English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Thorstein Helstad
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 28, 29, 30  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Juch
Veteran

PostPosted: 04.07.2006 17:55    Post subject: Reply with quote

Kunne ikke vært mer enig med begge de to siste innleggene.
Back to top
View user's profile Send private message
Geir_Brann
Proff

PostPosted: 07.07.2006 00:10    Post subject: Artig Reply with quote

"haavarl

Min umiddelbare tanke: "Nei, og gudskjelov at han er borte."

Litt rart at det er din umiddelbare tanke om fjorårets toppscorer i RBK.

Før han ble solgt, var det mye meninger her inne om at han ikke måtte selges, han var den mest målkåte spissen dere hadde osv.
Og om han skulle selges , så skulle han ihvertfall ikke selges til noen Norsk klubb, og ihvertfall ikke en rivaliserende som Brann.

Men, da salget var offentliggjort, så betyr han plutselig ikke så mye lengre... dere er bare glad han er borte... han var for mye på byn, fløteus, gadd ikke jobbe...etc etc
-PÃ¥ trass av dette ble han deres toppscorer ifjor, og reddet dere mest sannsynlig fra nedrykk !

Er ikke det litt rart ?

Kan godt være Viking fansen sang "Vi har Soma etc, og Brann rykker ned..." Men ved siste øyekast på tabellen, så sier den meg at det er større sjanse for at Viking rykker ned... selv om jeg tviler sterkt på at noe slikt vil skje.

Soma er en kanonstopper, og han har gjort en kanonjobb i Brann den tiden han var der, Vi har mange gode minner, og kommer til huske ham for det han gjorde best... at han valgte å dra hjemover til Rogaland, var trist, men full forståelse for det. Han vil bli husekt i likhet med andre "store" spiller som har vært i Brann ( Kvisvik, Karadas, Fakiri, Olofinjana, Sharner etc )

Synes bare det er så fett at vi nå endelig har fått Thorstein Helstad tilbake i klubben. Det er bare så digg Very Happy
Recon
Legende

PostPosted: 07.07.2006 00:21    Post subject: Reply with quote

Til havaarls forsvar så har han villet bli kvitt ham lenge.

Havaarl er dog mest glad i håndball og lacrosse. Cool

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
HeiaVincent
Veteran

PostPosted: 07.07.2006 01:19    Post subject: Reply with quote

Geir, min bemerkning om Soma var litt ironisk. Ja, han har vært flink. Men Sigurdsson har vært enorm i store deler av sesongen, samtidig som VIking sliter lenger fremme på banen.

Uansett, som en som har "observert" hva mange skriver på dette forumet ganske lenge, så kan jeg bekrefte at det fantes misnøye rundt Helstad før han ble solgt. Dette gjaldt spesielt hans uttalelser i media, da han virket å ikke være villig til å ta opp kampen for den ene spissplassen. At han hele tiden svarte vagt på spørsmål rundt en overgang til Ham-Kam o.l gjorde han ikke mer populær blant enkelte her inne. Så det er faktisk mange som ikke helt fortviler over at Helstad forsvant.

Jeg kommer faktisk til å gamble og tør å si dette: Helstad spiller seg ikke til en fast plass i sesongen. Tar jeg feil, så flott for ham. Tar jeg riktig, så flott for Brann.
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 07.07.2006 10:12    Post subject: Re: Artig Reply with quote

Geir_Brann wrote:
Litt rart at det er din umiddelbare tanke om fjorårets toppscorer i RBK.

Mulig det virker rart for deg.

Joda, Helstad skåret en del for oss i fjor. Men han var etter min mening aldri spesielt god.

Vi spiller i 4-3-3. Det er en formasjon Helstad ikke ser ut til å fungere i. Vingspiller er han ikke, og "enslig midtspiss i 4-3-3" er en rolle han ikke fyller så bra.

Han er en typisk 4-4-2-mann. Slik dere bruker i Bergen.

Hva skulle vi med ham?

Helt fint at han er borte.

EDIT: jepp, som recon skriver, jeg har hatt mange verv i "Selg Helstad"-fraksjonen.

Men håndball og lacrosse? Hmmm ...
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 07.07.2006 10:34    Post subject: Re: Artig Reply with quote

haavarl wrote:

Joda, Helstad skåret en del for oss i fjor. Men han var etter min mening aldri spesielt god.

Litt morsomt det argumentet der, Haavarl. Du beskrev strengt tatt hele Rosenborgkarrieren til HBM i den setningen der.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Geir_Brann
Proff

PostPosted: 07.07.2006 10:36    Post subject: 4-3-3 ? Reply with quote

Spiller dere 4-3-3 ? Ã… neidda... dere spiller 4-5-1

RBK er det nye Drillos Wink

Ihvertfall foreløpig til dere har fått kontroll på laget, og de er samspillte..
ace
Veteran

PostPosted: 07.07.2006 11:33    Post subject: Reply with quote

Tosk! Mad
dags
Veteran

PostPosted: 07.07.2006 12:29    Post subject: Reply with quote

En tosk som egentlig hadde et godt poeng akkurat der...
ace
Veteran

PostPosted: 07.07.2006 15:19    Post subject: Reply with quote

Klarte bare ikke å dy meg Wink
RBKdesi
Proff

PostPosted: 14.08.2006 14:30    Post subject: Reply with quote

Ganske artig lesing fra VGD, virker ikke helt som bergenserne er så fornøyd med Helstad akkurat... Smile

http://vg.transact.no/Ite...r%21%21%21
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 14.08.2006 14:32    Post subject: Reply with quote

Hehe, første setningen sa det meste.. For noe tull.

"Det er bare en grunn til Brann feiler denne sesongen: Thorstein Helstad....."
Back to top
DiggeFJ
Senior

PostPosted: 14.08.2006 14:36    Post subject: Reply with quote

"Genistrek av Rosenborg, det er lurt å være smart!" fra VGD, om salget av Helstad. kanskje det ikke var så dumt.
Back to top
Baadshah/Tab
Veteran

PostPosted: 14.08.2006 14:39    Post subject: Reply with quote

Lattis ass! Herregud de forjener rett å slett i å vinne!
Spillerne fortjener nok men ikke bergens-publikumet! Tommel'n ned
Strand
Veteran

PostPosted: 14.08.2006 14:40    Post subject: Reply with quote

Det står jo at Helstad er flittig på byen etter kamp, drar med resten av guttene. Kanskje det ikke var så dumt å bli kvitt ham?
Back to top
Aurum
Junior

PostPosted: 16.08.2006 00:01    Post subject: Reply with quote

"Er nok bare å innse at Rosenborg kjørte en Aleksander Ødegård på dere"

Rosenborg har jo slitt med å hente inn gode spillere den siste tiden, men vi er i det minste flinke til å selge katta i sekken til andre klubber Razz
Back to top
Baadshah/Tab
Veteran

PostPosted: 16.08.2006 03:28    Post subject: Reply with quote

Helstad, har da ikke vært dårlig for oss!
Han ble jo toppscorer for oss og scorte mange viktige
mål i CL ifjor! Rolling Eyes
JellyFish
Veteran

PostPosted: 16.08.2006 11:04    Post subject: Reply with quote

Torstein Helstad = Svarte Per? Surprised
batigol
Veteran

PostPosted: 16.08.2006 11:12    Post subject: Reply with quote

Jeg tror salget av Helstad var bra for RBK og spilleren selv. Helstad scoret noen viktige mål men passet dårlig inn i RBK. Han har vell heller ikke imponert for Brann til nå!
AmG
Proff

PostPosted: 16.08.2006 11:25    Post subject: Reply with quote

Er ikke mange spillerer som har imponert i de siste 3-4 kampene til Brann.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 16.08.2006 11:28    Post subject: Reply with quote

Huh?

Jeg så Start slå Brann 0-1, og Brann kjørte jo powerplay i 70 minutter ... De spiller faen meg bra.

Visst er det noe udyktighet at de ikke skårer mer og vinner oftere, men det er definitivt ganske små marginer også, altså en god del uflaks. Ikke mange millimeterne som skiller Brann fra å ha skåret en håndfull mål til. (Og da tenker jeg på f.eks. en millimeter forskjell på hvor ballen treffer hode/fot, ikke på hvor ballen havner.)
Back to top
Geir_Brann
Proff

PostPosted: 17.08.2006 14:59    Post subject: Helstad Reply with quote

"haavarl" - enig med deg der !
-Brann er et godt lag i år, og skal kjempe i toppen av Norks fotball. Det skal bli slutt på 8. 6. 12. 5. plasser.... Brann skal være blant de 3-4 beste hvert år.
Laget er kanskje det beste i tippeligaen, både kollektivt og individuellt, og har et flott og offensiv spillestil.

Rosenborg og LSK som var utropt som Gullfavoritter før sessongen, ligger bak og kjemper om å komme seg forbi Brann. Skal ikke se bort ifra at Brann står løpet helt ut, og parkerer dere, slik de spiller.
Betryggende å se at selv om de taper spiller de solid og god fotball... men man må nesten regne med å få seg noen karameller i løpet av en lang sessong.

At Thorstein Helstad ikke har vært noe å rope hurra for resultatmessig eller spillemessig ENDA, er at han såvidt er stablet på bena etter skaden...

Det er ikke mer enn noen dager siden han sa : " Nå har det gått en hel uke uten å kjenne noe til skaden i kneet, og det lover bra. Mangler bare den siste spruten nå før jeg er i kampform. Er ikke mer enn 2 uker siden jeg fikk en liten kjenning etter et innhopp i en kamp"... han kommer Wink

Vi snakker faktisk om at han har fått et par innhopp i det 70. -80. minutt og ikke har gjort så mye annet enn å komt til nesten sjanser, løpt i offside osv...

Mannen trenger "litt" mer tid å spille seg kjent med lagkompisene, og få den siste spruten i bena som han kaller det. Noen uker med hard trening, og spille med gutta som kommer han mer og mer...
-Så trenger han mer spilletid når han er i form, da kan dere og vi bedømme ham på et mer riktig grunnlag.
Jeg er ganske sikker på at vi har fått en kanonspiss til klubben, vi vet hva han er god for....sett ham i Brann, RBK og på landslaget de siste årene, og han er en skikkelig goalgetter, meget hurtig er han også.

Paul Sharner ble hentet til Brann sent i August 2004. Og brukte hele høsten på å venne seg til laget og finne sin plass.... han ble karakterisert som Brann's største BOM KJØP !! Prislapp 4,5 mill, og helt udugelig...
-Med en høst og vinter i Brann, tok han tippeligaen med storm, og havnet på årets lag, samtidig ble han solgt for 30 mill til Wigan hvor han spiller fast på laget....

Jeg har stor tro på Yossuf Kone dere har. Synd at ikke klubben satser for mye på ham. Det går for mye i Steffen Iversen og de gammle kjente... jeg er sikker på vi skal få oppleve mye morro med KONE i Norge før han forsvinner til utlandet... hvorfor spiller dere ikke 4-4-2 med Steffen og Kone på topp ? Det hadde sikkert vært mye bedre !
dags
Veteran

PostPosted: 17.08.2006 15:06    Post subject: Reply with quote

Folk kan skryte akkurat hvor mye de vil av Brann, men dette laget er neppe bedre enn da dere hadde Tore Andre Flo i klubben, og når ikke de beste Rosenborg-årganger til knærne engang.

Så jeg er ikke så jævlig imponert over det Brann har prestert i år, heller skuffet over at toppnivået i Norge har blitt så svakt at dette laget kan ligge på toppen med 2/3 av sesongen ferdigspilt.
Davy Wathne
Senior

PostPosted: 17.08.2006 15:36    Post subject: Reply with quote

Det sier jo litt da når vi trøndere (i alle fall meg) mener at rosenborg har hatt en dårlig sesong så langt. Mens i Bergen er de kjempe fornøyd. Og her i RBK ligger vi altså bare et poeng bak. Kan vell si at vi trøndere er litt kravstore, men vi har vell god grunn til å være det?
ballaballaballa
Veteran

PostPosted: 17.08.2006 16:37    Post subject: Re: Helstad Reply with quote

Geir_Brann wrote:
Paul Sharner ble hentet til Brann sent i August 2004. Og brukte hele høsten på å venne seg til laget og finne sin plass.... han ble karakterisert som Brann's største BOM KJØP !! Prislapp 4,5 mill, og helt udugelig...
-Med en høst og vinter i Brann, tok han tippeligaen med storm, og havnet på årets lag, samtidig ble han solgt for 30 mill til Wigan hvor han spiller fast på laget....

Ja, kanskje dere skal omskolere Helstad til midtstopper eller midtbanespiller?
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 28, 29, 30  Next
Page 25 of 30

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb