| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var best? |
| Hansen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Svensson |
|
28% |
[ 41 ] |
| Reginiussen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Strandberg |
|
2% |
[ 3 ] |
| Dorsin |
|
0% |
[ 1 ] |
| Jensen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Selnæs |
|
5% |
[ 8 ] |
| Midtsjø |
|
39% |
[ 57 ] |
| Helland |
|
21% |
[ 31 ] |
| Søderlund |
|
0% |
[ 1 ] |
| Riski |
|
1% |
[ 2 ] |
| Eyjólfsson |
|
0% |
[ 0 ] |
|
| Total Votes : 144 |
|
| Author |
Message |
Largactyl Veteran

|
Posted: 07.04.2015 00:26 Post subject: |
|
|
Haha, det var ei tid da gule Kjeldsberg-kopper hadde vært det som var spredd på bordet. Den tid er forbi.
Er vel kanskje en av legene/fysio? |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 07.04.2015 00:35 Post subject: |
|
|
La også merke til at Malec en håndfull ganger var i posisjon og i stand til å stusse eller passe til medspillere som fikk æren av å prøve å avslutte.
Nå ble det ikke noe produkt ut av det i kveld, men med litt mer øving på slike situasjoner, så sitter den oftere i nettet. Kunne blitt to, tre, fire målgivende om (hvem det nå enn var) hadde vært litt mer finjusterte i skuddfoten.
Det Malec burde kunne øves litt mer på, er å utfordre selv med ballen i beina og dermed ikke være like lett leselig.
Det er virkelig potensiale i dette laget.
5-0 og nærmere 7 eller 8-0 enn AaFK-redusering.
Nå får vi forhåpentligvis fremover se at laget til Kåre er like gode til å nullstille som i fjor. La Viking-kampen i oppkjøringa være den eneste nødvendige vekkeren. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Mynthon Senior

|
Posted: 07.04.2015 00:54 Post subject: |
|
|
| EoB wrote: | Herlig kamp, og topp stemning på stadion.
Men jesus, de nye sangene til kjernen er noe av det mest tragiske jeg har hørt.
Ro ro ro ro ro ro ro ro
sen sen sen sen sen sen
borg borg borg borg borg
Heia rosenborg.
*Grøss*
Det var en annen som fikk det til å svi i ørene mine, men jeg husker den ikke i farten. Noe med at " Vi e best"...Forferdelig dårlig, rett og slett, og jeg er ikke kresen hva fotballsanger angår |
Du står fritt til å komme med forslag til nye tekster/sanger selv altså  _________________ Gama tous tin mana, Rosenborg. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 07.04.2015 01:02 Post subject: |
|
|
| Ikke for å være negative Nancy, for jeg synes det er kult at man prøver nye ting, men er enig i at den ikke var noen innertier. Den andre var bra. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 07.04.2015 01:03 Post subject: |
|
|
| Det man får med Søderlund som man ikke får med Malec er god defensiv jobbing. Derfor synes jeg Søderlund skal få fortsette så lenge han scorer bra med mål. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 07.04.2015 01:06 Post subject: |
|
|
Midtsjø får faktisk dagens ivers av meg. Det var tidvis internasjonalt nivå på hans gjenvinninger og involveringer. Topp stemning.
++
Midtsjø
Helland
Riski
Svensson
Selnæs
+
Jensen
Søderlund
Hansen (igangsettinger!)
Jævla bra kamp, synd med Tore. |
|
| Back to top |
|
 |
martibs Veteran

|
Posted: 07.04.2015 01:07 Post subject: |
|
|
| EoB wrote: | Men jesus, de nye sangene til kjernen er noe av det mest tragiske jeg har hørt.
Ro ro ro ro ro ro ro ro
sen sen sen sen sen sen
borg borg borg borg borg
Heia rosenborg. |
Liker orginalteksten bedre  |
|
| Back to top |
|
 |
Borden Veteran

|
Posted: 07.04.2015 04:30 Post subject: |
|
|
Sånn midt-på-natten finner jeg ikke annet fornuftig å skrive enn at dette var den deiligste RBK-opplevelsen jeg har hatt siden en eller annen gang jeg ikke greier å huske. Uansett om spillet ikke vil være like bra i alle kamper og vi skulle oppleve motgang underveis, er det noe som heter håp og forventninger som nå er på plass igjen. Dette året har fått en ny (og litt for min del bortglemt) dimensjon ved seg. Jeg gleder meg til fortsettelsen.
Gratulerer alle sammen, vi har et fotballag på gang igjen. |
|
| Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 07.04.2015 06:11 Post subject: |
|
|
| Verdt aa legge merke til at Emiel Nielsen foretrekkes foer Tobias. Det er oppsiktsvekkende. Tror dette kan bli en bra mann etterhvert. |
|
| Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 07.04.2015 07:29 Post subject: |
|
|
| Tobias må da fått en kjenning eller noe sånt |
|
| Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 07.04.2015 07:58 Post subject: |
|
|
| Kjenning på siste trening før kampen var det ikke? |
|
| Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 07.04.2015 08:29 Post subject: |
|
|
| Ålesund bommet kraftig på laguttak og strategi, ble for lite fart på backene og de ble for lave og passive i press. skal bli spennende å se for eks Godset i neste kamp hvordan de angriper kampen. kommer nok til å ha ett meget høyt press og kansje sette en spiller på Selnes, er litt mer usikker på hvordan vi klarer oss da. |
|
| Back to top |
|
 |
xMegafonmannen Veteran

|
Posted: 07.04.2015 08:34 Post subject: |
|
|
| martibs wrote: | | EoB wrote: | Men jesus, de nye sangene til kjernen er noe av det mest tragiske jeg har hørt.
Ro ro ro ro ro ro ro ro
sen sen sen sen sen sen
borg borg borg borg borg
Heia rosenborg. |
Liker orginalteksten bedre  |
for første noensinne prøvde vi bare en blåkopi:
https://www.youtube.com/w...O3Io7qlBCU _________________ :/ |
|
| Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 07.04.2015 08:40 Post subject: |
|
|
Hansen 6 - Rolig dag på jobben, viser tegn på god kommunikasjon.
Svensson 8 - BB. Involvert i ekstremt mye!
Strandberg 7 - Bra
Reginiussen 7 - Bra, men for et tap for oss!
Dorsin 7 - Også han involvert i veldig mye framover.
Jensen 7 - DÃ¥rlig frispark, ellers bra.
Selnæs 8 - 4dje beste. Solid kamp
Midtsjø 8 - Nest best. Herlig å se med ballen i beina.
Helland 8 - Rangert hårfint under Svensson og Midtsjø. Dårlig straffe, herlig arbeidsinnsats og pågangsmot.
Søderlund 8 - Gjør det han skal. Solid defansiv jobbing. Fortsett slik sånn at vi kan selge deg til Kina;)
Riski 7 - Ekstrem i første omgang. Bra bytte av Aafk som tar Riski litt, men bare litt, ut av kampen.
Eyjolfson - 7 bra etter at han kom inn.nå.
Malec 6 - Et par feilvalg, ellers en finfin scoring.
Nilsen 6 - Får karakter for bra innsats og herlig innstilling^^ Er lov å være raus på en sådan dag. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 07.04.2015 09:47 Post subject: |
|
|
Slutt med dette tullet (*). I dette forumet holder vi oss til Storflor-skalaen; vennligst bruk den (*) hvis du vil sette børser.
Storflorskalaen:
1 Katastrofalt
2 Svært dårlig
3 DÃ¥rlig
4 Under pari
5 OK
6 God
7 Meget god
8 Strålende
9 Magisk
10 Historisk
(*) (Selvsagt tull, gjør som du vil. Men om alle bruker samme skala er det enklere å forholde seg til, og man kan lage samlebørser i etterkant.) _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 07.04.2015 10:05 Post subject: |
|
|
| Jondahl wrote: | | Ålesund bommet kraftig på laguttak og strategi, ble for lite fart på backene og de ble for lave og passive i press. skal bli spennende å se for eks Godset i neste kamp hvordan de angriper kampen. kommer nok til å ha ett meget høyt press og kansje sette en spiller på Selnes, er litt mer usikker på hvordan vi klarer oss da. |
Man skulle tro det, men David Nilsen har endret en del på inngangen til kamper i Strømsgodset, for å si det slik. Jeg finner ikke saken nå, men dansken uttalte i en nettavis etter gårsdagens kamp at de ønsket et kampbile hvor VIF hadde mye ball. Kan ikke tenke meg at Deila ville gått inn mot en kamp slik, i hvert fall om det ikke er snakk om en antatt bedre motstander. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
hellvikrunner Veteran
|
Posted: 07.04.2015 10:24 Post subject: |
|
|
En kort oppsummering for min del (som den enkle sjel jeg er):
Jeg har hatt litt avventende forventninger til serieåpningen. Jeg hadde håpet på 3 poeng, samtidig som jeg var forberedt på en real nedtur i form av uavgjort og skuffende spill ute på banen. Jeg regner jo med at Molde svarer ikveld med 3 poeng og gnistrende spill mot Odd, noe som vil forsterke deres favorittstempel. Egentlig hadde jeg håpet på at RBK skulle vise seg litt fra sin gode side, men ikke at de skulle skremme noen. De skulle egentlig bare vise seg fra sin vanlige side i mitt hode. Ikke skulle de forsterke eller skru ned noens forventninger (alle har jo stort sett avskrevet RBKs gullsjanser. Molde har jo innkassert det gullet allerede). Håp og realisme hånd i hånd. Håp om at det engang skulle snu, men med en god porsjon realisme (de kommer til å spille slik de pleier).
Stor var gleden over at publikum møtte opp i et stort antall og at rammen var perfekt. Hyllesten til OI var til å få gåsehud (og klump i halsen av). Dette minnet om "gode, gamle dager". Men som så mange ganger før, med en slik ramme, kommer skuffelsen i form av en elendig kamp (gjerne 0-1 tap). Folk svikter neste gang det er hjemmekamp. Men, hva skjer? RBK viser seg fram med til tider gnistrende spill og mange mål. De kjører over motstanderen! De maler Aafk i filler og leker seg ute på banen. PAH, som jeg mener representerer sjelen i nye RBK, leder an. Det er da unektelig som å oppleve RBK i sine glansdager?!
Så kommer skaden(e). TR og PAH, med førstenevnte ute for resten av sesongen. Skåret i gleden. Tvilen. Var det karma? Blir dette høydepunktet i en sesong hvor Molde eller et annet lag vinner igjen? Kommer RBK til å møte halvfulle tribuner neste gang de entrer Lerkendal, etter tap i Haugesund? Blir alt som "før"? Jeg faller lett i slike tanker. Det er ikke så rart med de forventningene og den "ørkenvandringen" vi har opplevd de seneste årene.
Hadde det ikke vært for SPILLET igår. Det varmet. Det gjorde godt å se gleden, entusiasmen, engasjementet både på banen og på tribunen. Dette er fotball! Dette er RBK! Dette er Trondheim! Igår kjente jeg for første gang på mange år kjærligheten til klubben igjen. Jeg får lyst til å følge laget videre, spent på å se hvordan det går. Jeg ønsker virkelig at dette laget skal lykkes med å ta klubben tilbake til topps i norsk fotball.
For når sant skal sies så er det egentlig bare èn klubb som kan ta norsk fotball ut i Europa igjen, og det er RBK.
Og det vi så igår er jammen meg et bevis på at det er noe på gang igjen...
Last edited by hellvikrunner on 07.04.2015 10:33; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Ten8y Rutinert
|
Posted: 07.04.2015 10:33 Post subject: |
|
|
 |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 07.04.2015 10:35 Post subject: |
|
|
Jeg trodde rbk skulle vinne med 3-4 mål i går, og jeg tror Molde går på en smell mot Odd i dag  |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 07.04.2015 10:39 Post subject: |
|
|
Odd har vært meget gode i sesongoppkjøringen.
En eventuell smell i dag behøver ikke å bety så mye for sesongen som helhet.
Når det er sagt håper jeg på 1-1 selv. Færrest mulig poeng til Odd, Godset og Molde. (selv om jeg ikke skal blir fryktelig lei meg om Molde taper 3-0 ^^) |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 07.04.2015 10:43 Post subject: |
|
|
| Odd tar vi over en hel sesong. Uavgjort borte mot Odd vil være et meget bra resultat for Molde. Odd-seier sju dager i uka. |
|
| Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 07.04.2015 10:44 Post subject: |
|
|
| Molde-Odd er det ikke ? |
|
| Back to top |
|
 |
hellvikrunner Veteran
|
Posted: 07.04.2015 10:50 Post subject: |
|
|
| Kleviño wrote: | Jeg trodde rbk skulle vinne med 3-4 mål i går, og jeg tror Molde går på en smell mot Odd i dag  |
Håper Molde for et skudd for baugen allerede ikveld. Jeg ønsker mye heller Odd som seriemestre enn Molde. Orker ikke tanken på nok et Molde-gull, og starten på en dominans som vil vare i uoverskuelig fremtid.
Men som sagt, igår så vi et RBK lag, som kan ta opp kampen mot Molde i år (hvis alt klaffer osv). Men jeg er redd Molde på Aker stadion viser seg fram ikveld, dessverre. Det blir nok seier (og sikkert en overbevisende sådan). De begynte vel ifjor (eller året før eller når det var) med overraskende godt spill tidlig? Jeg skjønte ihvertfall veldig kjapt at Molde ble å regne med. La oss håpe vi ser det motsatte ikveld, selv om jeg tviler. |
|
| Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 07.04.2015 10:52 Post subject: |
|
|
Kjapp børs uten begrunnelse fra felt BA:
Hansen 6
Svensson 7
Reginiussen 6
Strandberg 6
Dorsin 6
Jensen 5
Selnæs 6
Midtsjø 8
Helland 8
Søderlund 7
Riski 7
Meget underholdende. Frister svært til gjentakelse. _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 07.04.2015 10:56 Post subject: |
|
|
Da er det bare å stemme på vår bestemann.
Herlig opplevelse i går!! |
|
| Back to top |
|
 |
|