| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var BB mot Haugesund? |
| André |
|
0% |
[ 0 ] |
| Jonas |
|
3% |
[ 5 ] |
| Ken Remi |
|
1% |
[ 2 ] |
| Eyolf |
|
1% |
[ 2 ] |
| Micke |
|
0% |
[ 0 ] |
| Fisse-Mike |
|
37% |
[ 56 ] |
| Fredrik |
|
3% |
[ 6 ] |
| Ole K |
|
39% |
[ 59 ] |
| Tobias |
|
4% |
[ 7 ] |
| Riku |
|
1% |
[ 2 ] |
| Søder |
|
7% |
[ 12 ] |
|
| Total Votes : 151 |
|
| Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 12.04.2015 22:59 Post subject: |
|
|
Mikkelsen til TV2:
- Vi er meget effektive, spesielt i 1. omgang. Jeg tror vi har tre sjanser og scorer tre mål. Det gjør det enklere å gå ut i 2. omgang når man leder 3-0.
2-0:
- Jeg kommer alene gjennom, og ser at målmannen står litt over i korthjørnet. Så det er masse plass i langhjørnet. Det var deilig å se den gå inn!
6-0:
- Jeg skyter bare langt utenfra. Jeg tror den treffer en på veien. Målmannen blir litt forbauset og slipper den. Så er det bare å sette den inn.
.....
Sjøl stemte jeg på Selnæs. Han satte standarden med flott innsats det første kvarteret, og med to sklitaklinger på noen sekunder la han til rette for 1-0. |
|
| Back to top |
|
 |
WanAn Proff
|
Posted: 12.04.2015 23:00 Post subject: |
|
|
http://tvh.no/2015/04/12/...-fri-na-2/
MÃ¥ si KÃ¥re har en fin framtoning i intervjuer og en flott humor. Liker den mannen. Kan han bli en verdig arvtaker etter Eggen? |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 12.04.2015 23:05 Post subject: |
|
|
For meg en soleklar stemme til Selnæs. Gutten har tatt helt enorme steg i vinter i sitt defensive arbeide. Han er sterkere, raskere og han posisjonerer seg langt bedre defensivt.
Ekstrem utvikling, må lande en forlengelse av kontrakten asap! |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 12.04.2015 23:45 Post subject: |
|
|
For øvrig godt å se at vi ikke er avhengig av enkeltspillere som Reginiussen og Helland hhv defensivt og offensivt. Vi leverer i begge ender også med "andrevalg".
Liker også at det er mange som scorer og bidrar til mål. Da er man ikke så avhengig av enkeltspilleres form, skadesituasjon eller suspensjoner. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 13.04.2015 00:06 Post subject: |
|
|
Ja, Zorac, det var noe av det mest gledelige. Deilig at vi kan toppe med Helland i neste kamp.
Ellers - reprisen på kampen startet på TV2 Sportskanalen nå. Håper vi vinner. |
|
| Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 13.04.2015 00:20 Post subject: |
|
|
Mike vår beste, men Ole Selnæs og Midtsjø også jobbet helt sykt iherdig. Midtsjø jobber like hardt som Jensen i det defensive arbeidet og sammen gjør de det ekstremt vanskelig for motstanderlaget å finne rom. Ole Selnæs også er jo en gigant. AaFK og Haugesund så virkelig crap ut mot oss, men jeg tror mye av grunnen også ligger i at vi er såpass gode i presset og å stenge av rom - vi gjør dem dårlige. Blir utrolig spennende å se mot Godset nå på lørdag, enda jeg forsåvidt har klokketro på seier der også og over 20 000 på tribunene.
Glad på Mikkelsens vegne, som en her inne så fint sa det "fint å se at han har litt stang-inn". Også er det jo helt fantastisk at begge spissene våre bøtter inn med mål. Herregud, artig å være RBK-supporter om dagen. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 13.04.2015 00:29 Post subject: |
|
|
| Dew wrote: | | Ellers - reprisen på kampen startet på TV2 Sportskanalen nå. Håper vi vinner. |
Det er bra. En ekte supporter heier på reprisene også  _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 13.04.2015 00:41 Post subject: |
|
|
Når "alle" lag ser ræva ut mot oss, begynner det å ligne et mønster. Det er fortsatt tidlig i sesongen, men jeg tviler på at det er tilfeldig at begge -sund-lagene har sett svake ut mot oss. Tre mål i nesten hver omgang hittil er sterkt, og selv om vi ikke har møtt de beste lagene enda, er det heller ikke de antatt dårligste.
Man skal selvsagt ikke ta av etter to kamper, men vi har tidenes (delt) beste serieåpning i Tippeligaen. Ikke bare scorer vi utrolig mye, vi slipper også til fryktelig lite imot. Og da blir man litt lei av alle disse såkalte ekspertene som skal snakke ned prestasjonene ved å si at motstanderne våre er så enormt svake.
Det er en historisk god start på sesongen for oss, hverken mer eller mindre. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 13.04.2015 01:15 Post subject: |
|
|
| Vi har vel sluppet til en målsjanse i mot på 2 kamper. |
|
| Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 13.04.2015 02:15 Post subject: |
|
|
| Hva ble resultatet i reprisen? |
|
| Back to top |
|
 |
eporkg Proff
|
Posted: 13.04.2015 08:43 Post subject: |
|
|
| Når sånn som VG teller målsjanser, tar de da med mål i opptellingen? |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 13.04.2015 13:58 Post subject: |
|
|
| Ja |
|
| Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 13.04.2015 14:04 Post subject: |
|
|
Min stemme går til Selnæs, har enorm respekt for kravene han må innfri som sentral midtbanespiller i RBK. Mot Haugesund var han god og viktig.
Kan hende uttellingen har vært god og motstanden svak i de første to kampene, men jeg tenker at det er helt topp. Dette gir ro og stor tro på prosjektet både internt i klubben og blant supportere og andre. Eggen har nok alltid hatt rett i at en lærer mest av å lykkes, tror alle spillerne har lært en del nå. Micke beskrev det veldig fint:
| Quote: | | Vi har framfor alt vært bra fordi vi har vært lojale og jobba «tight» og kompakt, og fordi vi ligger nær hverandre og tar returløpene, sier han. |
og
| Quote: | | Det fotballen handler om er lojaliteten til hverandre og det å legge ned jobben i hver eneste kamp - og det gjør vi. |
Det Micke peker på er helt sentralt. En må være i fysisk form til å orke returløpene men også mentalt motivert for å ville gjøre det. Lojalitet, moral, ærgjerrighet, lagfølelse, hva som enn ligger bak må det være tilstrekkelig til å motivere gjennomføring på det nivået vi har sett i sesongstarten. I dagens fotballverden med ekstremt fokus på individet er det så mye å hente på å faktisk lykkes i å få fram betydningen av laget slik at spillerne tror på det.
I et slags portrett med Bent Skammelsrud før en CL kamp på TV3 på nittitallet en gang husker jeg han ble spurt om hva som var det værste han hadde fått slengt etter seg av kruttønna Eggen på trening. Svaret var vel overraskende for både journalist og publikum:
- Stjerne
Der ligger lista etter min mening. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 14.04.2015 11:54 Post subject: |
|
|
Legger inn børs:
Hansen - 6
Svensson - 7
Strandberg - 6
Holmar - 7
Dorsin - 4
Jensen - 8
Selnæs - 8
Midtsjø - 6
Mikkelsen - 7
Søderlund - 7
Riski - 5 |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 14.04.2015 12:34 Post subject: |
|
|
Nok en kamp i reprise. Førsteomgangen mot Haugesund synes jeg strengt tatt er ganske middelmådig (muligens på bakgrunn av en strålende AaFK-kamp), rett og slett fordi Rosenborg tillater Haugesund å spille kampen på deres premisser, dvs. norsk pole- og knokkelfotball, der alle såkalte pasninger er oppspill til duell før kriging om andreball. For all del, det er positivt å se at et relativt lett Rosenborg-lag vinner mange av de viktige duellene, men jeg tror nøkkelen til å dominere Tippeligaen er å klare å spille av sånne lag, og ta kontroll over ballen i startfasen, slik vi gjorde forrige kamp. Litt dårligere i duellspillet, så kan vi få problemer, siden vi ikke forsøker å hindre de lange oppspillene, og blir liggende litt for lavt og statisk. Uttellingen i første omgang er jo derimot strålende, og vi viser at det er livsfarlig å tape ball i ubalanse mot RBK.
Andre omgang synes jeg er eksemplarisk utført, vi tillater aldri Haugesund å komme tilbake i kampen på noen som helst måte, og svarer derimot med å dominere kampen med ball. Da skaper vi også langt flere store sjanser, og tre mål i andre omgang var egentlig på sin plass. Legg spesielt merke til hvor mange av avslutningene som er "gode" i den forstand at de er på eller nær mål - det er mye av grunnen til uttellingen vår.
Børs:
Hansen 6 - Lite å gjøre, nok en gang, men akkurat konsentrert nok på de mulighetene som kom. Litt mer samspilt, så holder han alt i fast grep.
Svensson 7 - Mer tilbakeholden offensivt enn sist, men noen farlige raid og god kontroll defensivt.
Holmar 7 - Best i en solid backfirer, er den som vinner mange av nøkkelduellene foran eget mål.
Strandberg 6 - Solid kamp, men sliter litt med tempo og timing til tider. Styrer(?) linja meget bra.
Dorsin 5 - Klok offensivt og defensivt, men ikke alltid på like vennskapelig fot med ballen: mange upresise avleveringer.
Jensen BB 8 - Den av midtbanespillerne som konstant klarer å kontrollere ball, og ekstremt frampå i gjenvinningen. Står bak omtrent alt som skapes offensivt, og kommer også til avslutninger selv.
Selnæs 7 - Nok en god kamp defensivt, vanskelig å komme rundt, men klarer ikke å ta konstruktivt tak og sette tempo på samme måte som sist. Lite feil.
Midtsjø 6 - Bra kamp, men ikke så mye lim på støvlene som sist, og får sjelden med seg ball gjennom ledd. Disiplinert i det defensive, men ikke like skarp i gjenvinning.
Mikkelsen 7 - Førsteomgangen er litt nervøs og "velkjent", der han sjelden oppsøker rettvendt utfordring, men fin assist og flott mål. Starter livsfarlig flere ganger, og spiller på seg selvtillit. Ny rbkweb-assist i andre omgang. Interessant.
Søderlund 8 - Mer involvert i banespillet, gjør mye riktig generelt, og scorer to ordentlige spissmål. Spiller med autoritet og selvtillit nå, men slutt for guds skyld å ta frispark av den grunn.
Riski 7 - Spiller seg bedre utover i kampen, og er flink til å utfordre så snart muligheten byr seg. Får laget inn en rutine på når/hvordan han slår inn kan han skape mye ugagn.
Malec - Kan ikke be om så mye mer enn det han leverer på drøye tjue minutter. Våken og rolig scoring, pluss en avslutning som viser at han virkelig begynner å få schwung på hodeduellspillet. Involvert også med ball.
Henderson - Litt varierende innhopp, men rekker å vise bra grunnteknikk, "voksen" spillestil, og bra blikk for spillet. En (teknisk) assist og nær en ordentlig en på kort tid. Grov bom med feil fot - litt enbeint??
Skjelvik - Noe er riktig med måten RBK-angriperne trener på. Et kvarters innhopp som ving gir et enkelt mål og en stor sjanse på hodet. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 14.04.2015 12:35 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: | | Ikke bare scorer vi utrolig mye, vi slipper også til fryktelig lite imot. Og da blir man litt lei av alle disse såkalte ekspertene som skal snakke ned prestasjonene ved å si at motstanderne våre er så enormt svake. |
Tilbake til Drillo igjen, så omtalte han RBK som "trauste og solide" på sportsnyhetene i går. Selv Rekdal hyllet prestasjonene våre opp i skyene, men Drillo viker ikke en tomme.
Vet ikke akkurat om traust er et ord jeg ville brukt på akkurat denne sesongstarten, men. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 14.04.2015 12:41 Post subject: |
|
|
Drillo har garantert ikke sett Aalesund-kampen. Haugesund-kampen var jo litt traust til tider, men det var jo egentlig ikke Rosenborgs feil. Jeg er godt fornøyd med en litt "tysk" 3-0-ledelse til pause der, og litt mer attraktiv RBK-fotball etter pause. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
gollumLAD legend Veteran

|
Posted: 14.04.2015 13:12 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | Vet ikke akkurat om traust er et ord jeg ville brukt på akkurat denne sesongstarten, men. |
traust
stout, sturdy
(tɾæʉst)
adjektiv
stø, solid en traust kar
Kilde: http://no.thefreedictiona...com/traust _________________ "Ikke ta den."
RBKweb Banter Crew
Party Læven Crew(PLC)
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
| RÃ¥nny wrote: | JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet! |
Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174 |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 14.04.2015 13:43 Post subject: |
|
|
Neida, det er ikke teknisk sett noen fornærmelse, men retorisk bygger det opp under inntrykket at Rosenborg er gode på en litt sånn grå og uspennende måte, og litt mellom linjene også fordi de har så mye større ressurser enn resten. Dette underbygges også av det litt merkelige utsagnet om at Rosenborg skulle ha så stor og bred stall, som til stadighet dukker opp.
Jeg tror ikke Drillo nødvendigvis har noe problem med at Rosenborg er gode, men det sitter tydeligvis alt for langt inne for ham å innrømme at de er gode fordi de er innovative spillestilsmessig. Det er det gamle Eggen-spøkelset, det gamle komplekset Drillo alltid har vært påvirket av.
Det svir kanskje litt ekstra fordi Drillos kyniske og effektive stil på mange måter "vant" hegemoniet i norsk fotball til slutt, først og fremst fordi den var enklere å implementere for en generasjon unge og utålmodige norske trenere enn Eggens langt mer avanserte og krevende filosofi - uten at dette i særlig grad har brakt noen suksess eller framgang til norske lag. Det har Drillo sikkert bitt seg merke i, og da tror jeg det kan føles litt surt hvis man ser tegn til at et lag muligens har potensiale til å feie igjennom norsk fotball med old-school Eggenstyle femten år senere.
Jeg tror nok Drillo heier litt mer på Rekdal, og ikke bare fordi han trener VIF, for å si det sånn. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 14.04.2015 18:34 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: | | Drillo har garantert ikke sett Aalesund-kampen. |
Han var muligens kommentator på VIF - Strømsgodset? Han sa i alle fall at han så den kampen i premiererunden. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 14.04.2015 21:35 Post subject: |
|
|
Ja, han kommenterte VIFs "kontring i verdensklasse", ikke "trauste" RBK. _________________ Influencerâ„¢ |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 14.04.2015 22:06 Post subject: |
|
|
| gollumLAD legend wrote: | | Hedon wrote: | | Vet ikke akkurat om traust er et ord jeg ville brukt på akkurat denne sesongstarten, men. |
traust
stout, sturdy
(tɾæʉst)
adjektiv
stø, solid en traust kar
Kilde: http://no.thefreedictiona...com/traust |
I fotballsammenheng (og andre sammenhenger, forsåvidt) er traust noe som er trygt og solid. Ofte kjedelig og lite spennende. Rosenborg har vært sirkus og formel 1 i norsk fotballsammenheng i seriestarten. Det er alt annet enn traust. Traust var oss under Perry. Tok to poeng i snitt, noe som isolert sett er meget bra - men fy faen så jævlig kjipt det var likevel. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 14.04.2015 22:10 Post subject: |
|
|
«I verdensklasse» er noe av det dummeste jeg hører. Syns det er et tåpelig uttrykk - da spesielt når man snakker om TL. Men han slår ikke samme alen Semb, som bruker i verdensklasse så ofte han får sjansen til det. Var vel i sin tid Semb som også sa: «I verdensklasse - kanskje ytterste verdensrom»!  _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 15.04.2015 02:34 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: |
Jeg tror ikke Drillo nødvendigvis har noe problem med at Rosenborg er gode, men det sitter tydeligvis alt for langt inne for ham å innrømme at de er gode fordi de er innovative spillestilsmessig. Det er det gamle Eggen-spøkelset, det gamle komplekset Drillo alltid har vært påvirket av.
Jeg tror nok Drillo heier litt mer på Rekdal, og ikke bare fordi han trener VIF, for å si det sånn. |
Jeg tror dere tenker litt for mye om Drillo som landslagstrener. Når han kommenterer norsk liga, så må vi ikke glemme at han selv var trener for Vålerengen og Fredrikstad på det tidspunktet Rosenborg var som mest dominerende.
Det skulle vært interessant å ha hørt en "nøytral" NAE som fotballkommentator!  |
|
| Back to top |
|
 |
|