View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 02.05.2015 15:16 Post subject: |
|
|
Akkurat nå har ikke jeg så mye å klage på heller, men tanken er jo at vi skal spille (kvalik til) e-cup etter hvert. Mot gode lag kan ikke Søderlund regne med å få like mange sjanser, og effektiviteten hans må opp. Det er jeg usikker på om han er i stand til å få til.
Dersom alternativet er å selge for en god penge, redde budsjettet og kjøpe en (halv)billig erstatter, er jeg interessert i det. |
|
Back to top |
|
 |
Escudos Veteran
|
Posted: 02.05.2015 15:20 Post subject: |
|
|
Så lenge Søderlund putter må han gjerne være her lenge. Daniel Braathen hadde utvilsomt større potensiale og teknisk bedre, men han scoret ikke mål.
Mener det var Drillo som sa noe sÃ¥nt som at Brattbakk ikke var pÃ¥ landslaget fordi han ikke gjorde noe annet enn Ã¥ score mÃ¥l😃 |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 02.05.2015 15:23 Post subject: |
|
|
Søderlund er langt mer giftig enn Malec. Søder evner å vende og bevege seg raskere, og virker mye mer direkte enn Malec. Synes det er klasseforskjell. Selv om Søder ikke akkurat er et lyn selv.. _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 03.05.2015 23:49 Post subject: |
|
|
Noen som har tallene på hvor mange store sjanser Søderlund har fått så langt i år? Flott at han scorer mål, men syns han bommer ufattelig mye også, eller rett og slett kløner så fryktelig at skuddet aldri kommer. |
|
Back to top |
|
 |
xMegafonmannen Veteran

|
Posted: 04.05.2015 00:00 Post subject: |
|
|
Det er helt syke sjangser han driter seg ut på å.
I dag og sist mot start f.eks. Om han bare treffer ballen rett på som jo man skulle tro var mulig når man jobber med dette, hadde det blitt mål _________________ :/ |
|
Back to top |
|
 |
Jonas32 Junior
|
Posted: 04.05.2015 00:07 Post subject: |
|
|
eksil wrote: | Søderlund er langt mer giftig enn Malec. Søder evner å vende og bevege seg raskere, og virker mye mer direkte enn Malec. Synes det er klasseforskjell. Selv om Søder ikke akkurat er et lyn selv.. |
Jeg synes du er streng mot Malec med tanke på hvor lite han har spilt og hvor effektiv han har vært i ligaen. Men det er vel en grunn til at han ikke satses på så du har sikkert rett. |
|
Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 04.05.2015 05:26 Post subject: |
|
|
Søderlund er ikke framtiden. Dagens kamp var et gufs fra det vi opplevde i fjor. Han er ikke god nok. Noen trekker fram god forsvarsjobbing- han skal score mål. Videre at han kommer til sjanser- men det holder ikke.
Det er snodig at ikke Kåre tok han av til fordel for Malec på slutten. Uansett etter dette kan han ikke få mange sjanser før det er rett på benken med lignende spill. |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 04.05.2015 07:03 Post subject: |
|
|
eksil wrote: | Søderlund er langt mer giftig enn Malec. Søder evner å vende og bevege seg raskere, og virker mye mer direkte enn Malec. Synes det er klasseforskjell. Selv om Søder ikke akkurat er et lyn selv.. |
Godt gjort å klare å få den konklusjonen ut av 50 minutter innbyttetid fra Malec..
Etter den håpløse kampen Søderlund viste i går hadde det vært passende å få starte på benken i neste oppgjør. Det tør vel dessverre ikke Kåre :/ |
|
Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 04.05.2015 07:45 Post subject: |
|
|
liker ikke Søder sin holdning etter kampen, litt sånn pytt pytt det er sånn som skjer. bør heller si at det ikke er godt nok. |
|
Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 04.05.2015 08:09 Post subject: |
|
|
Vi trenger en ny Sørloth/Brattbakk/Iversen/Rushfeldt/Carew... Johnsen var ok som tippeligaspiss, og Prica også. Søderlund er ikke på nivå med noen av disse spissene.
Vi trenger å hente en ny god spiss. Hadde ikke vært meg imot om Stig T kommer opp med en ny Konè eller Konan Ya. Så kan Søderlund være reserve. |
|
Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 04.05.2015 08:12 Post subject: |
|
|
Nå må vi ikke glemme at det var kamper da Prica og Brattbakk også brente utrolige sjanser. Søder har putta 7 mål på 6 kamper i år. Han må få ha en kamp der det ikke går veien. Skal se han putter et par mål mot Lillestrøm på lørdag. |
|
Back to top |
|
 |
Zzyzx Veteran
|
Posted: 04.05.2015 08:14 Post subject: |
|
|
Jondahl wrote: | liker ikke Søder sin holdning etter kampen, litt sånn pytt pytt det er sånn som skjer. bør heller si at det ikke er godt nok. |
Han sa vel også at han burde ha scoret? |
|
Back to top |
|
 |
konrad4ever Veteran

|
Posted: 04.05.2015 08:19 Post subject: |
|
|
Brattbakk var så dårlig til tider, at man kunne rive av seg håret. Likevel dukket han bare opp i ny og ned, og puttet ferdig scora mål. Folk glemmer.
Selvfølgelig var han en fantastisk spiss for Rbk, pga målgarantien. Synes folk har for store krav til Søder |
|
Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 04.05.2015 08:27 Post subject: |
|
|
Dette er rett og slett sånn det er for spisser innimellom. Det ser fryktelig dumt ut, men det er små marginer. Han har scoret 7 på 6 kamper i år og fortjener litt slack. |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 04.05.2015 08:33 Post subject: |
|
|
Vi får bare forsøke å holde ballen i lufta så han slipper å bruke beina. |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 04.05.2015 13:12 Post subject: |
|
|
Er stygt redd det å ha en midtspiss med manglende avslutteregenskaper kan bli svært så avgjørende i e-cup, der som kjent sjansene klisjé-aktig nok ofte blir færre og enda viktigere å ta vare på... _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 04.05.2015 13:33 Post subject: |
|
|
Jeg tror ikke laget per nå er godt nok til å vise særlig muskler i Europa, og flere spillere vil falle gjennom enten grunnet manglende erfaring og rutine, eller manglende spisskompetanse og "effektivitet" i involveringer. Søderlund faller definitivt i sistnevnte kategori.
Så får Ingebrigtsens disipler gjerne gjøre ordene mine til skamme i høst. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 04.05.2015 14:13 Post subject: |
|
|
Laget har så langt overrasket meg positivt og har et stort potensial. Særlig midtbanen holder et høyt nivå og alle tre har potensialet til å prestere i Europa.
De svakeste leddene mtp Europa er nok Holmar, Søderlund og Dorsin. _________________
TomH wrote: | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 04.05.2015 14:15 Post subject: |
|
|
+1 til Vollrik, med tillegg av muligens Hansen, ikke imponert så langt |
|
Back to top |
|
 |
Brego Veteran
|
Posted: 04.05.2015 14:23 Post subject: |
|
|
Vollrik wrote: | Laget har så langt overrasket meg positivt og har et stort potensial. Særlig midtbanen holder et høyt nivå og alle tre har potensialet til å prestere i Europa.
De svakeste leddene mtp Europa er nok Holmar, Søderlund og Dorsin. |
Ole må nok opp et par hakk for å prestere bra i europa, spesielt på posisjonering i kamper hvor motstanderen har til hensikt å plukke han ut.
Så det mot Odd i første omgang, lammer motstanderen vår Ole så sliter vi med å få spilt opp vingene våre i bakrom. Da lider spesielt Mikkelsen og Riski en dårlig skjebne. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 04.05.2015 14:37 Post subject: |
|
|
..samtidig er erfaringa og rutinen i midtbaneleddet ganske tynn. Jensen klarer seg nok, mens de to unggutta må takle temposkifter, tettere press og raskere motstandere enn de er vant til. Spørsmålet er om de klarer overgangen til høyere nivå og tempo allerede. Her er jeg i tvil, da de ennå ikke går som erfarne i vår egen (elendige) liga.
Det samme gjelder også langt på vei Svensson. Han er begynt å ligne en kontinuitetsbærer hos oss, men har lite erfaring fra høyere nivåer. Han avsløres tidvis på fart i Tippeligaen - hvordan blir dette når han etter alt å dømme møter raskere og teknisk bedre kantspillere som kan utnytte hans svakheter bedre enn norske spillere?
Jeg tror ikke laget er modent for Europa enda. Men selvfølgelig må man spille mot europeisk motstand for å bli bedre mot dem, og derfor blir det spennende å se hvor langt det rekker. Jeg tror vi er avhengig av god coatching for å "overprestere" i starten, da evnene må spisses hos flere samtidig. MEn ingen ting er bedre enn om jeg driter meg skikkelig ut her. Jeg tar mer enn gjerne gruppespill på første forsøk. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 09.05.2015 20:30 Post subject: |
|
|
9 ligaskåringer nå. Med det tangerer han sluttresultatet for RBKs toppskårere 2000 Frode Johnsen og 2013 Chibbe.
Brenner altfor mange åpenbare sjanser, men svært gode bevegelser. Det er jo noe ...
De neste på lista:
10 - Brandhaug 88, Steffen 08
11 - Rade 12
12 - Løken 91
13 - Dahlum 92, Helstad 05, Steffen 07, Søder 14 _________________ Embrace science - resist ignorance
Last edited by haavarl on 09.05.2015 20:34; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 09.05.2015 20:34 Post subject: |
|
|
9 mål på 7 kamper. Det er vanskelig å klage på det selv om det ryker et par klare sjanser nå og da. Når han i tillegg jobber hardt defensivt og er viktig som oppspillspunkt så er han åpenbart førstevalg for meg. |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 09.05.2015 20:35 Post subject: |
|
|
Denne tids svar på F.Johnsen. Glimrende i egen liga, men alle vet at med en gang vi får litt mindre sjanser mot europeisk motstand så er han ikke i nærheten av mål. Sjansene man får er litt mindre og i kvantum litt færre.
Men nå skal det sies, denne sesongen bør vi først og fremst konsentrere oss om hjemlig liga. Om han så får et fabelaktig tilbud fra kina på slutten av sesongen...Da griner ikke jeg. |
|
Back to top |
|
 |
|