|
|
 |
|
Debattforum
Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var banens beste? |
| Hansen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Svensson |
|
1% |
[ 1 ] |
| Eyjolfsson |
|
0% |
[ 0 ] |
| Skelvik |
|
0% |
[ 0 ] |
| Dorsin |
|
0% |
[ 0 ] |
| Jensen |
|
1% |
[ 1 ] |
| Selnæs |
|
16% |
[ 12 ] |
| Midtsjø |
|
69% |
[ 50 ] |
| Helland |
|
4% |
[ 3 ] |
| Søderlund |
|
0% |
[ 0 ] |
| Mikkelsen |
|
6% |
[ 5 ] |
|
| Total Votes : 72 |
|
| Author |
Message |
DonQuiote Rutinert
|
Posted: 12.05.2015 21:07 Post subject: |
|
|
| RBKSandvika wrote: |
Her møter vi Stokes 3de lag som kun vil slåss og krige på dødball, vi skal være MYE bedre enn dem, og vi ER det, i 20 minutter.
Dette bør gjennomgås grundig, av alle, straffemental trening på brakka i kveld med gjennomgang av samtlige situasjoner etter 20 minutter. |
Nå møter vi ikke Stoke da, men et lag som har både julaften, nyttårsaften og trehelligekongers-dag på en dag. Det er Norge mot Brazil, det er RBK mot Real Madrid. For RBK et lag vi knapt vet hvor er, bortsett fra at vi godtet oss da de banka Brann ned i Obos-gjørma.
Gjennomgå grundig ja, og lære av feil, men ingen Rekdalsk straffeeksersis takk! |
|
| Back to top |
|
 |
Iziba Jaja Veteran
|
Posted: 12.05.2015 21:08 Post subject: |
|
|
| Søtvatten wrote: | | Spillerne fortjener faen ikke lønn denne uka. |
Kveldsmat mener du. |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 12.05.2015 21:12 Post subject: |
|
|
| tr0ndern wrote: | | hentesveis wrote: | RBK ser på dette som et arbeidsuhell. Sandefjord undervurderes. RBK-spillerne skamgår i borgertoget 17. mai, i trygg forvissing om at Molde har tatt igjen forspranget vi hadde.
 |
Er du i slekt med senador? |
Nei, og jeg hater sammenligningen. Jeg er ingen sutrelus her inne, men denne kampen var jaggu skuffende. Utrolig flaut å se hvordan RBK endret seg etter at de gikk opp i 2-0-ledelse. Dette tapet skyldtes ikke dårlige bein, men dårlige hoder hos RBK-spillerne  _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
| Back to top |
|
 |
TBK Senior
|
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 12.05.2015 21:28 Post subject: |
|
|
| Jaja, det måtte jo bli Hansen/Wiggen-drittfotball når jeg kom meg på kamp igjen. Så jævli typisk. Det var null bevegelse etter at vi gikk opp i 2-0, alle sto stille i posisjonene sine og det meste gikk på tvers. Veldig, veldig skuffende at erketypisk norsk Adeccofotball med innsats og innkast som eneste ferdighet er nok til å slå oss. Jeg tror at med Strandberg på laget hadde vi rensket unna i alle fall ett av de to drittmålene til Mjøndalen, kanskje det hadde holdt med Søderlund også på 2-3-målet. Jeg er også skuffa over Hansen, alt som treffer mål går inn (bortsett fra straffespark). |
|
| Back to top |
|
 |
Pirlo Veteran
|
Posted: 12.05.2015 21:31 Post subject: |
|
|
Herregud for en gjeng med sutrehuer. Ikke bare her på forumet, men også helt jævelig rundt på sosiale medier ellers. Folk snakker om 9. og 12. plasser i serien, at Molde tar gull og at alle må gå.
Selvsagt er det skuffende og bittert å tape, men det skjer. Barcelona taper mot Celta Vigo, Manchester City taper mot Burnley. Please vær litt forsiktige med hva som skrives offentlig, oss RBK-supportere har ille nok rykte som det er. |
|
| Back to top |
|
 |
Rexalor Veteran
Joined: 25 May 2009 Posts: 1021 Location: Det lille utlandet
|
Posted: 12.05.2015 21:33 Post subject: |
|
|
| Jeg klarer ikke å bli sint når vi taper så jævlig fortjent som i dag, forhåpentligvis var det en vekker! |
|
| Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 12.05.2015 21:33 Post subject: |
|
|
Haha, digger kommentatoren! Noe annet enn monotone Drillo dette  |
|
| Back to top |
|
 |
Rexalor Veteran
Joined: 25 May 2009 Posts: 1021 Location: Det lille utlandet
|
Posted: 12.05.2015 21:37 Post subject: |
|
|
| Petter Rasmus du er savnet! |
|
| Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 12.05.2015 21:37 Post subject: |
|
|
Jeg husker hvor langt nede jeg var etter 5 tap på rad i 2005 jeg. Det er et stykke dit enda selv om jeg ikke er happy nå heller.
Hansen - 3
Svensson - 3
Eyjolfson - 3
Skjelvik - 3
Dorsin - 3
Jensen - 3
Selnæs - 4
Midtsjø - 6
Helland - 4
Søderlund - 3
Mikkelsen - 4
Vi satser på at dette var en vekker som skjerper laget på lørdag! _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 12.05.2015 21:39 Post subject: |
|
|
Kim "forrbainna møkkamenn" Ruud Pedersen  |
|
| Back to top |
|
 |
Pokie Veteran

|
Posted: 12.05.2015 21:39 Post subject: |
|
|
Det er ikke så mye annet å si enn at dette var for dårlig. Men jeg sier (eller skriver) litt mer likevel. Rett og slett fordi det kanskje er det eneste som gjør at jeg kan få ut nok frustrasjon til at jeg klarer å gjøre noe konstruktivt i kveld.
Dette folkens. Dette var forferdelig dårlig, og det finnes ingen unnskyldning. Det er skuffende, det er trist og det er forbanna irriterende. Det er også helt unødvendig.
Rosenborg går ut på banen, stinne i selvtillit, spiller den beste fotballen Rosenborg har gjort på lenge, og fortsetter i det samme sporet som laget har vært på i snart 8 måneder. Det tar 20 minutter før det står 2-0, etter 2 x angrepsspill som hører hjemme et annet sted enn i tippeligaen. Etter 20 minutter - har jeg - og sannsynligvis alle andre på forumet, alle på stadion og til og med alle spillerne på banen inkassert en klar borteseier. Og det med god grunn. Rosenborg er on fire, og har i hele år bare fortsatt og fortsatt å pøse på. Det skal Mjøndalen få føle også, tenker vi. En Rosenborg-supporter vokst opp med hvertfall en 4-5 gull på rad (som man husker ordentlig og ikke bare har hørt om) ser akkurat det som kjennetegner en seriemester. Ting minner omsider om slik de engang var.
Samtidig står Mjøndalens gode trener, Vegard Hansen, med en lapp. På den står det mer enn en vanlig student skriver i master-oppgaven sin. Det er rett og slett SÅ mye Mjøndalen må rette på, for å i det hele tatt ha håp om å komme unna med det uten at det skal nærme seg tosifret.
Så, etter omtrent 25 minutter, slipper Rosenborg seg litt ned. Ikke mye, men litt. Gutta drar ned tempoet, bruker litt mer tid, og Jonas Svensson slutter å komme oppover på siden sin. Mike Jensen og Helland skal likevel kombinere, men - av to ulike grunner - fungerer det ikke lenger. Den ene grunnen er fordi Svensson ikke hjelper til nok framover i banen, den andre er fordi Jensen og Helland hele veien skal tvinge seg framover på siden. Selv med bedre plasserte folk inne i midten, eller på motsatt. Da skjer det en liten endring i kampen. Men bare en liten en. Rosenborg har fortsatt full kontroll, tror vi.
I det drillo begynner å snakke om at kampen trenger et mål, har Mjøndalen fortsatt ikke hatt mer enn et par pasninger inne på Rosenborgs banehalvdel. Og det er lett å ta seg selv i å tenke at Mjøndalen ikke kommer til å score. Ikke engang et trøstemål.
Men ut av natta er det som om en ond fotballgud plutselig dukker opp. Mjøndalen scorer, fordi Rosenborg sover, og fordi Mjøndalen plutselig prøver på noe annet enn å kælke ballen opp på ensom spiss.
Rosenborg går rett i angrep, og er på ny svært nære å komme til farligheter. "Et trøstemål", tenker vi. Og det gjør tydeligvis gutta på banen også.
For det som skjer etter 35 minutter, er utilgivelig. Vi tenker at dette skal gå bra, og at mjøndalen ikke kan ha flaks igjen. Men, er det en ting man skal ha lært om Mjøndalen, er det at de er ekstremt gode til å ha flaks. De flakser med seg mer ufortjente poeng enn vi gjorde under Perry, mer heldige poeng enn United tok i vinter under Van Gaal. Og det folkens, det er Mjøndalens beste egenskap. Det er en egenskap vi burde hatt mer av - hvertfall i denne kampen.
Inn til pause får vi muligheten til å snakke sammen, muligheten til å heve oss, og ikke minst muligheten til å ta oss sammen. Muligheten til å bestemme oss for å gå tilbake til de prinsippene som gjør at vi rundspiller Mjøndalen i 25 minutter. Muligheten til å gå tilbake til de prinsippene som forhåpentligvis tar oss fram til klubbens 23 seriegull.
Og ut av startblokkene etter pause, kan det virke som om det er dette som skal skje. Det kan virke som om det er slik at vi skal vinne 2-6, 2-7 eller 2-10 likevel. Men denne gangen stopper det. Det kommer ikke sjanser på et rullende bånd. Denne gangen er det bare et tilfeldig angrep eller to vi lykkes med - ikke fordi mjøndalen har lært seg hvordan vi skal stoppes, men fordi alle i hvitt med unntak av Fredrik Midtsjø har glemt hvem vi er og hvordan vi skal gjøre det umulig for dem å stoppe oss.
I stedet for at Rosenborg kommer ut i 100, spiller rundt et mye svakere lag, og tar tre enkle poeng med hjem til Trondheim, velger heller 10 av de 11 i hvitt å senke seg ned på et nivå som minner om første 30 mot Odd. Plutselig får Mjøndalen pustepauser, plutselig får de ro og fred. Med god hjelp av mannen i svart begynner vi å lage mange unødvendige frispark, og tempoet dras ned ytterligere. Kåre ser den nedadgående tendensen, og velger å sende innpå friske bein. Og det er helt greit det - sålenge det faktisk er Mikkelsen som går ut og Riski som kommer inn. Men når vi så tar av Midstjø, som igjen figter og gjør en god kamp, blir vi kraftig svekket. I tillegg kastes Malec inn minuttet senere, og til tross for at vi trenger duellstyrke, er dette et unødvendig bytte. 3 bytter ødelegger alltid rytmen, hvis det i det hele tatt finnes en rytme utpå der for Rosenborg sin del. Som et resultat av dette blir kampen - om mulig - enda mer på Mjøndalens premisser.
Og bare for å gjøre elendigheten verre, putter selvfølgelig Mjøndalen til 3-2. Selvfølgelig står Hansen og ser på, og selvfølgelig er ikke hverken Malec eller Jensen eller Riski eller Henderson i nærheten av å komme på innlegget som burde gi 3-3 på tampen for Rosenborg. Bare som om det er for å irritere, lager vi plutselig enda flere idiotiske frispark, og er bare heldige som slipper unna enda en farlig dødball, da en meget svak Mike Jensen ber om at Mjøndalen skal få frispark ved å dytte en av deres spillere over ende. Ironisk nok ender kampen i Mjøndalen med en dødball til mjøndalen, etter en vanvittig unødvendig dytt fra Malec. Dommeren blåser i fløyta, og sensjasjonen er et faktum. Mjøndalen har slått Rosenborg.
Og det er, som drillo sier, fortjent. Ikke fortjent utifra spill og sjanser, men fortjent utifra at fotball handler om at 11 mann går ut på banen, kjemper for hverandre, blør for drakta og tror på prinsippene sine. Fortjent fordi fotball handler om å score flest mål. Og i dag var det Vegard Hansens disipler som gjorde nettopp det.
Vi taper ikke fordi vi mangler Strandbergs duellkraft og fotballferdigheter på banen. Men kanskje taper vi fordi vi mangler hans mentale egenskaper på banen. I 25 minutter med frydfotball klarer Skjelvik og Eyolfsson seg meget bra. Skjelvik finner til og med rommene som midtstopperne våre ofte sliter med. Skjelvik og Eyolfsson leverer 25 prikkfri minutter. Spillerne kan klage på dommerne, supportere kan klage på dårlig bredde i stallen, men det hjelper ikke. De 11 som gikk ut på banen for Rosenborg burde ha lekt med dette laget i 90 minutter, men klarte bare å gjøre det i 25.
Det har hverken med manglende fotballferdigheter eller fysisk form å gjøre. Der er vi overlegne, også mot mjøndalen. Det handler kun om mentale ting.
Før neste kamp er det et par ting vi bør gjøre. Vi bør legge fra oss den ovenpå-holdningen som litt for mange av spillerne har lagt seg til. Det er denne holdningen som gjør at Molde ikke har blitt bedre i vinter, og det er denne holdningen som gjør at vi taper i dag. Vi er ikke bedre enn at vi må jobbe i 90 minutter for å vinne fotballkamper, selv ikke i denne svake ligaen - mot det som egentlig er det desidert svakeste laget.
Den andre tingen vi kan gjøre, er å tro på egne prinsipper. Angrep er det beste forsvar. I 25 minutter var Mjøndalens spillere så opptatte med å klarere ballen ut av 16-meteren at det ikke var mulighet i havet for at de skulle skape noe. Når vi senket oss lavere i banen, og Svensson og Dorsin sluttet å fosse nedover langs linja, åpnet vi en ny verden for Mjøndalen. Plutselig fikk de muligheten til å se oppover. De fikk muligheten til å se i det fjerne at det lå et 7 * 2,44 m stort mål der, som de attpåtil kanskje skulle få spasere seg fram til.
Hvorfor kan vi ikke stå høyt oftere? Hvorfor slutter backene å komme framover, når vi er helt avhengige av dem for å skape overtall?
Denne kampen er et meget godt bevis på at vi er best når vi er oss selv, og at vi er best når vi står høyt i banen. Det koster heller ikke spesielt mye krefter å stå høyt, og mot et lag som mjøndalen bør vi absolutt kunne gjøre det i samfulle 90 minutter.
Det tredje, og det siste vi kan gjøre, er å gå ut i 100 mot Sandefjord, fortsette i 100, og vinne med 100.
Jeg har troa på at vi skal klare hvertfall 2 av 3. Så får vi se om vi kan få de landslagsaktuelle spillerne våre litt ned på jorda - for selv om jeg digger at de har selvtillit, liker jeg ikke at noen av de kanskje tar litt for mye av.
Så får vi, spillerne og alle andre legge denne kampen bak oss. Jeg forventer et revansjesugent Rosenborg foran et stappfult lerkendal på Lørdag. Gleder meg voldsomt til å se Stakkars Sandefjord, og ikke minst gleder jeg med til å se Rosenborg stå med 22 poeng og minst like mange plussmål etter 9 runder.
Stakkars Sandefjord.  _________________ "I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."
- George Best |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 12.05.2015 22:03 Post subject: |
|
|
| RBKSandvika wrote: | Tror ikke fysisk form har noe med dette å gjøre.
Vi har full kontroll i 25 minutter.
Så bestemmer laget seg for at de kan slappe av og cruise inn til et nytt ok 3-0/4-0 resultat og slutter å jobbe.
Mjøndalen bruker tid på å komme inn i kampen spillemessig, men er heldig og utnytter at skjelvik, eyolf og andre hansen alle ignorerer det åpenbare løpet og den enda mer åpenbare pasningen.
Så scorer de på sløv markering av Selnæs og litt flaks og deretter er det tydelig at spillerne blir mer og mer frustrert.
Det resulterer i mer og mer pasningsfeil samt at de halser litt etter ball istedenfor å presse som et lag.
Skuffet, men ikke overrasket siden vi har sett dette før i år.
Skal vi ha sjanse på gullet må KI ha noe annet å komme med enn 3 bytter i det 60nde minutt.
Forventet MYE mer etter en ?tordentale? i pausen. |
Dette oppsummerer fraværet av Hamrens attityd _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 12.05.2015 22:04 Post subject: |
|
|
| KitWalker wrote: | Kim "forrbainna møkkamenn" Ruud Pedersen  |
Var ikke det Petter Rasmus?
Så heldigvis ikke kampen, men forsto det slik at vi var ganske dårlige. Selv er jeg ikke spesielt overrasket. Vi her inne klarer ikke å fokusere på fotball lengre, så ikke rart at spillerne også havner litt på innerskjær nå og da.
Ja, gi gir herved setetelling og gullprat skylda for tapet. |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 12.05.2015 22:12 Post subject: |
|
|
Ble usikker der nå Hedon, var sikker på at det var Kim R. Pedersen, husker mange morsomme utbrudd mot tyrkere, spanjoler og italienere under CL-tia.
Det kan være Rasmus vi hører der ja. |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 12.05.2015 22:15 Post subject: |
|
|
| Det er Rasmus som kommenterer, så den er det bare å legge død. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 12.05.2015 22:15 Post subject: |
|
|
| Pirlo wrote: | Herregud for en gjeng med sutrehuer. Ikke bare her på forumet, men også helt jævelig rundt på sosiale medier ellers. Folk snakker om 9. og 12. plasser i serien, at Molde tar gull og at alle må gå.
Selvsagt er det skuffende og bittert å tape, men det skjer. Barcelona taper mot Celta Vigo, Manchester City taper mot Burnley. Please vær litt forsiktige med hva som skrives offentlig, oss RBK-supportere har ille nok rykte som det er. |
Kloke ord  |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 12.05.2015 22:16 Post subject: |
|
|
Gledet meg til å se kampen i opptak etter trening, men har forstått at det ikke er stort å kaste bort tiden på.
Fordelen er jo at jeg dermed heller ikke drar med meg negativ ballast til lørdag. Ha, det skal bli kamp. Stappfullt Lerkendal og alle spillerne vet at hvis de ikke vinner og er påskrudd i 90 minutter blir det hverken is eller ballong på 17. mai. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 12.05.2015 22:19 Post subject: |
|
|
| Se første 20 minutter og skru så av og slett videoen |
|
| Back to top |
|
 |
Dala Junior
|
Posted: 12.05.2015 22:27 Post subject: |
|
|
Takk for tre poeng. Artig med besøk. Fikk en haug trøndere til å kjøpe bløyta også. Bra kveld  |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
|
|
Ræv!
Skikkelig møkkakveld.
Dro i god tid for å rekke en matbit og en bayer eller tre før kamp, men køer og trailervelt gjorde at turen nedover tok nesten to og en halv time - vi brukte tre kvarter hjem igjen - så jeg kom heseblesende inn på stadion mellom fem og ti minutter inn i kampen uten å ha smakt hverken vått eller tørt. Dro kjensel på OrionPax på tribunen, så jeg fikk gitt ham neven i forbifarten - hyggelig det - og så gikk jo kampen som den gikk.
Vi taper denne kampen på egne feil. Det virker som vi i stor grad sier oss ferdig på 0-2, og blir stadig lavere, og skaper mindre. Mjøndalen på sin side lykkes mer og mer utover i kampen, og mot slutten får de stykket opp enormt med drøying på dødball, samt "hjelp" av en dommer som blåser omtrent hver gang en i brunt tryner.
Det er ikke bare i possession vi i dag er Barcelona, av en eller annen grunn skulle vi tydeligvis inn på tre meter før det var lov å avslutte. Vi skaper mye også i andre omgang, men det blir aldri tellende resultat.
Vi senker oss noen prosent (neste kamp i tankene allerede?) mens Mjøndalen hever seg, og det er nok. Da vinner de på sine styrker.
Satt litt dårlig til så jeg får ikke vurdert alle spillere så nøye, men registrerer at Midtsjø fortsatt er god, og at Selnæs vinner overraskende mange hodedueller - mens Søderlund knapt vinner én.
Altså - bra kamp til vi skrur av. Mjøndalen slår oss på karakter og vilje i dag. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
|
|
| Hadde 100 kr på Mjøndalen til 8 i odds hos Betfair. Men ville heller hatt poeng. |
|
| Back to top |
|
 |
strandli Junior
|
Posted: 12.05.2015 22:28 Post subject: |
|
|
| strandli wrote: |
Er litt redd for hva resultatet blir.
Mif er jo enormt hardtkjempende men de har også ett bra angrepspill.
Livsfarlige på dødballer er de også.
Frykter Bernstein på dødballene han er en gigant i lufta.
Skulle absolutt ha trengt Strandberg imot han.
Mulig Søder kan demme opp for han men Bernstein er blant tippeligaens beste hodespillere og enormt undervurdert.
. |
Med fare for å Quote meg selv.
Tror jeg m begynne å tippe. |
|
| Back to top |
|
 |
Dala Junior
|
Posted: 12.05.2015 22:38 Post subject: |
|
|
| Quote: | | "hjelp" av en dommer som blåser omtrent hver gang en i brunt tryner. |
Du kan ikke være seriøs. Dette var en klassisk rbk-dommer. Bare de siste 10-15 minuttene var det sikkert 5 store feilaktige avgjørelser, blant annet en felling på Hansen og manglende gule kort. |
|
| Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 12.05.2015 22:40 Post subject: |
|
|
| Haha, hver gang publikum ropte eller når en MIF-spiller ropte og vifta med henda blåste dommeren. I tillegg var det sparket i hodet på Dorsin og kvestinga av Jensen som gikk upåakthet hen av dommeren. RBK-dommer kan du gå lengre ut på bygda med. |
|
| Back to top |
|
 |
|
Utviklet av phpBB.
Tilrettelagt for RBKweb.
|
|
 |
 |
| SITATET |