View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Harald Forumsjef

|
Posted: 30.07.2004 19:10 Post subject: |
|
|
Haha , det ville være stort! _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
RBK4EVER Proff
|
Posted: 31.07.2004 01:13 Post subject: |
|
|
tja... vi må jo prøve på det meste... skader jo ikke å prøve.... Jeg beundrer Lyn litt på akurat det punktet.... samtidig tror jeg faktisk ikke Figo er den spilleren Rosenborg trenger mest....desuten alt for gammel til at vi skal bruke masse penger på han...(lønn) Men erik nevland kunne jeg tenkt meg å se i rosenborg drakten:wink: mye talent i den spilleren... tror ikke han har fått ut sitt potensiale i viking.... og han har enda mange gode år forran seg..... (er vell 26 år nå....) Jeg mener han ville vært PERFEKT til å gli inn i midtspissrollen i rosenborg!!!! Legg inn ett bud da bratseth!!! Eller hva sier dere??? |
|
Back to top |
|
 |
duttend Proff
|
Posted: 31.07.2004 02:25 Post subject: |
|
|
Ehm... Nei, takk. BÃ¥de George og Braaten er bedre. Synes Lars Iver Strand virker spennende (selv om han ikke er noen midtspiss).
Ærlig talt.... Tror du Figo engang hadde vurdert et tilbud fra Rosenborg, og akseptert en lønn 50 ganger lavere enn i Real??? |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 31.07.2004 07:37 Post subject: |
|
|
Nogle som ved om Rosenborg har tænkt på at købe flere spillere, eller om de er tilfredse med de 4 nye ( George inkluderet ) ? _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 31.07.2004 10:39 Post subject: |
|
|
Rosenborg er nok fortsatt interessert i Alexander Ødegaard, men så vidt jeg vet, er RBK og Sogndal enige om å vente med en evt. overgang til etter sesongslutt.  |
|
Back to top |
|
 |
Erik87 Proff
|
Posted: 31.07.2004 10:50 Post subject: |
|
|
Nahh. Figo hadde nok ikke komt uansett
Håper Aleksander Ødegård blir kjøpt etter sesongen. Tror sjangsene er ganske store for det! Iallefall viss Sogndal rykker ned! _________________ ----{ROSENBORG}---- |
|
Back to top |
|
 |
RBK4EVER Proff
|
Posted: 31.07.2004 13:45 Post subject: |
|
|
Jeg trur akurat ikke at Figo ville kommet til rosenborg.... Men selv det er ikke heeeeeeeeeeeelt umulig...... men d var selfølgelig ikke han jeg mente når jeg sa at Rosenborg må prøve å få de gode.... Ta f.eks lyn...de prøvde seg på Mario jardel og edmilson......... Jardel har vist vunnet gullstøvelen flere ganger, og man kan godt si at han har vært mye bedre enn Figo... Og som jeg har hørt var det bare pengene til Lyn som manglet for at overgangen skulle gå i orden.... Når Lyn kan, kan værtfall vi tørre å prøve!!! |
|
Back to top |
|
 |
Erik87 Proff
|
Posted: 31.07.2004 14:26 Post subject: |
|
|
Jardel vant gullstøvelen når han spillte i porto. Mend et begynner å bli noen år siden nå! Og han var ingen suksess når han spillte i Bolton forrige sesong. Selv om jeg misliker lyn på det sterkeste, så skal de ha kreditt for å tørre å prøve! _________________ ----{ROSENBORG}---- |
|
Back to top |
|
 |
Baadshah Senior
|
|
Back to top |
|
 |
RBK4EVER Proff
|
Posted: 31.07.2004 15:35 Post subject: |
|
|
Lyn ska ha mye kreditt for å tørre å prøve.... de manglet jo dessuten bare pengene for at overgangen skulle gå i orden... Men det siste Rosenborg trenger nå er jo spillere over 30 som springer rundt og tror de er super stjerne, og gidder ikke gjøre en drit for å spille best mulig.... Så det kan nu være bra at vi holder oss unna jardel også.... men det finnes sikkert yngre stjerner som vi kan prøve oss på  |
|
Back to top |
|
 |
Bamse Senior
|
Posted: 31.07.2004 16:49 Post subject: |
|
|
Angående A Ødegård, så er det en del skriverier i bergenspressen og blandt supporterne om at Brann bør hente han nå, snakk om at de vil ha noen investorer til å finansiere kjøpet. Håper at "gutta" på brakka ikke sover her, for dumt å miste han til Brann, men det skal sies at dette bare er rykter, så vi får håpe han havner i rbk til vinteren,når serien er slutt!
|
 |
Baadshah Senior
|
Posted: 31.07.2004 17:18 Post subject: |
|
|
3 spillere jeg vil ha til vinteren (når sesongen er over)! Er:
Lars Iver Strand
Aleksander Ødegård og
Brede Paulsen Hangeland!
Jeg mener alle bør kommet til RBK, for ca 25 mil. totalt! _________________ RBK NORWAY RBK |
|
Back to top |
|
 |
RBK4EVER Proff
|
Posted: 31.07.2004 18:57 Post subject: |
|
|
tja... er egentlig enig med deg...men samtidig vil jeg ikke at dette skal bli et kjøpe rusjh fra rosenborg sin side.... men en ung midtstopper og en god midtspiss vil jeg han inn..... Den unge midtstopperen er jeg ikke helt sikker på... mener brede hangeland er for go til å måtte sitte på benken i rosnebrog noen år til..... men den nye spissen mener jeg at vi har noen klare alternativ.....(jeg mener daniel braaten passer best som ving og utelukker derfor at vi bruker han som midtspiss selv om han selvfølgelig kan bli brukt der å) erik Nevland(som jeg allerede har sagt før) mener jeg vil være et meget bra alternativ...... finnes helt klart flere alternativ, men jeg har bare problemer å pluke ut noen i farten.... |
|
Back to top |
|
 |
Baadshah Senior
|
Posted: 02.08.2004 23:23 Post subject: |
|
|
Jeg mener at vi trenger en ny ving men spørsmåle er hvem?
Aleksander Ødegård eller Peter Kopteff, hva mener dere  _________________ RBK NORWAY RBK |
|
Back to top |
|
 |
RBK4EVER Proff
|
Posted: 02.08.2004 23:38 Post subject: |
|
|
Ving?? hvorfor ikke midtspiss? braaten passer vel best som ving.... der har vi jo en mulighet der... å storflor har jeg troen på..... han kommer seg etter hvert..... george har vi også.... itillegg kommer brattbak.... brattbakk må nok trekke seg tilbake etter hvert så jeg kan være delvis enig....men det beste hadde vært en som kan bli brukt i begge posisjoner....  |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 02.08.2004 23:57 Post subject: |
|
|
Baadshah skrev:
Quote: | Jeg mener at vi trenger en ny ving men spørsmåle er hvem?
Aleksander Ødegård eller Peter Kopteff, hva mener dere |
Jeg er helt enig! Og da fremfor alt på venstresiden all den tid vi på høyre nå kan velge mellom Braathen, George og Storflor (etter min mening i den rekkefølgen. Skal også huske på at Braathen også kan være midtspiss).
Både A.Ødegård og Kopteff er nok gode valg, men Kopteff ER allerede meget god OG kan gå rett inn på laget på venstre kant, mens Ødegård er jeg litt mer usikker på hvor står akkurat nå. Derimot kan han BLI veldig god. Dessuten er Kopteff Bosmanspiller etter denne sesongen, TROR jeg...
Må huske at Kopteff har vist at han duger på europeisk nivå, jfr. bl.a. kampene til Viking mot Chelsea for to år siden, og ellers andre e-cupkamper Viking har spilt de siste årene. Kopteff er rask, har et godt rykk, MEGET god til å drible, kan holde på ballen, har presise innlegg og et godt skudd... Hva mer kan vi be om. Han er nok allerede av tippeligaens tre beste vinger, om mulig kanskje den beste. Men han er 26 (nok en gang tror jeg). Men det vil jo si at han fortsatt har nesten 10 år igjen foran seg i RBK!
A.Ødegård er yngre, men er ikke like rutinert enda. Kjenner mindre til denne spilleren, men han er også god. Men er han allerede god nok til å styrke RBK? -Jeg mener Kopteff er bankers på venstrevingplass om han blir kjøpt. Sågar tror jeg også Ødegård vil kunne gå omtrent rett inn på den plassen. Men er Ødegård bedre enn Kopteff pr. tidspunkt? Skal RBK ta sjansen på å kjøpe en litt yngre spiller som KAN bli KJEMPEGOD på litt sikt, istedet for å satse på en spiller som tross alt ikke er veldig gammel enda (dog eldre), MEN som HAR VIST at han ER veldig god?
Kopteff er trolig Bosman, og både Sogndal og Viking kan kanskje rykke ned ved sesongslutt, så det kan hende begge blir billige. Kopteff kan de jo kanskje få nå...? (For Sogndal har vel sagt at de ikke vil selge flere før etter sesongen?) |
|
Back to top |
|
 |
Baadshah Senior
|
|
Back to top |
|
 |
Erik87 Proff
|
Posted: 03.08.2004 10:26 Post subject: |
|
|
Braaten er vel orginalt venstre ving? eller tar jeg helt feil nå?
Ødegård er meget god. Har spillt mange gode kamper i år og har scoret 9 mål i årets tippeliga. Med andre ord, han kan score også!
Peter Kopteff er vel også et alternativ. Men jeg tror at Ødegård er den som vil bli kjøpt. begynner å bli rimlig sikker på at Sogndal rykker ned! _________________ ----{ROSENBORG}---- |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 03.08.2004 12:43 Post subject: |
|
|
Braathen spiller til venstre eller sentralt. Så dere ikke kampen sist hvor han støtt vandra over der så Basma ikke hadde noen ving å spille på? Ødegård til RBK! _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Baadshah Senior
|
Posted: 03.08.2004 16:21 Post subject: |
|
|
Noen som vet hva som skjer med Lars Blixt?
Blir han solgt til AIK eller ikke?  _________________ RBK NORWAY RBK |
|
Back to top |
|
 |
RBK4EVER Proff
|
Posted: 03.08.2004 18:27 Post subject: |
|
|
hvor spiller egentlig ødegaard??? kan ikke han spille både ving og midtbanespiller??  |
|
Back to top |
|
 |
Baadshah Senior
|
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 05.08.2004 09:20 Post subject: |
|
|
AIK ønsker Alexander Aas istedenfor...
Men lykke til til Lars! |
|
Back to top |
|
 |
RBK4EVER Proff
|
Posted: 05.08.2004 14:40 Post subject: |
|
|
når jeg nå har tenkt litt mer over emnet begynner jeg å bli enig i at v trenger en nye spiller til .... værtfall..... vi kunne gjerne trengt en som kan spille både midtbane og ving...... Grunnen til at jeg nå mener at vi trenger en ny spiller er at jeg akurat kom på at vi får royal league i år også..... noe som vil gjøre det til en større påkjenning å være fotball spiller.... da vil det være fint å ha en god del spillere i stallen..... men dersom vi skal ha så mange spillere blir ola nødt å være flink å benytte rotasjonssystem....ellers er det eneste som skjer at vi ødelegger karieren til store talenter ved å sette dem på benken i rosenborg.... |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 09.08.2004 23:14 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | Helt enig! Ifølge VG tidligere i sommer var følgende kar på lista til Bratseth:
Snoken wrote: | Mikael Antonsson: Mittback i IFK Göteborg. Nyligen kallad "Allsvenskans bäste mittback". Stabil och bra mittback som varit mycket bra i U21-EM hittills, där Sverige slagit Portugal och Tyskland och är klart för semifinal. |
Omtalen til "Snoken" høres forlokkende ut, og jeg kan i tillegg nevne at IFK-spilleren var med A-landslaget til Sverige til Hongkong i januar, og spilt hele kampen mot Norge. |
Beklager sen oppdatering, men i alle fall: Mikael Antonsson ble solgt til Austria Wien i sommer.
Läs mer: Blåvitts U21-hjälte på väg att bli proffs
Og "innan dess" ble altså Stefanidis solgt til Brøndby. Altså er lista over de RBK-aktuelle spillerne i Allsvenskan halvert:
:arrow: Dedé Anderson (brasiliansk spiss, 24 år, Kalmar FF)
Paulinho Guára (brasiliansk spiss, 24 år, Örgryte)
Mikael Antonsson (midtstopper, 23 år, IFK Göteborg)
Babis Stefanidis (høyreving, 23 år, Djurgården)
Nå står "vi" igjen med to brasser. Såfremt at ikke Frode J. mot all formodning blir solgt, vil jeg ikke si at det er flere angripere vi trenger i øyeblikket.
I stedet bør vi kanskje se på Antonssons (eks-)stopperkollega i IFK: Fredrik Risp.
23-åringen har spilt Serie A-fotball for Chievo de siste årene, men er nå tilbake i Göteborg, hvor han imponerer - senest i kveld i 4-0-seieren i byderbyet mot Örgryte: Risp och Antonsson - Blåvitts härliga nollor
I alle fall: Jeg er litt uenig i Perry som sier at det er knallgod dekning i forsvaret. På sidebackene er det selvsagt bare fryd og gammen med en rutinert og en ung og lovende på hver side, men i midten vil jeg si det er skralt: Tre aldrende, skadeutsatte herrer: Hoftun, Riseth og Hansén....
Håper at Skutle lever opp til lovnadene om å utvide spillerstallen; dobbel dekning i midtforsvaret skulle tilsi 2 x 2 midtstoppere, ikke 3 som i øyeblikket. |
|
Back to top |
|
 |
|