, he, det eneste fordelen Molde har er vel solariumsfasilitetene. Tipper det trekker en del unge, solhungrige fotballspillere til ferjekaia  |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 06.06.2015 23:51 Post subject: |
|
|
Ja og med Tommy Høiland som guide. Men de spillerne som er gira på det istede for vakre Trondheim vil jeg rett å slett ikke se i RBK-drakta _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
|
| Back to top |
|
 |
hellvikrunner Veteran
|
Posted: 06.06.2015 23:59 Post subject: |
|
|
Enig. Trondheim er Norges vakreste by. Har vært i Bergen. Er ikke i nærheten. Har vært i Oslo. Ikke i nærheten. Har vært i Stavanger. Ikke i nærheten. Tenk å få muligheten å spille for Norges største, beste og mestvinnende klubb i Norges flotteste by?! Kan ikke bli bedre  |
|
| Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 07.06.2015 00:35 Post subject: |
|
|
| STRANDerGUD wrote: | | Dyrestam er vel en spiller vi har sett på før vet jeg så, var vel interessert i ham når han var i sverige (Sundsvall?), som nevnt tidligere er han sikkert i kjent RBK-stil på radaren enda ;D |
Det var ikke Dyrestam. Han kom fra IFK. Var en annen de hadde for noen år siden i GIF men jeg kommer ikke på navnet hans. Eneste jeg komme på er David Myrestam som så vidt jeg veit spiller benk i Haugesund _________________ Grilldress er også en dress:)
| Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
| Back to top |
|
 |
Trolling? Senior
|
Posted: 07.06.2015 01:39 Post subject: |
|
|
Tipper man går for Lædre Bjørdal og Une inn på stopperfronten. Dette blir ingen dyre signeringer. Bjørdal har vi tidligere gjort flere forsøk på å hente. Han har slitt en god del med skader i år, og kun startet 11 av 31 seriekamper, men vi har god historikk da det kommer til skadeutsatte spillere. _________________ Rosenborg! |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 07.06.2015 11:02 Post subject: |
|
|
A. Hansen var oppskrytt før vi hentet han, og han er fortsatt oppskrytt.
Lædre Bjørndalen er oppskrytt, og jeg tror ikke han kommer til å være noe særlig god heller. Håper vi har flere alternativer enn han. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 07.06.2015 11:19 Post subject: |
|
|
| Ledelsen er flink til å holde kortene tett til brystet. Tror vi får tak i et par gode menn i sommer. Blir jo litt ekstra penger gjennom cupkassa og publikumsoppmøte i serien(?). Vet ikke hva de budsjetterte med og hvor mye over dette vi ligger pdd? Noe som husker tallene, har oversikt? |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 07.06.2015 11:19 Post subject: |
|
|
| Lædre Bjørdal inn for Strandberg kan i verste fall koste oss gullet. |
|
| Back to top |
|
 |
Sletto Proff
|
Posted: 07.06.2015 11:25 Post subject: |
|
|
Jeg har fulgt denne tråden i (og tidligere års nye spillere -tråder) i mange mange år, og det som forundrer meg er hva som skal til for at Rbkwebforumdeltakerne skal være fornøyd med en spillersignering.
Andre Hansen er vel bortimot noe av det tryggeste vi har hatt i mål siden Geir Karlsen, men det inntrykket jeg får et at det blir ikke bra nok før vi har feks De Gea, Mignolet, eller tilsvarende i mål.
Vi har ikke penger, vi er i en oppbyggingsfase etter et tiår med kjipt, ineffektiv, og bedriften 442-fotball med (stor sett) udugelige trenere, og vi er ikke Norges mest attraktive klubb (enda) for unge talenter og spillere som vil ut i verden som kan bruke oss som springbrett, slik det var da f eks Carew kom.
Hva med å stikke fingeren i jorda, og ha litt realistiske forventninger, og litt tålmodighet?
Vi kommer vel aldri til å få den samme mengden CL-millioner på konto, men vi kan dominere tippeligaen igjen, og dermed få enda bedre spillere til Lerkendal. Sånt går som oftest hånd i hånd. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 07.06.2015 11:28 Post subject: |
|
|
| Skullerud wrote: | | Andre Hansen er vel bortimot noe av det tryggeste vi har hatt i mål siden Geir Karlsen |
Du får 0/10 på trollbørsen for den der altså, blir for lett å skjønne at du troller med en sånn horribel påstand. |
|
| Back to top |
|
 |
|