View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 14.05.2015 01:22 Post subject: |
|
|
Enig. Skal se om jeg finner en passende tid hvor vi kan ta en test-gjennomkjøring! Har virkelig ikke peiling på hvordan det blir å gjennomføre noe sånt, men uten å prøve lærer vi ingenting.  _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
Diabolic Rutinert
|
Posted: 14.05.2015 09:43 Post subject: |
|
|
Kan jo nevnes igjen da at dersom noen kjenner til et lydstudio i Trondheim man kan låne for bare et par timer, så hadde jo det bedret kvaliteten betraktelig og gjort ting mye enklere for Rune. |
|
Back to top |
|
 |
Guinness Rutinert

|
Posted: 14.05.2015 09:48 Post subject: |
|
|
Utstyrsmessig, er det ting som er mulig å anskaffe bare man har midler, eller snakker vi større skala lydstudio? Litt mindre ting er det jo mulig å kjøre en liten kronerulling på. _________________ TT05.no | Mer tifo! Kontonummer: 0539 49 70486 |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 14.05.2015 12:09 Post subject: |
|
|
Det er to nivåer på dette; Som Diabolic nevner, så ville tilgang til et ordentlig lydstudio i Trondheim gjøre enormt med kvalitet og reduksjon i etterarbeid.
Dette er forholdsvis upraktisk å sette opp selv, og forståelig nok vil jo de som har investert i et gjerne ha betalt for bruken. Det eneste vi i praksis kan tilby nå ville jo være en reklamespot i hver episode som takk for lån av lokale og utstyr.
Alternativet er å investere i utstyr som Guinness er inne på. Utover det jeg har hjemme hos meg, eier Troillprat en mikrofon som befinner seg i Trøndelag. Det kan være at vi burde investere i noe mer, da det selvfølgelig er veldig varierende hva folk har av kvalitetsutstyr for lyd hjemme. Så må vi bare finne en ordning for administrere utstyret så det ikke forsvinner, blir ødelagt, ... Da NC var med i denne episoden brukte han et gaming-headset, og jeg synes lydkvaliteten der ble veldig bra. Det plukket opp litt lyd fra stolbevegelser og denslags, men det tror jeg folk lever godt med. Hvis det er 80% av kvaliteten til 10% av prisen av mer profesjonelt lydutstyr vil det sannsynligvis funke meget godt for dette. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
Guinness Rutinert

|
Posted: 14.05.2015 21:34 Post subject: |
|
|
Men du tar opp lyden lokalt hos den enkelte deltager, var det slik jeg forstod? Tenkte kanskje "push-to-talk" ville kunne fjerne mye av støyen, men det er kanskje vanskelig å benytte seg av hvis det ikke er slik at du tar opp all lyden kun hos deg. _________________ TT05.no | Mer tifo! Kontonummer: 0539 49 70486 |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 14.05.2015 21:44 Post subject: |
|
|
Det stemmer, i så stor grad som mulig tar deltagerne opp hos seg lokalt, jeg gjør det samme men tar opp Skype-samtalen i tillegg - denne har da "summen" av alle deltagerne.
SÃ¥ sync'er jeg hvert lokale opptak til Skype-lyden, muter den, og har et bra utgangspunkt.
Push to talk / muting av seg selv kan absolutt funke, men da blir det litt mer "walkie talkie" enn samtale. Det kan være verdt å forsøke det.
En annen ting jeg har vurdert er å ha svak bakgrunnsmusikk under pratingen sånn at småstøy ikke blir så fremtredende. Er ikke helt overbevist om dette ville funke, og mangler isåfall noe som er forholdsvis langt og ikke stjeler oppmerksomhet fra dialogen.
Nå funka testprosjektet med Live-konsept brukbart for en times tid siden, så det kan være at det er veien å gå. Må bare prøve oss frem til vi får det til! _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
|