English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hvor er de nå?
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 309, 310, 311 ... 537, 538, 539  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Megafritz
Veteran


Joined: 07 Aug 2012
Posts: 2031
Location: Stjørdal

PostPosted: 26.03.2015 10:13    Post subject: Reply with quote

Han sa nei i sommer (et par-tre uker etter at perry ridde avgårde) fordi vi ikke hadde avklart mix-situasjonen. Mix var jo ryktet bort i sommer mener jeg å huske. Åsen ble klar for Tromsø like før jul, og da hadde vi nok en gang ikke avklart om Mix ble værende, men det er heller ingenting som tyder at vi tok kontakt med Åsen etter sesongslutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1659
Location: Trondheim

PostPosted: 26.03.2015 11:03    Post subject: Reply with quote

Han sa nei til Rosenborg i sommer fordi situasjonen var uavklart med Kåre. I tillegg trivdes han svært godt i Ranheim, som var veldig gode akkurat da.

Møtte han i jula på impulse, og han sa at han valgte Tromsø fordi "han trengte en ny utfordring". Samtidig lovte han å holde igjen målene mot Rosenborg, så skulle han heller putte voldsomt mot Molde.
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 26.03.2015 11:27    Post subject: Reply with quote

Har et håp om at han kommer tilbake på et tidspunkt.
Back to top
View user's profile Send private message
gollumLAD legend
Veteran


Joined: 15 Jul 2012
Posts: 1294
Location: Trondheim

PostPosted: 26.03.2015 12:03    Post subject: Reply with quote

Gjermund er en av oss. Han kommer tilbake så fort vi har penger. Frykter bare at han vil gjøre det så bra i TIL at havner ute i europa i stedet.
_________________
"Ikke ta den."
RBKweb Banter Crew
Party Læven Crew(PLC)
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
RÃ¥nny wrote:
JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet!

Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 26.03.2015 12:33    Post subject: Reply with quote

Ikke like sikker som dere på at Åsen er god nok.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 26.03.2015 13:54    Post subject: Reply with quote

Han har nå ihvertfall ved flere anledninger rundspilt midtbanene vi har stilt med.
Back to top
View user's profile Send private message
Kjetil Rekdal
Veteran


Joined: 14 Mar 2006
Posts: 6202

PostPosted: 26.03.2015 14:08    Post subject: Reply with quote

Snart 4 år siden han spilte Tippeligafotball.
_________________
In Rekdal We Trust!
Back to top
View user's profile Send private message
Escudos
Veteran


Joined: 12 Dec 2007
Posts: 1324

PostPosted: 26.03.2015 14:56    Post subject: Reply with quote

Jeg også stusser over at han nå kunne vært en slags "redningsmann". Hadde sikkert vært en god person å ha i troppen, men sliter litt med å tro at han ville vært en helt klar forsterkning for førsteelveren
Back to top
View user's profile Send private message
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1659
Location: Trondheim

PostPosted: 26.03.2015 15:34    Post subject: Reply with quote

Nå har jeg riktignok en tendens til å være i overkant entusiastisk når det gjelder "egne" spillere, og i tillegg en tendens til å være i overkant negativ når ting går dårlig, så ta gjerne meningene mine med en stor klype salt!
(hver gang jeg leser egne, gamle innlegg rister jeg på hodet ... )

MEN, Gjermund hadde kunnet tilført oss mye. God kombinasjonsspiller, god med ball og bra pasningsfot. Kanskje enda viktigere - meget ofte involvert i scoringer! Han kan spille innoverkant fra begge sider, og kunne absolutt gjort sakene godt i indreløperrollen. Står ikke tilbake for så altfor mange av de vi har i de rollene (med unntak av Mike og Pål Andre såklart).

I Ranheim fungerte han ofte som en venstrekant som gikk mye inn sentralt, kombinerte med Aas eller Bye, og sammen skapte de mye. I tillegg hadde han en del gode kamper i andre posisjoner på midtbanen.
Jeg tror han passer best inn i et 4-2-3-1-system som OMS, men kan absolutt spille bra i 4-3-3, som han har vist til gangs i Ranheim.

Problemet med Gjermund er hans meget lave bunn-nivå. Dette har bedret seg med årene, men er fortsatt rimelig dårlig. På sitt beste banker han på døra til de beste spillerne i TL, og får nesten komme inn.

Scoret forresten 9 mål i fjor, og hadde sikkert et like høyt antall assists. (ikke så verst når man ikke spiller spiss)
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
gollumLAD legend
Veteran


Joined: 15 Jul 2012
Posts: 1294
Location: Trondheim

PostPosted: 26.03.2015 16:07    Post subject: Reply with quote

Rimelig sikker på at han hadde kapret den venstre indreløperplassen ganske lett.
_________________
"Ikke ta den."
RBKweb Banter Crew
Party Læven Crew(PLC)
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
RÃ¥nny wrote:
JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet!

Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174
Back to top
View user's profile Send private message
Elg
Veteran


Joined: 18 Mar 2012
Posts: 1441

PostPosted: 26.03.2015 16:34    Post subject: Reply with quote

Som det blir sagt over.. Tror også åsen og evt wangberg (hvis han utvikler seg til å bli en habil stopper) kommer hjem igjen hvis vi har penger og behovet er der. Bare fint at de får spille mest mulig i tippeligaen. Wangberg er vell TIL sin nye kaptein også?
_________________
Herremann

https://m.youtube.com/wat...JO5hlp7L6A
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.03.2015 18:56    Post subject: Reply with quote

Hødd-nykommer Aasbak i Vikebladet:



- Eg håpar at eg skal få spele så mange kampar som mogeleg, men det er stor konkurranse om den plassen.

(...)

- Det er for å prøve noko nytt, få eit miljøskifte. Flytte frå alt. Eg var veldig gira på det når eg fekk denne sjansen. Så langt trivst eg veldig godt, og eg håpar det blir bra også på fotballbanen, seier Christoffer Aasbak.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Willoch
Veteran


Joined: 22 Dec 2009
Posts: 1663

PostPosted: 29.03.2015 13:32    Post subject: Reply with quote

En gammel favoritt chrioffer aasbakk har signert for hødd, tipper han kommer på årets lag i obos
_________________
Willoch
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 30.03.2015 22:25    Post subject: Reply with quote

Både Wangberg og Åsen kommer tilbake til RBK på et eller annet tidspunkt. Nå syns jeg bare det er fint at de får TL-erfaring i Tromsø.

Så får vi bare håpe at TIL ikke starter med disse 250 mill. Kr-prisene sine igjen når vi skal hente dem tilbake en gang ...
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21960

PostPosted: 30.03.2015 23:37    Post subject: Reply with quote

Wangberg er vel omtrent like aktuell for et comeback som Andreas Nordvik. Stort talent som virkelig hadde alle muligheter til å bli steingod, men som aldri var seriøs nok.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Hjelde
Veteran


Joined: 04 Nov 2007
Posts: 3907

PostPosted: 31.03.2015 12:11    Post subject: Reply with quote

http://www.nrk.no/sport/m...1.12289664

slik gikk det altså...
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10637

PostPosted: 31.03.2015 17:33    Post subject: Reply with quote

Tips til Adressa: Nå kan dere ta TV2, ja kanskje hele Bergen, for å ønske Bakenga ute av spill i betydelig lengre tid enn treneren sa.
Hat og forakt-alarm.


_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
Sliter
Veteran


Joined: 10 Aug 2012
Posts: 1094
Location: Oslo

PostPosted: 31.03.2015 18:13    Post subject: Reply with quote

Vår alles sutregutt Ankersen er på flyttefot igjen. Kjempe for plassen Rolling Eyes

http://www.bold.dk/nyt/an...b-salzburg
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 31.03.2015 21:28    Post subject: Reply with quote

Nå kom jeg på et poeng jeg skulle komme med for et par uker siden:

Tvillingbroren virker som en annen type, som tydeligvis stortrives i Göteborg. Forstår og snakker svensk allerede etter noen måneder.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 01.04.2015 23:54    Post subject: Reply with quote

lerka wrote:
Wangberg er vell TIL sin nye kaptein også?

Adressa: I 2013 sendte han TIL ned, i 2015 er han TILs kaptein.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.04.2015 11:12    Post subject: Reply with quote

Senere denne måneden skal Christer George gifte seg med sin kjære Garima, som han traff under sitt andre opphold i Strømsgodset.

- Med kone fra Drammen og fartstid i Godset, vil jeg gledelig nok alltid ha tilhørighet til byen og klubben, sier den sympatiske Ammerud-gutten.

Christer George tilbrakte to perioder i Godset, og fikk til sammen 134 kamper for klubben. Han var ansett som et av landets mest fremgangsrike talenter da han ble hentet fra Skeid foran 1998-sesongen. Strømsgodset måtte bla opp noen kroner for den kvikke angriperen, men investeringen skulle vise seg å være den klart mest fornuftige som ble gjort på den tiden.

Midtveis i 2000-sesongen ble Christer George solgt til Rosenborg for rekordsummen 11 millioner kroner. PÃ¥ den tiden var han toppscorer i 1. divisjon.

Salget var lenge det dyreste i Strømsgodsets historie. Og faktisk helt avgjørende for at klubben holdt seg flytende den gangen.

(...)

Nedturen kom i 2009. Christer røk korsbåndet, i en periode han virkelig var på gang – og bare tre måneder før kontrakten med Godset utløp. Der og da var karrieren hans i realiteten over – i en alder av 29 år. Christer forsøkte seg riktignok i danske Frederica, men kom aldri tilbake på gammelt nivå.

Da bestemte han for å legge opp. Musikk-entusiasten reiste i stedet til USA for å forfølge en drøm. Oppegående Godset-supportere vil huske at rapperen George lagde monsterhiten «Små Blå», som er blitt spilt på Marienlyst opp gjennom årene.

I dag bor "Georgie" i Hollywood i Los Angeles, der han jobber med store stjerner innenfor musikken. Han lever simpelthen ut den amerikanske drømmen.

- Jeg er recording engineer for Sony/Atv Music Publishing. Til daglig arbeider jeg i ett studio som heter Paramount Recording Studios, forteller den gamle Godset-gutten.

Den driftige ex-spissen har imidlertid flere jern i ilden.

- Jeg driver også med utleie av leiligheter i Oslo. I tillegg har jeg ett nyetablert selskap i Norge som jeg driver sammen med en god venn av meg. Prosjektet er støttet av Innovasjon Norge og vi har utviklet ett nytt produkt som vil vise seg å være svært miljøbesparende, forteller George til godset.no.

Les mer: Blå legender - Christer George
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10637

PostPosted: 02.04.2015 20:09    Post subject: Reply with quote

Dagbladet: "Henriksen fikk ny vår i Nederland: - Jeg måtte se meg i speilet."

Quote:
I fire måneder var jeg på sidelinja. Jeg følte at jeg lærte mye mens jeg var skadet. Jeg så meg i speilet og sa til meg selv at jeg ikke kunne være fornøyd med bare å være i utlandet. Du må vise hva du er laget av.

[ ... ] - Jeg føler at jeg alltid har spilt godt. Nå har i tillegg målene kommet. Det hjelper.

[ ... ] Henriksen angrer ikke på klubbvalget.
- Jeg er kjempefornøyd. Jeg føler at jeg er blitt en mye bedre spiller på alle områder. Så får vi se hva som skjer til sommeren. Da har jeg vært i AZ i tre år.

- Er det interesse fra andre klubber?

- Ingen kommentar. Men så lenge du spiller bra, vil det alltid være noe, sier Henriksen og smiler lurt.

[ ... ] - Rosenborg har kanskje vært på banen?

- Jeg vil spille i utlandet et par år til, sier Alkmaar-spilleren [ ... ]

_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
Anders
Rutinert


Joined: 25 Oct 2004
Posts: 647

PostPosted: 04.04.2015 19:20    Post subject: Reply with quote

Anders wrote:
puckno wrote:
Sapara vil for alltid være en Rosenborg-spiller som huskes. Men vil ikke ha ham tilbake. Vi må finne gjerne finne den nye Sapara. Vi må ha inn kvalitet og klasse på vei opp, ikke på vei ned.



Enig.

Ganske sikker på at han ikke er interessant for oss nå. Var heller ikke så nære på at han signerte for oss i desember, som noen skal ha det til.


Sannheten her er at Sapara selv tok kontakt med RBK før jul 2013 med ønske om en retur, mens RBK (Perry og Hoftun) ikke hadde behov for midtbanespiller på det tidspunktet og dermed sa nei.

Har gått bra for Sapi på utlån i gamleklubben Ružomberok i vår, seks strake kamper uten tap og bort fra nedrykksstriden er fasit. I dagens kamp (2-0 mot Zlaté Moravce) hadde han to assists før han måtte ut med en tilsynelatende stygg kneskade.




I Tyskland i dag berget for øvrig Konan Ya ett poeng for Hannover mot Eintracht Frankfurt med sin scoring som ga 2-2.
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6537
Location: Oslo

PostPosted: 05.04.2015 00:06    Post subject: Reply with quote

Liten lekkerbisken fra Konan.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8924
Location: Rosenborg

PostPosted: 05.04.2015 13:12    Post subject: Reply with quote

Oppskrytt spiller. Like greit å gi han bort og betale 6mill for Søderlund. Confused
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 309, 310, 311 ... 537, 538, 539  Next
Page 310 of 539

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb