View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
henrifei Veteran
|
Posted: 29.04.2015 09:53 Post subject: |
|
|
hvis vi ikke skal ha Malec med videre så må vi heller satse på en bakromspiss. Bakenga hadde hvert perfekt, men Jim kjeltring Solbakken og innblanding med Smurfer taler imot. |
|
Back to top |
|
 |
Øystein Veteran

|
Posted: 29.04.2015 10:40 Post subject: |
|
|
Tror han er skadet for tiden også |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 29.04.2015 11:16 Post subject: |
|
|
Ser helst at Bakenga holder seg langt unna RBK tbh. |
|
Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 29.04.2015 11:22 Post subject: |
|
|
Med mindre Bakenga kan overbevise meg om at han røk Akillesen med vilje for at molde måtte sitte igjen med lønnskostnader på en eventuell låneavtale er nok den broen brent for min del, også.
Han kommer nok uansett aldri hit med Jim Skurkbakken som agent. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 29.04.2015 11:38 Post subject: |
|
|
Moa kunne ha vært noe, men han er vel for skadeutsatt. Han trenger en restart. Mer engstelig for stopperplassen viss SS ikke forlenger. Demi holder kanskje ikke mål lengre? Vi bør kanskje ha noe yngre....? |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 29.04.2015 11:44 Post subject: |
|
|
Tror ikke vi skal hente en overbetalt obos-flopp. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 29.04.2015 11:46 Post subject: |
|
|
Lønn etter spilletid |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 29.04.2015 19:22 Post subject: |
|
|
Bananskrue wrote: | Med mindre Bakenga kan overbevise meg om at han røk Akillesen med vilje for at molde måtte sitte igjen med lønnskostnader på en eventuell låneavtale er nok den broen brent for min del, også. |
(Merk: sikter til alle som har omtalt samme fenomen, siterer bare en for enkelhetsskyld)
Hva er dette her for noe da? Legende Hoftun og Roar Strand har begge vært i Molde de også, sistnevte sågar på utlån fra RBK, uten at det satte en stopper for verken videre RBK-karrierer eller utvklet klubblegende-status i ettertid.
Og nå som Bakenga nå fort ikke får spille en eneste kamp, ser jeg i hvert fall ignen grunn til at han skal behandles annderdles enn disse to andre. Ærlig talt, skjerp dere! Voksne folk og allting...![/i] _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 29.04.2015 21:08 Post subject: |
|
|
Hoftun kom til Molde fra 3. div FØR han kom til Rosenborg. Kan ikke sammenlignes. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 29.04.2015 21:51 Post subject: |
|
|
Og utlån fra Rosenborg er heller selvsagt ikke sammenlignbart. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 29.04.2015 22:33 Post subject: |
|
|
Synes det er greit å sammenlikne Roar Strand og Bakenga i denne saken. Essensen i begge tilfeller er at Rosenborg ikke hadde bruk for spilleren der og da.
Forøvrig greiere å diskutere dette videre i Hvor er de nå. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 29.04.2015 23:04 Post subject: |
|
|
Kleviño wrote: | Og utlån fra Rosenborg er heller selvsagt ikke sammenlignbart. |
Hvorfor ikke? Jeg tar i hvert fall ikke den logikken? _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 29.04.2015 23:27 Post subject: |
|
|
Jeg er for ung til å minnes rivaliseringen på den tiden da Strand ble lånt ut til Molde. Hvordan var rivaliseringen da, kontra nå? |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 30.04.2015 00:09 Post subject: |
|
|
Roar Strand gikk jo til Molde i 1993 og de rykket ned det året. Det hadde muligens vært bittelitt annerledes om han hadde blitt toppscorer i TL, men trøndere er jo rause.
Når det gjelder rivalisering så hadde nok Molde et helt annet syn på om de var en rival enn hva RBK hadde.
RBK var de store gutta. Storebror blir kanskje å dra det litt langt, men heller en i geografisk sammenheng nabo man så opp til med misunnelse.
VG wrote: | - Det er egentlig den eneste kampen det er trøkk i på Molde stadion. Da blir du ekstra gira, sier Berg Hestad. |
Så hadde vi jo Mini et par år tidligere som elsket å terge dem  _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
Bruttern Proff

|
Posted: 30.04.2015 02:57 Post subject: |
|
|
Bakenga til side, vi er vel avhengige av et ganske aktivt overgangsvindu nå - hvis dette skal holde helt inn:
Bak trenger vi primært midtstopper(e); SS + en til. Han svensken som var her i vinter er muligens mest sannsynlige løsning der? Jeg fikk aldri sett han selv. Hvis vi antar han kommer og SS ikke signerer, hvem bør vi prøve oss på da?
På midten trenger vi en mann ala Liam, så forlengelse ut sesongen er kanskje den beste løsningen i et økonomisk stramt år? LH kan (visstnok) funke både på indreløper og sentralt.
Foran burde vi erstatte Søder og Malec med én mann, selge Søder og avslutte med Malec og kjøpe en mer optimal løsning. Og satse på Helmersen som back-up. Men det mest sannsynlige er vel at Malec drar og Søder blir. Hva mener folket vi i så fall bør foreta oss i det kommende vinduet? Ingenting? Realitetene takk i betraktning, altså? _________________ Mamma, æ kjæm itj hjem på ei uke! |
|
Back to top |
|
 |
kim1990 Junior
|
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 30.04.2015 04:03 Post subject: |
|
|
Kanskje Martin Albrechtsen i Brøndby kan erstatte Strandberg? Kontrakten hans går også ut i sommer. Tidligere PL-spiller.
Dog aner jeg ikke hvordan han er som spiller lenger.
Håkon Skogseid ( eks Viking ) sin kontrakt går også ut i sommer.
Kunne han vært backup for Svensson? Vi har tross alt ingen backup på høyrebacken. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
VBhoy Junior
|
Posted: 30.04.2015 09:55 Post subject: |
|
|
Chalmers er ikke god nok for Rosenborg |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 30.04.2015 14:20 Post subject: |
|
|
Semb Berge har rotet bort karrieren sin i både BIF og Røkke FK. Nå kan han bare ha det så godt. Seriemester blir han heller ikke i år
Dumt å ikke komme til RBK når han hadde sjansen. Har ikke noen av dere et godt og seriøst forslag på ny stopper da? Noe som er billig og bra! |
|
Back to top |
|
 |
kim1990 Junior
|
Posted: 30.04.2015 14:28 Post subject: |
|
|
josinho wrote: | Semb Berge har rotet bort karrieren sin i både BIF og Røkke FK. Nå kan han bare ha det så godt. Seriemester blir han heller ikke i år
Dumt å ikke komme til RBK når han hadde sjansen. Har ikke noen av dere et godt og seriøst forslag på ny stopper da? Noe som er billig og bra! |
http://www.tipsbladet.dk/...e-spillere Alle der på utgående kan være noe snacks om du ikke har sjekka. Husker ikke om Skogseid var noe særlig da han var i Viking ? |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 30.04.2015 14:31 Post subject: |
|
|
Jeg kjenner dansk fotball for dårlig, men kanskje finnes det noe bra der til en overkommelig pris. Skogseid er vel mest en høyreback og det trenger vi. Han var ikke så god i fjor, egentlig. |
|
Back to top |
|
 |
VBhoy Junior
|
Posted: 30.04.2015 14:32 Post subject: |
|
|
josinho wrote: | Semb Berge har rotet bort karrieren sin i både BIF og Røkke FK. Nå kan han bare ha det så godt. Seriemester blir han heller ikke i år
Stuart Findlay på lån fra Celtic kanskje. U21-landslagsspiller og har imponert på utlån til 2. nivå i Skottland i år. Vet dere helst vil ha permanente løsninger, men det kan jo være et alternativ... |
|
Back to top |
|
 |
VBhoy Junior
|
Posted: 30.04.2015 14:36 Post subject: |
|
|
Danny Wilson fra Hearts of Midlothian kan jo også være en mulighet. Celtic og Panathinaikos skal være interessert i han, men hvis ikke det blir noe av er det jo verdt et forsøk. Ute av kontrakt i sommer. |
|
Back to top |
|
 |
varg88 Proff
Joined: 31 Aug 2012 Posts: 475 Location: Haldane, New Zealand
|
Posted: 30.04.2015 15:32 Post subject: |
|
|
Jeg syns Franjic er lovende. Han var veldig bra for Australia i Asiamesterskapet tidligere i år og har erfaring fra Russland hvor nivået er jo mye høyere enn i TL. Han er en offensiv back og vil passe bra i systemet vårt. |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 30.04.2015 19:12 Post subject: |
|
|
Wilson er utopi.
Flere større klubber enn oss er etter ham, og det er ganske utrolig at han spiller i Hearts, men vi skal ikke glemme at Hearts er en av de 3 største klubbene i skottland.
En spiller jeg ikke fatter har glid imellom våre fingre er Haitam Aleesami som spiller FAST på IFK.
Kom til IFK før sesongen fra FFK (stemmer vel?), og de kampene jeg har sett har han spilt godt. utrolig spennende offensiv back, som vi absolutt skulle ha snappet opp i etterpåklokskapens navn.
Cpt.Hindsight
EDIT: legger til at jeg fulgte litt med IFK for å se hvor god Lasse Vibe var. Vibe ser ut som en meget bra spiller også. Dog bør vi heller følge med på Niklas Helenius som er på utgående kontrakt. MEGET spennende spiller som ahr kvaliteter til å være ensom spiss. Ønsker meg ham eller Teemo Pukki om vi skal ha en ny CF _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
|