| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var BB mot Start? |
| Hansen |
|
0% |
[ 1 ] |
| Svensson |
|
0% |
[ 0 ] |
| Eyjólfsson |
|
0% |
[ 0 ] |
| Strandberg |
|
0% |
[ 0 ] |
| Dorsin |
|
0% |
[ 0 ] |
| Jensen |
|
95% |
[ 168 ] |
| Selnæs |
|
0% |
[ 1 ] |
| Midtsjø |
|
2% |
[ 4 ] |
| Mikkelsen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Søderlund |
|
0% |
[ 1 ] |
| Riski |
|
0% |
[ 0 ] |
| Helland |
|
0% |
[ 1 ] |
|
| Total Votes : 176 |
|
| Author |
Message |
Attaboy Veteran

|
Posted: 01.05.2015 01:17 Post subject: |
|
|
LarsG!  _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 01.05.2015 01:34 Post subject: |
|
|
LarsG  |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 01.05.2015 01:41 Post subject: |
|
|
LarsG: jeg får svare for min del. Jeg har klokkertro på Selnæs, bare han får plukket av seg "drittungenykkene" som gjør at han sakker på seg kort annenhver kamp. I dag føler jeg imidlertid han gjorde mye galt, selv om han også viste en del bra. Jeg merket meg flere ganger at han brukte veldig lang tid (alt er relativt) fra mottak/nedtak til han sendte ballen videre. Ofte skulle han la ballen sprette minst en gang før han hadde kontroll, som førte til flere brudd og frispark imot. Jeg er ikke imot unge Ole Kristian og har absolutt ingen bias mot noen i RBK-drakt, men jeg så han både ødela enkelte av våre angrep, samt ga Start sjansen til overganger ved å bruke for lang tid og for mange touch.
På Søder gjelder det samme; det er ingen ting jeg heller ønsker enn at han skal bli en skikkelig klassespiss. Men jeg står for det jeg har sagt hele veien - han er en middels avslutter. Den dagen han snur, snur jeg. Brattbakk er trukket frem, og han var en lagt bedre avslutter enn han huskes som. Han var minst like god som Søderlund i plassering, men var i tillegg veldig kald og satt langt flere store sjanser enn vestlendingen. I tillegg var han eksepsjonelt kald alene mot keeper, hvor det skal sies at Søderlund ikke har fått prøvd seg så mye, og han hadde mange gode avslutninger fra distanse.
Prica nevnes også. Jeg er helt med på at han svei mange store "ferdigscorede" muligheter, men han hadde også en utrolig evne til å score mål på egenhånd. Han kunne motta ballen feilvendt, vende bort oppasser med fysikken sin, og krølle ballen i hjørnet fra 20+ meter. Søder og Prica var kanskje noe like på styrker og svakheter i boks, men Prica hadde denne x-faktoren i tillegg. Jeg mener fult og helt at Prica (og Brattbakk) var langt bedre spiss enn Søderlund.
Søderlund kommer til å score masse i år. Jeg ser ikke bort ifra at han, om han holder seg skadefri, i det minste kommer opp mot Kjartanssons tall fra i fjor. Det skal også nevnes at han allerede på fem kamper er over halvveis ift hva han scoret i fjor. Men han er først og fremst en kollektiv spiss med middels avslutteregenskaper og gode plasseringsegenskaper som er avhengig av laget rundt seg for å score mål. Han har ikke evnen til å snu kamper på egenhånd. Han fungerer som spiss på laget slik vi spiller nå, men hadde aldri lykkes spesielt godt på et mindre spillende lag - og vil av samme grunn sannsynligvis aldri bli noen stor suksess på landslaget slik de spiller nå. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 01.05.2015 02:20 Post subject: |
|
|
Bra kamp, fornøyd supporter som kjørte hjem ikveld.
Eneste minuset var det unødvendige 2. målet til Start og publikumsoppmøtet.
Er visstnok bedre å sitte på rævva hjemme å se kampen gratis på TV 2 istedet for å lage leven på Lerkendal  |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 01.05.2015 02:27 Post subject: |
|
|
Et moment som ikke virker å være tatt opp er den kjeftingen og negativiteten som blusser fort opp når laget møter motgang slik de gjorde i første omgang. Selnæs kjeftet og smalt usedvanlig mye, det samme så jeg fra Mike (som gjennomførte til 9 ellers). I tillegg til at Malec fikk en litta skyllebøtte fra Strandberg. Flere av gutta gikk rundt med ei oppgitt eller sur mine i store deler av første omgangen, og det er IKKE uttrykk for vinnermentalitet eller noe annet svada om at sånn er det i den profesjonelle verdenen. Det er demoraliserende, og destruktivt for spillet. Positivitet bidrar motsatt. Dette er jo godt etablerte sannheter føler jeg, i sportens verden. Dette er jo blant annet noe av grunnen til at Hergeirsson innførte en slags hemningsløs, kollektivjubel etter scoringer for damenes håndballandslag og jeg tror at om Kåre tok litt tak i det kunne det bedre spillet noen prosenter.
Forøvrig er vel 14100 drøye 3000 tilskuere bedre enn i fjor? Når man setter det i sammenheng med tidspunkt og dag for kampen, værforhold, at ikke Start er en veldig attraktiv motstander, at det er TV-kamp, lite markedsføring fra klubben sin side og det at jeg tror mang har "spart" seg til de to neste kampene så sier jeg meg ok fornøyd med det. Hadde håpet antallet bikket 15000 men men. |
|
| Back to top |
|
 |
1r9b1k7 Veteran
|
Posted: 01.05.2015 02:39 Post subject: |
|
|
| Jeg fikk nesten inntrykk av Tove på medlemsmøtet at de ikke brukte mye energi på å blæste denne kampen. Dagens tilskuertall var da helt OK. Høyere enn alle andre kamper i TL i år til andre lag? Det er jo i tillegg kamp annenhver dag. |
|
| Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 01.05.2015 02:52 Post subject: |
|
|
Til de som kritiserer Søderlund: Kjartansson hadde bare 4 mål på de første 5 kampene i fjor. Han endte på 25.
Edit: Forresten idiotisk av Strandberg å klandre/knuffe med Malec for det siste målet. Den kontringa kunne vært stoppa etter at Malec mista ballen, og uansett et uviktig mål i den store sammenhengen. |
|
| Back to top |
|
 |
Cessna Rutinert
|
Posted: 01.05.2015 03:19 Post subject: |
|
|
| Jeg har problemer med folkemengder, så jeg er skjeldent på Lerkendal. Jeg fikk venner med, og vi var på ØØ. For en kveld! Har aldri følt meg så liten men alikevel så stor. Folk rundt oss klemmer hverandre ved mål, og det føltes som om vi i Kjernenområdet var en enhet. Pluss til alle som holdt koken gjennom 90 min + pause + etter kamp. For meg er det ingen tvil om at F-Mike var banens beste. For meg var kveldens høgdepunkt "Se opp. Her kjæm vi!" Etter scoring. Vil savne stemme i noen dager! |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 01.05.2015 09:41 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: | | LarsG: jeg får svare for min del. Jeg har klokkertro på Selnæs, bare han får plukket av seg "drittungenykkene" som gjør at han sakker på seg kort annenhver kamp. |
| Macha wrote: | | Et moment som ikke virker å være tatt opp er den kjeftingen og negativiteten som blusser fort opp når laget møter motgang slik de gjorde i første omgang. Selnæs kjeftet og smalt usedvanlig mye |
Vi må ha sett froskjellige kamper. Jeg så flere ganger at Selnæs lot være å kjefte på dommeren der når han tidligere kanskje ville gjort det. Så jeg så helt klart en forbedring hos Selnæs.
Dorsin derimot, som man burde stille enda høyere krav til når det gjelder dette med tanke på alder og rutine, var "drittungen" som snakket på seg kort i går, men han får 7 av Zorac. Og ingen av dere nevner det. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 01.05.2015 09:41 Post subject: |
|
|
| Cessna wrote: | | Jeg har problemer med folkemengder, så jeg er skjeldent på Lerkendal. Jeg fikk venner med, og vi var på ØØ. For en kveld! Har aldri følt meg så liten men alikevel så stor. [..] |
Flott HÃ¥per du kommer tilbake. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 01.05.2015 10:31 Post subject: |
|
|
Ujevn kamp frem til 1-1, deretter er det overkjøring. Det jeg er mest fornøyd med er at vi spiller en litt ujevn kamp, men likevel scorer tre mål. Under Hansen/Wiggen scoret vi ikke tre mål på gode dager engang.
Som alle andre vil jeg trekke frem Mike og Midtsjø som strålende i dag. Synes Henderson ser veldig spennende ut hver kamp og har lyst til å se han fra start, skikkelig luksusproblem. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 01.05.2015 10:31 Post subject: |
|
|
| Kleviño wrote: | Det er alltid folk her som mener spillerne våre er drit dårlige. Scorer på to av fire store sjanser? Møkk, Brattbakk hadde scoret 5+.
|
Hehe ja, Brattbakk bomma drøssevis med store sjanser han også. Det har nok folk glemt. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 01.05.2015 10:37 Post subject: |
|
|
| Hehe, ja, men ofte scoret han to mål uten at du hadde sett han i løpet av kampen. Men det var endel frustrasjon rundt Brattbakk også, han var jo stort sett usynlig, var ingen playmaker akkurat og ingen skal beskylde han for å ta for seg i duellene. Hadde RBKweb eksistert på den tida så hadde mange klaga over disse tingene. |
|
| Back to top |
|
 |
kentosd Rutinert
|
|
| Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 01.05.2015 10:38 Post subject: |
|
|
Kampens gigant uten tvil Mike Jensen. Helt utrolig hvor god denne mannen er. Synes det er rart han ikke er på landslaget.
I tillegg en stor hyllest til supporterne som synger i 2x45 minutt +++++ helt magisk å være på stadioen med den stemningen dere lager. |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 01.05.2015 10:48 Post subject: |
|
|
| Søderlund hadde én bra avslutning i går. Det første målet var en dårlig avslutning med påfølgende keepertabbe. Legg til et elendig straffespark, som han forøvrig burde hatt vett nok til å si fra seg, flere brente 100%-sjanser og generelt elendig ballbehandling. Karakter 4/10. |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 01.05.2015 10:58 Post subject: |
|
|
--------Spillere som slet igår:
Andre Hansen: Er litt oppskrytt. Ja, han er ung, norsk, landslagsspiller, modern keeper osv, men ifjor hadde han ganske mange tabber for Odd, og igår burde han reddet skuddet til Børufsen da Start scorte mål. Jeg skal ikke si at Andre Hansen er dårlig pga han ikke reddet 1v1 mot Ajer, men dersom han hadde klart det, ville det vist at han er ganske god keeper.
Syns Eyjoloffson også er litt oppskrytt spiller. Ikke lett å se svake sider hos en midtstopper spiller, og når man ser at han ikke har vært så god, så sier det litt om hvor nivået hans ligger. Jeg liker jo attituden hans som alle andre osv, men han virker ganske usikker med ballen, og klarer i tillegg ikke å løpe gjennom et ledd slik som Strandberg og Tore Reg.
Jonas Svensson er utrolig god på sitt aller beste, men i går var han svak. Gjorde mange pasningsfeil. Under OK, kamp. Bra at han er offensiv og skaper 2v1 med vingen, selv om en dårlig dag. Håper han har masse energi til Odd kampen.
Ole Selnæs syns jeg ikke har vært like god som i starten av Tippeligaen. Bruker litt for lang tid med ballen, og når han ikke bruker lang tid, slår han bare videre oppover på en touch og treffer som oftest motstanderen. I går sentret han også en del bakover når han var upresset som under Perry-tiden. Han mangler litt av "den geniale pasningen" som kan føre til en vakker assist. Ble heller enkle pasninger igår. Offensivt dårlig igår, mens det defensive var bra.
Riku Riski sliter i 4-3-3 formasjonen selv under KI. I 5 kamper har han ikke klart noe som helst. Klarer ikke å løpe forbi en spiller som kan føre til en farlig målsjans/mål. Klarer ikke å ha brae innlegg. Klarer ikke å finte, mister som oftest ballen da han har dårlig teknikk. Jeg er pessimistisk dersom han fortsatt skal være ving. Kunne ikke det vært en ide å ligge i 4-2-2 når vi forsvarer oss istedenfor 4-5-1? Vi så jo hva AS og Riski fikk til da vi lå defensivt på bortebane i fjor under Perry. Ellers burde han få ny posisjon i 4-3-3 mener jeg.
Mikkelsen var litt tam i går. Fikk ikke til så ganske mye, og heller ikke involvert i så mye.
---------Spillere som var gode:
Resten av de som ikke ble nevnt ovenfor, altså:
Strandberg, Dorsin, Mike Jensen (!!), Midtsjø, Henderson, PAH, AS. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 01.05.2015 11:24 Post subject: |
|
|
| Er det den mest overlegne banens beste-kåringen til nå? |
|
| Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 01.05.2015 11:42 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | Hehe, arti at du etter hver bidige kamp poster et innlegg om hvor dårlig Selnæs var. Standhaftigheten skal ingen ta i fra deg.
Selnæs var elendig i førsteomgang, som de fleste andre, men styrte ting greit i andreomgang. Ikke blant hans beste kamper, men han hevet seg også bra etterhvert. |
Hehe du har nok rett. Er ikke helt objektiv i forhold til Selnæs. Der noe ved han som gjør at jeg ikke helt har troa på han.
Håpe selvfølgelig at han bare blir bedre og bedre, men jeg er usikker.
Blir veldig lett tatt ut av kampene, ja han blir bedre i andre, men da ligger Start så lavt at at han får all den plassen han trenger. Har han ikke hevet spillet da er det bare å ta han av.
Jeg mener han er for treg, bruker alt for lang tid med ball og pasninger. Sutring mot dommer hele tiden. En person som mange andre skryter opp i skyene pga pasningsfoten skal ikke bomme så mye på korte og veldig enkle pasninger.
men skal prøve neste kamp å bare se på det positive han gjør. Spørs om jeg klarer det. _________________ Never Wake A Sleeping Ninja Cow |
|
| Back to top |
|
 |
SvenO1978 Junior
|
Posted: 01.05.2015 11:55 Post subject: |
|
|
Hei. Jeg er ikke den mest aktive postern her, men er veldig ofte innom rbkweb for å få feelingen før kamper og, spesielt i det siste halve året eller noe, kose meg med hurrastemning etter kamp, og det er helt herlig å registrere en markant forskjell som skjedde i fjor sommer. Føler at det gjelder rundt hele laget og det er ufattelig digg å se
Det er så fantastisk å glede seg til kamp igjen! Hva i helvete hesten & co holdt på med skjønner jeg ingenting av, men ser lett at selv de mest utskjelte spillerne har fått et gigantisk løft etter at Kåre tok over. Om det holder til gull får tiden vise, men akkurat nå føler jeg at engasjementet til den gjengse trønder er tilbake - og det for meg er faktisk viktigere akkurat nå takk for mange interessante innlegg godtfolk - måtte vi trone øverst når potetene tas opp
Edit - Mike Jensen  |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 01.05.2015 12:28 Post subject: |
|
|
| Largactyl wrote: | | Og at Riski får 4(!), er for meg godt gjort, han var myyye bedre enn Mikkelsen i dag, men er enkelte som har litt imot ham og Selnæs. |
Vil bare bemerke at Selnæs bidro sterkt til å spille Riski dårligere.
Hvis Selnæs hadde vært bedre orientert ... drar den enda litt lenger: Hvis han hadde hatt hovmesterblikk og -fot, og bedre fotballforståelse, kunne han ha spilt mer på venstresiden og sikkert skapt mye mer der.
I stedet valgte en av og til dårlig orientert Selnæs, noen ganger med et slumsete/nonchalant førstetouch som han spilte på seg problemer med, å spille bakover. Da endte vi veldig ofte med at vi sto med fire/fem mann på linje der fremme og ikke hadde noen bevegelser eller rom å spille på.
Så hadde han også noen elendige pasninger som skapte farligheter imot. Og det var ikke snakk om at han "spiller pasninger med høyere risiko". Det var drittdårlige pasninger i rom der det for eksempel var tre Start-spillere nærmest.
Generelt: Har ikke noe i mot Selnæs, men han er en litt for middels spiller til å være så storkjeftet og klandre andre i stedet for seg selv. Dog, med ydmyk øving tror jeg han kan bli veldig god.
Om kampen i går: | Kleviño wrote: | | Jeg så flere ganger at Selnæs lot være å kjefte på dommeren der når han tidligere kanskje ville gjort det. Så jeg så helt klart en forbedring hos Selnæs. |
Dette så jeg også. Viste sinnsro i flere slike situasjoner, og det lover bra.
| Kleviño wrote: | | Dorsin derimot, som man burde stille enda høyere krav til når det gjelder dette med tanke på alder og rutine, var "drittungen" som snakket på seg kort i går, |
Skuffende av en sånn lederfigur. Han fikk vel et par sjanser til å lire av seg i den situasjonen, men måtte altså dra det for langt. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 01.05.2015 12:49 Post subject: |
|
|
| Henning wrote: | | Men det var endel frustrasjon rundt Brattbakk også, han var jo stort sett usynlig, var ingen playmaker akkurat og ingen skal beskylde han for å ta for seg i duellene. Hadde RBKweb eksistert på den tida så hadde mange klaga over disse tingene. |
Husker man en sjelden gang fikk anledning til å slappe av og ligge på ryggen under ellers meget hektiske HV-øvelser, og da hendte det jammen at man fikk anledning til å klage på hva Brattbakk hadde gjort og ikke gjort i siste kamp.
Avslappet samtale uten tendensiøs quoting, null stress. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Pokie Veteran

|
Posted: 01.05.2015 13:47 Post subject: |
|
|
http://www.tv2.no/2015/05...rt/6870695
Tottenham, Liverpool, Arsenal og en del andre klubber var til stede for å se Ajer. Tror ikke de ble så veldig fra seg av begeistring, selv om han var ok og scoret et flott mål.
Men i stedet for å se Ajer i slag, fikk de vel strengt tatt heller sett Jensen. Av klubbene som ble nevnt i artikkelen var Hertha, og med tanke på at det finnes noen likheter i spillet til Hertha Berlin og Rosenborg, må vel navnet til Mike Jensen kanskje ha havnet på en bundesligablokk eller to i går?
(gitt at speiderne deres har kompetanse da) _________________ "I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."
- George Best |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 01.05.2015 13:57 Post subject: |
|
|
| Start priser nok Ajer like høyt som vi priser Mike kjenner jeg norske fotballedere korrekt tenker jeg. Ingen tvil om hvem av de 2 jeg ville signert. |
|
| Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 01.05.2015 14:08 Post subject: |
|
|
Start har dårligere økonomi enn oss. Kommer det et bud fra det store utland så går de nok med på det. Kjipt med dårlig økonomi og en spiller som er pottesur fordi han ikke får gå til England og slite benk _________________ Grilldress er også en dress:)
| Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
| Back to top |
|
 |
|