| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
trondh Veteran
|
Posted: 03.07.2006 15:20 Post subject: |
|
|
De blir jo ikke yngre med åra Kvarme og Riseth heller. Og med Basma som eneste alternativ på høyrebacken kan det jo bli bruk for Koppinen der også.
Det er vel ikke unaturlig at de ønsker seg flere.
På den annen side.... Det heter seg at en drar på byen og sjekker damer. De fleste er vel fornøyd om de drar hjem med ei.... |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 03.07.2006 15:52 Post subject: |
|
|
| trondh wrote: | | HeiaVincent wrote: | | SÃ¥ du mener at Scharner og Olofinjana ikke hadde forsterket RBK? Jeezes... |
NEI.. De hadde helt sikkert forsterket RBK. Men er det interessant å ha spillere som blir i 1 1/2 sesong?
Det ser jo ut som (tar forbehold om utviklingen videre etter gårdagen) at det som fikk Brann opp på et stabilt høyt nivå er når de nå satser på norske talent, sammen med utlendinger som virker mer stabile enn som så.. |
Ja selvfølgelig er det interessant hvis de forsterker laget betraktelig. Rosenborg har aldri vært så gode da det ble solgt og kjøpt spillere i en mye høyere takt på slutten av 90-tallet enn det som er nå.
Hvis Rosenborg begynner å se på forsvarsspillere i 1. divisjon på 30 år, ja da ser det sannelig ut til at de rett og slett har gitt opp. De har sett på Mikael Antonsson og Karl Svensson, men de dro til større klubber. Men det skal ikke bety at de må gå ned mange hakk på kvaliteten på spillere de er ute etter. De skal forsterke laget nå, ikke fylle opp benken mere. Da må de hente spillere deretter. De spillerne som skal hentes i sommer skal være så gode at de skyver f. eks Riseth, Kvarme, Strand eller noen andre på benken. Hvis de ikke klarer det så kan de drite i å hente noen. Det er bare bortkastet penger. Men det er jo en gjeng med hodeløse høns som er på brakka nå så jeg forventer ingenting av de.
Hent Solèr!!!!!!! Det er en mann med hode på rett plass. Det er så galt det som foregår på brakke nå at jeg ville ha byttet ut alle de mot J.Å. Fjørtoft. Det forteller det meste hvor elendig de folkene er pr idag. |
|
| Back to top |
|
 |
tobias_1989 Proff
|
Posted: 03.07.2006 16:14 Post subject: |
|
|
Jeg har ALDRI sett Vidalon spille og jeg har aldri hørt noe om han i det hele tatt. Har sett han på en liste over spillerstallen til Moss, that's it.
Men altså... Kan virkelig en 30-åring fra Moss være god nok? Jeg kan på en måte ikke fatte å begripe det? Noen som er FOR denne spilleren? _________________ Tobias Dahle |
|
| Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 03.07.2006 16:20 Post subject: |
|
|
Ro ned, han er bare en av mange på lista. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 03.07.2006 17:04 Post subject: |
|
|
| trondh wrote: | | Men er det interessant å ha spillere som blir i 1 1/2 sesong? |
Absolutt, så lenge det er spillere som forsterker oss i vesentlig grad, legger igjen penger her når de drar og vi har enstamme lojale kontinuitetsbærere. Slik er det å være i en bakgårdsliga/feeder-liga for Europa. Da bør vi i det minste bruke dette til vår fordel.
Det er strengt tatt det du taler mot her jeg har tatt til orde for her siden jeg regga meg her - den lojale stammen er f.eks trøndere som ikke nødvendigvis har det ypperste nivået, men vi har også f.eks 1-2-3 "stjerner" som er her 1-2-3 sesonger før de tar steget videre. En ung Kahlenberg, Braaten, Antonsson, Agger, etc hvis vei ut i større klubber/ligaer går via 1-2-3 år i Rosenborg, hvor de i den tiden hever oss og gjør oss i stand til å gjenta en og annen kvartfinale i UCL. Så må vi ha apparatet på plass hvor vi når disse forsvinner har den "nye" Agger, Kahlenberg, Hvermansen klar til å hentes og kjøres inn.
Dette er hverdagen for klubber i mellomskiktet i Europa. Det er på tide Rosenborg hever seg til den profesjonelle standarden som kreves der.
Studietur til Chelsea - glem det. Reis til Udinese og lær av en av Europas beste klubber når det gjelder å finne ungt, nytt talent. Eller diverse klubber i Frankrike og Nederland. Akkurat der er jeg på linje med Vincent'n. Koren i 1,5 sesong? Ja takk. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 03.07.2006 17:05 Post subject: |
|
|
| HoldBrillan wrote: | | Ro ned, han er bare en av mange på lista. |
Det at han i det hele tatt er dèt, er en fallitterklæring! _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 03.07.2006 17:28 Post subject: |
|
|
En fransk 30 åring, fra norsk 1.div, og ingen toppserie erfaring fra Frankrike,har jeg ingen tro på vil lykkes i RBK..
Høgmo, let videre........ _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 03.07.2006 19:51 Post subject: |
|
|
Øh, folkens siden jeg bor her i lille Østfold, så har jeg faktisk sett mannen spille, dog ikke live, men på stor kanalen TV ØSTFOLD! Ingen dårlig spiller, teknisk god, plasseringsikker og ett godt blikk for spillet. Om han vil falle igjennom eller være god nok i tippeligaen er vanskelig å si. Ikke selg skinnet før bjørnen er skutt folkens, eller noe i den duren...(kanskje, ikke kjøp usett hadde vært bedre)  _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 03.07.2006 20:26 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: |
Studietur til Chelsea - glem det. Reis til Udinese og lær av en av Europas beste klubber når det gjelder å finne ungt, nytt talent. Eller diverse klubber i Frankrike og Nederland. Akkurat der er jeg på linje med Vincent'n. Koren i 1,5 sesong? Ja takk. |
100% enig, og den studieturen til Chelsea var ikke for å se på sportslig ledelse, men på hvordan Chelsea lopper fansen for 3 ganger så mye pr sete som andre. |
|
| Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 03.07.2006 21:06 Post subject: |
|
|
| ace wrote: | (kanskje, ikke kjøp usett hadde vært bedre)  |
Eller ikke klag usett kanskje? ;p |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 03.07.2006 21:34 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | Absolutt, så lenge det er spillere som forsterker oss i vesentlig grad, legger igjen penger her når de drar og vi har enstamme lojale kontinuitetsbærere. Slik er det å være i en bakgårdsliga/feeder-liga for Europa. Da bør vi i det minste bruke dette til vår fordel.
|
Er ikke uenig i at vi kan skifte ut en del av laget jevnlig. Men det er bare Carew av dem som har spilt seg til fast plass i RBK som har vært her så kort som Scharner og Olofinjana var i Brann. Og da snakker vi om et unntakstilfelle. Han var jo enorm, spesielt i CL og en slik pris kan ikke RBK si nei til. Se på stammen i Brann nå, de fleste der har flere sesonger i rødt bak seg. De har noen unge norske som er der i sin første sesong.
Samtidig har de Winters, Miller og islendingene som ikke har noen hast med å komme seg vekk.
Men i valget mellom en Koren som kanskje går som Bosman etter 3 år, evt salg etter 2 1/2, og en Scharner vi tjener et kvart CL-spill på etter 1 1/2 velger jeg det første.
Jeg mener ikke at alle skal være her som Erik, Bent og Roar.... |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 03.07.2006 22:12 Post subject: |
|
|
Når det gjelder Vidalon, har jeg forstått det slik at det var en journalist som spurte om hvilke klubber som holdt et øye med ham. RBK var blant de klubbene, men det betyr ikke at RBK er interessert! - Kanskje bare at de har lagt merke til at han har spilt godt.
Dette kan like gjerne bety at han ikke en gang er inne blant topp 50 av ønskede spillere.
La oss nå ikke gjøre noe stort nummer ut av Vidalon - foreløpig.
(Faktisk tror jeg at ved en seriøs og reell interesse ville nok RBK bedt om at alt foregikk i hemmelighet og at opplysninger ikke lekket ut i media - i hvertfall ikke fra de involverte klubbene). _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 03.07.2006 23:24 Post subject: |
|
|
| trondh wrote: |
Men i valget mellom en Koren som kanskje går som Bosman etter 3 år, evt salg etter 2 1/2, og en Scharner vi tjener et kvart CL-spill på etter 1 1/2 velger jeg det første. |
Det er vel strengt tatt den biten der jeg er uenig i. Eller helst ville jeg sagt "brum, brum, ja takk begge deler", men dersom vi (RBK) har gjort jobben vår (scouting) skikkelig kan endel av de pengene en Scharner som er her i 1,5 år brukes til å hente den nye Scharner, som igjen styrker oss en tid før han tar steget videre and so on... Circle of life and all that crap. Resten kan settes på sparekonto i Fokus som resten av RBKs penger ( ) eller investeres i fasiliteter m.m.
Selv en Koren som går etter 2,5 vil vi ikke få mye penger for om han har 3 års kontrakt.
Men i bunn og grunn mener jeg bare at RBK må ta innover seg hvilken liga vi faktisk er i og optimalisere vår opptreden i overgangsmarkedet deretter. _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
tobias_1989 Proff
|
Posted: 04.07.2006 01:19 Post subject: |
|
|
| HoldBrillan wrote: | | Ro ned, han er bare en av mange på lista. |
Ro ned sjøl a.. Jeg kommer med et helt normalt spørsmål... Så slapp av ellers knuser jeg brilla dine..  _________________ Tobias Dahle |
|
| Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 04.07.2006 01:21 Post subject: |
|
|
HÅLL Brillan, så ska du få deg en. _________________
 |
|