English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Liam Henderson
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Montana
Veteran

PostPosted: 01.05.2015 14:03    Post subject: Reply with quote

Håper og tror at Deila er fornuftig nok til å se verdien av å la Henderson få være med å ta gullet hjem til Trondheim og lar han bli ut året.
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende

PostPosted: 01.05.2015 15:50    Post subject: Reply with quote

vegran wrote:
Hendo bør starte mot Odd. Selv om Midtsjø har vært veldig god, har Hendo bevist såpass de siste kampene at han fortjener å prøve seg fra start. Noe annet vil snart bli pinlig.

Vi har et lite dilemma. Hvis Henderson er god nok til å starte for Rosenborg og dominerer i TL, vil nok presset på Deila mot å forlenge utlånet bli veldig sterkt.

Korte innhopp når motstanderne er slitne har imidlertid gitt ham litt enklere vilkår enn han vil få om han starter, så i målstatistikken fremstår han som veldig produktiv sett i sammenheng med antall spilleminutter.
Å score flere mål har jo vært et område han selv, og sikkert også Deila, har ønsket å forbedre. Og der leverer jo Rosenborg voldsom progresjon for gutten.

Men Liam virker jo veldig god på for eksempel ballbehandling, overblikk, veldig presis i pasningene, posisjonering. Gode avslutninger foreløpig også.
Synes ikke kampen mot Vuku ga noe godt grunnlag for å bedømme ham fra start, men håper for all del vi får på plass en forlengelse før han briljerer i 90 minutter RBK

Da er det vel i helga man bør prøve å overtale Deila? (Eventuelt vente til neste helg hvis ting går dem i mot nå.)
Først må Celtic selv gjøre jobben i kveld hjemme mot Dundee. Deretter, når han er på døtrenes konfirmasjon i Drammen i morgen, kan de bli seriemestre dersom Aberdeen avgir poeng borte mot Dundee United.

Med 8 poeng ledelse og +29 mål er det dog mye galt som må skje dersom Celtic ikke skal vinne seriemesterskapet når fire runder gjenstår.
Neste helg møtes Aberdeen og Celtic.
Begge lagene skal også for øvrig møte St Johnstone i løpet av sine gjenværende kamper.
Hedning
Legende

PostPosted: 01.05.2015 16:07    Post subject: Reply with quote

Hendo har virket veldig god når han kommer innpå, men han har også hatt en takknemlig jobb med lite defensivt arbeid. Med tanke på hvor god Midtsjø har vært i den fasen av spillet, vil jeg ikke starte med Hendo på bortebane mot Odd, men han kan komme inn tidlig om Midtsjø er sliten etter gårsdagens kamp.
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 01.05.2015 16:14    Post subject: Reply with quote

Enig med siste taler, Midtsjø er en av de beste (sammen med Jensen) til å jage ball etter ballmist på motstanders banehalvdel. Sørger for å holde oppe presset + drepet sjanser for motstander.

Syntes ikke Henderson har vært liiiike god der, selv om jeg støtter mer enn 15 mins innhopp snart Smile
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 01.05.2015 16:22    Post subject: Reply with quote

Helt enig, Midtsjø har gitt oss en dimensjon vi virkelig trenger i de siste kampene, spesielt i begynnelsen når det fortsatt er stillingskrig.

Å sende innpå henderson etterhvert har fungert utmerket så langt. Med mindre midtsjø gir tegn på at han selv er sliten syns jeg vi bør fortsette sånn.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 01.05.2015 21:27    Post subject: Reply with quote

Ingebrigtsen-skryt:

- Han kom inn, og det lukter alltid sjanser og mål av ham. Han hadde også enda en sjanse som han kunne ha satt. Han blir en viktig spiller for oss.

- Hvor vanskelig blir det å beholde ham når sommervinduet åpner?

- Ronny (Deila) sitter med hele kortstokken, mens vi ikke har fått et eneste kort. Ronny er opptatt av hans utvikling, og så får vi se framover hvordan han utvikler seg.

Les mer: - Vi vet at de sprekker opp

Virker som om han sjøl blir mer og mer lysten på å forlenge låneavtalen.

Så er naturligvis spørsmålet om også Sæter snart fortjener noen innhopp.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
VBhoy
Junior

PostPosted: 07.05.2015 16:57    Post subject: Reply with quote

Så intervju med Deila på Celtic TV her om dagen. Ble spurt om Liam og låneoppholdet. Snakket om at RBK er en god klubb som tar vare på folk og er gode på spillerutvikling og at Liam trives så langt - det viktige for Celtic er at vi får en bedre spiller tilbake. Så alt bra, men Deila påpekte også at han ikke har fått en start i ligaen enda. Det ligger nok litt forventninger om økt spilletid her hvis lånet skal forlenges
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 12.05.2015 20:15    Post subject: Reply with quote

Lær gutten å ta på shortsen ordentlig, send han deretter hjem. Så har han ihvertfall fått noe ut av oppholdet.

Innhoppet idag kvalifiserer til stryk. Totalt hjelpesløst. Skal man sette inn en unggutt for å strø feilpasninger, kan vi vel i det minste bruke våre egne.
Back to top
steinmetz
Rutinert

PostPosted: 12.05.2015 20:19    Post subject: Reply with quote

Å slakte han idag, når alle presterer elendig fra det 25. Minutt er virkelig lavmål.
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 12.05.2015 20:25    Post subject: Reply with quote

Nei, det er det ikke.

Han har hatt 2-3 svake forestillinger nå, med dette som den absolutt verste. Han kommer inn og skal være med på å avgjøre, men dreper flere angrep med hårreisende dårlige avleveringer.

Joda, han er ung. Men han er på lån for å forsterke; feil kan han få gjøre i Celtic. John Hou Sæter foran i køa fra nå, please.
Back to top
steinmetz
Rutinert

PostPosted: 12.05.2015 20:34    Post subject: Reply with quote

Han gjorde seg ikke bort mot Lillestrøm, og mot Odd spilte han ikke. Er det cupkamper du mener?
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 13.05.2015 08:58    Post subject: Reply with quote

Dette var nok ikke helt riktig kamp å hive innpå en 19-åring og forvente at han skal snu kampbildet. For all del, gutten er både god og talentfull nok til å kunne gjøre det, men når resten av laget er upresise og stressa med ball ender han bare opp i duell med to svette 30-åringer, og med 22 Mjøndalen-knotter i leggene. Så kommer han ikke ordentlig inn i kampen, og så blir det for viktig når han endelig får kjenne litt på ballen. Det var et vederstyggelig innhopp, men det var ikke bare hans feil at det ble sånn heller.

Av samme grunn tror jeg ikke det hadde gjort noen vesentlig forskjell å sette inn Sæter i denne kampen. Det er unge gutter som trenger at noen andre er den som tar krigen, og som bidrar best i trygge rammer, ikke som redningsmann når det blå lyset kommer på. Der ser vi at stallen vår er tynn i midtbaneleddet - vi har unge spillere som førstevalg, og enda yngre spillere som backup.

Det merkes litt at vi behøver en spillertype i troppen som kler den typen kamper også, noen med rutinen og styrken til å gå foran og ta tak i ballen når det blir litt grisete - en Xabi Alonso, en Busquets eller en Mascherano. Selnæs skal jo dit, han må bare vokse litt inn i det først, og Jensen fikk det ikke til i går. Hadde vi bare hatt dekning på høyreback så kunne det faktisk vært et alternativ å kjøre Svensson opp på midtbanen når kampbildet blir sånn. Han er både duellsterk og teknisk nok til å gi oss mer ballinnehav og trykk når motstander bare vil ødelegge.
Back to top
Brego
Veteran

PostPosted: 13.05.2015 09:21    Post subject: Reply with quote

Dew wrote:
John Hou Sæter foran i køa fra nå, please.

Henderson holder høyere nivå enn Sæter, så det hadde ikke hjulpet oss vesentlig å sende ut John mot Mjøndalen eller. Sæter var jo helt håpløs mot Fløya.
Back to top
Brakkebirger
Rutinert

PostPosted: 13.05.2015 14:38    Post subject: Reply with quote

Jeg forstår ikke denne endeløse kritikken enkelte har av Henderson. Hadde han vært født innenfor Trøndelag sitt landeområde hadde han nok vært gudpriset i alle ender. Han har spilt 94 minutter i Tippeligaen i år, scoret 3 mål og ble kastet innpå mot Mjøndalen der det var sendt inn falitterklæring etter 0-2 målet.
Noe som i seg selv er en ganske utakknemmelig oppgave.

Jeg har inntrykk av at store deler av foraktet mange har for Henderson er fordi han bare er her en kort periode før han reiser tilbake til Celtic, i bestefall så får vi beholde spilleren ut sesongen noe som igjen bare er ett kanskje. John Hou Sæter spilte mot Fløya og imponerte ikke nevneverdig, i mine øyner heller tvert i mot.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 13.05.2015 14:44    Post subject: Reply with quote

Min oppfatning er at folk her er mer kritiske til trøndere enn til andre, særlig ikke-skandinaver. Merkelig fenomen.
Back to top
torrax
Junior

PostPosted: 13.05.2015 14:53    Post subject: Reply with quote

Brakkebirger wrote:
Jeg forstår ikke denne endeløse kritikken enkelte har av Henderson. Hadde han vært født innenfor Trøndelag sitt landeområde hadde han nok vært gudpriset i alle ender.

Det samme inntrykket jeg sitter med. Synes f.eks. Svensson får latterlig mye skryt. Gutten har helt klart prestert bra, men merker godt at han "gjennomgående" får en karakter høyere på børsene enn han kanskje burde, sett opp mot prestasjonen til andre på laget i de samme kampene (skjønner at børsene er subjektive, inkludert min, så sikkert endel som ikke er enig i dette) Very Happy
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 13.05.2015 15:00    Post subject: Reply with quote

"Endeløs kritikk"?

Da har man ikke vært på RBKWEB lenge! Erik Hoftun har fått endeløs kritikk! En guttunge som knapt har vært her i 40 dager, spilt 100 minutter TL-fotball, scoret 3 mål og stort sett fått skryt kvalifiserer ikke til endeløs kritikk Wink
Back to top
Brakkebirger
Rutinert

PostPosted: 13.05.2015 15:01    Post subject: Reply with quote

Kan godt være at jeg har lagt meg til merke trenden og ser den litt subjektivt i det folk skriver uten at det nødvendigvis er tilfellet.

Men jeg observerer fortsatt en trend i at enkelte har lettere for å få skryt for sine prestasjoner enn andre, uten å nevne spillere så er midtbanen representert i mine observasjoner Smile
Back to top
Brakkebirger
Rutinert

PostPosted: 13.05.2015 15:06    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
"Endeløs kritikk"?

Da har man ikke vært på RBKWEB lenge! Erik Hoftun har fått endeløs kritikk! En guttunge som knapt har vært her i 40 dager, spilt 100 minutter TL-fotball, scoret 3 mål og stort sett fått skryt kvalifiserer ikke til endeløs kritikk Wink

Det er helt riktig det du sier Smile

Det er også litt derfor jeg faktisk gjør noe jeg sjeldent gjør, logget inn og avga min mening om temaet, jeg føler mange gir han stryk uten å egentlig tatt en vurdering. Veldig mange var negative før han hadde spilt en kamp.
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 13.05.2015 15:22    Post subject: Reply with quote

Klarer ikke helt å se at du og Miami er enige.

De aller fleste her inne er imponert over Hendersons talent og potensial. Jeg kommer vel på en bruker som har vært negativ fra starten av.

Derimot er det vel mange av oss som synes det har vært en litt merkelig avtale, spesielt fra Celtic og muligens Hendersons synsvinkel, men for RBK er det jo en flott avtale.

Du kan jo komme med eksempler på disse mange som har gitt han stryk:)
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 14.05.2015 14:52    Post subject: Reply with quote

“I then moved into my apartment so I’m living myself for the first time. That’s a big step for me as I’m learning to cook and having to clean and stuff like that. I’m getting there.

“I think that’s all part of the experience and I’ll definitely come back more grown-up and wiser so that’s one thing to take from it. That can be good for my personal development as well as my football development.”

(...)

“I was a little nervous about the fact I was going into a changing room where I didn’t know anybody but it was made so easy by the fact that the players were so welcoming.

“Morten Gamst Pederson introduced me to everyone and he’s been brand new. We go out for food together which is great so I’ve settled in pretty well.”

Read more: Henderson steps up to the mark in Norway
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
VBhoy
Junior

PostPosted: 15.05.2015 12:37    Post subject: Reply with quote

"When I'm cooking meals, I have my mum on FaceTime, so she's telling me what to do.

"Over here, it's a very hard-working culture, very similar to back home and I'm learning new stuff every day. There are aspects of staying on my own that are making me more mature and the realisation is kicking in of what I need to do to become a top professional.

....

"Rosenborg play near enough the same way as us, so I'll be ready to come back for pre-season and be looking to play. He gave me a good message and that filled me with confidence. I've taken it in my stride and I've enjoyed it.

...

Henderson has not considered anything beyond returning to Celtic at the end of the three-month loan deal. That remains the plan, but if Deila decided he would be better served by extending his time at Rosenborg, he would accept the advice. "I trust him 100%," he said. "I'm enjoying myself out here. It's been a great experience so far."

http://www.bbc.com/sport/...l/32745675
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 30.05.2015 18:46    Post subject: Reply with quote

Veldig lite fra denne fronten på en stund.
Noen som vet noe mer om gutten?

Blir det høstsesong i Trondheim?
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 30.05.2015 18:50    Post subject: Reply with quote

Kan jeg aldri tenke meg.
Back to top
Number10
Veteran

PostPosted: 30.05.2015 18:58    Post subject: Reply with quote

Han har spilt noen kamper for RBK2 og spilt rævva. Han burde absolutt ha vært mye mere synlig i disse kampene, men har bare rotet seg bort.
Motivasjon kan jo selvfølgelig spille inn når man må ned noen divisjoner, men uansett, han har virkelig mistet det etter de 2 kampene hvor han scoret mål.

Har han vært god nok, hadde han fått flere sjanser.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16  Next
Page 14 of 16

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb