View previous topic :: View next topic |
Hvem var best? |
Hansen |
|
0% |
[ 0 ] |
Svensson |
|
28% |
[ 41 ] |
Reginiussen |
|
0% |
[ 0 ] |
Strandberg |
|
2% |
[ 3 ] |
Dorsin |
|
0% |
[ 1 ] |
Jensen |
|
0% |
[ 0 ] |
Selnæs |
|
5% |
[ 8 ] |
Midtsjø |
|
39% |
[ 57 ] |
Helland |
|
21% |
[ 31 ] |
Søderlund |
|
0% |
[ 1 ] |
Riski |
|
1% |
[ 2 ] |
Eyjólfsson |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Total Votes : 144 |
|
Author |
Message |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 07.04.2015 14:46 Post subject: |
|
|
Isåfall satt han vel i krampegråt og jamret om at det ikke finnes bakrom i moderne fotball og at vi må tilbake på hesten. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 07.04.2015 14:49 Post subject: |
|
|
Pirlo wrote: | Helt sinnsyk løpskapasitet på hele laget i går!!! Spillerne var overalt, både defensivt og offensivt. Det koster MYE krefter å presse høyt i så store deler av kampen som vi gjorde i går. Var helt sykt og se på. Noe helt annet enn da vi ble fraløpt av Ranheim i fjor. Kondisen kan bare bli bedre utover i sesongen og. RÅTT.
Håper Per Joar så kampen. |
Helt utrolig, men det virker nesten som at man kommer i bedre form av å trene mer. Banebrytende! |
|
Back to top |
|
 |
Lillebjørn Veteran
|
Posted: 07.04.2015 14:51 Post subject: |
|
|
Midtsjø er en Norsk, ung spiller, og i den målestokken leverte han en fabelaktig kamp. Alle tippeligaspillere gjør en masse feil, det er derfor de spiller i tippeligaen. Så istedet for å se oss blinde på prestasjonen vil jeg heller si at vi lar oss begeistre innenfor riktig kontekst.
Dette kan bli kjempebra, lenge siden jeg har sett et RBK så bra kompensere det de mangler i individuelle ferdigheter med riktige roller og tydelige tanker. Så får de heller tro at de er Chelski nede på Nordvestlandet, de har aldri en sjans i Europa uansett. Vi, derimot, spiller på det som tradisjonelt har vært muligheten til Norske lag: En slagplan. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 07.04.2015 15:27 Post subject: |
|
|
OrionPax wrote: | Isåfall satt han vel i krampegråt og jamret om at det ikke finnes bakrom i moderne fotball og at vi må tilbake på hesten. |
Nå ønsker jeg plutselig at Riski og Helland skal anlegge hockeysveis! _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 07.04.2015 16:01 Post subject: |
|
|
Jeg synes mange fortjener +++ om sine prestasjoner. Men valget falt på Midtsjø som dagens mann. Ble bedre og bedre utover kampen synes jeg og tryggheten bedret seg. Imponerende forestilling. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 07.04.2015 17:09 Post subject: |
|
|
Håper dette blir tendensen i år - at det er mange gode kandidater å velge i når man skal stemme på banens beste.
I går var det mange som var gode. For meg var Selnæs aller best. |
|
Back to top |
|
 |
endrel Junior
|
Posted: 07.04.2015 17:17 Post subject: |
|
|
Verre med denne karen, må vær vrang for å sjå tidenes beste RBK-seriestart slik: http://www.nrk.no/sport/f...1.12297423 _________________ Putte Forever! |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 07.04.2015 17:43 Post subject: |
|
|
Det der med høye indreløpere er vås (nrk artikkelen altså ). Ja det er strekk i midtbanen, men det er en konsekvens av at Aalesund ligger med 11 mann i forsvar og knapt tørr sende noen over midtstreken på kontringer. Dette handle om spill-motspill.
Den eneste måten å bryte ned en slik forsvarsmur på er mange samtidige bevegelser. Det var nettopp dette vi ikke gjorde i fjor, som igjen førte til at vi knapt scoret mot etablert. Da sto midtbanen og trillet ball på 40-50 meter istedet for å ta initiativene fremover. "Man må gi motstanderen problem". Selv de slappeste lagene i Tippeligaen klarer seg greit med 11 mann i etablert om vi konsekvent bare har 3 mann fra 40 meter og inn. |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 07.04.2015 18:13 Post subject: |
|
|
"Rosenborg viste sine svakheter i seieren". Det gjorde vi også i 10 år gjennom 90- og tidlig tusen-tallet. Likevel var det ingen som kunne stoppe oss, rart det der. |
|
Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 07.04.2015 19:05 Post subject: |
|
|
Må bare benytte anledningen til å hylle gårsdagens prestasjon. Dette har vi ventet lenge på (5 år) og dette fortjente vi! Herregud så deilig det var å se laget fosse fremover og komme til innlegg etter innlegg, og sjanse etter sjanse. At Aafk var svak synes jeg vi bare skal gi en lang faen i, all den tid lag som Ulf, hønesfoss og fkh har spilt oss ut på en egen bane i "årevis" nå. Vi må tørre å ta æren for å gjøre motstanderen dårlige. Vi var ekstremt aggressive i går, og spesielt i gjenvinningen var i enorme.
Ellers må jeg bare legge meg langflat etter å ha sett Midtsjø i går. Jeg var skeptisk etter en vinter der jeg forventet mer av gutten. Men i går var han enorm, og viste et driv med ballen som minnet meg om Ciljan. Legg til de geniale pasningene og vi har en spiller som virkelig kan dominere i år.
Ellers så er vel alt sagt. Kjempekamp av Svensson, Selnæs og Helland også. Svart og kvitt goill!!  |
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 07.04.2015 19:20 Post subject: |
|
|
Han der er en av de som påberoper seg å skjønne seg på utviklingen i fotballen, og derved påstår at Eggens ideer er gammeldagse, slik som Jønsson, Perry og Hoftun. Ålesund skulle spille som den mer hippe Guardiola... vi så hvordan det gikk  |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 07.04.2015 19:35 Post subject: |
|
|
Veldig, veldig fornøyd med hvordan flere av RBK-spillerne tok med seg ballen og forserte ledd. La merke til gang på gang hvor mye det ødela balansen til Aalesund. Husker dette var noe Eggen også mente var blant det viktigste han terpet i et lag. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 07.04.2015 22:08 Post subject: |
|
|
Det er vel ingen som "tar av enda", men jeg synes det er ganske imponerende å skulle fokusere på det negative i en kamp vi slipper til null og niks, kjører kampen i samfulle 90 pluss tillegg, og scorer fem mål etter flott angrepsfotball - og det kunne og burde ha vært et par til. Et slakt det er lenge siden vi har sett i TL, rett og slett.
Selvfølgelig er ingen ting perfekt, men det får vi ta når det ikke funker. Hva som kunne gått galt i en 5-0-seier gidder jeg ikke bruke så mye ressurser på. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 08.04.2015 09:45 Post subject: |
|
|
Rbk hadde best pasningssikkerhet (83,60%) og flest sjanser skapt (15) denne runden. Opta |
|
Back to top |
|
 |
Stubbelur Veteran

|
Posted: 08.04.2015 14:08 Post subject: |
|
|
Men det er jo ubetydelig når Rekdal ikke ble skremt og vi spilte mot det dårligste laget i Tippeligaen  |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 08.04.2015 15:19 Post subject: |
|
|
Greit poeng på den annen side, én god kamp betyr bare at vi har fått en god start. Itjnå bli så fort glæmt som ein fotbaillkamp. Klarer vi å være like overbevisende i 5-7-10 kamper på rad, derimot, kan vi snakke. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
MariusV Veteran
|
Posted: 08.04.2015 15:44 Post subject: |
|
|
Jeg så de siste 20 av Molde-kampen. Overkjøringen var til tider hard og Molde burde ha scoret ved flere anledninger.
Kampbildet lignet veldig mellom RBK-AaFK og MFK-ODD, der den betydelige forskjellen ligger i at RBK bøttet inn mål og MFK ikke. Samtidig er ODD en ganske mye mer formidabel motstander.
Vet ikke helt hva jeg gidder å konkludere med.
Jo forresten, det vet jeg:
Konklusjonen er at seriestart er alltid helt koko og ingenting kan konkluderes ut i fra det, og sist, men absolutt ikke minst: Jeg STORKOSTE meg på søndag (og når Molde tapte på mandag)!
edit: my meaning wasn't good. |
|
Back to top |
|
 |
Fotsoppen Proff
|
Posted: 08.04.2015 15:54 Post subject: |
|
|
Der er jeg litt uenig MariusV. Tempoet var veldig svakt hos Molde til tider og de slet med å finne fram til gode pasninger/gjennombrudd. De visste ikke hva de skulle gjøre mot etablert forsvar.
Men samtidig var de da uheldige som ikke klarte å putte ballen i mål..  |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 08.04.2015 16:41 Post subject: |
|
|
Skal ikke bruke mer energi på Molde i dette emnet, men må bare skyte inn at jeg tror Molde hadde fått det MYE mer vanskelig om Odd ikke bare hadde lagt seg bakpå etter 1-0.
Var helt tydelig at de ikke engang forsøkte å spille seg ut, bare pole ballen vekk. |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 08.04.2015 16:43 Post subject: |
|
|
Rbk var mange hakk bedre enn Molde,Men nå vart dette kun en kamp.
Selv om molde hadde mye ball,SÃ¥ imponerte de ingen. Odd var forferdelige feige. |
|
Back to top |
|
 |
Sliter Veteran
|
Posted: 08.04.2015 16:46 Post subject: |
|
|
Lurer på hvordan den diskusjonen blir etter at Molde taper 3-1 for B/G |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 13.04.2015 11:52 Post subject: |
|
|
Fikk endelig tid til å se Aalesund-kampen i reprise, og det lover virkelig veldig godt for sesongen. Det er en nærmest total forbedring over hele linja, og det er summen av alt som gjør at laget framstår så veldig mye bedre enn Aalesund.
Mye har blitt sagt om offensivt spillemønster og vilje til å satse, og selv om dette er mye bedre, så er det i mine øyne der forbedringspotensialet fortsatt er størst. De aller største framskrittene har skjedd på fysisk kapasitet og defensiv posisjonering - der vi i fjor liksom seig bakover med hele laget står vi nå opp i definerte presshøyder, og har alltid energi til å støte. Den fysiske formen gjenspeiler seg også i duellene, der RBK-spillerne rett og slett så ut som profesjonelle mot semiproffer på styrke, balanse og akselerasjon - litt slik vi ser TL-spillere se ut mot spillere fra PL/Primera/Bundesliga. Når vi i tillegg får vist fram et helt annet ferdighetsregister med ball, spesielt hos de tre sentrale, så blir forskjellen stor.
Dette så ikke ut som noen serieåpning fra Rosenborg, det var et lag på et annet nivå enn det Aalesund stilte med. Vel fikk vi litt hjelp fra et tafatt bortelag, men det var også fordi de ikke ante hva som ventet dem. Meget lovende.
Børs:
Hansen 6 - Ingenting å gjøre, men holdt konsentrasjonen oppe.
Svensson 8 - Vanvittig energi og løpsvilje, full kontroll begge veier. Interessant miks av indreløper- og backbevegelser, og dyktig på stikkpasninger og kombinasjonsspill. Blir han litt skarpere på innleggskvalitet er det en nesten komplett back.
Reginiussen 8 - Framstår som en bauta i 1v1-duellene, og er flink til å ta med seg ball gjennom ledd når presset uteblir. Veldig på forskudd av situasjonene hele tiden, og sitter som et plaster på James.
Strandberg 7 - Solid kamp uten de helt store utfordringene, men mangler litt 'edge' defensivt i forhold til makkeren. God med ball.
Dorsin 7 - Utrettelig innsats offensivt, og kommer seg jammen på plass igjen mesteparten av tiden. Kan godt øke litt kvalitet på innleggene han også, selv om det er brukbart.
Jensen BB 8 - Minner meg mer og mer om Ørjan nå, ser enda lettere og piggere ut, og er ekstremt bra på å holde balltempoet oppe når ubalansen oppstår hos motstander. Involvert i alt, og en stadig trussel. Hundre prosent innsats absolutt hele kampen - vi får nok ikke beholde ham mye lenger.
Selnæs 7 - Har blitt veldig mye flinkere defensivt, og eier sonen sin med og uten ball. Distribuerer fint, og avanserer når han får lov. Har enda mer å gå på med å variere pasningslengde og nøyaktig balltempo. Litt bedre balanse vil gjøre de gode skjermingene helt Skammelsesque.
Midtsjø 8 - Stor førsteomgang, viser strålende teknikk, stor ro og gode taktiske valg. Stor forbedring defensivt. Ser alltid etter en konstruktiv løsning i trange situasjoner. Går tilsynelatende litt tom utover i andre omgang, og kunne kanskje vært byttet ut?
Helland 7 - Får to litt enkle mål i førsteomgang, uten at han egentlig markerer seg veldig mye ellers. Mer direkte og skapende i andre omgang, men litt for opptatt av hattricket sitt. Veldig teft for situasjonene, og kunne faktisk scoret fem mål.
Søderlund 7 - Tydelig endret rolle der han egentlig kun unntaksvis er involvert i spillet, men bruker all energi på å posisjonere seg foran mål. Det fungerer, han ser langt skarpere ut enn i fjor. Litt tøffere i hodespillet, så putter han fort et par til.
Riski 7 - Arbeidsom og lojal, flink til å utnytte Matlands svake førsteomgang, og svært aggressiv i gjenvinningsfasen. Dersom han klarer å holde bredden litt lenger når Midtsjø/Jensen får ball i mellomrommet vil han komme til store muligheter oftere.
Holmar 7 - Kommer inn og viser høyt nivå med en gang, selv om han (denne gangen) ikke er så til de grader på forskudd av situasjonene som kaptein Regs.
Malec 6 - Litt ukomfortabel med ball, og ser fortsatt litt treningstung ut, men tar en langt større rolle i oppbyggende spill enn konkurrenten. Perfekt scoring, umulig å hindre når han går opp på den måten.
Nielsen - Fikk ikke sett så mye mer enn et greit teknisk nivå. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
|