| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 01.07.2006 02:58 Post subject: |
|
|
Han er i ''U18 truppen''. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 01.07.2006 09:18 Post subject: |
|
|
Han er broren, og han spiller vel på juniorlaget, men har blitt matchet litt høyere utifra hva jeg hørte om ham på Sydsiden i fjor en gang.
Hvor høyt han spiller nå vet jeg ikke. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
KOlon Junior
|
Posted: 01.07.2006 15:01 Post subject: Eddie Johnson |
|
|
| Hva med å hente den amerikanske VM-spissen Eddie Johnson? Han har selv sagt at han vil til Europa, så her gjelder det bare å handle raskt! |
|
| Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 01.07.2006 17:09 Post subject: |
|
|
| Nei, vi trenger ikke flere spisser, og ihvertfall ikke non-eu spisser. |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 01.07.2006 18:10 Post subject: |
|
|
Hadde vært greit med spillere innenfor EU... Men får vi en spiller i verdensklasse, så er det greit med en ikke EU spiller til.. Men ikke en ny Eguren/Russell, som ikke har spillt 15 kamper for RBK til sammen.. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 01.07.2006 19:26 Post subject: |
|
|
| Joda, men det er bedre å bruke kvoten på posisjoner der vi må til non-eu for å finne spillere, på spissplassen har vi pr dags dato god nok dekning, og trenger ikke bruke enda en spiller på kvoten på den plassen. Da er det bedre å bruke den f.eks. på back eller sentral midtbane. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 01.07.2006 19:50 Post subject: |
|
|
| ballaballaballa wrote: | | på spissplassen har vi pr dags dato god nok dekning, og trenger ikke bruke enda en spiller på kvoten på den plassen. |
Vi har jo strengt tatt ikke det da. At vi har mange å velge i betyr ikke nødvendigvis at vi har nok dekning, if you catch my drift.
Vi har skapt MANGE sjanser, men vi setter dem ikke. Det tilsier ikke god nok dekning på spissplass imo. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 01.07.2006 21:45 Post subject: |
|
|
Omsetningsprosenten kan bli bedre, men pr dags dato har vi 2 spisser som har vist goalgetterpotensiale i Johnsen(om en ikke så mye i år) og Kone (i vinter). Omsetningspresenten kan bli bedre ved terping, eller rett og slett bare det at de kommer i flytsonen forran mål.
Og det er forskjell på en sjanse og en sjanse, og vi har slitt med å skape de opplagte målsjansene, det har stort sett blitt med halv/ tre-kvart-sjanser.
Mens vi f.eks. på midten står helt uten ett anker som kan gjøre en god nok jobb nå, og fortsette i flere år fremover. Det er også en posisjon der det har vist seg svært vanskelig å finne gode nok spillere, og vi bør derfor ha en non-eu plass tilgjengelig for en spiller i den posisjonen slik at vi ikke sitter der med f.eks. 2 gode non-eu spisser, og en non-eu spiss som som skal kjempe om de to tilgjengelige plassene.
Johnson er i mine øyne også ett FM-fenomen som på langt nær overbeviste i VM. |
|
| Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 02.07.2006 01:54 Post subject: |
|
|
Siden spilleren har en tilknyttning til Tromsø er det vel høy sannsynlighet for at Høgmo og RBK kommer på banen igjen... _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
tobias_1989 Proff
|
Posted: 02.07.2006 03:20 Post subject: |
|
|
Jeg anbefalte Fredrik Nilsen i februar, jeg ble blankt avslått og i mars var han på prøve i Sunderland. Senere anbefalte jeg Magnus Wollf Eikrem, men ble avslått igjen. Nylig signerte han en toårskontrakt for Manchester United.
Dette er ikke en skryteliste, men oppsiktsvekkende opplysning om at STORE klubber satser høyt, over er fremtidstenkene. Noen som fortsatt mener vi ikke bør hente spillere i alderen 15-18?
Jeg mener absolutt at vi bør. Eikrem kunne spilt på Rosenborg 2 ut sesongen, og ville kanskje allerede neste år vært på A-laget. Et like stort talent som Skjelbred mener mange.
Fredrik Nilsen er som sagt en spiller som kun er overbegeistrende for folk som kjenner han veldig godt.
Andre 90-anbefalinger: Marcus Pedersen (lang, hodesterk, lynrask) og Göran van der Burght. Allroundspiller på midtbanen. Begge kan bli utrolig gode... _________________ Tobias Dahle |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 02.07.2006 03:23 Post subject: |
|
|
| tobias_1989 wrote: |
Jeg mener absolutt at vi bør. Eikrem kunne spilt på Rosenborg 2 ut sesongen, og ville kanskje allerede neste år vært på A-laget. Et like stort talent som Skjelbred mener mange. |
Fyren har fysikk som en 10 åring ( uten å overdrive ) han hadde aldri klart å skaffe seg en plass på a-laget neste år! NO WAY! |
|
| Back to top |
|
 |
tobias_1989 Proff
|
Posted: 02.07.2006 03:29 Post subject: |
|
|
Han har jo faen ikke kommet i puberteten!!! Det er jo bare derfor! Tror du det kommer nå eller? Han vil mao utvikle seg VELDIG mye fysisk om kort tid!! Og til neste år vil han være 17 år!!!
Og jeg trenger ikke si mer enn Jahmir Hyka.. Han er IKKE bedre rustet fysisk!! Og han vil ikke bli bedre heller... Han er 18...
Eikrem er jo et supertalent! Han skal jo til Manchester United!! _________________ Tobias Dahle |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 02.07.2006 03:30 Post subject: |
|
|
| man må komme i puberteten før man er god nok for a-stallen til Rosenborg altså. |
|
| Back to top |
|
 |
tobias_1989 Proff
|
Posted: 02.07.2006 03:35 Post subject: |
|
|
Jeg vet det, joko Han kommer dit han å.. Jeg kan ikke si at han noengang vil bli god nok for Tippeligaen, for det vet man jo ikke 100%.. Men jeg kan LOVE deg at Eikrem, han kommer i puberteten han å! Men du mener da at Rosenborg kun bør hente spillere som er gode nok for A-laget per dags dato? _________________ Tobias Dahle |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 02.07.2006 04:25 Post subject: |
|
|
| Er ikke uenig i det andre du skrev, var bare uenig i at Wold Eikrem kunne vært aktuell for a-laget neste sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
tobias_1989 Proff
|
Posted: 02.07.2006 04:27 Post subject: |
|
|
Ja, ok. Jeg står uansett fast ved det. _________________ Tobias Dahle |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 02.07.2006 04:30 Post subject: |
|
|
| en 16 åring som er veldig liten for alderen er aktuell for a-laget, prøver du være morsom? |
|
| Back to top |
|
 |
tobias_1989 Proff
|
Posted: 02.07.2006 04:36 Post subject: |
|
|
Ok.. Hør etter:
Han er 16 år (i 2006) og veldig liten. Fordi han rett og slett ikke er ferdigutvikla.
17 år (i 2007). Han vil ha fullført den verste pubertetstiden. Han vil da være på fysisk nivå med Jahmir Hyka, og kunne da vært i A-stallen.
Med tanke på Manchester United vil han nok ikke inkluderes i A-laget før etter toårskontrakten hans er ferdig. Under denne kontraktstiden tror jeg det er ment at han skal utvikle seg så mye som mulig, og når han er 18 skal United på ny vurdere om han er et A-lagsobjekt. United tenker ikke å blande han inn i A-laget under denne kontraktstiden uansett.
Men når det er snakk om Rosenborg ville han nok vært på A-laget til neste år.
18 år (i 2008). Han ville antagelig spilt noen av Rosenborgs kamper.
19 år (2009). Han ville antagelig vært mer eller mindre fast i Rosenborg.
ALT dette avhenger av best mulig utvikling. Men for meg er det mer sannsynlig at han ville vært i A-laget i en alder av 17 _________________ Tobias Dahle |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 02.07.2006 04:39 Post subject: |
|
|
| har du sett gutten spille egentlig? |
|
| Back to top |
|
 |
tobias_1989 Proff
|
Posted: 02.07.2006 04:46 Post subject: |
|
|
Nei aldri!
Bortsett fra på en landslagssamling høsten 2004 som var i Kongsvinger. Så kameraten min også spille, som også var der. Kan selvfølgelig ikke grunnlegge alt jeg sier på den samlingen.
Men jeg legger bare ord på hva jeg har hørt. Han er VISSTNOK et større talent enn Skjelbred.. Men jeg fortalte deg bare hva som kunne skje med god utvikling. JEG tror han ville vært i Rosenborgs A-lag neste år. Jeg har uansett ikke nevnt ferdighetene hans.. _________________ Tobias Dahle |
|
| Back to top |
|
 |
tobias_1989 Proff
|
Posted: 02.07.2006 05:30 Post subject: |
|
|
Flere nye spillere jeg har kommet på!
Dette forslaget er egentlig mest for å høre om noen har peiling på mulighet for overgang. Men uansett så er Pawel Brozek en fantastisk spiller i mine øyne. Muligens litt for fantastisk for RBK. Han holder til i Wisla Krakow, han er ving/spiss, polsk, født 21.april 1983 (23 år for de som ikke kan regne), besitter ENORM hurtighet, strålende teknikk, fantastiske dribleferdigheter og er en ekstrem avslutter litt utenfor 16-m. Ville glatt blitt Tippeligaens BESTE spiller. Men er han for dyr? Er Wisla en for stor klubb å hente toppspillere fra?
Jeg vet ikke.. Vet dere?
PS! Nå er jeg en av de som mener at vi bør slanke angrepsdelen av troppen, men selg heller enda en (hvem som helst, vel å merke) til fordel for den store Pawel Brozek. _________________ Tobias Dahle |
|
| Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 02.07.2006 09:50 Post subject: |
|
|
| tobias_1989 wrote: | | Ville glatt blitt Tippeligaens BESTE spiller. |
Det skulle Eguren bli også.
Men om vi først skal se på polakker må vel Jelen være et hett alternativ. |
|
| Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 02.07.2006 09:56 Post subject: |
|
|
| Jelen på Auxerre? Til oss? Hvordan skulle det gå til? |
|
| Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 02.07.2006 11:52 Post subject: |
|
|
| Jelen ble da vitterlig nevnt her på forumet tidligere? Dog det mest sannsynlig var løse rykter. |
|
| Back to top |
|
 |
|