| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var BB mot Start? |
| Hansen |
|
0% |
[ 1 ] |
| Svensson |
|
0% |
[ 0 ] |
| Eyjólfsson |
|
0% |
[ 0 ] |
| Strandberg |
|
0% |
[ 0 ] |
| Dorsin |
|
0% |
[ 0 ] |
| Jensen |
|
95% |
[ 168 ] |
| Selnæs |
|
0% |
[ 1 ] |
| Midtsjø |
|
2% |
[ 4 ] |
| Mikkelsen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Søderlund |
|
0% |
[ 1 ] |
| Riski |
|
0% |
[ 0 ] |
| Helland |
|
0% |
[ 1 ] |
|
| Total Votes : 176 |
|
| Author |
Message |
Pokie Veteran

|
Posted: 30.04.2015 23:53 Post subject: |
|
|
Trenger vel ikke være så streng med mikkelsen? 4 og 5 svarer ikke til prestasjonen hans.
i 1. omgang var han definitivt vår mest aktive spiller framover, og i 2. hadde han også en del gode involveringer. Mener han var bestemann sammen med Dorsin og Jensen i 1. Var derfor veldig glad når Riski gikk ut og ikke mikkelsen, for mikkelsen var positiv.
Jeg satt på den siden vi spilte mot i 1. omgang, og Mikkelsen var uten tvil den de slet mest med å få has på da.
Børs:
Andre Hansen 4
Jonas Svensson 4
Holmar 4
Strandberg 6
Dorsin 7
Mike Jensen 9
Ole Kristian Selnæs 6
Fredrik Midtsjø 7
Tobias Mikkelsen 6 (nærmere 7 enn 5..)
Aleksander Søderlund 6
Riku Riski 4
(Helland 7)
Henderson var som alltid positiv som bare rakkern, men Midtsjø leverer også i kamp etter kamp. Blir glad av å se holdningen til Henderson, og blir minst like glad av å se Midtsjø fighte sånn kamp etter kamp. Han er en gud i gjenvinningen, og trioen vår har vært suverent best i TL selv om de kanskje tapte midtbanekampen mot Abu og Fossum og co. _________________ "I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."
- George Best |
|
| Back to top |
|
 |
Stubbelur Veteran

|
Posted: 30.04.2015 23:54 Post subject: |
|
|
I førsteomgangen føler jeg at Sælnes' svakheter blir avslørt.
Det at han til stadighet skal ta piruetter og nekter å avlevere istedet for å bruke høyra er veldig enkelt å utnytte. Om motspillere vet det så kan de ofte låse han av.
Han må også fortsette å bygge muskler, for slik det er nå så er det veldig enkelt å forstyrre han og få han ut av balanse bare ved å være oppe i kropp.
I andreomgangen holdt vi bredden mye bedre, slik at Selnæs fikk mye mer rom og tid å jobbe med. Da er han god.
Musklene er noe jeg vet han jobber med, men usikker på hvor mye han jobber med å bruke høyra. |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 30.04.2015 23:57 Post subject: |
|
|
| I tillegg så oser kroppspråket hans av negativitet. Det brer lett om seg. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 01.05.2015 00:01 Post subject: |
|
|
Så hvem skal pdd inn istedenfor Selnæs? _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 01.05.2015 00:06 Post subject: |
|
|
Enig i at Mikkelino var god i dag også, uten å være på det sykt gode nivået han har vært tidligere. Digger spillestilen hans!
Malec må selges. Makan til treg og feil spiller. Endres ikke av ett og annet lettscoret mål.
Minus til Riski, Jonas og Selnæs (særlig første).
Helland må seriøst bli ferdig med puberteten. Jålsekk! |
|
| Back to top |
|
 |
Makkverk Veteran

|
Posted: 01.05.2015 00:08 Post subject: |
|
|
VGs børs.
Hansen 5
Svensson 5
Islending 4
Strandbelg 4 (wtf?)
Dorsin 6
Jensen 8
Selnæs 3 (wtf?)
Midtsjø 5
Mikkelsen 4
Søderlund 7 (WTF??)
Riski 4
Helland 5 |
|
| Back to top |
|
 |
MiTo Senior
|
|
|
Både Arsenal og Tottenham hadde speidere på tribunen idag, så vi får nok snart se Mike Jensen i Premier League  |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
|
|
Ser got i sammenligningen Ajer / Selnæs at de er to vidt forskjellige spillere.
Holder en knapp på at Ajer har større potensialet og i dag virket det som Tyson vs Mrs.Doubtfire.
Selnæs var elendig i første, men kom seg litt utover. Det som påpekes at han er enfotet er helt riktig og noe han MÅ jobbe med om han skal ta større steg.
Sammenlign ham f.eks med Henning Hauger. Haugers store forse er kanskje det at han orienterer seg i forkant og allerede vet hva han skal gjøre når ballen kommer. Der ser vi Ole skorter mye. klarer han å utvikle det samtidig som han ikke blir så forbaska enfota og forutsigbar så tror jeg vi sitter på gull.
Synes Søder var svak i dag også, 2 mål javell, men brattbakk hadde putta 5+, og når Friday klarer hat trick for LSK så synes jeg Søder burde klare det samme mot Start. Han hadde mulighetene!
Mike fremstår som vår messias og er flere nivå over de andre, dog som Kåre påpeker er han litt usynelig i perioder, men han sparte nok krefter til sluttspurten
Forza fisse! _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Stubbelur Veteran

|
Posted: 01.05.2015 00:09 Post subject: |
|
|
Selnæs spiller i den vanskeligste posisjonen på laget. Han er ung. Selvfølgelig kommer han til å slite tidvis.
Ingen i troppen kan erstatte han pdd., og han bør få spille vær kamp. Jeg håper bare de jobber målrettet med å bli kvitt de mest åpenbare svakhetene hans.
Mer positivitet og mindre sutring bør være noe av det enkleste å fikse.
Last edited by Stubbelur on 01.05.2015 00:11; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
seler Senior
|
Posted: 01.05.2015 00:10 Post subject: |
|
|
Sterkt av VG å mene at Ole var dårligere enn hele Start. Og at Strandberg var den svakeste i backrekka vår. Han var den klart beste... _________________ 'In my time at Anfield we always said we had the best two teams on Merseyside - Liverpool and Liverpool reserves |
|
| Back to top |
|
 |
MiTo Senior
|
Posted: 01.05.2015 00:11 Post subject: |
|
|
| Hva skjedde med Malec og Strandberg etter kampslutt? |
|
| Back to top |
|
 |
Undergangen er nær Veteran

|
Posted: 01.05.2015 00:15 Post subject: |
|
|
| eksil wrote: | | Malec må selges. |
Du mener at TrenčÃn bør kvitte seg med sin toppskÃ¥rer? |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 01.05.2015 00:22 Post subject: |
|
|
3 på Selnæs er idioti. Han var veldig god i andre omgang. Slet litt mer i første i likhet med resten av laget men var aldri dårlig.
Ajer var usynlig og lite involvert. |
|
| Back to top |
|
 |
MariusV Veteran
|
Posted: 01.05.2015 00:24 Post subject: |
|
|
| moomoo wrote: |
Synes Søder var svak i dag også, 2 mål javell |
7 mål på 5 kamper og her er det fortsatt utsagn om at han er for dårlig. Hva skal til? |
|
| Back to top |
|
 |
Makkverk Veteran

|
Posted: 01.05.2015 00:26 Post subject: |
|
|
| Kleviño wrote: | 3 på Selnæs er idioti. Han var veldig god i andre omgang. Slet litt mer i første i likhet med resten av laget men var aldri dårlig.
Ajer var usynlig og lite involvert. |
Ajer fikk altså fem av VG.
Men synes syv på Søderlund er enda verre. Fyren er jo helt elendig. Scorer på en keepertabbe. Så skaffer han en straffe, der han oser småcockyness når han skal ta ballen, og makan til ræva straffe er det lenge siden jeg har sett. Makkan!
Så skal han få for hodestøtet sitt, men brenner jo også en gigantsjanse. Dette har vi ikke råd til i lengden og vi trenger en bedre spiss om vi har litt ambisjoner.
Får fem på min børs, siden han tross alt scora to mål. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 01.05.2015 00:28 Post subject: |
|
|
Det er alltid folk her som mener spillerne våre er drit dårlige. Scorer på to av fire store sjanser? Møkk, Brattbakk hadde scoret 5+.
7 på Søder er innafor, men jeg trakk han en for straffebommen.
Edit: Første målet er ikke keepertabbe. Søder banker til raskt, og keeper rekker ikke å komme ned. Det er en helt grei scoring selv om ikke treffet er hundre prosent rent. Straffebommen er dårlig, men Helland sin var verre. Siste scoring er klasse. Posisjonering på begge målene er knall. I første omgang løper Midtsjø inn i han når han skal avslutte. |
|
| Back to top |
|
 |
Makkverk Veteran

|
Posted: 01.05.2015 00:33 Post subject: |
|
|
| Fyren bidrar jo heller ikke noe særlig. Keepertabbe var strengt, men en ok minus keeper ville reddet det der. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 01.05.2015 00:33 Post subject: |
|
|
| MariusV wrote: | | moomoo wrote: |
Synes Søder var svak i dag også, 2 mål javell |
7 mål på 5 kamper og her er det fortsatt utsagn om at han er for dårlig. Hva skal til? |
Så han putta 2 mål, men har sett ham mye bedre og han burde hatt et par til, er det feil av meg å ikke kalle ham jesus bare fordi han putter? han har spilt bra og putta over forventning, men MIN mening fra dagens kamp er at han kunne gjort det bedre. han KAN bedre. _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 01.05.2015 00:35 Post subject: |
|
|
Min børs:
Hansen: 5
Ingen store feil, ingen store pluss. Ønsker å sette igang raskt, får ikke alltid til. Digg å ha en keeper som er trygg med ball i beina.
Dorsin: 7
De gamle er eldst. Herjer med Start i første omgang, og viser til og med tekniske finesser. Ordentlig RBK-back, spesielt i første.
Strandberg: 5
Hjerte som vanlig, men litt uvenn med ballen i dag. Må ta sin del av skylda for manglende støting på 0-1
Eyolfsson: 6
Kompromissløs. Brukbar med ball. Et par unødvendige frispark, og av og til litt mer offensiv enn evnene tillater.
Svensson: 4
Offensivt ok, men taper noen skumle dueller og er ikke helt i posisjon.
Selnæs: 4
Vår svakeste i dag. Viser glimt av blikk og pasningsfot, men bruker veldig lang tid på tilrettelegging. Bruker to touch hvor han ofte blir utfordret mellom touch en og to, og mister ballen.
Midtsjø: 7
Herlig type! Jobber ekstremt godt. Overrasker meg positivt i det defensive arbeidet hver gang jeg ser ham. Gir seg aldri på gjenvinning. Skal også ha cred for å trekke med seg ballen innover og utfordre to-tre mann med hell i stedet for å spille "safe" ut mot vingen. Ser for alvor hvorfor knerten_10 er fan.
Jensen: 9
En karakter jeg sjelden gir for prestasjoner jeg sjelden ser. Ikke nok med at han jobber utrettelig i 90+ tillegg og har tre assist (og burde hatt fire), det er måten han gjør det på. På det første løper han i høy fart med ball over halve banen før han serverer Søder, og fortsetter løpet inn i feltet for å plukke eventuell retur. På mål nummer to har han et 60-graders mottak som ser håpløst ut, før han setter fart og sklir etter ballen og serverer et perfekt innlegg liggende. På Henderson sitt mål utfordrer han og lykkes, holder ballen akkurat lenge nok til å trekke ut keeper, og gir seg selv samtidig tid og rom nok til å spille en kontrollert og rolig pasning ut 45 til en umarkert skotte. Oppofrende servitør som spiller der 95% ville forsøkt avslutning selv. En mann for laget. Jensen er en indreløper Eggen kunne hengt på juletreet.
Søderlund: 6
Kanskje rart å gi en tomålsscorer nær "middels", men han er for dårlig i avslutningene i dag. Første mål er en real keepertabbe; han plasserer rett og slett ikke ballen godt selv om han er upresset. Mål to er også tagbart, men er en teknisk brukbar avslutning. Får trekk for straffen som han sannsynligvis tar fra Helland og plasserer så dårlig som mulig er innenfor stengene, og brenner sin kanskje mest åpenbare mulighet etter (nok et) godt forarbeid av Jensen, hvor han måker ballen to meter over fra sju meters hold.
Mikkelsen: 6
Av og på. Kun uflaks fra å spille seg selv alene gjennom tidlig i andre omgang. Har begynt å vise gode førstemottak, også under press, noe som i utgangspunktet er internasjonalt snitt. Tør å skyte, selv om avslutningen upresset i første skal på mål. Har grodd mye selvtillit i år, og er en flott spiller å ha i troppen.
Riski: 5
Får ikke til all verden. Har noen gode dragninger hvor han trekker seg fri, men har også flere dårlige involveringer. Ikke på sitt beste i dag mot etablert. Kunne kanskje kommet mer til sin rett i andre omgang?
Helland: 6
Leker med backen, og tvinger på ham utvisning. Er en konstant trussel og uromoment, men er litt for upresis i avleveringene i dag både i form av skudd og innlegg.
Henderson: 6(+)
Avslutningen er klasse. Setter den tett oppunder tverrligger der ingen kan blokkere. Er ellers leken og solid. Ser ut som en klassisk RBK-indreløper, men har hittil kommet inn på (for ham) gunstige tidspunkt når motstander er kjørt. Burde kanskje satt en til?
Malec
Gjør ikke så mye ut av seg hverken positivt eller negativt. Kommer inn da kampen er avgjort og laget er fornøyd. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 01.05.2015 00:38 Post subject: |
|
|
| Kleviño wrote: | Det er alltid folk her som mener spillerne våre er drit dårlige. Scorer på to av fire store sjanser? Møkk, Brattbakk hadde scoret 5+.
|
Veldig synd da at stakkato-typene her inne gjerne skriver overskriftene. (Ja da, jeg også!). Men herregud, nå som vi spiller (prøver på) så offensiv fotball og vinner, hva ønsker menigheten seg mer? Total dominans etter fem år uten en eneste tittel? _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 01.05.2015 00:38 Post subject: |
|
|
| Søder bidrar ikke bare offensivt som møtende spiss, han er også nede og hjelper til defensivt. Og at Riski får 4(!), er for meg godt gjort, han var myyye bedre enn Mikkelsen i dag, men er enkelte som har litt imot ham og Selnæs. |
|
| Back to top |
|
 |
Stubbelur Veteran

|
Posted: 01.05.2015 00:42 Post subject: |
|
|
| MagT wrote: | | Hva skjedde med Malec og Strandberg etter kampslutt? |
Skjedde det noe? |
|
| Back to top |
|
 |
Makkverk Veteran

|
Posted: 01.05.2015 00:44 Post subject: |
|
|
| Beefa litt. Strandberg raste over at Malec mista ballen og ga motstanderen kontringsmuligheten som ga 3-2. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 01.05.2015 00:52 Post subject: |
|
|
For øvrig til Kjernen som virkelig er i støtet for tiden. Ingen i Norge som er i nærheten av å skape samme trøkk! Fantastisk!  _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 01.05.2015 01:08 Post subject: |
|
|
Litt overrasket over kritikken mot Selnæs. En liten bemerkning fra en som kun så andreomgang og kanskje dermed ikke var sur på Selnæs for det som åpenbart var en svak førsteomgang:
Jeg synes Selnæs var en av våre beste i andreomgang. Jeg så som sagt ikke første og tok dermed kanskje ikke "negative briller" med meg inn i andre slik mange andre her kanskje har gjort. Som en annen her i forumet bemerker så har han den vanskeligste rollen på laget og er veldig mye alene. Jeg synes han gjør veldig mye bra i andre, er tøff i duellene og vinner ekstremt mange baller. Greit han bruker kanskje for mange touch av og til, og av og til er han for treg med å spille ball, men han er generelt sett veldig trygg og jobber hardt. Dessuten har han en god pasningsfot, er ung og har tatt store steg siden i fjor. Gi nå mannen litt slækk. Han er 20 år og en av TLs beste midtbanespillere. Selvfølgelig ganske mange hakk bak TLs desidert beste midtbanespiller Mike Jensen.
Jeg reagerer sterkt på kritikken mot Søderlund. Det er greit han _kunne_ ha scoret flere i dag, men han er også der ballene kommer. Han må få litt creds for å faktisk komme til disse sjansene. Og når var sist en spiss scoret syv mål på de første fem kampene våre? Har folk her inne gullfiskhukommelse? Rade Prica trengte fem sjanser på å score ett mål. Jeg har aldri vært noen fan av Søderlund, men jeg tar av meg hatten for hans prestasjoner så langt denne sesongen. Om han fortsetter å bøtte inn så mange mål så skal jeg være ekstremt fornøyd - uavhengig av hvor mange sjanser han får så er 7 mål på 5 kamper på nivå med Ronaldo og Messi. Jeg synes Søderlund har virket ekstremt pigg så langt i sesongen. Han er en skikkelig vinnerskalle som jobber som en helt - i tillegg har han begynt å bøtte inn mål. En ny spiss? Nei takk.
Last edited by LarsG on 01.05.2015 01:42; edited 3 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
|