View previous topic :: View next topic |
Hvem var Banens Beste? |
Hansen |
|
0% |
[ 0 ] |
Svensson |
|
68% |
[ 109 ] |
Eyjolfsson |
|
2% |
[ 4 ] |
Strandberg |
|
0% |
[ 0 ] |
Dorsin |
|
0% |
[ 0 ] |
Selnæs |
|
6% |
[ 10 ] |
Jensen |
|
1% |
[ 2 ] |
Midtsjø (82) |
|
6% |
[ 11 ] |
Mikkelsen |
|
13% |
[ 22 ] |
Riski (77) |
|
0% |
[ 0 ] |
Søderlund |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Total Votes : 158 |
|
Author |
Message |
Harceïde Veteran
|
Posted: 31.05.2015 22:47 Post subject: |
|
|
Ja, dødballene er elendige.
Holmar må dessuten ha langt større tempo når han går fremover. Kjør igang angrepet for faen, ikke vent 20 sekunder før du faller på en ganske åpenbar løsning/spiller tilbake..
Er forøvrig mye rom i midten man ikke bruker. Svensson har ferdigheter til å trykke til der når han gå fremover, men velger 9/10 ganger å vente på Mikkelsen/Jensen. |
|
Back to top |
|
 |
kentosd Rutinert
|
Posted: 31.05.2015 22:48 Post subject: |
|
|
Etter å ha lest litt gjennom tråden føler jeg meg litt rar. Fordi jeg egentlig hadde en litt halvgod følelse etter kampen, og siste 10 var egentlig veldig artig fordi det var så utrolig spennende. Men avslutningene (eller mangel på) er det bare å le av.
BB er så definitivt Svensson. Måten han på egenhånd stanser den ene kontringen til Tromsø der, wow. En sånn back kunne landslaget trengt. Ellers var det ganske ræv på ØØ. Mye sutring, men det er vel halvveis forståelig. |
|
Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 31.05.2015 22:56 Post subject: |
|
|
Spør meg selv:
- Hvorfor så lite bevegelse?
- Hvorfor legger indreløperne seg i front, med Søderlund?
- Hvorfor bruker Holmar enormt med tid på å komme seg fram med ball?
- Hvorfor ble det veldig mye støttepasninger?
- Hvorfor så lite bevegelse? _________________ «Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.» |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 31.05.2015 22:59 Post subject: |
|
|
Om ikke Kåre&Hoftun får justert ned indreløperne er det fullt mulig å tape årets gull.
Når de står så høyt er det ingen vinklede pasningalternativer lenger. Da går ballen ut til siden og ned til stoppere. Så opp til Selnæs, ned til stopper.
Deretter forserer stopper ledd, men siden det er null bevegelse i den nærmest kontinuerlige fremste femmern så må stopper føre ball til han mister kontroll over situasjonen. Ut til kant, ned til Ole, Repeat.
Omtrent på dette tidspunktet så går enten indreløper eller Søder ned og ber om ball. Vi er da feilvendt og må sende ball bakover eller til siden. Helst ned til keeper. Repeat.
Det har vært et problem i hele år, selv om vi ikke har blitt spesielt hardt straffet. Virket like ille idag, men tar høyde for feil da jeg så fra stadion og ikke har hatt tv-overblikk og repriser.
Idag har ikke vingene våre dagen og da blir vi umiddelbart straffet for prolemet vårt. Med indreløperne stående så høyt så er vi nærmest dønn avhengig av en enkeltmanns-prestasjon, for eks vingene som drar av en mann og kommer fri. Når de ikke har dagen så står vi dønn fast å stanger. Det blir absolutt null bevegelse når situasjonen låser seg som dette, og det gjør det uhyre mye enklere å forsvare seg mot.
Forbanne irriterende at det ikke blir tatt tak i.
Skjønner det kan virke teit å blåse ut så etter en kamp vi åpenbart vinner 99 av 100 ganger, kun stoppet av griseflaks, en betalt dommer og elendighet i avslutnings-øyeblikket.
Men vi vinner denne kampen om vi får aktivert indreløperne våre, som vi villet vunnet flere av de andre kampene vi har droppet poeng. Det skaper pasningsalternativer, det strekker motstander, det tvinger dem til å løpe mellom og bryte ut av posisjonen sin. Nå står vi bare med en fremste 4/5er og håper at småspill, hurtige kombinasjoner og enkeltmannsprestasjoner skal gjøre susen. Det burde være krydderet, ikke hovedingrediensen.
FAEN for en møkkadommer og en piss kveld!! |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 31.05.2015 23:08 Post subject: |
|
|
bare så det er sagt, molde vant 6-1 mot sandefjord i går og burde vunnet med 10 mål +, vi spiller 1-1 med TIL og burde scoret mindst like mange som MFK.
Det var en GOD kamp, men det viste også tydelig hva som mangler. _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 31.05.2015 23:09 Post subject: |
|
|
I dag er det mye som går i mot, utrolig mange sjanser vi sløser bort og vi skulle minst fått et straffespark.
Nå det er sagt så er det alt for lite bevegelse i midten, indreløperne står for høyt i banen og bli ikke med i oppbyggingen av spillet.
Riski, her er det bare å sende på dør. Fungerer ikke som ving i RBK. Ingenting som sitter, løper inn i banen når han skal holde bredde og omvendt. Frustrerende å se på. Jeg mener Midsjø blir lidende av dette, da han ikke får noen kjente bevegelser å spille på.
Selnæs, IGJEN lar han motstanderen gå inn uten å følge løpet. Dette må være tredje gangen i år at han gjør dette og alle gangene så blir det mål. Slik kan ikke vår sentrale midtbanespiller gjøre.
Svensson, spiller en kjempe kamp i dag.
Må si jeg ikke er imponert over byttene til Kåre (i dag heller) Nielsen inn i dag? Hva er greia? En spiller som ikke har noe form for ballkontrol, som virker alt for ivrig når han kommer inn. Stresser med ballen. Samme med Malec, når vi da skal lempe ballen oppover. Han vinner da ikke en hodeduell.
Sett inn Skjelvik for Dorsin, flytt Strandberg opp. Tromsø har ingenting framover og det som måtte komme kan Skjelvik løpe opp.
Dessuten det å ta ut Midsjø(ja han var sikkert sliten) er feil, og om dette skal gjøres så sett inn Henderson som kan skape noe.
Det må trenes en god del på bruken av midtstopperne. Vi skal på død og liv starte kjapt fra forsvar, men ingen av stopperne som vet hva de skal gjøre når de først passerer et ledd. Virker heller ikke som resten av laget vet hvor de skal løpe. Merkelig.
Utspill fra keeper. Hvorfor ikke kaste/sparke ut til backene. Dorsin og Svensson er HELT alene flere ganger i dag. Når alle flytter over til den ene siden i påvente av et utspark, slå i stede ut til backene. Svensson hadde flere ganger hele siden for seg selv.
Det er for ofte at spillerne ser seg blinde på at de skal slå mot en spesiell kant. Mikkelsen startet flere ganger i dag uten at noen så det. De har også en tendens til å måke ballen unna i stede for å ta den ned når de er helt alene. De orientere seg ikke og heller ingen av de andre på laget som sier i fra at de er helt alene. _________________ Never Wake A Sleeping Ninja Cow |
|
Back to top |
|
 |
irie Senior
|
Posted: 31.05.2015 23:15 Post subject: |
|
|
På tide at Mike Jensen får høre det! Spør du meg spiller han til en soleklar 1er på børsen (1 poeng for mål)! Det renner igjennom på hans side hele tiden, han er ALLTID ute av posisjon og presser alltid feil og helt alene uten mening!!
På målet i dag så må Mikkelsen ta jobben til Mike, Mikkelsen slipper til slutt på 16 meteren og Ørn må langt ut av posisjon, det ender opp med at Strandberg til slutt kommer for seint over for å dekke hans posisjon!! Nå har jeg irritert meg grønn over dette for lenge men i dag er det så sykt dårlig at jeg nesten river av meg huet.
Mike stå på riktig side når vi forsvarer oss, så kan du løpe fra deg når vi angriper!
Midsjø BB! _________________ Jay-Jay Okocha, so good they named him twice |
|
Back to top |
|
 |
Beren Rutinert
|
Posted: 31.05.2015 23:21 Post subject: |
|
|
Møkka-kamp.
Men vi får trøste oss med at vi ligger bedre an enn vi turde drømme om før sesongstart.
Har forøvrig snudd i Malec diskusjonen. Har hatt ett par gode innhopp, men nå har Kåre fått vurdert og jobbet med han i ett år og kurven har vært negativ. Ikke verd 3,5 mill så klart nei til kjøp.
Hoftuns siste solo-kjøp Emil Nielsen er enda langt unna nivået.
Riski er en god TL-spiller men ikke god nok for RBK. Noen som vil kjøpe han for 2 mill + så selg.
Holmar har lært seg Ã¥ passere ledd 👍
Vi har fortsatt en ung snitt-alder og vil derfor fortsatt ha mentale utfordringer knyttet til enkelte stangUT-kamper.
Savnet Helland stort i dag. _________________ Gull 2015! |
|
Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 31.05.2015 23:38 Post subject: |
|
|
Dette var en bra kamp med dårlig uttelling. Jeg er glad for at vi brenner mange sjanser i én og samme kamp for det høyner sannsynligheten for at det ikke skjer i neste kamp, statistisk sett.
Børs:
Hansen 6
Svensson 7
Eyolfsson 5
Strandberg 4
Dorsin 5
Jensen 6
Selnæs 5
Midtsjø 6
Mikkelsen 7
Søderlund 4
Riski 4 _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 31.05.2015 23:40 Post subject: |
|
|
v_olden wrote: | Jeg er glad for at vi brenner mange sjanser i én og samme kamp for det høyner sannsynligheten for at det ikke skjer i neste kamp, statistisk sett. |
What? |
|
Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 31.05.2015 23:43 Post subject: |
|
|
Kremt...
Jeg er glad for at når det først skjer at det skjer i én og samme kamp og ikke fordelt over flere kamper som gjør at vi mister mer enn to poeng.
Det var det jeg mente, ikke sant? _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 31.05.2015 23:55 Post subject: |
|
|
Media: de to siste innleggene
- Elendige bevegelser i dag.
- Elendig coaching i dag
EDIT: Riski kan stikke oppover med Moldskred og Gutan.
SOS: Vi trenger en ny god stopper! Eller to. Eyolf er ikke god nok. _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
MiTo Senior
|
Posted: 01.06.2015 00:04 Post subject: |
|
|
Riku fungerer virkelig ikke på venstrekanten, skal han spille MÅ det være til høyre eller i midten. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 01.06.2015 00:04 Post subject: |
|
|
Mange avslutninger i dag, men egentlig ikke altfor mange store målsjanser.
Ser mest på det som en kamp der det ikke stemte helt. Til tross for en frustrerende kamp, var det bedre enn det aller meste av det vi har sett de siste årene.
Svensson RBKs beste for meg i dag.
Synes vi har sett nok av Malec til å konkludere med at han ikke er noen matchvinnertype. Han har scoret en del mål, men fremstår mer og mer tydelig som en spiller som ikke er avgjørende for lagets og stallens nivå.
Nielsen er stadig het og uryddig, men har nok noe mer i seg som en som kan snu kamper tross alt. Selv om det litt uvisst om han noengang blir en toppspiller i RBK. |
|
Back to top |
|
 |
xMegafonmannen Veteran

|
Posted: 01.06.2015 00:27 Post subject: |
|
|
Steiki for et sutter.
Hadde ikke keeperen til møkkalaget hatt en steinar sørlie-kamp hadde vi vunnet 7-1.
årne sæ _________________ :/ |
|
Back to top |
|
 |
thomas_katt Rutinert
|
Posted: 01.06.2015 01:15 Post subject: |
|
|
Var på jobb og måtte se kampen på ekstremt hakkete nett-tv. Jeg hørte Drillo si at Søderlund udiskutabelt ble snytt for straffe, og legger merke til at TV2 nok en gang ikke anser feil dommeravgjørelser som går mot Rosenborg som et høydepunkt verd å ta med i oppsummeringen. Det er jo ikke rart alle mener vi har alle dommerne med oss. Vi ser jo kampene våre, men det gjør neppe alle Sarpsborg-, Godset-, B/G-, og Viking-supportere som må ta til takke med TV2s samnendrag.
Vi skapte nok til å vinne, jeg fikk og litt Fredrikstad-vibber av denne kampen. Hadde ikke Lunna også en sånn kamp, for FFK, mot oss? _________________ ÅTTIÅTTE FÆMTIFÆM PÅ TAVLAAA!!! ÅTTIÅTTE FÆMTI FÆM PÅ TAVLA! FRODE JOHNSEN HAR SKÅRA 3!!!
Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)
@thomas_katt på twitter |
|
Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 01.06.2015 01:54 Post subject: |
|
|
v_olden wrote: | Kremt...
Jeg er glad for at når det først skjer at det skjer i én og samme kamp og ikke fordelt over flere kamper som gjør at vi mister mer enn to poeng.
Det var det jeg mente, ikke sant? |
Under forutsetning om at alle sjansene har en konstant sannsynlighet, for eksempel 20/80 (et mål i snitt på hver fjerde sjanse), så stemmer det du sier over det lange løp. Det er bare det at hvis et lag ikke skårer på mange sjanser, eller taper mange kamper etter hverandre, så skyldes det udyktighet, og ikke uflaks som jevnes ut i det lange løp. Et lag som ikke setter sjansene sine har dårlige avsluttere, og et lag som har tapt mange kamper vil ikke begynne å vinne mange kamper for å veie opp for de tidligere tapene.
I stedet må man se på for eksempel antall poeng og skårede mål i for eksempel sesongens 10 første kamper som empiriske sannsynligheter som ligger ganske nære det som også vil være hvert lags empiriske sannsynlighet over alle 30 kampene til slutt. I så måte burde Rosenborg ha skåret ca. 3 mål i denne kampen også, og etter mitt syn er det bedre å skåre tre mål i alle kampene enn 1, 5, 0, 6 osv. |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 01.06.2015 07:07 Post subject: |
|
|
thomas_katt wrote: | Hadde ikke Lunna også en sånn kamp, for FFK, mot oss? |
Steinar Sørlie? |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 01.06.2015 07:08 Post subject: |
|
|
Var det egentlig så mange superredninger? Var vel et par, ellers udugelighet i avslutninger hos oss. _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 01.06.2015 07:18 Post subject: |
|
|
shadwell wrote: | Steiki for et sutter.
Hadde ikke keeperen til møkkalaget hatt en steinar sørlie-kamp hadde vi vunnet 7-1.
årne sæ |
Vi kunne fort ha tapt 2-1 også hvis TIL hadde vært litt bedre foran mål. Hvorfor evner vi ikke å holde nullen i disse kampene? Når du svarer på det, må det gå opp for deg at denne kampen er altfor dårlig. Synd at folk skylder på gk for at vi ikke vinner. Det er absolutt ikke årsaken. Det er forsvarsspill på 3div nivå, dårlig bevegelse, elendig returjobbing, sjansesløseri og ingen plan på dødball som gjør at vi taper dette.
Legger merke til at vi har blitt dårligere og dårligere i det kollektive presset. Treneren skylder på gk, helt feil utgangspunkt for å korrigere det elendige i kampen. Dette er fortsettelse fra Mjøndalenkampen. |
|
Back to top |
|
 |
thomas_katt Rutinert
|
Posted: 01.06.2015 08:10 Post subject: |
|
|
Oppmannen wrote: | thomas_katt wrote: | Hadde ikke Lunna også en sånn kamp, for FFK, mot oss? |
Steinar Sørlie? |
Han var jo nevnt allerede i tråden før, så jeg gjentok ikke det, men jeg mener å erindre at vi har hatt to sånne kamper mot Fredrikstad, men mulig jeg tar feil  _________________ ÅTTIÅTTE FÆMTIFÆM PÅ TAVLAAA!!! ÅTTIÅTTE FÆMTI FÆM PÅ TAVLA! FRODE JOHNSEN HAR SKÅRA 3!!!
Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)
@thomas_katt på twitter
Last edited by thomas_katt on 01.06.2015 08:59; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
pfff Senior
Joined: 10 Aug 2012 Posts: 110 Location: Eksil på østlandet
|
Posted: 01.06.2015 08:17 Post subject: |
|
|
Frustrerende kamp. Vi taper på uflaks, men spiller på en måte som øker sjansen for akkurat uflaks. Tromsø har en god, men kjip, plan. De parkerer bussen, og skal ha ros for å angripe godt når de får sjansen. Vi broker for lang tid på å komme til innlegg, dermed stopper bevegelsene I boksen opp. Da blir det lett for Wangberg & co. å rydde unna, både på ærlig og uærlig vis. Som flere har sagt, indreløperne ligger for høyt, og I tillegg jukser hele midtbanen når vi skal omstille oss til forsvar. De jobber godt så lenge vi har sjansen til gjenvinning, men inne på vår banehalvdel slipper de markering, og finner ikke riktig posisjon I sone før det er for sent.
Håper vi terper dødball I begge ender av banen. Håper også Mikkelsen og Svensson får beskjed om å komme rasksre til innlegg, uten så mange vendinger inn og ut. Mike må dypere ned I banen I starten av angrepet - slik at han kommer på et "indre" løp I dèt ving/back kan bryte igjennom på kanten.
Vi hadde vunnet denne med Helland på banen - han hadde dratt opp soloprestasjonen vi trengte. Men sånn sett håper jeg dette ble en nyttig vekker - vi må være litt smartere enn vi har vært så langt I år, slik at kollektivet blir viktigere enn soloprestasjonene.
Det passa bra at denne kampen kom I går. Det skjerper oss mot Enga. Dessuten understreka det mange ting vi må jobbe bevisst med fram mot EL--kval. |
|
Back to top |
|
 |
MariusV Veteran
|
Posted: 01.06.2015 08:32 Post subject: |
|
|
Enig i at det blir litt sutring her.
At Tromsø kunne ha vunnet 2-1 får så være - ballen er rund for å bruke den floskelen. Sjansestatistikken sier 10-3.
Arsenal stanget litt på samme måte mot Sunderland på tampen av PL her. Greit nok at uflaks er udyktighet, men vi kan faktisk ikke vinne alle kampene - og når Tromsø leverer et dønn solid forsvarsspill, keeperen har en superdag, samt at vi blir snytt for straffe både her og der (ikke bare den ene gangen TV2 dro opp), så er det i sum slik at Rosenborg er det beste laget. Det viser både tabell og prestasjoner.
Så la oss akseptere at det fortsatt er ting å jobbe med, men tross alt være fornøyd med at Rosenborg igjen er det beste laget på banen. Det er fortsatt tidlig i Brutter'n sin treningsgjerning, men vi ser en offensiv, utviklende stil. Det kommer til å fortsette, og forbedringene kommer til å være der.
Generelt sett så er det defensivt jeg syns vi har mest å jobbe med, og i dag ble det utslagsgivende fordi vi (utrolig nok) ikke scorte flere mål enn motstander. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 01.06.2015 08:49 Post subject: |
|
|
Vi kan gjerne kalle det uflaks, med stolpe ut bokstavelig talt, en dommer som ikke ser holding, og keeper i superform på andre halvdel, men slike kamper har vi med jevne mellomrom. Ingen grunn til å ta av for det.
Den drøyeste vi har hatt var jo den nevnte mot FFK hvor eks-RBK Sørlie og Blixt sørget for at Fredrikstad vant 0-1 i en kamp vi var soleklart best i. Men det er flere eksempler; blant annet spilte Jan-Kjell Larsen seg inn i landslagsdiskusjonen ( i hvert fall i følge media) etter sin livs kamp på Lerkendal.
Vi var klart best i går og skapte fryktelig mye mer enn Tromsø, men det betyr lite når vi ikke setter sjansene. At en "ukjent" keeper spiller seg inn i alles vokabular og antatt landslagsdiskusjon på Lerkendal annethvert år, er intet nytt. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 01.06.2015 09:23 Post subject: |
|
|
Tromsø viser overhodet ikke noe dønn solid forsvarsspill. Vi kommer til et tosifret antall sjanser, og et uendelig antall farligheter som bare er tilfeldigheter unna - vi må bare sette sjansene våre. Høyresida vår terroriserer Tromsø, og gjør akkurat som de vil den første timen. Dessverre fikk også bortelaget god hjelp av en dommer som bestemte seg for å være konsekvent på at absolutt alt er lov for å ta ut spillere i egen boks. Det er minst tre situasjoner der jeg ser at dommeren ser Tromsø-spillere ta dobbelt livtak for å holde RBK-spillerne unna ballen i feltet. Veldig rart det der utjevningsmandatet norske dommere som regel bruker for å gi underdogen en sjanse (de har jo ikke så mye, så da må de i alle fall få være litt røffere i duellene). Det gjør det mye lettere å parkere bussen når dommeren eliminerer mye av innleggstrusselen.
Samtidig er måten Tromsø kommer til sjanser og mål på egentlig helt utilgivelig, det er latskap og dårlig individuelt forsvarsspill hver gang. Selnæs kan ikke loffe hjem når resten står så høyt. Svensson kan ikke la folk løpe bak ryggen på seg så lett. Indreløperne kan ikke ha så langt hjem tidlig i angrepsoppbyggingen. Vi er ikke for gode til å plukke opp løpene defensivt!
Dødballene er også noe som må jobbes litt med på trening, sette et par varianter der alle er enige om hva som skjer, for nå virker alt veldig tilfeldig. Det er snodig at et venstrebein som Selnæs sitt, pluss Mike sitt høyrebein, skal levere så mange veldig upresise dødballer. Uten bedring på dette bør vi faktisk spille den forhatte korte corneren hver gang.
Jeg synes også det blir mer og mer tydelig at vi har et lite coaching-problem underveis i kampene. Jeg kan for eksempel ikke fatte og begripe hvorfor Emil Nielsen prioriteres foran Jørgen Skjelvik når vi gjør et bytte på venstre kant. Nielsen er langt unna nivået, og beviser det med hvert touch, mens Skjelvik har produsert assist og mål hver gang han har fått sjansen offensivt, og forstår den vingrollen mye bedre. 4-2-4-byttet virker også planløst, og ødelegger hele angrepsrytmen - her burde heller Henderson kommet inn for Midtsjø, og Malec erstattet en litt passiv Søderlund som på det tidspunktet åpenbart hadde gitt opp å komme løs fra Wangbergs brytergrep. Fortsette å male på, få inn friske bein, ikke falle for fristelsen til å spille norsk. Vi spiller som vi gjør til vanlig fordi vi tror det gir den beste sjansen for å score. Eggen sa det.
Børs:
Hansen 6 - En matchvinnerredning i første omgang, kan ikke lastes for målet. Ivrig på å holde tempoet oppe med raske igangsettinger.
Svensson 7 - Svært sentral i oppbyggingen av angrep på høyresida, mange gode gjenvinninger. Litt skylapper i det defensive.
Holmar 6 - Får mye rom til å sette i gang spillet, og må bare lære seg å være bestemt når han får plass. Kontant i duellspillet mot Ondrasek.
Strandberg 5 - Veldig upresis med ball, velger vanskelige løsninger. Litt uoppmerksom bakover.
Dorsin 4 - Noen gode involveringer, men synes generelt han sliter begge veier. Uforståelige polballer i andre omgang, og bidrar ikke offensivt.
Jensen 7 - Er den kreative kraften bak 70% av målsjansene til Rosenborg, og linker veldig godt med Mikkelsen og Svensson. Scorer. Kunne scoret flere, og fått assist. Kan som vanlig komme seg litt lavere i banen i oppbyggende spill.
Selnæs 5 - Gjør mye bra, både offensivt og defensivt, men også han ligger for høyt og statisk når midtstopperne har ballen (lag korridor!). Slipper mannen sin umotivert på begge Tromsøs store sjanser.
Midtsjø 7 - Meget bra førsteomgang, skapende til tross for lite hjelp på sida si. Truer målet, og kan egentlig skyte mer. Blir som vanlig sliten etter hvert.
Mikkelsen BB 7 - Enorm i førsteomgang, herjer med backen sin. Kunne scoret tre-fire mål, og flere av avslutningene er gode. Giftige bakromsløp. Finner Jensen og Svensson fint. Brenner kruttet, og blir tydelig for sliten til å lykkes like godt med ball etter hvert.
Søderlund 5 - Jobber hardt fra start, og skal ha to klare straffespark. Nær scoring. Gir etter hvert litt opp, og blir veldig stillestående og lett å holde fast.
Riski 5 - På en måte virket han skarp og spillesugen, og han har en flott heading i tverrligger. På den annen side sitter ikke bevegelsene på venstrekanten i det hele tatt, og han blir lite involvert.
Nielsen - Kommer til noen muligheter, men skusler bort alt han gjør.
Malec - Nær scoring på retur, men blir blokkert. Får lite service, men klarer heller ikke involvere seg nok. Ser upigg ut. |
|
Back to top |
|
 |
|