English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Troillprat episode 7
Goto page 1, 2, 3  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 08.05.2015 11:09    Post subject: Troillprat episode 7 Reply with quote

http://troillprat.no/troi...-episode-7

Starten på årets Rosenborg-sesong har vært eksplosiv - vi er ubeseiret og har bøttet inn mål. Det ser på alle mulige måter ut til å være en ny vår. Dette må vi selvfølgelig skravle om.

Denne gangen har Rune med seg Håkon Sivertsen, kjent som STRANDerGUD på RBKweb, og nestleder i Kjernen Christer Nesset med forumnick NC. Kamper, spillere og sportslig ledelse i RBK blir diskutert og analysert. For første gang i Troillprat har vi også snakket med en representant for klubben, i form av ca. en times prat med kommunikasjonsmedarbeider Jørgen Stenseth som svarer villig og åpent på spørsmål flere supportere har lurt på.

Episoden ble spilt inn 28/4 og fant dermed sted før seriekampen mot Start, og før skredet av spillere som signerte ny kontrakt.

Merk at det til tider ble brukt språk i denne episoden som ikke egner seg for barn og andre som er sensitive for denslags.

Vi har stadig mottatt tilbakemeldinger på at podcast-episodene ikke "føles" lange nok. Denne gangen stoppet vi ikke før det hadde gått over 3 timer og vi blødde i kjeften. Skal det bli noe særlig lenger krever det munntransplantasjon!

Dagens deltagere kan følges på Twitter (linker som funker på websiden):

- Christer Nesset
- HÃ¥kon Sivertsen
- Jørgen Stenseth
- Rune Jacobsen

Som alltid er det bare å kontakte oss med tilbakemeldinger eller hvis du har et ønske om å si din mening i en fremtidig episode.
larsarus
Legende

PostPosted: 08.05.2015 11:16    Post subject: Reply with quote

Da er den på veg ned... Det blir en laang lunsj på jobben i dag Wink
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 08.05.2015 11:24    Post subject: Reply with quote

Digg med fredag. Wink

Kan også nevnes at denne episoden er på hele 105MB, som er omtrent like stort som den første episoden til tross for at denne er 2.5 ganger så lang.
Stubbelur
Veteran

PostPosted: 08.05.2015 11:42    Post subject: Reply with quote

Woo! Endelig! Gledet meg til denne episoden lenge Smile
Back to top
gollumLAD legend
Veteran

PostPosted: 08.05.2015 11:43    Post subject: Reply with quote

Når kommer den på itunes? Bra jobba forresten.
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
RÃ¥nny wrote:
JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet!

Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 08.05.2015 12:18    Post subject: Reply with quote

Takk for det!

iTunes skal i utgangspunktet få det fra RSS-feeden, som er oppdatert. Jeg vet ikke hvor ofte iTunes selv leser dette, men det burde jo være i løpet av en time eller to. Skal sjekke om jeg kan tvinge den til å oppdatere seg.

Edit: Er visst en bug i iTunes som gjør at nye episoder ikke synes før det har gått en liten stund (flere timer). På min podcast-app, som bruker iTunes-biblioteket, har den dukket opp, men den synes ikke på websiden for Troillprat hos Apple. Ser ikke ut som det er mye jeg får gjort, men den bør da dukke opp "av seg selv" i løpet av... snart.
Knowrud
Veteran

PostPosted: 08.05.2015 14:36    Post subject: Reply with quote

Herlig! Sitter i bilen nå og skal på en 2.5 timers kjøretur så dette passer perfekt. RBK
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 08.05.2015 14:38    Post subject: Reply with quote

God tur!

Passerer 100 downloads/streams etter rett i overkant av 3 timer, midt på en arbeidsdag. Joa, fredag, but still.
Ten8y
Rutinert

PostPosted: 08.05.2015 15:38    Post subject: Reply with quote

Fantastisk Orion Tommel'n opp!
Back to top
Forumsjef
Veteran

PostPosted: 08.05.2015 17:06    Post subject: Reply with quote

Nok en veldig bra episode. God kvalitet hele veien, men for å komme med litt kritikk også: Har du vurdert å dele opp de lengste i flere episoder? De kan bli i lengste laget dersom en har en travel hverdag, selv om en naturligvis kan pause underveis og høre mer siden.

For eksempel kunne det vært veldig naturlig å ha Stenseth-delen i dag som en egen episode, synes jeg. Det samme med Heldal-innslaget (uten at jeg husker helt hvor lenge han var med), men slikt må en eventuelt planlegge før en begynner, slik at det blir langt nok til å skilles ut (30 min +/-?).
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 08.05.2015 17:29    Post subject: Reply with quote

Kort versjon før jeg går inn på flyet til Trondheim - ja, har vurdert det, og må vurdere enda mer i fremtiden. Planleggingsmessig er det ikke godt å si på forhånd hvor lang hver del blir. Kombinert med kompleksiteten ved å få det til å passe for alle deltagere har dette gir utfordringer.

Mer når jeg ikke må stoppe to små snørrunger fra å rømme fra fly og familie.
henrifei
Veteran

PostPosted: 08.05.2015 18:18    Post subject: Reply with quote

takk for 3 timer med god underholdning Tommel'n opp!
Back to top
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 08.05.2015 22:24    Post subject: Reply with quote

meget bra. Kvelden gikk med for å si det sånn Tommel'n opp!
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 09.05.2015 03:46    Post subject: Reply with quote

Ble en god fotballprat dette synes jeg. Koste meg skikkelig med spille inn sammen med dere Orion og NC. Skal fikse meg en skikkelig mic om jeg skulle få æren igjen ved en senere anledning tror jeg. Litt dårlig lyd fra London Sad

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
Knowrud
Veteran

PostPosted: 09.05.2015 05:38    Post subject: Reply with quote

Høøøøy kvalitet på podcasten nå, nesten så jeg vil si dette er den beste du har levert hittil, Orion Very Happy Veldig flinke gjester i NC og STRANDerGUD, spørsmål og svar som er on point og generellt en fin flyt hele podcasten i gjennom (noe som er utrolig når den varer over 3 timer).

Det at Jørgen Stenseth tok seg tid til et besøk er utrolig artig, han viser bare at han er den helt rette personen til å være kommunikasjonsmedarbeider i Rosenborg. Tommel'n opp! Interessant det han sa om setetellerautomaten (uten å spoile noe mer, folk må fyre opp podcasten selv Wink)

Og aldri sett en grense på lengden før podcasten, bare la slutten komme av seg selv når ting har blitt diskutert ferdig synes nå jeg. 3 timer er forøvrig bare helt fantastisk når dere er så flinke Smile

Kanskje et lite ønske sånn ellers, mulig det hadde vært greit å publisere sånne "timestamps" på når hvilke temaer diskuteres under episoden, slik at de som har dårlig tid og f.eks virkelig vil få med seg spesifikke øyeblikk, som Stenseth eller kommentarene på Start-kampen så vet de hvor de kan starte podcasten Smile

Om jeg til slutt må trille terning så må jeg gi episoden,

Absolutt et must å få med seg for alle RBK-supportere.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 09.05.2015 10:09    Post subject: Reply with quote

Har bare kommet litt uti enda men koser meg med podcasten.

Lo høyt på bussen når en av dere sa at en av spillerne våre var flink til å "brette opp armene" og blø for drakta Very Happy
Back to top
Guinness
Rutinert

PostPosted: 09.05.2015 11:45    Post subject: Reply with quote

Fantastisk podcast. Jeg ser ingen problemer med lengden. Bra innhold, og både tempo og kvalitet begynner sitte godt. Det merkes at det er fremgang.

Det eneste jeg kunne tenkt meg nå, og jeg vil tro at du gjerne tar i mot tips/ønsker/konstruktiv kritikk, så er det at jeg gjerne skulle hatt podcastene ute forut før kamper som blir diskutert er spilt. Det er litt merkelig å høre på diskusjon om Start-kampen frem i tid, etter at den er spilt.

Så, om kortere episoder sluppet raskere er enklere enn lange episoder sluppet i ettertid etter kamp er spilt, foretrekker jeg førstnevnte.

Dette er bare flisespikkeri egentlig.

Og forøvrig må du gjerne gjenbruke gjester for min del; nå har jeg bare de to siste episodene friskt i minnet, og alle gjester der har fungert til toppkarakter.
Øystein
Veteran

PostPosted: 09.05.2015 16:56    Post subject: Reply with quote

Trodde denne skulle bli lang, men med lytting samtidig som vasking av to biler gikk episoden unna på notime. Meget bra igjen!
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 10.05.2015 00:25    Post subject: Reply with quote

Orion må bare si jeg synes du har fått satt sammen all praten til en kjempepodcast:) Veldig moro å høre som jeg har nevnt tidligere også selvsagt. Også moro å høre at flere liker podcasten og hva som ble sagt og diskutert!

Kudos til Orion for at du står på og organiserer dette!

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
Rexalor
Veteran

PostPosted: 10.05.2015 01:02    Post subject: Reply with quote

Kudos til de som får rødt kort og krangler med dommern, lo godt av den!
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 10.05.2015 01:50    Post subject: Reply with quote

Takk for mange positive tilbakemeldinger! Skal svare på en del ting i mer detalj når jeg er gjenforent med PCen min og ikke er full som en dupp!
attach
Forumsjef

PostPosted: 10.05.2015 01:55    Post subject: Reply with quote

Tommel opp her også. Bare hold det gående like lenge som 2mas nå, så skal vi være fornøyd vi.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 10.05.2015 11:24    Post subject: Reply with quote

Knall levert OrionPax Tommel'n opp! Følte meg ganske sikker på at 3 timer var for lenge, men plutselig var det ferdig og jeg kunne lett hørt mer Smile
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 10.05.2015 15:30    Post subject: Reply with quote

Rexalor wrote:
Kudos til de som får rødt kort og krangler med dommern, lo godt av den!

Hehe, den var veldig bra. Bra jobba, NC. Smile

Ellers er jeg imponert over hvor flinke folka her inne (ja, jeg anser dere som rbkweb-folk) er til å prate på radio. Vi vet jo at mange kan skrive, men det er jo ikke det samme i det hele tatt. Veldig imponert av både formidlingsevne og kunnskapsnivå på gjestene som er med. STRANDerGUD er en type jeg liker steingodt på forumet, men trodde ikke han skulle være så dyktig på radio. Er tross alt en litt "lørvete" type her inne. Wink Legger stort press på andre kandidater som kanskje tenker på om de vil være med eller ikke!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 10.05.2015 17:55    Post subject: Reply with quote

Da er jeg tilbake på hjemmebane etter en lyntur til og rundt omkring i Trondheim i helga. Veldig bra by, selv om det føltes grusomt feil å være bare noen km. unna Lerkendal når kamp foregikk uten å få være der!

Takk for mange hyggelige tilbakemeldinger. Skal prøve å svare på så mye som mulig her nå.

gollumLAD legend: Jeg vet ikke når det skjedde, men ser at iTunes har fanget opp ny episode nå. Håper den dukket opp hos deg også.

Warre Brüün: Litt manglende rutine gjør at jeg rett og slett ikke har peiling på forhånd på hvor lenge hvert tema blir "på lufta". Min oppfatning er at det hadde vært bedre å ha litt kortere episoder, men produsere dem litt oftere, sånn at vi klarer å være litt mer aktuelle. Når folk begynner å bable i vei så har jeg heller ikke lyst til å begrense dem, for det som har kommet så langt er ting jeg selv synes er interessante, og det er lite gjentagelser - selv avsporingene synes jeg er verdt å ha med seg. Har fra starten av hatt et ønske om at dette er et medium hvor 1) de som normalt ikke blir hørt (supporterne) skal få bli det, og 2) folk skal få lov til å få sagt det de har på hjertet uten å reduseres til 20 sekunders "sound bytes" tilpasset sportsnyhetene på tv. Det betyr i praksis at avhengig av dagsformen på deltagerne så kan en episode bli alt fra 30 minutter til 3 timer. Når det er sagt så innbiller jeg meg at jeg lærer litt mer for hver gang, og selv om hovedbiten av podcasten foregår i "samtalemodus" så er det jo ikke noe i veien for å kjøre "intevjumodus" i noen tilfeller - som f.eks. når vi nå pratet med Jørgen Stenseth, eller om vi i fremtiden får til noe med en spiller eller et medlem i trenerteamet.

Det ble fryktelig mye svada som kanskje ikke egentlig svarte helt på spørsmålet ditt, men ja, enig, skal prøve å gjøre episodelengden litt mer forutsigbar i fremtiden.

STRANDerGUD: Ja, var moro! Det var nødvendig å luke ut litt støy på lyden fra deg, bor du rett ved et akuttmottak eller noe? Måtte fjerne noen runder med sirener. Bortsett fra det tror jeg ikke det var noe problem å høre hva du sa.

Knowrud: Har tenkt tanken med en oversikt for de forskjellige emnene inkl. tidspunkter, det er bare meget godt utviklet latskap som har holdt meg tilbake. Selv om emnene kan flyte litt i hverandre innimellom, så er det en viss struktur i hver episode; Letteste måten å identifisere dette på er der hvor det blir satt inn "jingles" som representerer et temabytte. Men, ja, helt enig, en sånn liste hadde bare vært en fordel å ha med. Jeg har jo infoen selv om den ikke er "synlig" i MP3-fila. Skal prøve å få med.

Kleviño: Ha, det tror jeg ikke at jeg registrerte ble sagt engang. RBKs svar på Bleedin' Gums Murphy. Very Happy

Guinness: Takk! Kritikk, forslag og alle slags meninger er alltid velkomne. Jeg har virkelig ikke filla peiling på hva jeg driver med, og er av typen som har lett for å tenke "Tar det en time å høre på, tar det en time å lage". Wink Men du har selvfølgelig helt rett - det eneste rette hadde vært å ha denne episoden ute før Start-kampen. Vet ikke helt når #8 blir spilt inn enda, men håper da å få det til så kjapt som mulig etter en kamp så den er klar før neste kamp igjen.

Den store utfordringen med dette er redigeringen i ettertid. Hadde vi alle sittet i et radiostudio så hadde dette kun handlet om å klippe bort pissepauser og kommentarer mellom emnene, og episodene kunne vært lagt ut 1-2 timer etter at vi har pratet oss ferdig. Av hensyn til lydkvalitet er det nå sånn at jeg ofte er nødt til å klippe bort lyd fra folk når de ikke snakker - og med 3 deltagere mesteparten av siste episode er det jo alltid to som ikke snakker. Så er det gjerne litt kutting av "oops, der glemte jeg hva jeg skulle si" og sånne ting for å få hele greia til å flyte bedre. Har blitt forholdsvis effektiv på dette etterhvert, men det tar dessverre mye tid enda. Av ulike årsaker kunne jeg først sette igang søndag kveld med redigeringen (vi spilte inn tirsdag 28/4), og den tok brorparten av fritiden fra ungene var i seng 1930 til ca. midnatt både mandag, tirsdag, onsdag og torsdag. I dette tilfellet spilte vi mot Start, Odd og Fløya mellom innspilling og release, og den trønderske treenigheten ble signert til nye kontrakter. Infoen i episoden er da på enkelte områder eldgammel og steinkald før den er ute. Jeg er stadig på jakt etter måter å redusere redigeringstiden på.

Når det gjelder gjester: Helt enig! Alle som har vært med så langt er hjertelig velkommen tilbake. Som Hedon påpeker lenger ned så er det ikke noen automatikk i det å gå fra å skrive relativt anonymt på forumet til å skulle skravle i "real time" med egen stemme og fullt navn til mange hundre lyttere. Dette kjenner selvfølgelig noen veldig på når vi spiller inn, mens andre glemmer det med en gang og skravler villig ivei til de nesten må stoppes med makt.

I de første episodene så måtte jeg oppsøke folk og spørre ydmykt om de kunne tenke seg å være med. Nå begynner vi å komme til et punkt hvor folk sier fra og har lyst til å være med. Litt mer strømlinjeforming i forhold til "booking" av gjester og etablering av tidspunkter som passer for alle for innspilling så kan vi få til høyere frekvens og forhåpentligvis også mer "aktuelle" episoder hvor vi får dem ut før veldig mye annet har skjedd i mellomtiden.

Rexalor: Fikk høre om dette fra en av lagkameratene hans, og måtte naturligvis da eksperimentere litt med litt "mobbing". Bra at noen har glede av det!

attach: Får se om vi klarer det, men hvis folk har samme holdning som meg, så vil vi aldri bli lei av å høre om RBK, og heller ikke av å skravle om dem. Så lenge ikke hver episode blir en reprise av den forrige, bare med andre kamper, så er jeg klar jeg!

Hedon: Enig i at de som har vært med har vært flinke. Det jeg kanskje kan jobbe litt med å få frem er at selv om en ganske stor andel av de som har vært podcast-gjester så langt må kunne omtales som "medievante" (sammenlignet med den jevne supporter), så er det også mange som ikke er det. Det eneste som gjelder er å få igang kjeften om noe man brenner lidenskapelig for. Og tro meg, hvis jeg klarer det, klarer alle det. Jeg har verdens døveste stemme, feil dialekt, og egentlig skammelig lite peiling på fotball. Allerede der har de fleste potensielle deltagere et bra forsprang.

Jeg holder på å lage en liten videosnutt nå, en kort oversikt over hvordan man i praksis deltar på podcast. Håper å vise at dette ikke er skummelt og ikke krever så veldig mye annet enn tid og entusiasme.

Så vil det fortsatt være en terskel i forhold til å snakke "offentlig" om RBK, men vi Rosenborg-supportere viser oss å være en vennlig og jovial gjeng. Litt som å holde bryllupstale så er folk interessert og positive i hva man har å si, og da er det vanvittig mye lettere å bare sette kjeften på turbo og tømme seg helt.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3  Next
Page 1 of 3

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb