View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Hjelde Veteran
|
Posted: 30.05.2015 19:15 Post subject: |
|
|
Han har fylt en viktig rolle som reserve i en tynn stall. Håpet mitt er at han med sin inntreden har tatt vekk press fra Hou Sæthers skuldre, og at Hou Sæther med det nå er klar for å ta et steg opp.
Dette er ikke en fremtidsrettet løsning, så kan ikke tenke meg det blir noen forlengelse. |
|
Back to top |
|
 |
VBhoy Junior
|
Posted: 31.05.2015 21:51 Post subject: |
|
|
Har han mistet tillit? Ser han ikke har fått spilletid de siste par kampene uten at dere har brukt alle byttene deres |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 31.05.2015 21:53 Post subject: |
|
|
Det er vel det at de ikke har noen å bytte han med. Selnæs må spille og det samme med Jensen, så når Midtsjø spiller så bra han gjør så er det ingen Henderson kan komme inn for på midtbanen. |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 31.05.2015 21:59 Post subject: |
|
|
Jensen kunne med fordel vært byttet ut i denne kampen. |
|
Back to top |
|
 |
VBhoy Junior
|
Posted: 31.05.2015 22:00 Post subject: |
|
|
Synes bare det var litt pussig at Malec kom inn for Midtsjø nå i stedet for Henderson. Tror han kunne tilført litt kreativitet når Midtsjø ble sliten. Men det virker som dere generelt gjør byttene deres ganske sent i kampene |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 31.05.2015 22:15 Post subject: |
|
|
Ble gjort bytte av taktiske årsaker nå og ikke at Midtsjø var sliten. De ville ha på en ekstra spiss og da ble Midtsjø ofra i dag.
Synd for Henderson at han ikke får spilt noe særlig, men det er jo bra for RBK sin del at Midtsjø storspiller så mye, ettersom det var en posisjon det var usikkerhet rundt før sesongen.
Tror nok Henderson drar tilbake til Skottland i sommer, lånet blir nok ikke forlenget. Han får ikke nok spilletid så han vil neppe foretrekke å sitte på benken i RBK foran benken i Celtic til høsten. |
|
Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 31.05.2015 23:06 Post subject: |
|
|
I en annen tråd for et par dager siden ble det hevdet at han hadde spilt flere svake kamper for 2.-laget. Kanskje han ikke er helt i form, eller har mistet litt motivasjonen om han vet han skal tilbake i sommer og Midtsjø storspiller? |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 31.05.2015 23:29 Post subject: |
|
|
Nå er det vanlig at A-lagspillere ikke imponerer nevneverdig på 2 laget. Men den forrige RBK2 kampen må han da ha spilt bra, var involvert i 2 av målene og hadde 2 avslutninger i tverrliggeren i 3-3 kampen mot Kolstad. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 14.06.2015 11:55 Post subject: |
|
|
Henderson has done everything asked of him during a loan spell with Norwegian team Rosenborg. He’s stayed fit, he’s featured for the high profile side and when he has seen game time, he’s quite often made the difference.
(...)
The alternative is another loan spell, which will allow him to continue his development with Deila and Celtic watching on closely. There’s no harm in a six month deal somewhere and if Henderson shows enough, he could feature over the second half of the season for the Bhoys.
Read more: What should Ronny Deila do with Liam Henderson this summer? |
|
Back to top |
|
 |
VBhoy Junior
|
Posted: 16.06.2015 15:25 Post subject: |
|
|
Ser han har sagt at han drar tilbake til Celtic etter Molde-kampen. Tror det er riktig beslutning. Vil anta at han har fått utbytte av lånet - han har sikkert lært en del i Rosenborg, spilt litt fotball og modnet litt som person. Siden han ikke har spilt mer enn han har gjort er det ikke noe poeng i å forlenge lånet. Han har vel hjulpet Rosenborg med i hvert fall et par poeng så tror det har vært et godt lån for alle parter. |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 16.06.2015 15:31 Post subject: |
|
|
Jeg mener at Hendelsen i aller høyeste grad har bidratt. Han har bidratt til å gjøre Midtsjø til en bedre spiller.
Samtidig så håper jeg at oppholdet på Lerkendal har hjulpet han til å bli en mer solid person og spiller. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 16.06.2015 20:41 Post subject: |
|
|
Kan vel for ordens skyld linke til saken:
- Jeg har vært i kontakt med Celtic de siste par dagene, og det ser ut til at jeg skal dra tilbake dit til sesongoppkjøringen.
Les mer: Henderson: - Ser ut til at jeg drar hjem
Men Ingebrigtsen har som kjent ikke gitt opp. Så siste ord er nok ikke sagt ennå. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 21.06.2015 14:41 Post subject: |
|
|
– Liam drar hjem etter Molde-kampen den 27. juni. Så er spørsmålet om han kommer tilbake. Vi er i dialog med Celtic, så får vi høre med Ronny Deila hva han mener er best, sier Ingebrigtsen.
Les mer: – Kan gjøre gode kjøp for en billig penge
Nå som han reiser hjem, tviler jeg på at han kommer tilbake. Har fått liten tillit etter dårlig innhopp i Mjøndalen.
Nesten mer spilletid i Celtic 14/15 enn i RBK i vår? |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 21.06.2015 14:45 Post subject: |
|
|
Blir nok helt sikkert ikke noe nytt lån nei.
Håper RBK enten klinker til å kjøper en Mike-erstatter på forhånd, altså i sjiktet Badou. Eller henter et kjempetalent som erstatter Hendersons rolle, en type som Ajer, Sakor eller Aursnes. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 21.06.2015 14:51 Post subject: |
|
|
Aursnes må jo være mest realistisk av de tre og hadde vært en veldig spennende signering |
|
Back to top |
|
 |
ZOOlander Veteran
|
Posted: 21.06.2015 14:55 Post subject: |
|
|
Dette støttes! Går Mike (som som seff kan skje) bør vi ha balls nok til å klinke til med noe spesielt.. Vi mister en dimensjon uten Mike- han kan ikke erstattes internt eller på noe vis for knapper og glansbider!!! Aursnes, Sakor og Ajer er alle veldig spennende gutter! Usikkert hva Juve vil med Sakor, men tvilsomt at det er aktuelt på norgesretur!? _________________ Saklig |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 21.06.2015 15:06 Post subject: |
|
|
Siste på Sakor er at han er sitert på at han tviler på om han har noen framtid i Juventus.
Ang. Henderson så startet han jo friskt, nesten Besart Berisha-friskt, men når han bare er her på lån og Midtsjø i tillegg presterer kanon og fester grepet om plassen, da blir det smått med spilletid. Men det er pokker så nyttig å ha minst en indreløper på benken som virkelig er god nok, så om Henderson reiser hjem (og ikke forlenger) må vi nok ha inn en ny spiller. Sæter har fått minimalt med spilletid, og det er vel et klart tegn på at Kåre mener han ikke er helt klar ennå. Men alle som har sett han i trening vet at han er et formidabelt talent. |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 21.06.2015 15:24 Post subject: |
|
|
... eventuelt bare gi Sæter en jævla sjanse til å vokse inn i laget. Vi har et av landets største midtanetalenter i rekkene, men skal liksom hente inn alt annet rusk fra her og der til overpris. Nei takk.
Ajer kan bli jævla god, men er ikke god nok for oss nå. For keitete og temposvak per 2015. Ikke tror jeg vi har økonomi til å hente han heller. |
|
Back to top |
|
 |
Zzyzx Veteran
|
Posted: 21.06.2015 15:28 Post subject: |
|
|
Er ikke Sæter veldig overhypa?
Hver eneste gang jeg ser han er han dårlig på når han spiller kamper på A-lagsnivå.(det eneste jeg har sett av han)
Det inkluderer cupkamper hvor andre juniorer har vært vesentlig bedre enn Sæter. Når flere andre juniorer er mye bedre en Sæter i kamper jeg ser mot relativt dårlig motstand så begynner jeg å tenke at han er overvurdert. men som sagt, ikke sett han på lavere nivå. Sist kamp, tror det var mot Levanger så stod Solli og Steiring sto langt bedre til nivået enn Sæter.
Ja, også Henderson da. Hvis han vil fortsette som backup så gjerne det. Han er dog ikke god nok til å være fast på RBK, ihvertfall ikke når vi kun har han kortsiktig. Så ja til nytt lån, men tviler kanskje på at det skjer.
Last edited by Zzyzx on 21.06.2015 15:33; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 21.06.2015 15:31 Post subject: |
|
|
Egentlig er ikke troppen vår tynn nok, vi bør slanke den ned til 11 mann under 18 år, helst 10 mann faktisk. Viktig at alle alltid får spille 90 minutter 3 ganger i uke som 15 åring og aldri er truet. RBK = talentfabrikk, trofeer og suksess er ikke viktig. |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 21.06.2015 16:29 Post subject: |
|
|
Zzyzx wrote: | Er ikke Sæter veldig overhypa? |
Nei.
Gjorde det bra i Pre season, har skuffet litt i cuppen - men det er ikke grunn nok til å ikke fortsette gi han tillit. Alle som har sett han for G16/G19/aldersbestemt landslag vet hvilke kvaliteter han har i seg.
Tredje gang jeg nevner det på RBKweb, men Ødegaard tippet Sæter som årets gjennombrudd tidligere i år. Han burde vite hva han snakker om - de har spilt sammen på G15 og G16, og Ødegaard bør ha en viss peiling på hva som er talent og ikke slik som han behandler kula.
Om man skal snakke om mangler Sæter har, så går det vel på det fysiske. Jeg er dog rimelig sikker på at han er fotballklok nok til å henge med i Tippeligaen og vel så det. Han bør snart være først i køa av de som skal inn når vi leder ihvertfall. Slik det har vært til nå er alt for dårlig.
Se høydepunktene fra G16-NM finalen ifjor, hvor Sæter dominerer. Slik har han stort sett vært de gangene jeg har sett han i aksjon.
http://www.rbk.no/latest-...finale-g16 |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 21.06.2015 16:37 Post subject: |
|
|
Sæter burde definitivt få sjansen utover, spesielt om vi leder med et par mål. Ellers hadde det jo vært positivt med Sakor på lån, men da med en opsjon på kjøp. Vi bør ha et økonomisk utbytte av å utvikle unge spillere.
Vi trenger dog et par fullgode alternativer på midtbanen nå som Henderson ser ut til å ryke, og vi mister et alternativ sentralt når Strandberg drar. I tillegg tviler jeg litt på om Gamst blir en sesong til, så vi bør se litt fremover også. |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 21.06.2015 17:12 Post subject: |
|
|
En ting jeg ikke har tenkt for mye på er at vinduet er skøvet en uke, det åpner altså ikke før 22 juli.
Det vil si at (med seier idag, mot Molde og god poengfangst fremover) nærmest kan ha avgjort gullet og røket ut av EL-kvall når overgangsvinduet åpner.
Da kan man ta en vurdering på om man satser på talentutvikling og sikring av gullet/NM resten av sesongen. Har vi 10 poengs klaring til 2.plassen og 15+ poeng klaring til Molde så vinner vi gullet, da kan Hou Sæter og Sivert Solli brukes i stor/større grad siste halvdel av sesongen, så kan vi heller gjøre opp en vurdering etter sesongen om vi trengre forsterkninger for 2016.
Om det er tettere i toppen i ligaen og vi er videre gjennom 2.kvallrunde i EL så mener jeg vi SKAL forsterke så godt som mulig i sommer i håpet om EL og ca. 50 mill i ekstra inntekter.
Langsiktig kan vi uansett ikke ha så syltynn stall som vi har idag, vi er ekstremt utsatt. |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 21.06.2015 17:33 Post subject: |
|
|
Jeg ser dere foreslår Sakor som indreløper, men han er vel primært en kandidat til å inneha rollen som sentral midtbane? I så måte vil det passe bra som et utviklingsprospekt bak Selnæs, som strengt tatt kan bli solgt nårsomhelst. Vi er sårbare i dette leddet. |
|
Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 21.06.2015 22:23 Post subject: |
|
|
1972MD  |
|
Back to top |