| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
attach Forumsjef
|
Posted: 29.06.2006 13:06 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | | Slik jeg forstår det, har spilleren sjøl eller noen rundt ham forespurt RBK om han kunne få lov til å prøvespille. |
Det er ikke noe å være bekymret for, Anfield. Som du ser, leter nok ikke Rosenborg selv etter spillere på det nivået. |
|
| Back to top |
|
 |
batigol Veteran
|
Posted: 29.06.2006 13:13 Post subject: |
|
|
| Jeg syntes ikke vi skal være for bekymret for disse prøvespillerne, det er jo bare positvt at man får prøve seg og samtidig gir det RBK en fin mulighet for å sjekke ut spillerne. Husk det at Fredrik Strømstad spilte for Bærum i norsk 2 div for bare noen få år siden før han slo igjennom for Start. Det er litt farlig å dømme noen på forhånd før de har begynt! |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 29.06.2006 13:19 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | 2mas wrote: | | Slik jeg forstår det, har spilleren sjøl eller noen rundt ham forespurt RBK om han kunne få lov til å prøvespille. |
Det er ikke noe å være bekymret for, Anfield. Som du ser, leter nok ikke Rosenborg selv etter spillere på det nivået. |
Det hadde jeg glemt  _________________ In Rekdal We Trust! |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 29.06.2006 14:16 Post subject: |
|
|
| Batigol wrote: | | Husk det at Fredrik Strømstad spilte for Bærum i norsk 2 div for bare noen få år siden før han slo igjennom for Start. |
Men han var ikke 28 år når han spilte 2.div-fotball... |
|
| Back to top |
|
 |
FanFraSør Rutinert
|
Posted: 29.06.2006 14:59 Post subject: |
|
|
| Det er greit at spillerne får prøvespille, men det må jo være en grunn for at de får lov til å prøvespille, ellers kan jo hvem som helst bare dukke opp og det er jo heller ikke meningen. Noen må jo gå god for disse spillerne. Kan ikke si annet enn at jeg også er skremt over at man "vurderer" en spiller som er 28 år gammel og i løpet av den tiden ikke har klart å komme seg noe annet sted en spansk 4 div. Fordi det er spania så er ikke 4 div mye å skryte av!! Dette kan forsvares dersom det er et talent, 18 - 22 år men ikke en på 28!!!! Slik jeg ser det er det bortkastet tid for alle parter. Virker som RBK famler i blinde med det meste de gjør for tiden. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 29.06.2006 15:07 Post subject: |
|
|
Kanskje jeg kan få prøvespille for RBK
Det hadde uten tvil vært det største i mitt liv, ser jo ikke ut til at de setter så veldig store krav for prøvespillinga. |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 29.06.2006 15:09 Post subject: |
|
|
Sikkert like dumt det, ja. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 29.06.2006 15:13 Post subject: |
|
|
Karl Petter Løken ringte og spurte om han kunne få trene med RBK i sin tid.  _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 29.06.2006 15:26 Post subject: |
|
|
Det var da riktignok et "annet" Rosenborg enn dagens.
Eller strengt tatt enn det dagens burde være....  _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 29.06.2006 15:30 Post subject: |
|
|
Tror egentlig at hvem som vil kan få trene med RBK i en dag eller to...
Spansk 4.divisjon er nok bedre enn norsk 2 . divisjon, vil jeg tro...
Men er spilleren dårlig, så trenger ikke RBK så mange treninger på å avsløre det... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 29.06.2006 15:30 Post subject: |
|
|
| Spansk tredjedivisjon (ifølge wiki) er nok ikke dårligere enn norsk 1. divisjon. Og det har kommet nok gode spillere derifra. |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 29.06.2006 15:33 Post subject: |
|
|
Men ikke så mange som er 28 år gamle, vil jeg tro. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 29.06.2006 15:35 Post subject: |
|
|
Og RBK kjøper denne karen? for en lav sum 600 000kr..også blir han flopp? Skulle ikke forundre meg!  |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 29.06.2006 15:42 Post subject: |
|
|
Noen som husker hvilken divisjon Christer George var i da han var utleid.
Det var vel ikke all verden til suksess. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 29.06.2006 15:44 Post subject: |
|
|
| Han spilte i Segunda division (nivå to). Nå har Cordoba imidlertid rykket ned til Segunda B (nivå tre). |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 29.06.2006 15:48 Post subject: |
|
|
Lover jo ikke all verden det nivået. Men det finnes jo alltid noen juveler som slår ut i full blomst med riktig trener, spillestil og medspillere.
(Altså lite sannsynlig i RBK).
Men 28 er for gammelt til å drive gambling... |
|
| Back to top |
|
 |
ambiguous Senior

|
Posted: 29.06.2006 16:22 Post subject: |
|
|
| HoldBrillan wrote: | Karl Petter Løken ringte og spurte om han kunne få trene med RBK i sin tid.  |
Var det slik han gikk frem for å få kommentatorjobben i NRK også?  |
|
| Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 29.06.2006 17:12 Post subject: |
|
|
Ikke sku hunden på hårene... Men når en 28 åring kommer på prøvespill må det være noe spesielt med denne fyren. Men han er fra Uruguay da!
Men man kan vel ikke si at spansk 4. divisjon er dårlig. Noen som har hørt om FC Malaga? De startet faktisk der. De ble stiftet i 1994 og nå spiller 1. Laget i den øverste divisjonen og 2. laget ligger en divisjon under.
Får håpe vi får Kone på banen så kansje vi slipper å kjøpe flere spillere. Men det er en god idè å få noen nye midtbanespillere. Berg er blir eldre og samme med Strand. Så kansje vi burde få tilbake Eguren? Og Lago syns jeg spilte kjempegodt. Ivertfall mot Olympiakos. La mannen få prøve seg sier jeg.... _________________ https://twitter.com/djuptjuv |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 29.06.2006 17:29 Post subject: |
|
|
| Nakurami wrote: | | Men man kan vel ikke si at spansk 4. divisjon er dårlig. |
La oss snu på det og si at man kan vel ikke si at spansk 4. divisjon er så jævla bra. Det får da være måte på. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
FanFraSør Rutinert
|
Posted: 29.06.2006 19:13 Post subject: |
|
|
Det er latterlig å si at en spiller over 26 år som kommer fra spansk 4 div. skal ha kvaliteter til å styrke en klubb av RBK's størrelse for det skal nevnes at det ikke er mange klubber i spansk 2 div som er større enn rbk. Sikkert noen i 1 div som må regnes for mindre også. Da er det jo merkelig at klubber fra seriesystemet i 1 - 2 eller 3 div ikke har plukket opp en 28 år, gammel spiller for lenge siden. Særlig med tanke på at en 28 år gammel spiller i 4 div da burde være stjernespiller (for vist ikke ikke hva i H... skal rbk med han???) La meg si det på en litt annen måte, vi ser etter en klassespiller på midtbanen, tror dere virkelig at ørjan, rune, skammels, Koren, tommy svindal larsen på sitt beste og mest attraktive ville rope hurra dersom en klubb i 3 - 4 div fra spania hadde vist interesse? NOT!
Det er alderen på spilleren som egentlig sier alt, han kunne vært fra kongo og funnet spillende på en grusbane dersom han hadde vært ung og gudbenådet, men ærlig talt, 28 år og 4 spansk 4 div spiller til en klubb som vil tilbake til c.l.????? Ikke spilleren sin feil, for meg så sier det bare mye om hvordan klubben tenker og satser.
FFS. |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 29.06.2006 19:35 Post subject: |
|
|
Hvilket nivå spilleren spiller på kan være en indikator, men når alt kommer til alt, er det hvor god spilleren er som avgjør om han er interessant eller ei. Den beste måten å finne ut av det på, er å la han trene sammen med laget, da kan man direkte sammenligne nivået hans med resten av troppen.
Det finnes sikkert en grense for hva slags spillere man skal "tillate", men jeg synes ikke at det fjerde øverste nivået i Spania er under denne grensen. Til og med i 3. divisjon (det fjerde øverste nivået) i Norge finnes det garantert noen gullklumper, og det generelle nivået i Spania er mye høyere i Spania enn i Norge.
Vi skal ALLTID være positivt innstilt til å la spillere trene med oss! Ellers kan vi fort tabbe oss ut (noe vi har gjort før). _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
nastynick Rutinert
|
Posted: 29.06.2006 20:31 Post subject: |
|
|
RBK har da for ikke så lang tid siden at de jevnlig vil ha spillere på prøvespill i klubben. Derfor er jeg ganske sikker på at vi ikke vil se mere av han når han drar hjem etter prøvespillet, tror ikke det er noen grunn til bekymring. Men skulle han vise seg å være dritgod er jo det bare supert, da _________________ Ljuskraft...bang booom! Bli arg! |
|
| Back to top |
|
 |
m1chael Senior

|
Posted: 29.06.2006 21:02 Post subject: |
|
|
tror ikke vi skal legge så mye i det at det kommer spillere på prøvespill.
På prøvespill vil det uansett komme blandadrops av håpefulle fotballspillere, og de som RBK selv ber inn på prøvespill.
Er greit å ha litt gjennomtrekk av spillere som kommer og prøvespiller, for plutselig så kan det hendte at det kommer et stjerneskudd. U never know
Ser at det er en tendens til å hause opp spillere her, og ikke minst dagens situasjon. Det er desverre stort lite vi får gjort med det, så en får heller ta det som det kommer
Jo mere en diskuterer om en sak, jo verre blir konklusjonen. Mens utfallet har ofte en tendens til å bli noe helt annet igjen  _________________ Turn up the good, turn down the suck |
|
| Back to top |
|
 |
batigol Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 30.06.2006 12:28 Post subject: |
|
|
Jeg liker det Tørum sier om Nicolas Gonzalez!
| Quote: | - Han har vært her siden tirsdag, er bra med begge bein og kan bekle høyre eller venstre kant, sier assistenttrener Knut Tørum om mannen med kallenavnene Nico og Lobo.
Men sjansen for at Bettolini, som har fortid i Defensor Sporting, Deportivo Maldonado og Jerez, får kontrakt på Lerkendal er lik null.
- Vi har vært litt snille og tatt imot en kar som har kjente i Trondheim. Han har fått lov til å trene med oss ut uken, men det ligger ikke noe her som sier at vi skal gå videre. Bettolini forsterker ikke Rosenborg, sier Tørum til TV 2 Nettavisen. |
_________________ In Rekdal We Trust! |
|
| Back to top |
|
 |
|