View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 10.05.2015 19:57 Post subject: |
|
|
Er iallefall riktig mann som arrangerer denne podcasten. Snakk om enestående evne til å få sagt masse med få ord. |
|
Back to top |
|
 |
NC Proff
|
Posted: 10.05.2015 20:03 Post subject: |
|
|
Rexalor wrote: | Kudos til de som får rødt kort og krangler med dommern, lo godt av den! |
Takk for den  |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 10.05.2015 20:18 Post subject: |
|
|
Hedon: Jøss, tenkte akkurat det omvendte. Så mange ord, så lite innhold.  _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 10.05.2015 21:55 Post subject: |
|
|
Rexalor wrote: | Kudos til de som får rødt kort og krangler med dommern, lo godt av den! |
Kom dit nå. Må slå hardt ned på disiplinproblem  _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 10.05.2015 22:03 Post subject: |
|
|
Fikk omsider satt meg ned og hørt igjennom min første runde med Troillprat nå i helga. Må ganske enkelt si meg imponert og at dette virkelig er et helt fantastisk initiativ! Kommer definitivt til å følge podcasten framover! |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 11.05.2015 08:41 Post subject: |
|
|
Hyggelig å høre, og vi har alltids plass til flere lyttere, velkommen skal du være.
Nærmer oss 450 nedlastninger av denne episoden nå. Brorparten kommer typisk det første døgnet etter publisering, men vi ser ut til å ha kommet til en slags "kritisk masse" der det lastes ned ganske jevnt også i de neste ukene etterpå. Moro! _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 11.05.2015 12:30 Post subject: |
|
|
Veldig bra episode dette også.
Podcasten dekker åpenbart et behov for de som gjerne vil høre folk snakke seg ferdig og få med seg noe som ikke så lett kan formidles via overfladisk klikk-journalistikk, men det er ikke sikkert alle som har dette behovet vet om det selv ennå. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 11.05.2015 12:41 Post subject: |
|
|
Bra, men litt kort. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 11.05.2015 14:00 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | STRANDerGUD er en type jeg liker steingodt på forumet, men trodde ikke han skulle være så dyktig på radio. Er tross alt en litt "lørvete" type her inne. Legger stort press på andre kandidater som kanskje tenker på om de vil være med eller ikke! |
Jøss! I følge ryktet her inne skal du være negativ og sur Hedon, synes du setter skapet på plass her! Tusen takk for hyggelig tilbakemelding i allefall  _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
Back to top |
|
 |
gollumLAD legend Veteran

|
Posted: 11.05.2015 15:39 Post subject: |
|
|
Tror det er bare deg og meg han liker her inne STRANDerGUD.  _________________ "Ikke ta den."
RBKweb Banter Crew
Party Læven Crew(PLC)
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
RÃ¥nny wrote: | JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet! |
Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174 |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 11.05.2015 17:36 Post subject: |
|
|
STRANDerGUD wrote: | Jøss! I følge ryktet her inne skal du være negativ og sur Hedon |
Bare guttungene på forumet som ikke er vant til å få tilsnakk.
Orion: Har du spilt inn spørsmålene dine i etterkant? Hører siste timen nå på et litt bedre headset, og synes det er mistenkelig klar lyd når du stiller spørsmål, kontra når du grynter underveis når de andre prater.  |
|
Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 11.05.2015 17:40 Post subject: |
|
|
Tipper han tweeker i etterkant, noe av det som sikkert tar en god del tid. |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 11.05.2015 18:41 Post subject: |
|
|
OrionPax wrote: | STRANDerGUD: Ja, var moro! Det var nødvendig å luke ut litt støy på lyden fra deg, bor du rett ved et akuttmottak eller noe? Måtte fjerne noen runder med sirener. Bortsett fra det tror jeg ikke det var noe problem å høre hva du sa |
Leste et sted at noen knivstikkes hvert 12. sekund i London så det er umulig å gardere seg mot sirener når man sitter over 3 timer å spiller inn da xD Men headset og skikkelig mic hvis det skulle bli aktuelt med meg som gjest i Troillprat igjen! _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 11.05.2015 18:45 Post subject: |
|
|
Hedon: Jeg regnet nesten med at noen hørte det der.
Det som er greia er at vi har en Skype-samtale gående hvor alle hører alle. Denne blir tatt opp hos meg. I tillegg tar hver deltager opp lyden fra sin mikrofon lokalt. Dette blir gjort for å få så bra kvalitet som mulig - Skype-lyden kan til tider falle ut eller bli hakket pga. midlertidig dårlig båndbredde e.l.
Når en deltager plukker opp deler av det innkommende signalet (altså, lyd fra en av de andre deltagerne når den lokale mikrofonen) blir dette naturligvis med i det lokale opptaket. Dette kan skje fordi man bruker høyttalere istedenfor høretelefoner, eller om man har et form for headset som "lekker" lyd fra høyttalerne til mikrofonen (typisk analogt fenomen).
Det kan også i noen tilfeller være at vi må bruke Skype-lyden fra deler av opptaket på en bruker fordi noe har krøllet seg med det lokale opptaket, men det har kun skjedd én gang.
Anyway, når dette skjer, så må jeg manuelt klippe bort lyden der en deltaker ikke snakker. Dette skjedde med både Jørgen og STRANDerGUD i siste episode - og jeg er ikke bitter for det, det skjer stort sett alltid med minst én deltaker - og fører til en del klipping. Det er ikke alltid jeg kan se på den visuelle waveformen om det er støy eller tale heller, så jeg må høre gjennom alt og klippe bort fortstyrrende lyd fra alle lydspor som ikke er den aktive taleren.
I dette tilfellet så fant jeg til slutt ut at så lenge noen pratet, så kuttet jeg bare mitt eget lydspor helt, og lot gryntene mine komme fra lydsporet til den som snakket. Dette blir som du er inne på merkbart dårligere kvalitet, men jeg håpet at de små lydene ikke skulle gjøre den store forskjellen. Egentlig burde jeg bare klippe bort gryntingen helt, synes den er irriterende å høre på når jeg redigerer selv.
Ingenting i selve samtalene er forøvrig spilt inn på nytt, men for å bryte illusjonen om hvordan ting foregår litt, her er rekkefølgen ting faktisk ble spilt inn:
(28/4)
1. Praten med Jørgen Stenseth.
2. Starten på programmet, introduksjon av SeG og NC.
3. Om kampene
4. Om Bjørnebye
5. Twitter-spørsmål og Fanzine-anbefalning.
(7/5)
6. Header (Der jeg sier "Troillprat, episode blabla, dato").
7. Redaksjonsbruddet ang. dommerprotester. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
Pirlo Veteran
|
Posted: 11.05.2015 18:51 Post subject: |
|
|
Bra jobba, keep it up!
Hvis du vil legge inn noen adds på siden klikker jeg gjerne. |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 11.05.2015 19:08 Post subject: |
|
|
Pirlo: Takk for det. Jeg har hatt ambisjoner om å gjøre noe med websiden en stund, og kanskje får jeg spe på med noen annonser her og der. Litt utgifter er det jo med dette prosjektet, men ikke noe som ikke får fint plass på hobbybudsjettet foreløpig.
STRANDerGUD: Hehe, skjønner at det blir sånn ja. Du er velkommen tilbake. Samler forresten sammen litt info til en liste over utstyr som kan være aktuelt for bruk med podcast for folk som er interessert i det. Ikke at jeg forventer at folk bruker hundrevis av kroner på utstyr for dette, men i tilfelle interessen er smittsom.. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
NC Proff
|
Posted: 11.05.2015 19:46 Post subject: |
|
|
haavarl wrote: | Bra, men litt kort. |
Ja beklager at vi ikke hadde mere å gi den dagen
Veldig artig å være deltager, et kjempeprosjekt for alle som er litt i overkant rbk nerder  |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 12.05.2015 10:51 Post subject: |
|
|
Har hørt ferdig nå og må bare slenge meg på:
Virkellig godt jobba Orion & co.
Sykt initiativ
En fryd å sitte å høre på skravvel om RBK. |
|
Back to top |
|
 |
Markus Senior
|
Posted: 12.05.2015 22:58 Post subject: |
|
|
Måtte lage meg bruker bare for å skryte av at Troillprat virkelig er interessant å høre på. Veldig flott initiativ! For en som bare leser nettaviser om Rosenborg, men egentlig er interessert i mye mer detaljer er dette helt utmerket! |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 13.05.2015 08:09 Post subject: |
|
|
Takk for det, Hedley og Markus! Når skuffelsen etter mif-kampen har lagt seg og vi forhåpentligvis har latt Sandefjord få unngjelde skal vi se om vi klarer å få til mer.  _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 13.05.2015 23:12 Post subject: |
|
|
Spørsmål: Går ikke det an å ha litt kortere episoder, og legge ut episoder oftere? Føler at det ikke ble så veldig interresant snakk om for eksempel Start kampen, ettersom den allerede var spilt og en del andre ting som hadde skjedd , men som dere i episode 7 snakket veldig mye om. |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 13.05.2015 23:44 Post subject: |
|
|
Jo, det du spør etter er i praksis det målet jeg prøver å dytte mot.
Utfordringen er å få "post production"-fasen ned til så kort som mulig, sånn at vi kan få ut episoden før altfor mye skjer før folk får hørt på den og vi havner i en situasjon som du nevner.
Redigeringstiden er til en viss grad en funksjon av episodelengden, men ikke utelukkende det - hvis vi har andre faktorer med oss skal det være mulig å gjøre etterarbeidet ganske kjapt. Jeg har litt fokus på nettopp dette for tiden for å se om det er mulig å få det til.
En annen del av dette er selvfølgelig å velge tidspunkt for innspilling med omhu. Kommer til å gjøre et lite forsøk i neste episode - etter 16. mai-kampen skal vi ikke spille igjen før mandag 25/5 så vidt jeg kan se. Derfor prøver vi å få til noe i starten av neste uke som skal gi meg tid til å komme i mål før helga - da tror jeg det blir lettere å være aktuell med det vi snakker om.
Hadde vi hatt folkene og utstyret til en proff radiokanal kunne dette vært gjort på få timer, selvfølgelig, men det ligger muligens litt frem i tid.  _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 13.05.2015 23:52 Post subject: |
|
|
Ser gjerne at du fortsetter med lange episoder for de lange linjene og gjestene som er nærmest tilknyttet klubben på forskjellig vis, og om du får til å produsere korte vorschpiel/nachschpiel-episoder med fokus på de mest tidsaktuelle kampene rundt episoden så hadde det selvsagt og vært lækkert... |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 14.05.2015 00:14 Post subject: |
|
|
Det er selvfølgelig også et poeng - det trenger ikke å være bare én "mal" for episoder. Kan godt være flere som du foreslår;
- Spesialgjest - fokusintervju med person som har spesiell tilknytning eller interessant vinkling ift. klubben.
- Vorspiel/nachspiel før/etter (noen) kamper.
- Oppsummeringsepisoder - "dette har skjedd den siste tiden".
- Turpodcaster - håper å få til en "historie" som binder sammen klippene fra Odd borte i fjor høst. Får jeg teken på dette kan det bli flere.
- Rants fra folket - hvis lyttere har ting de vil få ut, spill det inn på fil og send til meg, så spiller vi det av under podcasten - omtrent som innringere i radioprogram. Flettes inn under de andre episodetypene.
- "Live-sendinger" der de som er interessert logger seg på, og jeg slenger ut noen påstander, så får de som er med lov til å svare. Kan tas opp for ettertiden, men blir fort litt mer kaotiske enn planlagte episoder.
og ev. andre som man kommer på underveis.
Ikke noe er skrevet i stein, bortsett fra at det skal dreie seg rundt Rosenborg på ett eller annet vis.  _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 14.05.2015 01:17 Post subject: |
|
|
Live radio sendingen hadde vært utrolig kult. Før/etter kamp snakkis på direkten (Y) |
|
Back to top |
|
 |
|